Na vrchol športových hatchbackov sa postaví Audi RS3

Päťvalcový motor ponúkne výkon 367 koní. Hranicu 100 km/h pokorí už za 4,3 sekundy.

(Zdroj: Audi)

Z Ingolstadtu prichádza ďalšia novinka automobilky so štyrmi kruhmi. Napriek očakávanej marcovej premiére, na medzinárodnom autosalóne vo švajčiarskej Ženeve, Audi predstavuje verejnosti novinku už dnes.

Nová generácia Audi RS3 zavíta na trh exkluzívne v päťdverovom vyhotovení Sportback. Pod prednou kapotou bude pracovať najvýkonnejší sériový päťvalcový motor v histórii Audi.

Zvuk päťvalca je nenapodobiteľný

Prepĺňaný agregát so zdvihovým objemom 2.480 cm3 vyprodukuje výkon 270 kW (367 k) a krútiaci moment 465 Nm, dostupný v rozmedzí od 1.625 ot./min. do 5.550 ot./min.

V prípade štartu z miesta ukáže ručička rýchlomera rýchlosť 100 km/h už za 4,3 sekundy.

Maximálna rýchlosť je štandardne obmedzená na 250 km/h, no ak motoru nebráni elektronika, nové Audi RS3 sa dokáže rozbehnúť na rýchlosť 280 km/h.

Podľa zástupcov automobilky by mal motor spotrebovať v priemere 8,1 litra benzínu na 100 km jazdy.

Prepracovaná pohonná jednotka je dlhá len 49 cm a váži približne 180 kg. Agregát ťaží z vysokého kompresného pomeru – 10:1. Päťvalcové motory Audi boli a sú známe aj pre svoj charakteristický zvuk, za ktorý vďačia aj zapaľovaniu vo valcoch v poradí 1 - 2 - 4 - 5 - 3.

O výsledný zvukový prejav sa stará výfuk, ktorý je v prípade Audi RS3 vybavený dvoma klapkami. Elektronika riadi prúdenie výfukových plynov a zvuk sa mení s rastúcimi otáčkami a štýlom jazdy.

Quattro je ľahšie a inteligentnejšie

Päťvalcový motor spolupracuje so štandardne dodávanou sedemstupňovou automatickou prevodovkou S tronic s dvoma spojkami.

Samozrejmosťou je pohon všetkých štyroch kolies Quattro, kde ústredný ovládací prvok je elektronicky ovládaná hydraulická lamelová spojka.

Novo vyvinutá hlavná časť je osadená na zadnej náprave pre lepšie rozloženie hmotnosti.

V prípade potreby môže na zadné kolesá mieriť 100 % krútiaceho momentu.

Podvozok nového Audi RS3 sa spolieha na predné nápravy typu MacPherson s rozchodom kolies 1.559 mm a špeciálnymi hliníkovými axiálnymi ložiskami.

Zadná náprava s rozchodom kolies 1.514 mm využíva štvorprvkové zavesenie kolies s tyčami z vysokopevnej ocele, ktoré pracujú nezávisle s pozdĺžnymi aj priečnymi silami.

Pred očami zákazníkov už v marci

Audi RS3 štandardne stojí na 19-palcových zliatinových diskoch kolies s pneumatikami 235/35.

Za diskami sú ukryté brzdové kotúče s priemerom 370 mm vpredu a 310 mm vzadu - s hliníkovými strmeňmi.

Prednú nápravu je možné vybaviť aj príplatkovými brzdovými kotúčmi z karbón-keramiky v rovnakom rozmere.

Päťdverový športový hatchback váži 1.520 kg, čo je menej približne o 50 kg ako jeho predchodca.

Za znížením hmotnosti stoja napríklad aj novovyvinuté škrupinové sedadlá, z ktorých každé je ľahšie o 7 kilogramov ako v minulosti.

Prvé dodávky ultrašportového kompaktu pripravuje Audi na budúce leto.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 10 109
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 8 966
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 3 760
  4. Moskva alebo Petrohrad? 3 648
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 149
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 542
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 326
  8. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 220
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 953
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 664

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Haagsky tribunál trestal najmä Srbov, po Mladičovi končí

Miloševič počas procesu zomrel, srbského extrémistu zase oslobodili. Teraz sedí v parlamente.

SVET

Najskôr cukríky, potom zabíjanie. Balkánskeho mäsiara odsúdili

Niektorí Mladiča považujú za vojnového hrdinu.

KOMENTÁRE

Bezdôsledkový Smer nám zahral komédiu

Smer je len napodobenina s niekoľkými vonkajšími znakmi politickej strany.

KOŠICE KORZÁR

Bratov Paškovcov odsúdili za bitku v centre Košíc

Dvaja dostali podmienku, jeden peňažný trest.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.

Uber má novinky pre vodičov aj cestujúcich. Spoplatní čakanie

Zákazník má dve minúty na zrušenie jazdy aj dobehnutie k autu