Alfa Romeo 147 1,6: naplnené ambície dizajnérskeho dezertu

Nový model talianskej automobilky, koncipovaný ako troj- a päťdverový hatchback, nástupca modelov 145 a 146, pútal mimoriadnu pozornosť už pri svojom prvom uvedení na jeseň minulého roku na autosalóne v Paríži. Ambície poslednej novinky Alfa Romeo sa zača

li napĺňať, keď dizajnérsky dezert Valtera de Silvu vyniesla vyše päťdesiatčlenná porota novinárov z celej Európy svojim ohodnotením „Automobil roku 2001“ na najvyšší európsky piedestál.

Najnovšia Alfa Romeo má všetko, čím môže osloviť zákazníkov rôznych skupín. Najmä však takých, čo túžia vlastniť kompaktný automobil športového vzhľadu a dynamických jazdných vlastností. Nás oslovila prvý raz v Paríži, potom pri novinárskej prezentácii v Skalici a tretí raz pred vyše týždňom pri redakčnom teste. Už z prvých dvoch kontaktov sa dalo usúdiť, že automobil nižšej strednej triedy, dlhý necelých 4,2 metra a široký 1,7 metra, má výbavu a komfort automobilov vyšších kategórií, ponúka motory s excelentnými výkonmi, výborné jazdné vlastnosti a poskytuje posádke vysokú mieru bezpečnosti. Testovaný automobil mal farbu zlatá metalíza, športový trojramenný volant, zapustené prístroje s bielym podkladom, anatomicky tvarované sedadlá s hebkým velúrovým poťahom, predné s vyhrievaním, digitálnu klimatizáciu s oddelenou reguláciou pre pravú a ľavú stranu, šesť vzduchových bezpečnostných vankúšov, kotúčové brzdy na všetkých kolesách, protiblokovací systém bŕzd ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily EBD, ASR proti prekĺzavaniu predných kolies pri akcelerácii a MSR pri radení smerom dole, VDC na riadenie dynamickej stability v zákrutách, tempomat, multifunkčný displej s informáciami ako čas, dátum, vonkajšia teplota a palubný počítač. Štandardnou výbavou je audiosústava s ôsmimi reproduktormi a CD prehrávačom od firmy Bose. Na prianie zasa vyspelý komunikačný systém na telefón, navigáciu a farebnú obrazovku. Sériovo sa montuje aj šesť vzduchových bezpečnostných vankúšov, ovládanie autorádia na volante, elektrické ovládanie okien a nastavovanie vonkajších zrkadiel, nízkoprofilové pneumatiky na hliníkových ráfikoch – a to nie je úplná výbava milánskej krásavice.

Z troch zážihových šestnásťventilových motorov Twin Spark 1,6 l 77 kW/105 k, 1,6 l 88 kW/120 k a 2,0 l 110 kW/1 k mala testovaná 147-ka ten najslabší (dvojlitrový s prevodovkou Selespeed so samočinným a sekvenčným radením na volante sme skúšali predtým v Skalici). Nevedno, prečo nová Alfa výrazne prekračovala parametre výrobcu. Napríklad akceleráciu z nuly na stovku o 1,5 s, kde sme nemerali 9,8 s. Napriek tomu však Alfa aj s najmenej výkonným motorom poskytovala výnimočnú dynamiku a pôžitok z jazdy vďaka výkonu motora i výborným jazdným vlastnostiam v každej situácii. Pri razantnej jazde sa najlepšie vychutnával športový charakter Alfy najmä vďaka vynikajúcemu podvozku, systému uchytenia kolies i pruženiu z platformy väčšej 156-ky. Vďaka nemu, výkonnému a pružnému motoru, ale aj vynikajúcim brzdám ponúka nová Alfa 147 maximálnu mieru aktívnej i pasívnej bezpečnosti.

Alfa Romeo 147 nezaprie svoju príbuznosť k dávnejším a dnes už i zabudnutým modelom slávnej značky. Nesie v sebe nezameniteľný štýl. Samozrejme, moderné trendy prevládajú, ale sprevádzajú ich tradičné prvky. Jedným z nich na novej Alfe je vertikálny emblém, aký mal slávny model 6C 2 0 Villa d´Este z roku 1949. Nová Alfa 147 takto ani svojim vonkajškom nezaprie svoj ušľachtilý pôvod.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  3. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  4. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  5. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  6. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  8. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  9. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  1. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  2. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  3. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  4. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  5. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  6. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  7. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  8. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  9. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  10. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 15 996
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 525
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 557
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 511
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 341
  6. Ako na refinancovanie hypotéky 947
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 782
  8. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 685
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 530
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“ 397

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Z Bonaparte do štátnej rezidencie? Fico plánuje bývanie aj pre Kisku a Danka

Šéf Úradu vlády Igor Federič kedysi vybavoval pre premiéra luxusnú vilu pri Bratislavskom hrade. Fico sa bránil, že by sa tam nikdy nenasťahoval.

KOMENTÁRE

Čechov teraz čaká obdobie ich mečiarizmu

České voľby popierajú tézu, že za nástup populistov môžu štandardné strany.

SVET

Anarchisti, hackeri či liberáli? Prečo Česi volili Pirátov

Pustite nás na nich, vyzývala Pirátska strana.

Nová kniha Michala Havrana: Obesíme ťa

Denník SME pripravil v utorok 24. októbra špeciálne vydanie. Kúpite ho v stánkoch s knihou Michala Havrana za 3,99 €.

Neprehliadnite tiež

Na vjazde do Bratislavy sa tvoria kolóny

Zdržanie je na viacerých miestach vyše polhodinové.

F1: V USA vyhral Hamilton pred Vettelom, je o krok bližšie k titulu

Diváci mohli vidieť viacero predbiehacích manévrov.

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.