Kórejská automobilka Hyundai po prvý raz predstavila kompaktný automobil segmentu B aj vo verzii kupé.
Stal sa ním model i20, ktorý sa od päťdverovej verzie dosť výrazne líši.
Predné, stredné a zadné stĺpiky karosérie sú výraznejšie sklonené. Splývajúca línia strechy so zväčšeným strešným oknom je tak nižšie o 25 mm voči päťdverovému modelu.
Atraktívnejší ako päťdverový model
Zmenený dizajn zadnej časti umožnil zväčšiť objem batožinového priestoru. Kupé teda ponúka o 10 litrov viac – 336 litrov.
Po sklopení operadiel zadných sedadiel a naložení až po strop, maximálny využiteľný objem stúpne na 1011 litrov.
Zákazníci preferujúci benzínové motory majú na výber štvorvalec s objemom 1,25 litra s výkonom 62 kW (84 k) a novo vyvinutý motor s objemom 1,4 litra a výkonom 74 kW (100 k).
Hyundai ponúka dva turbodiesele: trojvalec s objemom 1,1 litra a výkonom 55 kW (75 k) a štvorvalec 1,4 litra s výkonom 66 kW (90 k). Všetky motory spĺňajú novú emisnú normu Euro 6.
Trojvalcová novinka príde na budúci rok
Motory automobilka kombinuje štandardne s päť a šesťstupovou manuálnou prevodovkou.
Pri benzínovom motore 1,4 litra je k dispozícii 4-stupňová automatická prevodovka.
V budúcom roku pribudne aj úsporná trojvalcová novinka s objemom 1,0 litra vybavená priamym vstrekovaním paliva a prepĺňaním.
Motor 1.0 T-GDI bude k dispozícii so štandardným výkonom 74 kW (100 k) alebo v silnejšej verzii s výkonom 88 kW (120 k).
Modernizovaný model i30 získal viac elektroniky
Tri roky po európskej premiére i30 druhej generácie predstavuje Hyundai jeho modernizovanú verziu. Facelift sa týka všetkých troch karosérií: trojdverovej, päťdverovej a kombi.
Hyundai sľubuje modernizáciu dizajnu, motorov, prevodovky aj podvozku.
Pribudli nové bezpečnostné a komfortné prvky ako napríklad asistenčný systém na udržiavanie jazdného pruhu alebo nové bi-xenónové svetlomety vybavené automatickou reguláciou dosahu.
V ponuke je aj systém pre autonómne parkovanie a ventilované sedadlá.
Objem kufra i rozmery ostali nezmenené
Ponuku rozširuje nový model i30 Turbo s výkonom 137 kW (186 k). Vylepšený turbodiesel 1.6 CRDi by mal umožniť modelu i30 dosahovať spotrebu paliva údajne iba 3,6 l/100 km.
Modernizovaný Hyundai i30 si zachováva všetky základné rozmery. Verzia hatchback ponúka pre batožinu 378 litrov, karoséria kombi odnesie 528 litrov.
Pre modernizovaný Hyundai i30 je k dispozícii rozšírená ponuka štyroch benzínových a troch naftových motorov. Všetky spĺňajú emisnú normu Euro 6. Výkonové spektrum motorov siaha od 66 kW (90 k) do 137 kW (186 k) v prípade verzie i30 Turbo s motorom 1,6 GDI.
Nový motor 1.6 T-GDI dosahuje maximálny krútiaci moment 265 Nm v pásme otáčok od 1.500 do 4.500 za minútu. Krútiaci moment motora prenáša na predné kolesá šesťstupňová manuálna prevodovka.
Akcelerácia z pokoja na rýchlosť 100 km/h trvá osem sekúnd, maximálna rýchlosť je 219 km/h.
Hyundai i40 aj s elektronickou náhradou
Treťou novinkou kórejskej značky je modernizovaný model i40.
Hyundai i40 pre rok 2015 má zmenený tvar predných reflektorov a zadných skupinových svetiel, novú šesťuholníkovú masku chladiča, nový predný nárazník a integrované predné reflektory zo svietiacich diód LED.
Bočný profil osviežujú disky kolies z ľahkej zliatiny formátu 16 až 18 palcov s novým dizajnom.
V interiéri modernizovaného modelu i40 by mali byť použité nové materiály na volante, lakťových opierkach a hlavici radiacej páky. Ponuku vyhotovenia interiéru rozšírila hnedá koža Russet Brown.
Rozmery aj základný dizajn už poznáme
Modernizovaný Hyundai i40 si rovnako ako model i30 zachováva rozmery predchodcu.
Nezmenil sa ani batožinový priestor, ktorý v prípade sedanu znamená objem 525 litrov a v prípade kombi 552 litrov.
Na zväčšenie batožinového priestoru je sklopné operadlo zadných sedadiel delené v pomere 60/40. Koľajničky na dvojitej podlahe umožňujú použiť mobilné bariéry na fixovanie nákladu.
Maximálny využiteľný objem kombi je 1.719 litrov pri sklopených operadlách zadných sedadiel a naložení po strop.
Pre modernizovaný Hyundai i40 sú k dispozícii dva nové audiosystémy. Vylepšený navigačný systém so 7-palcovým farebným dotykovým monitorom umožňuje aj 3D vizualizáciu mapy.
Vidí a rozoznáva značky
Automobil môže poháňať jeden z dvoch benzínových alebo dvoch naftových motorov Euro 6. Výkonové rozpätie začína na 85 kW (115 k) a končí pri 121 kW (165 k) v prípade najvýkonnejšieho agregátu 2.0 GDI.
Zákazníci budú mať na výber šesťstupňovú manuálnu alebo automatickú prevodovku s rovnakým počtom stupňov.
Z technických noviniek ešte vyberáme nový systém elektronickej náhrady samosvorného diferenciálu ATCC, zadnú nápravu s elektronickou reguláciou charakteristiky a nové bi-xenónové reflektory s automatickou reguláciou dosahu.
Hyundai, po prvý raz vo svojom modelovom programe, prináša funkciu rozoznávania dopravných značiek.