SME
Nedeľa, 26. marec, 2023 | Meniny má Emanuel
reklama

Na vrchol športových hatchbackov sa postaví Audi RS3

Päťvalcový motor ponúkne výkon 367 koní. Hranicu 100 km/h pokorí už za 4,3 sekundy.

(Zdroj: Audi)

Z Ingolstadtu prichádza ďalšia novinka automobilky so štyrmi kruhmi. Napriek očakávanej marcovej premiére, na medzinárodnom autosalóne vo švajčiarskej Ženeve, Audi predstavuje verejnosti novinku už dnes.

Nová generácia Audi RS3 zavíta na trh exkluzívne v päťdverovom vyhotovení Sportback. Pod prednou kapotou bude pracovať najvýkonnejší sériový päťvalcový motor v histórii Audi.

Zvuk päťvalca je nenapodobiteľný

Prepĺňaný agregát so zdvihovým objemom 2.480 cm3 vyprodukuje výkon 270 kW (367 k) a krútiaci moment 465 Nm, dostupný v rozmedzí od 1.625 ot./min. do 5.550 ot./min.

V prípade štartu z miesta ukáže ručička rýchlomera rýchlosť 100 km/h už za 4,3 sekundy.

Maximálna rýchlosť je štandardne obmedzená na 250 km/h, no ak motoru nebráni elektronika, nové Audi RS3 sa dokáže rozbehnúť na rýchlosť 280 km/h.

Podľa zástupcov automobilky by mal motor spotrebovať v priemere 8,1 litra benzínu na 100 km jazdy.

Prepracovaná pohonná jednotka je dlhá len 49 cm a váži približne 180 kg. Agregát ťaží z vysokého kompresného pomeru – 10:1. Päťvalcové motory Audi boli a sú známe aj pre svoj charakteristický zvuk, za ktorý vďačia aj zapaľovaniu vo valcoch v poradí 1 - 2 - 4 - 5 - 3.

O výsledný zvukový prejav sa stará výfuk, ktorý je v prípade Audi RS3 vybavený dvoma klapkami. Elektronika riadi prúdenie výfukových plynov a zvuk sa mení s rastúcimi otáčkami a štýlom jazdy.

Quattro je ľahšie a inteligentnejšie

Päťvalcový motor spolupracuje so štandardne dodávanou sedemstupňovou automatickou prevodovkou S tronic s dvoma spojkami.

Samozrejmosťou je pohon všetkých štyroch kolies Quattro, kde ústredný ovládací prvok je elektronicky ovládaná hydraulická lamelová spojka.

Novo vyvinutá hlavná časť je osadená na zadnej náprave pre lepšie rozloženie hmotnosti.

V prípade potreby môže na zadné kolesá mieriť 100 % krútiaceho momentu.

Podvozok nového Audi RS3 sa spolieha na predné nápravy typu MacPherson s rozchodom kolies 1.559 mm a špeciálnymi hliníkovými axiálnymi ložiskami.

Zadná náprava s rozchodom kolies 1.514 mm využíva štvorprvkové zavesenie kolies s tyčami z vysokopevnej ocele, ktoré pracujú nezávisle s pozdĺžnymi aj priečnymi silami.

Pred očami zákazníkov už v marci

Audi RS3 štandardne stojí na 19-palcových zliatinových diskoch kolies s pneumatikami 235/35.

Za diskami sú ukryté brzdové kotúče s priemerom 370 mm vpredu a 310 mm vzadu - s hliníkovými strmeňmi.

Prednú nápravu je možné vybaviť aj príplatkovými brzdovými kotúčmi z karbón-keramiky v rovnakom rozmere.

Päťdverový športový hatchback váži 1.520 kg, čo je menej približne o 50 kg ako jeho predchodca.

Za znížením hmotnosti stoja napríklad aj novovyvinuté škrupinové sedadlá, z ktorých každé je ľahšie o 7 kilogramov ako v minulosti.

Prvé dodávky ultrašportového kompaktu pripravuje Audi na budúce leto.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  2. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  3. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  4. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  6. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  7. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Domáca verzia známych keksov vám zachutí na prvé zahryznutie
  2. Sodastream sa mení
  3. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  4. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  5. Marec, poberaj sa, starec - do dôchodku na úrovni
  6. Už 110 rokov súčasťou každej domácnosti. ALPA oslavuje jubileum
  7. Lekárka z Ameriky: Kvalita medicíny v Šaci na mňa zapôsobila
  8. Výšku finančných darov zvolili zákazníci Tesca vo Zvolene
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 445
  2. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 5 110
  3. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 4 533
  4. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 4 389
  5. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 3 475
  6. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 3 241
  7. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 688
  8. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 561
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kristína Pomothy

Psychologička Kristína Pomothy vraví, že naša kultúra sa odklonila od mystických zážitkov.


23. mar
Miralem Pjanič (vľavo) na MS v drese Bosny a Hercegoviny.

Džeko? Možno to bude znieť hlúpo, ale naozaj nebolo cítiť, že nehral.


8 h
Krojovaný pár víta prezidenta T.G.Masaryka na Morave v Čejkoviciach (1924).

Keď prišiel November, myslela som si, že sa vrátia názvy ulíc a budov po T. G. M.


20. mar
Renault Espace prvej generácie vyrobený v roku 1990 a piatej generácie z roku 2020.

Založil európsky segment MPV, dnes sa s ním lúčime.


Oliver Varchol 23. mar

Neprehliadnite tiež

Nabíjanie na odpočívadle Čaradice. Ilustračné foto.

Cena stúpla najmä na verejných nabíjačkách.


23. mar
Renault Espace prvej generácie vyrobený v roku 1990 a piatej generácie z roku 2020.

Založil európsky segment MPV, dnes sa s ním lúčime.


Oliver Varchol 23. mar
Ford Explorer

Čoskoro sa vydá na cestu okolo sveta.


21. mar
Kia Niro HEV

Okrem dizajnu je už zaujímavejšia aj spotreba.


21. mar
reklama

Blogy SME

  1. Peter Kubica: Kniha o nenávisti k behu
  2. Samuel Ivančák: Hammelova rozprávka pre deti aj dospelých má 50 rokov
  3. Radovan Čipka: O dyskách trochu odborne I: Dyslexia
  4. Ján Valchár: Tak teda dobre, vy otravy
  5. Anna Miľanová: Svetový deň vody - nech je radšej každý deň...
  6. Štefan Vidlár: Manky doba
  7. Ján Škerko: Richard Sulík nie je len povalač vlád, ale najnovšie aj podrazák
  8. Rastislav Puchala: Táto republika je v háji
  1. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 9 024
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 687
  3. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 5 507
  4. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 4 779
  5. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 3 857
  6. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 359
  7. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia 3 125
  8. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 112
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu