Limuzíny BMW sedmičkového radu so šesťvalcovými motormi, V8 a V12 majú v segmente luxusných automobilov výhradné postavenie. Posledná vlaková loď mníchovskej automobilky má na rodnom liste rok 1994. Nový rad luxusnej limuzíny BMW je v týchto dňoch už hotový a čaká na svoju svetovú premiéru. Bude v septembri tohto roku na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Najprv to budú modely 735i a 745i. Riešením exteriéru i interiéru i celkovým konceptom s množstvom technologických inovácií stanovuje nové BMW v segmente luxusných automobilov nové štandardy vo vyváženosti výkonu, dynamiky, bezpečnosti, komfortu a hospodárnosti.
Jednou z priekopníckych noviniek je tzv. iDrive, čo je koncept orientácie vodiča. V novom BMW sa uplatnila aj redukcia a reorientácia kontrolných prvkov, v rámci ktorých sa radiaca páka v strede a konvenčný kľúč od zapaľovania ukázali ako technologicky zastaralé. A tak všetky dôležité prvky potrebné k riadeniu sú teraz na volante alebo v jeho blízkosti – v strede prístrojovej dosky alebo na stredovom paneli. Pre vyššiu pasívnu bezpečnosť má nastupujúce BMW nové hlavové airbagy, aktívne opierky hlavy a sieť ISIS, ktorá v prípade nárazu aktivuje len príslušné bezpečnostné komponenty, a to s veľkou rýchlosťou.
Nová generácia 8-valcového vidlicového motora má plynulo variabilné časovanie ventilov (Bi-Vanos), zdvih ventilov (Valvetronic) a aj dĺžku nasávacieho potrubia. Znížila sa tým spotreba paliva približne o 14 % a zvýšil výkon tiež okolo 14 %. Menší motor v BMW 735i s objemom 3,6 l má výkon 200 kW/272 k, krútiaci moment 360 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,5 s, priemernú spotrebu 10,7 l/100 km a najvyššiu rýchlosť 250 km/h. V modeli 745i má motor objem 4,4 l, výkon 245 kW/333 k, krútiaci moment 450 Nm, zrýchlenie za 6,3 s, spotrebu 10,9 l/100 km a najvyššiu rýchlosť 250 km/h. Nové BMW má celohliníkový podvozok s novými funkciami Dynamic Drive, Electronic Damper Control a pneumatické pruženie so samočinným nastavovaním zadnej nápravy.
BMW 735i i 745i sa v Európe začne predávať od 17. novembra 2001, predĺžená verzia long na jar 2002.