Z Ingolstadtu prichádza ďalšia novinka automobilky so štyrmi kruhmi. Napriek očakávanej marcovej premiére, na medzinárodnom autosalóne vo švajčiarskej Ženeve, Audi predstavuje verejnosti novinku už dnes.
Nová generácia Audi RS3 zavíta na trh exkluzívne v päťdverovom vyhotovení Sportback. Pod prednou kapotou bude pracovať najvýkonnejší sériový päťvalcový motor v histórii Audi.
Zvuk päťvalca je nenapodobiteľný
Prepĺňaný agregát so zdvihovým objemom 2.480 cm3 vyprodukuje výkon 270 kW (367 k) a krútiaci moment 465 Nm, dostupný v rozmedzí od 1.625 ot./min. do 5.550 ot./min.
V prípade štartu z miesta ukáže ručička rýchlomera rýchlosť 100 km/h už za 4,3 sekundy.
Maximálna rýchlosť je štandardne obmedzená na 250 km/h, no ak motoru nebráni elektronika, nové Audi RS3 sa dokáže rozbehnúť na rýchlosť 280 km/h.
Podľa zástupcov automobilky by mal motor spotrebovať v priemere 8,1 litra benzínu na 100 km jazdy.
Prepracovaná pohonná jednotka je dlhá len 49 cm a váži približne 180 kg. Agregát ťaží z vysokého kompresného pomeru – 10:1. Päťvalcové motory Audi boli a sú známe aj pre svoj charakteristický zvuk, za ktorý vďačia aj zapaľovaniu vo valcoch v poradí 1 - 2 - 4 - 5 - 3.
O výsledný zvukový prejav sa stará výfuk, ktorý je v prípade Audi RS3 vybavený dvoma klapkami. Elektronika riadi prúdenie výfukových plynov a zvuk sa mení s rastúcimi otáčkami a štýlom jazdy.
Quattro je ľahšie a inteligentnejšie
Päťvalcový motor spolupracuje so štandardne dodávanou sedemstupňovou automatickou prevodovkou S tronic s dvoma spojkami.
Samozrejmosťou je pohon všetkých štyroch kolies Quattro, kde ústredný ovládací prvok je elektronicky ovládaná hydraulická lamelová spojka.
Novo vyvinutá hlavná časť je osadená na zadnej náprave pre lepšie rozloženie hmotnosti.
V prípade potreby môže na zadné kolesá mieriť 100 % krútiaceho momentu.
Podvozok nového Audi RS3 sa spolieha na predné nápravy typu MacPherson s rozchodom kolies 1.559 mm a špeciálnymi hliníkovými axiálnymi ložiskami.
Zadná náprava s rozchodom kolies 1.514 mm využíva štvorprvkové zavesenie kolies s tyčami z vysokopevnej ocele, ktoré pracujú nezávisle s pozdĺžnymi aj priečnymi silami.
Pred očami zákazníkov už v marci
Audi RS3 štandardne stojí na 19-palcových zliatinových diskoch kolies s pneumatikami 235/35.
Za diskami sú ukryté brzdové kotúče s priemerom 370 mm vpredu a 310 mm vzadu - s hliníkovými strmeňmi.
Prednú nápravu je možné vybaviť aj príplatkovými brzdovými kotúčmi z karbón-keramiky v rovnakom rozmere.
Päťdverový športový hatchback váži 1.520 kg, čo je menej približne o 50 kg ako jeho predchodca.
Za znížením hmotnosti stoja napríklad aj novovyvinuté škrupinové sedadlá, z ktorých každé je ľahšie o 7 kilogramov ako v minulosti.
Prvé dodávky ultrašportového kompaktu pripravuje Audi na budúce leto.