Mercedes predstavil model GLE, chce ním konkurovať BMW

Mercedes-Benz GLE prichádza hneď aj ako prvý produkt značky Mercedes-AMG. Množstvo elektroniky a luxusná výbava je samozrejmosť.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Sedem rokov trvalo, kým druhá nemecká luxusná automobilka definitívne pochopila, že bez spojenia „kupé-SUV“ to po obchodnej stránke asi nepôjde.

Mercedes oficiálne predstavil prvú generáciu nového modelu GLE, ktoré sa na svojho bavorského konkurenta podobá viac ako by ktokoľvek čakal.

Prevodovka ukrýva deväť stupňov

Modely GLE 350 d 4MATIC a GLE 400 4MATIC v sériovej výbave ponúkajú oceľový podvozok AGILITY CONTROL s "amplitúdovým selektívnym systémom tlmenia". Na želanie automobilka dodáva aj vzduchové pruženie Airmatic so systémom ADS Plus s bezstupňovým a variabilným tlmením.

Model GLE je v čase svojej premiéry dostupný vo výkonovom rozsahu od 190 kW (258 k) do 270 kW (367 k) ako naftový alebo benzínový model.

Naftový model GLE 350 d 4MATIC dosahuje výkon 190 kW (258 k) a poskytuje krútiaci moment 620 Nm od 1.600/min. Benzínový model GLE 400 4MATIC využíva nový šesťvalcový motor s priamym vstrekovaním paliva a dvoma turbodúchadlami s výkonom 245 kW (333 k) a krútiacim momentom 480 Nm od 1 400/min.

Na vrchole opäť verzia AMG

Zrejme najpríťažlivejšou verziou bude GLE 450 AMG, ktorá je prvým zástupcom novej línie produktov značky Mercedes-AMG – športových modelov AMG.

Šesťvalcový motor s dvoma turbodúchadlami ponúka výkon 270 kW (367 k) a krútiaci moment 520 Nm dostupný od 1.400/min.

Na palube modelu GLE 450 AMG je okrem bohatej sériovej výbavy so systémom regulácie dynamiky jazdy aj športové priame riadenie alebo systémy asistencie pre vodiča.

Vývojári prvýkrát ukázali možnosti novej deväťstupňovej automatickej prevodovky 9G-TRONIC s pohonom všetkých kolies a s pozdĺžnym usporiadaním pohonu.

Modely GLE 350 d a GLE 400 pracujú s rovnomerným rozdelením krútiaceho momentu na prednú a zadnú nápravu v pomere 50:50.

Verzia GLE 450 AMG riadi konfiguráciu systému 4x4 progresívnejšie a hnací moment rozdeľuje v pomere 40:60 medzi prednú a zadnú nápravu.

Elektronika pomôže aj pri silnom vetre

Mercedes-Benz GLE príde na trh spolu s aktívnou kompenzáciou nakláňania karosérie v zákrutách.

V sériovej výbave sa objaví aj zadná kapota s elektrickým ovládaním otvárania a zatvárania, alebo cúvacia kamera s dynamickými pomocnými čiarami na displeji.

Dodatočnú aktívnu bezpečnosť jazdy okrem asistenta prevencie kolízií zabezpečuje asistent dynamického prejazdu zákrutou a asistent jazdy pri bočnom vetre.

Nové označenie má byť prehľadnejšie

S premiérou kupé Triedy GLE prináša značka Mercedes-Benz nové usporiadanie palety vozidiel kategórie SUV. V centre záujmu je päť kľúčových modelových radov A, B, C, E a S, podľa ktorých sa zákazníci budú orientovať aj naďalej.

Pre označovanie modelu vozidla kategórie SUV platí: s odkazom na Triedu G budú v budúcnosti všetky modely vozidiel kategórie SUV nosiť v názve začiatočné písmená „GL“.

Písmeno „G“ označuje líniu pôvodu. Písmeno „L“ sa v histórii značky Mercedes-Benz vždy opakuje. Po ňom nasleduje tretie písmeno, ktoré opisuje príslušnosť ku konkrétnemu kľúčovému modelovému radu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  2. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  3. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  4. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  5. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  6. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  7. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  8. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  9. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  10. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 425
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 194
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 480
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 529
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 408
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 828
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 527
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 428
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 370
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 837

Téma: Mercedes ML, C, E, AMG, A ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

KULTÚRA

Vo filme odpratával mŕtve telá. V práci ich umýva

Oscarového Saulovho syna na Berlinale nechceli.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

CESTOVANIE

Desať pláží s najčistejšou vodou na svete

Pozrite si tipy na miesta s najčistejším morom.

Neprehliadnite tiež

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkice. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop