SME

Nové Audi Q7 má o 300 kíl menej, už nevyzerá ako autobus

Spotreba veľkého SUV klesne o vyše 20 %. Audi Q7 je nielen krajšie, ale aj modernejšie. Diaľničnú zápchu zvládne samo.

(Zdroj: Audi)

Nová generácia Audi Q7 patrí vo svete veľkých SUV medzi najočakávanejšie novinky súčasnosti.

Nemecká automobilka pripravila oficiálne informácie a medzi hlavné lákadlá patrí zníženie pohotovostnej hmotnosti o vyše 300 kg.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ľahšie vozidlo spotrebuje menej

Podľa tvrdení predstaviteľov Audi je nová generácia veľkého SUV s pohotovostnou hmotnosťou 1.995 kg (3.0 TDI) najľahším vozidlom vo svojej triede. V porovnaní s predchodcom váži o 325 kilogramov menej.

V prípade, že posádka obsadí všetkých sedem miest na sedenie, Audi Q7 ponúkne pre batožinu 295 litrov, v prípade naloženia po strop 770 litrov.

SkryťVypnúť reklamu

Klasické päťmiestne usporiadanie sedadiel je oveľa štedrejšie a v štandardne umožní naložiť 890 litrov batožiny. Po sklopení operadiel druhého radu sedadiel kapacita narastie na 2.075 litrov.

So znížením hmotnosti ide ruka v ruke zníženie spotreby paliva. V prípade verzie s motormi TFSI je to údajne 28 % a 23 % pri využívaní naftových motorov.

Šesťvalcové motory hrajú prím

Nové Audi Q7 s motorom 3.0 TDI a výkonom rovných 200 kW (272 k) porazí rýchlosť 100 km/h za 6,3 sekundy. S benzínovou pohonnou jednotkou 3.0 TFSI s výkonom 245 kW (333 k) je to ešte o dve desatiny sekundy skôr – 6,1 sekundy.

V budúcnosti ponuku rozšíri aj slabšia verzia naftovej pohonnej jednotky 3.0 TDI s výkonom 160 kW (218 k) a krútiacim momentom 500 Nm. Tento motor bude orientovaný viac na ekonomickú prevádzku.

SkryťVypnúť reklamu

Pre ázijské trhy a vraj aj USA bude primárny agregát 2.0 TFSI s výkonom 185 kW (252 k) a krútiacim momentom 370 Nm.

Prevodovka využije motor aj pri 1.000 ot. min.

S pohonnými jednotkami bude spolupracovať nová generácia osemstupňovej automatickej prevodovky tiptronic. Systém pohonu všetkých štyroch kolies quattro sa spolieha na medzinápravový diferenciál uložený priamo v prevodovke - opäť o niečo ľahší.

Okrem automatického vyradenia prevodového stupňa – režim tzv. plachtenia, je prevodovka pripravená využívať motor aj pri extrémne nízkych otáčkach, okolo 1.000 ot. min.

Nové quattro rozdeľuje krútiaci moment štandardne v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy. V prípade potreby môže na predné kolesá mieriť najviac 70 % a na zadné 85 % celkového krútiaceho momentu.

SkryťVypnúť reklamu

Pohon quattro spolupracuje s elektronikou aktívne a v prípade prudkých prejazdov zákrut pribrzďuje odľahčené kolesá a zvyšuje tak trakciu.

V diaľničnej zápche šoféruje samo

Automobil je vybavený druhou generáciou modulárnych informačných a zábavných systémov Audi a digitálnym panelom prístrojov Audi virtual cockpit. Nový ovládací panel MMI all-in-touch s veľkým touchpadom by mal výrazne uľahčiť ovládanie.

Medzi inovácie patrí rozšírenie služby Audi connect pre cestujúcich na zadných sedadlách a dve zvukové aparatúry s priestorovým zvukom.

Nové sú tiež možnosti integrácie telefónov Google Android Auto a Apple Carplay.

Audi pokročilo aj v integrácii hlasového ovládania, ktoré je inteligentnejšie a hlavne intuitívnejšie.

Ťahákom má byť rozsiahle portfólio nových asistenčných systémov, z ktorých vymenujeme hlavné: asistent pre sledovanie neželaného opustenia jazdného pruhu, adaptívny tempomat alebo asistent pre kontrolu hroziace zrážky (vpredu aj vzadu).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Medzi pokrokové novinky patrí systém riadenia vozidla v diaľničných kolónach. Automobil je schopný kompletne prevziať riadenie do rýchlosti 60 km/h.

Po nabití prejde 50 km bez emisií

O niečo neskôr uvedie nemecká značka na trh aj hybridnú verziu Audi Q7 e-tron quattro. Základom systému bude naftová pohonná jednotka 3.0 TDI s výkonom 190 kW (258 k).

Elektromotor s výkonom 94 kW integrovalo Audi priamo do prevodovky. Celkový systémový výkon sa vyšplhal na 275 kW (273 k) a krútiaci moment na 700 Nm.

Takéto hodnoty umožnia hybridnej verzii zrýchliť z pokoja na 100 km/h za rovných šesť sekúnd. Zaujímavý je aj údaj o zrýchlení 0 – 60 km/h v čisto elektrickom móde – 6,1 sekundy.

Audi Q7 e-tron quattro je plug-in hybrid. Batérie s kapacitou 17,3 kWh sa dajú nabíjať aj z externej elektrickej siete. Pri maximálnom využití elektrického systému, môže priemerná spotreba nafty klesnúť na 1,7 litra počas 100 km dlhej trasy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kapacita akumulátora postačuje na cestovanie do vzdialenosti 56 kilometrov. Hybridné SUV doplní ponuku značky v priebehu budúceho roka.

Audi

Logo Volkswagenu.

Cieľom je vyhnúť sa vysokým americkým clám.


TASR 2
Ilustračné foto

Dôvodom je zavedenie nového cla.


TASR 1
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Plátené tašky a opakované použitie
  3. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  5. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  1. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  2. Plátené tašky a opakované použitie
  3. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  4. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  5. Nespoliehajú sa na štát, ale na vlastné sily
  6. Digitálna bezpečnosť opäť v centre pozornosti
  7. Takto chutí zlato
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 7 929
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 6 061
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 089
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 3 815
  5. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 3 764
  6. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 708
  7. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 287
  8. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd 2 233
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Daniš: 17. november – ZABUDNITE !
  2. Branislav Gröhling: Ústavná liečba Robertom Ficom
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Matúš Radusovsky: Medobranie – Oslava získavania čerstvého medu
  5. Daniel Rabina: Kultúra na povel. Čo sa stane, keď ústava začne diktovať umeniu?
  6. Martin Kresák: "Zrušený" 17. november? A čo tak generálny štrajk?
  7. Rado Surovka: Ficovci sa zhodli, že treba zachraňovať ich neschopnosť, preto slobodu a demokraciu oslavovať nebudeme.
  8. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti.
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 44 911
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 17 037
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 590
  4. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 396
  5. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 10 331
  6. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 7 130
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 759
  8. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 5 500
  1. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  2. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  3. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  4. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  5. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  6. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  7. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  8. Věra Tepličková: Šok v Levoči
SkryťZatvoriť reklamu