Nové Audi Q7 má o 300 kíl menej, už nevyzerá ako autobus

Spotreba veľkého SUV klesne o vyše 20 %. Audi Q7 je nielen krajšie, ale aj modernejšie. Diaľničnú zápchu zvládne samo.

(Zdroj: Audi)

Nová generácia Audi Q7 patrí vo svete veľkých SUV medzi najočakávanejšie novinky súčasnosti.

Nemecká automobilka pripravila oficiálne informácie a medzi hlavné lákadlá patrí zníženie pohotovostnej hmotnosti o vyše 300 kg.

Ľahšie vozidlo spotrebuje menej

Podľa tvrdení predstaviteľov Audi je nová generácia veľkého SUV s pohotovostnou hmotnosťou 1.995 kg (3.0 TDI) najľahším vozidlom vo svojej triede. V porovnaní s predchodcom váži o 325 kilogramov menej.

V prípade, že posádka obsadí všetkých sedem miest na sedenie, Audi Q7 ponúkne pre batožinu 295 litrov, v prípade naloženia po strop 770 litrov.

Klasické päťmiestne usporiadanie sedadiel je oveľa štedrejšie a v štandardne umožní naložiť 890 litrov batožiny. Po sklopení operadiel druhého radu sedadiel kapacita narastie na 2.075 litrov.

So znížením hmotnosti ide ruka v ruke zníženie spotreby paliva. V prípade verzie s motormi TFSI je to údajne 28 % a 23 % pri využívaní naftových motorov.

Šesťvalcové motory hrajú prím

Nové Audi Q7 s motorom 3.0 TDI a výkonom rovných 200 kW (272 k) porazí rýchlosť 100 km/h za 6,3 sekundy. S benzínovou pohonnou jednotkou 3.0 TFSI s výkonom 245 kW (333 k) je to ešte o dve desatiny sekundy skôr – 6,1 sekundy.

V budúcnosti ponuku rozšíri aj slabšia verzia naftovej pohonnej jednotky 3.0 TDI s výkonom 160 kW (218 k) a krútiacim momentom 500 Nm. Tento motor bude orientovaný viac na ekonomickú prevádzku.

Pre ázijské trhy a vraj aj USA bude primárny agregát 2.0 TFSI s výkonom 185 kW (252 k) a krútiacim momentom 370 Nm.

Prevodovka využije motor aj pri 1.000 ot. min.

S pohonnými jednotkami bude spolupracovať nová generácia osemstupňovej automatickej prevodovky tiptronic. Systém pohonu všetkých štyroch kolies quattro sa spolieha na medzinápravový diferenciál uložený priamo v prevodovke - opäť o niečo ľahší.

Okrem automatického vyradenia prevodového stupňa – režim tzv. plachtenia, je prevodovka pripravená využívať motor aj pri extrémne nízkych otáčkach, okolo 1.000 ot. min.

Nové quattro rozdeľuje krútiaci moment štandardne v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy. V prípade potreby môže na predné kolesá mieriť najviac 70 % a na zadné 85 % celkového krútiaceho momentu.

Pohon quattro spolupracuje s elektronikou aktívne a v prípade prudkých prejazdov zákrut pribrzďuje odľahčené kolesá a zvyšuje tak trakciu.

V diaľničnej zápche šoféruje samo

Automobil je vybavený druhou generáciou modulárnych informačných a zábavných systémov Audi a digitálnym panelom prístrojov Audi virtual cockpit. Nový ovládací panel MMI all-in-touch s veľkým touchpadom by mal výrazne uľahčiť ovládanie.

Medzi inovácie patrí rozšírenie služby Audi connect pre cestujúcich na zadných sedadlách a dve zvukové aparatúry s priestorovým zvukom.

Nové sú tiež možnosti integrácie telefónov Google Android Auto a Apple Carplay.

Audi pokročilo aj v integrácii hlasového ovládania, ktoré je inteligentnejšie a hlavne intuitívnejšie.

Ťahákom má byť rozsiahle portfólio nových asistenčných systémov, z ktorých vymenujeme hlavné: asistent pre sledovanie neželaného opustenia jazdného pruhu, adaptívny tempomat alebo asistent pre kontrolu hroziace zrážky (vpredu aj vzadu).

Medzi pokrokové novinky patrí systém riadenia vozidla v diaľničných kolónach. Automobil je schopný kompletne prevziať riadenie do rýchlosti 60 km/h.

Po nabití prejde 50 km bez emisií

O niečo neskôr uvedie nemecká značka na trh aj hybridnú verziu Audi Q7 e-tron quattro. Základom systému bude naftová pohonná jednotka 3.0 TDI s výkonom 190 kW (258 k).

Elektromotor s výkonom 94 kW integrovalo Audi priamo do prevodovky. Celkový systémový výkon sa vyšplhal na 275 kW (273 k) a krútiaci moment na 700 Nm.

Takéto hodnoty umožnia hybridnej verzii zrýchliť z pokoja na 100 km/h za rovných šesť sekúnd. Zaujímavý je aj údaj o zrýchlení 0 – 60 km/h v čisto elektrickom móde – 6,1 sekundy.

Audi Q7 e-tron quattro je plug-in hybrid. Batérie s kapacitou 17,3 kWh sa dajú nabíjať aj z externej elektrickej siete. Pri maximálnom využití elektrického systému, môže priemerná spotreba nafty klesnúť na 1,7 litra počas 100 km dlhej trasy.

Kapacita akumulátora postačuje na cestovanie do vzdialenosti 56 kilometrov. Hybridné SUV doplní ponuku značky v priebehu budúceho roka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  2. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  3. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  6. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 11 907
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 531
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 481
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 353
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 6 013
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 758
  7. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 504
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 258
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 503
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 3 014

Téma: Audi


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom niekto meria dusičnany v zelenine a ovocí.

KULTÚRA

Dán o knižnom trhu: S mafiánskymi praktikami som sa nestretol

Spisovateľ má s podnikateľmi zlú skúsenosť.

KULTÚRA

Existoval len jeden James Bond, ktorý mohol hrať sám seba

Roger Moore stvárňoval agenta 007 najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Bratislavský VW up! dostane športovú verziu GTI

So 115 konskými silami má byť poctou pôvodnému Golfu GTI.

Ako cestovať autom do Chorvátska?

Najpohodlnejšia cesta je cez Maďarsko, najrýchlejšia cez Rakúsko.