Nové Audi Q7 má o 300 kíl menej, už nevyzerá ako autobus

Spotreba veľkého SUV klesne o vyše 20 %. Audi Q7 je nielen krajšie, ale aj modernejšie. Diaľničnú zápchu zvládne samo.

(Zdroj: Audi)

Nová generácia Audi Q7 patrí vo svete veľkých SUV medzi najočakávanejšie novinky súčasnosti.

Nemecká automobilka pripravila oficiálne informácie a medzi hlavné lákadlá patrí zníženie pohotovostnej hmotnosti o vyše 300 kg.

Ľahšie vozidlo spotrebuje menej

Podľa tvrdení predstaviteľov Audi je nová generácia veľkého SUV s pohotovostnou hmotnosťou 1.995 kg (3.0 TDI) najľahším vozidlom vo svojej triede. V porovnaní s predchodcom váži o 325 kilogramov menej.

V prípade, že posádka obsadí všetkých sedem miest na sedenie, Audi Q7 ponúkne pre batožinu 295 litrov, v prípade naloženia po strop 770 litrov.

Klasické päťmiestne usporiadanie sedadiel je oveľa štedrejšie a v štandardne umožní naložiť 890 litrov batožiny. Po sklopení operadiel druhého radu sedadiel kapacita narastie na 2.075 litrov.

So znížením hmotnosti ide ruka v ruke zníženie spotreby paliva. V prípade verzie s motormi TFSI je to údajne 28 % a 23 % pri využívaní naftových motorov.

Šesťvalcové motory hrajú prím

Nové Audi Q7 s motorom 3.0 TDI a výkonom rovných 200 kW (272 k) porazí rýchlosť 100 km/h za 6,3 sekundy. S benzínovou pohonnou jednotkou 3.0 TFSI s výkonom 245 kW (333 k) je to ešte o dve desatiny sekundy skôr – 6,1 sekundy.

V budúcnosti ponuku rozšíri aj slabšia verzia naftovej pohonnej jednotky 3.0 TDI s výkonom 160 kW (218 k) a krútiacim momentom 500 Nm. Tento motor bude orientovaný viac na ekonomickú prevádzku.

Pre ázijské trhy a vraj aj USA bude primárny agregát 2.0 TFSI s výkonom 185 kW (252 k) a krútiacim momentom 370 Nm.

Prevodovka využije motor aj pri 1.000 ot. min.

S pohonnými jednotkami bude spolupracovať nová generácia osemstupňovej automatickej prevodovky tiptronic. Systém pohonu všetkých štyroch kolies quattro sa spolieha na medzinápravový diferenciál uložený priamo v prevodovke - opäť o niečo ľahší.

Okrem automatického vyradenia prevodového stupňa – režim tzv. plachtenia, je prevodovka pripravená využívať motor aj pri extrémne nízkych otáčkach, okolo 1.000 ot. min.

Nové quattro rozdeľuje krútiaci moment štandardne v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy. V prípade potreby môže na predné kolesá mieriť najviac 70 % a na zadné 85 % celkového krútiaceho momentu.

Pohon quattro spolupracuje s elektronikou aktívne a v prípade prudkých prejazdov zákrut pribrzďuje odľahčené kolesá a zvyšuje tak trakciu.

V diaľničnej zápche šoféruje samo

Automobil je vybavený druhou generáciou modulárnych informačných a zábavných systémov Audi a digitálnym panelom prístrojov Audi virtual cockpit. Nový ovládací panel MMI all-in-touch s veľkým touchpadom by mal výrazne uľahčiť ovládanie.

Medzi inovácie patrí rozšírenie služby Audi connect pre cestujúcich na zadných sedadlách a dve zvukové aparatúry s priestorovým zvukom.

Nové sú tiež možnosti integrácie telefónov Google Android Auto a Apple Carplay.

Audi pokročilo aj v integrácii hlasového ovládania, ktoré je inteligentnejšie a hlavne intuitívnejšie.

Ťahákom má byť rozsiahle portfólio nových asistenčných systémov, z ktorých vymenujeme hlavné: asistent pre sledovanie neželaného opustenia jazdného pruhu, adaptívny tempomat alebo asistent pre kontrolu hroziace zrážky (vpredu aj vzadu).

Medzi pokrokové novinky patrí systém riadenia vozidla v diaľničných kolónach. Automobil je schopný kompletne prevziať riadenie do rýchlosti 60 km/h.

Po nabití prejde 50 km bez emisií

O niečo neskôr uvedie nemecká značka na trh aj hybridnú verziu Audi Q7 e-tron quattro. Základom systému bude naftová pohonná jednotka 3.0 TDI s výkonom 190 kW (258 k).

Elektromotor s výkonom 94 kW integrovalo Audi priamo do prevodovky. Celkový systémový výkon sa vyšplhal na 275 kW (273 k) a krútiaci moment na 700 Nm.

Takéto hodnoty umožnia hybridnej verzii zrýchliť z pokoja na 100 km/h za rovných šesť sekúnd. Zaujímavý je aj údaj o zrýchlení 0 – 60 km/h v čisto elektrickom móde – 6,1 sekundy.

Audi Q7 e-tron quattro je plug-in hybrid. Batérie s kapacitou 17,3 kWh sa dajú nabíjať aj z externej elektrickej siete. Pri maximálnom využití elektrického systému, môže priemerná spotreba nafty klesnúť na 1,7 litra počas 100 km dlhej trasy.

Kapacita akumulátora postačuje na cestovanie do vzdialenosti 56 kilometrov. Hybridné SUV doplní ponuku značky v priebehu budúceho roka.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 943
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 385
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 17 243
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 12 484
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 044
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 982
  7. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 3 517
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 213
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 2 838
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 029

Téma: Audi


Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: V akom stave sú slovenské autobusy, ak ich nepustia do Rakúska

Aká je kvalita autobusov na cestách.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Majstra populizmu nemá kto nahradiť

Skutočný talent vie škodiť aj z opozície.

Neprehliadnite tiež

Tri omyly o milovaní v aute

Čo robíte v aute, robíte na verejnosti.

Zapnutý bezpečnostný pás môže zachrániť život. Aj v autobuse

Niektoré miesta v autobuse sú bezpečnejšie ako iné, pás je povinný na všetkých.

Tesla podvádzala v Nemecku, zákazníkov to bude stáť 4000 eur

Auto s "Cenou od" si nikto nemohol kúpiť.

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.