Alfa Romeo 147 1,6: naplnené ambície dizajnérskeho dezertu

Nový model talianskej automobilky, koncipovaný ako troj- a päťdverový hatchback, nástupca modelov 145 a 146, pútal mimoriadnu pozornosť už pri svojom prvom uvedení na jeseň minulého roku na autosalóne v Paríži. Ambície poslednej novinky Alfa Romeo sa zača

li napĺňať, keď dizajnérsky dezert Valtera de Silvu vyniesla vyše päťdesiatčlenná porota novinárov z celej Európy svojim ohodnotením „Automobil roku 2001“ na najvyšší európsky piedestál.

Najnovšia Alfa Romeo má všetko, čím môže osloviť zákazníkov rôznych skupín. Najmä však takých, čo túžia vlastniť kompaktný automobil športového vzhľadu a dynamických jazdných vlastností. Nás oslovila prvý raz v Paríži, potom pri novinárskej prezentácii v Skalici a tretí raz pred vyše týždňom pri redakčnom teste. Už z prvých dvoch kontaktov sa dalo usúdiť, že automobil nižšej strednej triedy, dlhý necelých 4,2 metra a široký 1,7 metra, má výbavu a komfort automobilov vyšších kategórií, ponúka motory s excelentnými výkonmi, výborné jazdné vlastnosti a poskytuje posádke vysokú mieru bezpečnosti. Testovaný automobil mal farbu zlatá metalíza, športový trojramenný volant, zapustené prístroje s bielym podkladom, anatomicky tvarované sedadlá s hebkým velúrovým poťahom, predné s vyhrievaním, digitálnu klimatizáciu s oddelenou reguláciou pre pravú a ľavú stranu, šesť vzduchových bezpečnostných vankúšov, kotúčové brzdy na všetkých kolesách, protiblokovací systém bŕzd ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily EBD, ASR proti prekĺzavaniu predných kolies pri akcelerácii a MSR pri radení smerom dole, VDC na riadenie dynamickej stability v zákrutách, tempomat, multifunkčný displej s informáciami ako čas, dátum, vonkajšia teplota a palubný počítač. Štandardnou výbavou je audiosústava s ôsmimi reproduktormi a CD prehrávačom od firmy Bose. Na prianie zasa vyspelý komunikačný systém na telefón, navigáciu a farebnú obrazovku. Sériovo sa montuje aj šesť vzduchových bezpečnostných vankúšov, ovládanie autorádia na volante, elektrické ovládanie okien a nastavovanie vonkajších zrkadiel, nízkoprofilové pneumatiky na hliníkových ráfikoch – a to nie je úplná výbava milánskej krásavice.

Článok pokračuje pod video reklamou

Z troch zážihových šestnásťventilových motorov Twin Spark 1,6 l 77 kW/105 k, 1,6 l 88 kW/120 k a 2,0 l 110 kW/1 k mala testovaná 147-ka ten najslabší (dvojlitrový s prevodovkou Selespeed so samočinným a sekvenčným radením na volante sme skúšali predtým v Skalici). Nevedno, prečo nová Alfa výrazne prekračovala parametre výrobcu. Napríklad akceleráciu z nuly na stovku o 1,5 s, kde sme nemerali 9,8 s. Napriek tomu však Alfa aj s najmenej výkonným motorom poskytovala výnimočnú dynamiku a pôžitok z jazdy vďaka výkonu motora i výborným jazdným vlastnostiam v každej situácii. Pri razantnej jazde sa najlepšie vychutnával športový charakter Alfy najmä vďaka vynikajúcemu podvozku, systému uchytenia kolies i pruženiu z platformy väčšej 156-ky. Vďaka nemu, výkonnému a pružnému motoru, ale aj vynikajúcim brzdám ponúka nová Alfa 147 maximálnu mieru aktívnej i pasívnej bezpečnosti.

Alfa Romeo 147 nezaprie svoju príbuznosť k dávnejším a dnes už i zabudnutým modelom slávnej značky. Nesie v sebe nezameniteľný štýl. Samozrejme, moderné trendy prevládajú, ale sprevádzajú ich tradičné prvky. Jedným z nich na novej Alfe je vertikálny emblém, aký mal slávny model 6C 2 0 Villa d´Este z roku 1949. Nová Alfa 147 takto ani svojim vonkajškom nezaprie svoj ušľachtilý pôvod.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  2. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  3. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  4. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  5. Talent - vzdelanie - úspech
  6. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  7. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  9. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  10. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  9. HubHub spája sily s Neulogy
  10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 22 545
  2. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 13 938
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 8 763
  4. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 8 615
  5. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 6 988
  6. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 499
  7. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 5 404
  8. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 5 011
  9. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 4 917
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 389

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Procházka: Keby Dzurinda kandidoval, bude prezidentom

Špeciálne vydanie podcastu. Peter Tkačenko sa rozprával s Radoslavom Procházkom.

KOMENTÁRE

Danko si znova koleduje

Netreba pochybovať, že Dankova partia lezie na nervy všetkým zúčastneným.

Neprehliadnite tiež

Šéfdizajnér Seatu: Budúci rok nás čaká výrazná zmena

Alejandro Mesonero-Romanos otvoril v Seate novú kapitolu dizajnu a onedlho načne ďalšiu, ale už bez Cupry.

Cupra Ateca má poriadny výkon a prišla o znak Seat

Stane sa prvým modelom v novej ére samostatnej značky Cupra.

Alkohol zavinil pätinu obetí dopravných nehôd v EÚ

V Európe sa vypije viac aklkoholu ako kdekoľvek inde na svete.

Hyundai ukázal nové SUV. Zamkne sa, aby ste nemohli vystúpiť inému autu do cesty

S novým Santa Fe do premávky nevystúpite ani nevycúvate.