SME
Sobota, 19. október, 2019 | Meniny má Kristián

Nové Audi Q7 má o 300 kíl menej, už nevyzerá ako autobus

Spotreba veľkého SUV klesne o vyše 20 %. Audi Q7 je nielen krajšie, ale aj modernejšie. Diaľničnú zápchu zvládne samo.

(Zdroj: Audi)

Nová generácia Audi Q7 patrí vo svete veľkých SUV medzi najočakávanejšie novinky súčasnosti.

Nemecká automobilka pripravila oficiálne informácie a medzi hlavné lákadlá patrí zníženie pohotovostnej hmotnosti o vyše 300 kg.

Ľahšie vozidlo spotrebuje menej

Podľa tvrdení predstaviteľov Audi je nová generácia veľkého SUV s pohotovostnou hmotnosťou 1.995 kg (3.0 TDI) najľahším vozidlom vo svojej triede. V porovnaní s predchodcom váži o 325 kilogramov menej.

V prípade, že posádka obsadí všetkých sedem miest na sedenie, Audi Q7 ponúkne pre batožinu 295 litrov, v prípade naloženia po strop 770 litrov.

Klasické päťmiestne usporiadanie sedadiel je oveľa štedrejšie a v štandardne umožní naložiť 890 litrov batožiny. Po sklopení operadiel druhého radu sedadiel kapacita narastie na 2.075 litrov.

So znížením hmotnosti ide ruka v ruke zníženie spotreby paliva. V prípade verzie s motormi TFSI je to údajne 28 % a 23 % pri využívaní naftových motorov.

Šesťvalcové motory hrajú prím

Nové Audi Q7 s motorom 3.0 TDI a výkonom rovných 200 kW (272 k) porazí rýchlosť 100 km/h za 6,3 sekundy. S benzínovou pohonnou jednotkou 3.0 TFSI s výkonom 245 kW (333 k) je to ešte o dve desatiny sekundy skôr – 6,1 sekundy.

V budúcnosti ponuku rozšíri aj slabšia verzia naftovej pohonnej jednotky 3.0 TDI s výkonom 160 kW (218 k) a krútiacim momentom 500 Nm. Tento motor bude orientovaný viac na ekonomickú prevádzku.

Pre ázijské trhy a vraj aj USA bude primárny agregát 2.0 TFSI s výkonom 185 kW (252 k) a krútiacim momentom 370 Nm.

Prevodovka využije motor aj pri 1.000 ot. min.

S pohonnými jednotkami bude spolupracovať nová generácia osemstupňovej automatickej prevodovky tiptronic. Systém pohonu všetkých štyroch kolies quattro sa spolieha na medzinápravový diferenciál uložený priamo v prevodovke - opäť o niečo ľahší.

Okrem automatického vyradenia prevodového stupňa – režim tzv. plachtenia, je prevodovka pripravená využívať motor aj pri extrémne nízkych otáčkach, okolo 1.000 ot. min.

Nové quattro rozdeľuje krútiaci moment štandardne v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy. V prípade potreby môže na predné kolesá mieriť najviac 70 % a na zadné 85 % celkového krútiaceho momentu.

Pohon quattro spolupracuje s elektronikou aktívne a v prípade prudkých prejazdov zákrut pribrzďuje odľahčené kolesá a zvyšuje tak trakciu.

V diaľničnej zápche šoféruje samo

Automobil je vybavený druhou generáciou modulárnych informačných a zábavných systémov Audi a digitálnym panelom prístrojov Audi virtual cockpit. Nový ovládací panel MMI all-in-touch s veľkým touchpadom by mal výrazne uľahčiť ovládanie.

Medzi inovácie patrí rozšírenie služby Audi connect pre cestujúcich na zadných sedadlách a dve zvukové aparatúry s priestorovým zvukom.

Nové sú tiež možnosti integrácie telefónov Google Android Auto a Apple Carplay.

Audi pokročilo aj v integrácii hlasového ovládania, ktoré je inteligentnejšie a hlavne intuitívnejšie.

Ťahákom má byť rozsiahle portfólio nových asistenčných systémov, z ktorých vymenujeme hlavné: asistent pre sledovanie neželaného opustenia jazdného pruhu, adaptívny tempomat alebo asistent pre kontrolu hroziace zrážky (vpredu aj vzadu).

Medzi pokrokové novinky patrí systém riadenia vozidla v diaľničných kolónach. Automobil je schopný kompletne prevziať riadenie do rýchlosti 60 km/h.

Po nabití prejde 50 km bez emisií

O niečo neskôr uvedie nemecká značka na trh aj hybridnú verziu Audi Q7 e-tron quattro. Základom systému bude naftová pohonná jednotka 3.0 TDI s výkonom 190 kW (258 k).

Elektromotor s výkonom 94 kW integrovalo Audi priamo do prevodovky. Celkový systémový výkon sa vyšplhal na 275 kW (273 k) a krútiaci moment na 700 Nm.

Takéto hodnoty umožnia hybridnej verzii zrýchliť z pokoja na 100 km/h za rovných šesť sekúnd. Zaujímavý je aj údaj o zrýchlení 0 – 60 km/h v čisto elektrickom móde – 6,1 sekundy.

Audi Q7 e-tron quattro je plug-in hybrid. Batérie s kapacitou 17,3 kWh sa dajú nabíjať aj z externej elektrickej siete. Pri maximálnom využití elektrického systému, môže priemerná spotreba nafty klesnúť na 1,7 litra počas 100 km dlhej trasy.

Kapacita akumulátora postačuje na cestovanie do vzdialenosti 56 kilometrov. Hybridné SUV doplní ponuku značky v priebehu budúceho roka.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  8. Nestarnú, ale dozrievajú
  9. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Firma BONATO oddlžila svojich klientov v sume 100 000 000 Eur
  2. Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  6. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  8. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  9. Slováci sú chlebovým národom
  10. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 13 813
  2. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 13 139
  3. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 12 823
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 9 759
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 316
  6. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 7 910
  7. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 7 895
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 7 200
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 6 840
  10. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 6 688

Téma: Audi


Hlavné správy zo Sme.sk

Ako o Gorile klamala Anna Bubeníková

Nominantka SDKÚ pôsobila vo Fonde národného majetku devätnásť rokov.

Anna Bubeníková.
Komentár Petra Schutza

Prezidentka je optimistkou bez dôvodu

Niežeby sa dôvera ku krokom polície i prokuratúry dala rovno vylúčiť.

Peter Schutz

Gorila vyhnala do ulíc zástupy ľudí, pochodovali Za spravodlivé Slovensko

Organizátori vyzvali na odchod Trnku, Jankovskú, Fica aj Kováčika.

Pochod iniciatívy Za slušné Slovensko podporili tisíce ľudí
Dnes píše Jaroslav Rumpli

Asi najsmutnejšie je mlčanie Ivana Mikloša

Kolopič sa neprizná, ani keby ho lámali na kolese.

Mikuláš Dzurinda a Ivan Mikloš.

Neprehliadnite tiež

Šoféri v Bratislave musia počas nedele rátať s obmedzeniami

Obmedzenia sa budú týkať zjazdovej vetvy z diaľnice D1 v smere od Petržalky na Bajkalskú ulicu.

Ilustračné foto.

Renault varoval pred slabšímu výsledkami, jeho akcie prudko klesli

V piatok sa jeho akcie prepadli o pätnásť percent.

Dočasná generálna riaditeľka Renaultu Clotilde Delbosová.
Škoda Octavia
Honda HR-V a Toyota C-HR