Subaru je jedna z mála automobiliek, ktoré sa poctivo držia svojich pôvodných myšlienok, aj napriek tlaku na vyššie predajné čísla.
Forester XT slúži ako jasný príklad, pretože má modernejší interiér, väčšiu karosériu, ale necháva si aj benzínový motor s turbom.
V praxi sme sa presvedčili, že motoru použitému v modeloch Subaru BRZ pristane aj turbodúchadlo.
Po preplnení má motor výkon 177 kW a auto sme vrátili s konečnou spotrebou 9,8 l/100km po 900 kilometroch testu.
Prevodovka Lineartronic (CVT) nepatrí k trhačom asfaltu v šprinte na stovku. Neohuruje ani ráznou zmenou pomeru v manuálnom režime.
Jej úloha je úplne iná. Má využiť ťah motora, rozložiť výkon rovnomerne do pohonu všetkých kolies a netrápiť motor v teréne.
V meraniach zrýchlenia na sto kilometrovú rýchlosť sme porazili údaje výrobcu a najmä zaujala pružnosť pri zrýchlení zo 70 na 100 km/h.
Hoci pocity z prevodovky také nie sú, v tejto disciplíne je Forester XT lepší ako o sto koní silnejší Range Rover V8. Príliš nezaostáva ani za BMW 330d xDrive.
Video mapuje naše skúsenosti s Foresterom v prostredí, pre ktoré bol vytvorený.
Z testovacieho zápisníka
Značka a model | Subaru Forester |
Verzia | 2,0i XT CVT SPORT |
Cena modelu od/ testovací model od (eur) | 28.990/41.990 |
Motor | (benzínový motor s protibežnými piestami; 1998 (cm3); prepĺňanie turbodúchadlom |
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min) | 177(240)/5600 |
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min) | 350/2400-3600 |
Typ prevodovky/počet stupňov | automatická/ CVT |
Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s) | 7,5 / 7,25 |
Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m) | 47,72 |
Pružnosť 70 – 100 km/h (s) | 3,02 |
Presnosť tachometra pri 50/90/130 km/h | 46/83/121 |
Stav tachometra (km) | 4811 |
Spotreba - výrobca/test (l/100km) | 8,5/ 9,1 - 9,8 |
Objem palivovej nádrže (l) | 60 |
Typ a rozmer pneumatík | Bridgestone (zimné) – 225/50/R18 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1613 |
Objem batožinového priestoru (l) | 505/1592 |
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm) | 2640;4595;1795;1735 |