
apĺňať, keď dizajnérsky dezert Valtera de Silvu vyniesla vyše päťdesiatčlenná porota novinárov z celej Európy svojim ohodnotením „Automobil roku 2001“ na najvyšší európsky piedestál.
Motor
Radový vodou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč, s ventilovým rozvodom DOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci, samočinné vymedzovanie vôle. Blok motora a hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1598 cm3, vŕtanie a zdvih 82/75,65 mm. Kompresný pomer 10,3 : 1. Najväčší výkon 77 kW/105 k pri otáčkach 6200 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 146 Nm pri otáčkach 4200 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie benzínu.
Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,909 – 2,238 – 1,520 - 1,156- 0,946 R – 3,33. Stály prevod hnanej nápravy 3,714.
Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Predné a zadné kolesá nezávislé zavesené. Vpredu viacprvkové, vzadu typu McPherson. Odpruženie vpredu i vzadu vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi, vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS s EBD. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 185/65 R 15.
Karoséria
Samonosná celokovová, trojdverový päťmiestny hatchback.
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4170/1729/1442 mm, rázvor náprav 2546 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1518/1 2 mm. Priemer otáčania 11,5 m. Pohotovostná hmotnosť 1200 kg. Objem batožinového priestoru 280/1030 l. Objem palivovej nádrže 60 l.
Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 195 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 11,3 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 11,2/6,4/8,2 l/100 km.
Cena: 779 000 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 - 100 km/h – 10,0 s
Zrýchľovanie
40 – 80 km/h (III) – 6,1 s
60 – 100 km/h (IV.) – 8,1 s
80 – 120 km/h (V) – 11,6 s
Spotreba počas testu – 9,8 l/100 km