SME

Alfa Romeo 147 1,6 Twin Spark - Technické údaje

Najnovšia Alfa Romeo 147 1,6 Twin Spark má všetko, čím môže osloviť zákazníkov rôznych skupín. Najmä však takých, čo túžia vlastniť kompaktný automobil športového vzhľadu a dynamických jazdných vlastností. Ambície poslednej novinky Alfa Romeo sa začali n

apĺňať, keď dizajnérsky dezert Valtera de Silvu vyniesla vyše päťdesiatčlenná porota novinárov z celej Európy svojim ohodnotením „Automobil roku 2001“ na najvyšší európsky piedestál.

Motor

Radový vodou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč, s ventilovým rozvodom DOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci, samočinné vymedzovanie vôle. Blok motora a hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1598 cm3, vŕtanie a zdvih 82/75,65 mm. Kompresný pomer 10,3 : 1. Najväčší výkon 77 kW/105 k pri otáčkach 6200 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 146 Nm pri otáčkach 4200 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie benzínu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Prevodové ústrojenstvo

Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,909 – 2,238 – 1,520 - 1,156- 0,946 R – 3,33. Stály prevod hnanej nápravy 3,714.

Podvozok

Bezrámová konštrukcia. Predné a zadné kolesá nezávislé zavesené. Vpredu viacprvkové, vzadu typu McPherson. Odpruženie vpredu i vzadu vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi, vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS s EBD. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 185/65 R 15.

Karoséria

Samonosná celokovová, trojdverový päťmiestny hatchback.

SkryťVypnúť reklamu

Rozmery a hmotnosti

Dĺžka/šírka/výška 4170/1729/1442 mm, rázvor náprav 2546 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1518/1 2 mm. Priemer otáčania 11,5 m. Pohotovostná hmotnosť 1200 kg. Objem batožinového priestoru 280/1030 l. Objem palivovej nádrže 60 l.

Jazdné výkony

Najvyššia rýchlosť 195 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 11,3 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 11,2/6,4/8,2 l/100 km.
Cena: 779 000 Sk

Namerané hodnoty

Akcelerácia 0 - 100 km/h – 10,0 s
Zrýchľovanie
40 – 80 km/h (III) – 6,1 s
60 – 100 km/h (IV.) – 8,1 s
80 – 120 km/h (V) – 11,6 s
Spotreba počas testu – 9,8 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 850
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 358
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 965
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 803
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 593
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 487
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 084
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  2. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  3. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  4. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  5. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  6. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  7. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  8. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 42 211
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 606
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 349
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 787
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 268
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 051
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 454
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 482
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu