SME

Test: Skúšali sme, ako Subaru Forester s automatom poslúži lesníkom

Do pracovných podmienok v lese odporúčame prevodovku Lineatronic.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

Subaru je jedna z mála automobiliek, ktoré sa poctivo držia svojich pôvodných myšlienok, aj napriek tlaku na vyššie predajné čísla.

Forester XT slúži ako jasný príklad, pretože má modernejší interiér, väčšiu karosériu, ale necháva si aj benzínový motor s turbom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V praxi sme sa presvedčili, že motoru použitému v modeloch Subaru BRZ pristane aj turbodúchadlo.

Po preplnení má motor výkon 177 kW a auto sme vrátili s konečnou spotrebou 9,8 l/100km po 900 kilometroch testu.

Prevodovka Lineartronic (CVT) nepatrí k trhačom asfaltu v šprinte na stovku. Neohuruje ani ráznou zmenou pomeru v manuálnom režime.

SkryťVypnúť reklamu

Jej úloha je úplne iná. Má využiť ťah motora, rozložiť výkon rovnomerne do pohonu všetkých kolies a netrápiť motor v teréne.

V meraniach zrýchlenia na sto kilometrovú rýchlosť sme porazili údaje výrobcu a najmä zaujala pružnosť pri zrýchlení zo 70 na 100 km/h.

Hoci pocity z prevodovky také nie sú, v tejto disciplíne je Forester XT lepší ako o sto koní silnejší Range Rover V8. Príliš nezaostáva ani za BMW 330d xDrive.

Video mapuje naše skúsenosti s Foresterom v prostredí, pre ktoré bol vytvorený.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Subaru Forester

Verzia

2,0i XT CVT SPORT

Cena modelu od/ testovací model od (eur)

28.990/41.990

Motor

(benzínový motor s protibežnými piestami; 1998 (cm3); prepĺňanie turbodúchadlom

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

177(240)/5600

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

350/2400-3600

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická/ CVT

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

7,5 / 7,25

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

47,72

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

3,02

Presnosť tachometra pri 50/90/130 km/h

46/83/121

Stav tachometra (km)

4811

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

8,5/ 9,1 - 9,8

Objem palivovej nádrže (l)

60

Typ a rozmer pneumatík

Bridgestone (zimné) – 225/50/R18

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1613

Objem batožinového priestoru (l)

505/1592

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2640;4595;1795;1735

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 37 341
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 779
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 428
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 274
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 6 439
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 569
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 573
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 449
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  3. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  4. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  5. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  6. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  7. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  8. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 239
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 459
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 279
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 783
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 991
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 600
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 947
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 737
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu