SME
Streda, 22. marec, 2023 | Meniny má Beňadik
reklama

Vodiči bez TK a EK čas na nápravu nedostanú a pokuta sa nezníži

Kto zmešká povinnú kontrolu, automaticky dostane za každú pokutu 166 eur.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Vodiči, ktorí si nesplnili svoju povinnosť a ich vozidlo nemá platnú technickú (TK) a emisnú kontrolu (EK), budú naďalej bezodkladne dostávať pokutu po 166 eur za každý chýbajúci doklad.

Opoziční poslanci z KDH dnes nepresadili novelu zákona o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách, v ktorej navrhovali, aby pokute predchádzala 30-dňová lehota na nápravu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

KDH zároveň navrhovalo znížiť sankciu 166 eur pre fyzické osoby na 66 eur.

Navrhovali upozornenie na chýbajúcu kontrolu

Podľa novely malo majiteľovi auta najskôr prísť upozornenie, že mu uplynula lehota platnosti technickej alebo emisnej kontroly.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak by do 30 kalendárnych dní nepredložil príslušnému okresnému úradu platný doklad o vykonaní týchto kontrol, potom by mohol úrad začať správne konanie o uložení pokuty 166 eur za každú kontrolu a vozidlo.

Podľa informácií z ministerstva dopravy je na Slovensku až 150.000 áut bez platnej TK a EK.

"V podstate chceme dať všetkým týmto majiteľom vozidiel druhú šancu a zároveň zaviesť štandard, že najprv vám z úradu príde upomienka. Ak do 30 dní nezareagujete, tak až potom vám úrad bude môcť uložiť pokutu," vysvetľoval Pavol Zajac (KDH).

Primárnou úlohou štátu by totiž podľa Jána Hudackého (KDH) nemalo byť striehnutie na každé zaváhanie alebo zábudlivosť svojich občanov, ale to, aby po našich cestách chodili vozidlá vo vyhovujúcom technickom stave.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"V súkromnej sfére, v poisťovníctve alebo v bankovníctve je normálne, že vám najprv príde upomienka a až potom nastupujú sankcie. Chceme, aby takýto štandard platil aj pre štátne inštitúcie," podotkol.

Kto musí na technickú a emisnú kontrolu

Pravidelnú technickú a emisnú kontrolu musí v presne stanovených lehotách absolvovať každé vozidlo, ktoré je prihlásené do evidencie vozidiel, a to bez ohľadu na to, či reálne jazdí alebo nie.

Táto povinnosť vyplýva z predpisov Európskej únie a na Slovensku platí od marca 2005.

Lehoty kontrol sa odvíjajú od dátumu prvej evidencie vozidla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  4. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  8. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach
  1. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  2. Verejnosť už hlasuje za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  3. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne verejné hlasovanie
  4. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne aj verejnosť
  5. Západniari hlasujú o svojej najkrajšej pamiatke
  6. Verejné hlasovanie rozhodne o najkrajšej obnovenej pamiatke
  7. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozlúskne verejné hlasovanie
  8. Opäť máme možnosť hlasovať o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 14 524
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 668
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 948
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 071
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 624
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 458
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 272
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 153
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Soňa Kallová: Mierotvorci Slovania alebo tradícia Svätoplukových prútov stále živá
  2. Ján Šeďo: Cár necestuje, nešoféruje, ľuďom tlačia do hlavy kaleráby.
  3. Miroslav Pollák: Odkiaľ pokiaľ s humorom
  4. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 4. časť
  5. Martina Paulenová: Otočiť sa, či pokračovať?
  6. Anna Miľanová: Pník 1,2... 2022
  7. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 3. časť
  8. Peter Žiak: Zákaz spaľovacích motorov = nešťastie pre Slovensko
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 112
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 492
  3. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 5 135
  4. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 473
  5. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 2 772
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 503
  7. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 2 482
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 354
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu