SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Nové Audi Q7 má o 300 kíl menej, už nevyzerá ako autobus

Spotreba veľkého SUV klesne o vyše 20 %. Audi Q7 je nielen krajšie, ale aj modernejšie. Diaľničnú zápchu zvládne samo.

(Zdroj: Audi)

Nová generácia Audi Q7 patrí vo svete veľkých SUV medzi najočakávanejšie novinky súčasnosti.

Nemecká automobilka pripravila oficiálne informácie a medzi hlavné lákadlá patrí zníženie pohotovostnej hmotnosti o vyše 300 kg.

Ľahšie vozidlo spotrebuje menej

Podľa tvrdení predstaviteľov Audi je nová generácia veľkého SUV s pohotovostnou hmotnosťou 1.995 kg (3.0 TDI) najľahším vozidlom vo svojej triede. V porovnaní s predchodcom váži o 325 kilogramov menej.

V prípade, že posádka obsadí všetkých sedem miest na sedenie, Audi Q7 ponúkne pre batožinu 295 litrov, v prípade naloženia po strop 770 litrov.

Klasické päťmiestne usporiadanie sedadiel je oveľa štedrejšie a v štandardne umožní naložiť 890 litrov batožiny. Po sklopení operadiel druhého radu sedadiel kapacita narastie na 2.075 litrov.

So znížením hmotnosti ide ruka v ruke zníženie spotreby paliva. V prípade verzie s motormi TFSI je to údajne 28 % a 23 % pri využívaní naftových motorov.

Šesťvalcové motory hrajú prím

Nové Audi Q7 s motorom 3.0 TDI a výkonom rovných 200 kW (272 k) porazí rýchlosť 100 km/h za 6,3 sekundy. S benzínovou pohonnou jednotkou 3.0 TFSI s výkonom 245 kW (333 k) je to ešte o dve desatiny sekundy skôr – 6,1 sekundy.

V budúcnosti ponuku rozšíri aj slabšia verzia naftovej pohonnej jednotky 3.0 TDI s výkonom 160 kW (218 k) a krútiacim momentom 500 Nm. Tento motor bude orientovaný viac na ekonomickú prevádzku.

Pre ázijské trhy a vraj aj USA bude primárny agregát 2.0 TFSI s výkonom 185 kW (252 k) a krútiacim momentom 370 Nm.

Prevodovka využije motor aj pri 1.000 ot. min.

S pohonnými jednotkami bude spolupracovať nová generácia osemstupňovej automatickej prevodovky tiptronic. Systém pohonu všetkých štyroch kolies quattro sa spolieha na medzinápravový diferenciál uložený priamo v prevodovke - opäť o niečo ľahší.

Okrem automatického vyradenia prevodového stupňa – režim tzv. plachtenia, je prevodovka pripravená využívať motor aj pri extrémne nízkych otáčkach, okolo 1.000 ot. min.

Nové quattro rozdeľuje krútiaci moment štandardne v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy. V prípade potreby môže na predné kolesá mieriť najviac 70 % a na zadné 85 % celkového krútiaceho momentu.

Pohon quattro spolupracuje s elektronikou aktívne a v prípade prudkých prejazdov zákrut pribrzďuje odľahčené kolesá a zvyšuje tak trakciu.

V diaľničnej zápche šoféruje samo

Automobil je vybavený druhou generáciou modulárnych informačných a zábavných systémov Audi a digitálnym panelom prístrojov Audi virtual cockpit. Nový ovládací panel MMI all-in-touch s veľkým touchpadom by mal výrazne uľahčiť ovládanie.

Medzi inovácie patrí rozšírenie služby Audi connect pre cestujúcich na zadných sedadlách a dve zvukové aparatúry s priestorovým zvukom.

Nové sú tiež možnosti integrácie telefónov Google Android Auto a Apple Carplay.

Audi pokročilo aj v integrácii hlasového ovládania, ktoré je inteligentnejšie a hlavne intuitívnejšie.

Ťahákom má byť rozsiahle portfólio nových asistenčných systémov, z ktorých vymenujeme hlavné: asistent pre sledovanie neželaného opustenia jazdného pruhu, adaptívny tempomat alebo asistent pre kontrolu hroziace zrážky (vpredu aj vzadu).

Medzi pokrokové novinky patrí systém riadenia vozidla v diaľničných kolónach. Automobil je schopný kompletne prevziať riadenie do rýchlosti 60 km/h.

Po nabití prejde 50 km bez emisií

O niečo neskôr uvedie nemecká značka na trh aj hybridnú verziu Audi Q7 e-tron quattro. Základom systému bude naftová pohonná jednotka 3.0 TDI s výkonom 190 kW (258 k).

Elektromotor s výkonom 94 kW integrovalo Audi priamo do prevodovky. Celkový systémový výkon sa vyšplhal na 275 kW (273 k) a krútiaci moment na 700 Nm.

Takéto hodnoty umožnia hybridnej verzii zrýchliť z pokoja na 100 km/h za rovných šesť sekúnd. Zaujímavý je aj údaj o zrýchlení 0 – 60 km/h v čisto elektrickom móde – 6,1 sekundy.

Audi Q7 e-tron quattro je plug-in hybrid. Batérie s kapacitou 17,3 kWh sa dajú nabíjať aj z externej elektrickej siete. Pri maximálnom využití elektrického systému, môže priemerná spotreba nafty klesnúť na 1,7 litra počas 100 km dlhej trasy.

Kapacita akumulátora postačuje na cestovanie do vzdialenosti 56 kilometrov. Hybridné SUV doplní ponuku značky v priebehu budúceho roka.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 40 421
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 38 483
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 11 618
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 187
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 134
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 093
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 393
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 157
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 967
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 861
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Audi

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zdravotníčka v ochrannom odeve odoberá vzorku počas testovania na COVID-19 v telocvični na Základnej škole s materskou školu na Námestí učeného tovarišstva v Trnave

Na Slovensku prebieha plošné testovanie. PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 236-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 4 068 obetí.

5 h
Rázcestie v obci Martinová.

Maďarov na severe nechcú a Rómov nikde nechcú, opisujú ľudia z Martinovej.

22. jan

O klíme si kladieme falošné otázky.

22. jan
Conor McGregor.

McGregor nezvládol svoj návrat do klietky.

4 h

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan