Alfa Romeo 147 1,6: naplnené ambície dizajnérskeho dezertu

Nový model talianskej automobilky, koncipovaný ako troj- a päťdverový hatchback, nástupca modelov 145 a 146, pútal mimoriadnu pozornosť už pri svojom prvom uvedení na jeseň minulého roku na autosalóne v Paríži. Ambície poslednej novinky Alfa Romeo sa zača

li napĺňať, keď dizajnérsky dezert Valtera de Silvu vyniesla vyše päťdesiatčlenná porota novinárov z celej Európy svojim ohodnotením „Automobil roku 2001“ na najvyšší európsky piedestál.

Najnovšia Alfa Romeo má všetko, čím môže osloviť zákazníkov rôznych skupín. Najmä však takých, čo túžia vlastniť kompaktný automobil športového vzhľadu a dynamických jazdných vlastností. Nás oslovila prvý raz v Paríži, potom pri novinárskej prezentácii v Skalici a tretí raz pred vyše týždňom pri redakčnom teste. Už z prvých dvoch kontaktov sa dalo usúdiť, že automobil nižšej strednej triedy, dlhý necelých 4,2 metra a široký 1,7 metra, má výbavu a komfort automobilov vyšších kategórií, ponúka motory s excelentnými výkonmi, výborné jazdné vlastnosti a poskytuje posádke vysokú mieru bezpečnosti. Testovaný automobil mal farbu zlatá metalíza, športový trojramenný volant, zapustené prístroje s bielym podkladom, anatomicky tvarované sedadlá s hebkým velúrovým poťahom, predné s vyhrievaním, digitálnu klimatizáciu s oddelenou reguláciou pre pravú a ľavú stranu, šesť vzduchových bezpečnostných vankúšov, kotúčové brzdy na všetkých kolesách, protiblokovací systém bŕzd ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily EBD, ASR proti prekĺzavaniu predných kolies pri akcelerácii a MSR pri radení smerom dole, VDC na riadenie dynamickej stability v zákrutách, tempomat, multifunkčný displej s informáciami ako čas, dátum, vonkajšia teplota a palubný počítač. Štandardnou výbavou je audiosústava s ôsmimi reproduktormi a CD prehrávačom od firmy Bose. Na prianie zasa vyspelý komunikačný systém na telefón, navigáciu a farebnú obrazovku. Sériovo sa montuje aj šesť vzduchových bezpečnostných vankúšov, ovládanie autorádia na volante, elektrické ovládanie okien a nastavovanie vonkajších zrkadiel, nízkoprofilové pneumatiky na hliníkových ráfikoch – a to nie je úplná výbava milánskej krásavice.

Z troch zážihových šestnásťventilových motorov Twin Spark 1,6 l 77 kW/105 k, 1,6 l 88 kW/120 k a 2,0 l 110 kW/1 k mala testovaná 147-ka ten najslabší (dvojlitrový s prevodovkou Selespeed so samočinným a sekvenčným radením na volante sme skúšali predtým v Skalici). Nevedno, prečo nová Alfa výrazne prekračovala parametre výrobcu. Napríklad akceleráciu z nuly na stovku o 1,5 s, kde sme nemerali 9,8 s. Napriek tomu však Alfa aj s najmenej výkonným motorom poskytovala výnimočnú dynamiku a pôžitok z jazdy vďaka výkonu motora i výborným jazdným vlastnostiam v každej situácii. Pri razantnej jazde sa najlepšie vychutnával športový charakter Alfy najmä vďaka vynikajúcemu podvozku, systému uchytenia kolies i pruženiu z platformy väčšej 156-ky. Vďaka nemu, výkonnému a pružnému motoru, ale aj vynikajúcim brzdám ponúka nová Alfa 147 maximálnu mieru aktívnej i pasívnej bezpečnosti.

Alfa Romeo 147 nezaprie svoju príbuznosť k dávnejším a dnes už i zabudnutým modelom slávnej značky. Nesie v sebe nezameniteľný štýl. Samozrejme, moderné trendy prevládajú, ale sprevádzajú ich tradičné prvky. Jedným z nich na novej Alfe je vertikálny emblém, aký mal slávny model 6C 2 0 Villa d´Este z roku 1949. Nová Alfa 147 takto ani svojim vonkajškom nezaprie svoj ušľachtilý pôvod.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  2. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. Leto nekončí!
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  8. Už aj seniori presadajú do SUV
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 424
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 879
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 158
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 694
  5. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 334
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 316
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 070
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 022
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 652
  10. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 621

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Málo tu oslavujeme to dobro, čo na Slovensku bolo, je a bude

Možno to zle vidím; možno Slovákom budú tieto slová znieť trochu pateticky alebo prehnane.

KOMENTÁRE

SNS neodíde. Nikto na ňu nečaká

V prípade predčasných volieb by sa SNS nemuselo dostať do vlády.

DOMOV

Danko zatiaľ nepovedal, ako ďalej, krízu budú riešiť v piatok

SMS-kou oznámil, že jeho ministri na rokovanie vlády tak skoro neprídu.

DOMOV

Soták nie je jediným podnikateľom, ktorý zachraňoval politikov

Podnikateľ sa k školstvu vyjadrovať nechce.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Máte, alebo nemáte pustiť túto električku?

Vypnuté semafory môžu spôsobiť problémy.

Múdre autá z nás robia hlúpych vodičov

Asistenčné systémy nefungujú poriadne, ale už sa na ne spoliehame.