Na vrchol športových hatchbackov sa postaví Audi RS3

Päťvalcový motor ponúkne výkon 367 koní. Hranicu 100 km/h pokorí už za 4,3 sekundy.

(Zdroj: Audi)

Z Ingolstadtu prichádza ďalšia novinka automobilky so štyrmi kruhmi. Napriek očakávanej marcovej premiére, na medzinárodnom autosalóne vo švajčiarskej Ženeve, Audi predstavuje verejnosti novinku už dnes.

Nová generácia Audi RS3 zavíta na trh exkluzívne v päťdverovom vyhotovení Sportback. Pod prednou kapotou bude pracovať najvýkonnejší sériový päťvalcový motor v histórii Audi.

Zvuk päťvalca je nenapodobiteľný

Prepĺňaný agregát so zdvihovým objemom 2.480 cm3 vyprodukuje výkon 270 kW (367 k) a krútiaci moment 465 Nm, dostupný v rozmedzí od 1.625 ot./min. do 5.550 ot./min.

V prípade štartu z miesta ukáže ručička rýchlomera rýchlosť 100 km/h už za 4,3 sekundy.

Maximálna rýchlosť je štandardne obmedzená na 250 km/h, no ak motoru nebráni elektronika, nové Audi RS3 sa dokáže rozbehnúť na rýchlosť 280 km/h.

Podľa zástupcov automobilky by mal motor spotrebovať v priemere 8,1 litra benzínu na 100 km jazdy.

Prepracovaná pohonná jednotka je dlhá len 49 cm a váži približne 180 kg. Agregát ťaží z vysokého kompresného pomeru – 10:1. Päťvalcové motory Audi boli a sú známe aj pre svoj charakteristický zvuk, za ktorý vďačia aj zapaľovaniu vo valcoch v poradí 1 - 2 - 4 - 5 - 3.

O výsledný zvukový prejav sa stará výfuk, ktorý je v prípade Audi RS3 vybavený dvoma klapkami. Elektronika riadi prúdenie výfukových plynov a zvuk sa mení s rastúcimi otáčkami a štýlom jazdy.

Quattro je ľahšie a inteligentnejšie

Päťvalcový motor spolupracuje so štandardne dodávanou sedemstupňovou automatickou prevodovkou S tronic s dvoma spojkami.

Samozrejmosťou je pohon všetkých štyroch kolies Quattro, kde ústredný ovládací prvok je elektronicky ovládaná hydraulická lamelová spojka.

Novo vyvinutá hlavná časť je osadená na zadnej náprave pre lepšie rozloženie hmotnosti.

V prípade potreby môže na zadné kolesá mieriť 100 % krútiaceho momentu.

Podvozok nového Audi RS3 sa spolieha na predné nápravy typu MacPherson s rozchodom kolies 1.559 mm a špeciálnymi hliníkovými axiálnymi ložiskami.

Zadná náprava s rozchodom kolies 1.514 mm využíva štvorprvkové zavesenie kolies s tyčami z vysokopevnej ocele, ktoré pracujú nezávisle s pozdĺžnymi aj priečnymi silami.

Pred očami zákazníkov už v marci

Audi RS3 štandardne stojí na 19-palcových zliatinových diskoch kolies s pneumatikami 235/35.

Za diskami sú ukryté brzdové kotúče s priemerom 370 mm vpredu a 310 mm vzadu - s hliníkovými strmeňmi.

Prednú nápravu je možné vybaviť aj príplatkovými brzdovými kotúčmi z karbón-keramiky v rovnakom rozmere.

Päťdverový športový hatchback váži 1.520 kg, čo je menej približne o 50 kg ako jeho predchodca.

Za znížením hmotnosti stoja napríklad aj novovyvinuté škrupinové sedadlá, z ktorých každé je ľahšie o 7 kilogramov ako v minulosti.

Prvé dodávky ultrašportového kompaktu pripravuje Audi na budúce leto.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 21 379
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 072
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 15 021
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 293
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 663
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 5 081
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 271
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 385
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 240
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 101

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Keď Sagan musel stiahnuť nohavice, zastal pri karavane

Keď si cyklisti potrebujú uľaviť, majú to komplikované.

Píše Ľubomír Svoboda

Slovensko potrebuje 14 stíhacích lietadiel a nie silné reči

Ad: Viac stíhačiek ako my kúpili z okolitých krajín len Poliaci.

Neprehliadnite tiež

Zapnutý bezpečnostný pás môže zachrániť život. Aj v autobuse

Niektoré miesta v autobuse sú bezpečnejšie ako iné, pás je povinný na všetkých.

Tesla podvádzala v Nemecku, zákazníkov to bude stáť 4000 eur

Auto s "Cenou od" si nikto nemohol kúpiť.

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.

Extrémne rýchla kosačka zaujala na okruhu v Goodwoode

Jej maximálna rýchlosť je až 240 kilometrov za hodinu.