SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Fiat Multipla - šesťmiestny minivan netradičných tvarov

Multipla je moderný až extravagantný minivan nižšej strednej triedy. Oproti iným má najmä nekonvenčný vonkajší vzhľad. Nekonvenčný a mimoriadne variabilný je aj jeho interiér. (...)



Multipla je moderný až extravagantný minivan nižšej strednej triedy. Oproti iným má najmä nekonvenčný vonkajší vzhľad. Nekonvenčný a mimoriadne variabilný je aj jeho interiér. Mnohí Multiplu nekonečne obdivujú, iní ju najmä pre jej výzor zatracujú. Faktom však je, že Multipla je praktický, účelný a veľmi milý päťdverový šesťmiestny minivan. Multiplou sa Fiat vracia k menu, ktorým pred takmer štyridsiatimi rokmi označoval modelový variant Fiata 600 D. Teraz však ňou oslovil zákazníkov, ktorým je blízky nekonvenčný štýl a túžia po viac ako päťmiestnom rodinnom automobile s výbornými úžitkovými vlastnosťami.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Multipla vzbudzuje pozornosť už svojim extravagantným predkom s netradičným zaoblením pod predným sklom. Tiež svetlami v troch výškových úrovniach, pričom úplne netypické pod hranou čelného skla sú diaľkové svetlá malého priemeru. Netradičná je Multipla aj tým, že ponúka šesť miest - po tri v jednom rade. Zvláštne tvary má aj interiér. Vyznavačov tvarov uchváti každý detail prístrojovej dosky, obloženie dverí - madlo, kľučka, ovládanie okien, tvary reproduktorov. Kompaktný interiér pôsobí a aj je veľmi účelový. Tak nad slnečnou clonou vodiča i spolujazdca je malý odkladací priestor, vhodný pre okuliare. Odkladací priestor je aj v predných a zadných dverách, pod airbagom spolujazdca, na odkladanie pohárov a iných vecí. Vonkajšie spätné zrkadlá sú elektricky nastaviteľné a dvojdielne: v horných sleduje vodič premávku za sebou, v spodných priestor dole pri cúvaní. Vyššie umiestnené sedadlá umožňujú veľmi dobrý výhľad na všetky strany pre vodiča i pre ostatnú posádku. Priestoru je v Multiple dosť na predných i zadných sedadlách, v priestore ramien i nad hlavou. V základnom šesťmiestnom vyhotovení ponúka Multipla 430 litrov batožinového priestoru. Vybratím sedadiel sa batožinový priestor zväčšiť až na 1300 litrov. Samostatné sedadlá sú prakticky identické, majú dlhú sedákovú a vysokú operadlovú časť s mierne vystupujúcimi bokmi, takže sú aj pohodlné, po sklopení operadla môžu slúžiť ako stolíky. Rovné dno na celej podlahe dáva veľké možnosti využitia.

Skryť Vypnúť reklamu

Multipla sa dodáva so zážihovým motorom 1,6 l s výkonom 76 kW/103 k alebo vznetovým 1,9 JTD s priamym vstrekovaním paliva Common Rail s výkonom 81 kW/110 k. Testovaný automobil mal vznetový preplňovaný motor 1,9 JTD a mechanickou päťstupňovú prevodovku s ručným radením. Jazdiť s Multiplou znamená zvyknúť si na isté zvláštnosti. Napríklad ručná brzda je vľavo od sedadla vodiča, radiaca páka vsadená do palubnej dosky. Volant je trojramenný, má hrubší veniec s dobrým držaním. Panel s prístrojmi je v strede prístrojovej dosky, na stredovom paneli autorádio s otvormi pre prívod vzduchu, pod autorádiom je popolník, zapaľovač cigariet, vpravo praktický priestor pre pohár. Nechýba otáčkomer, digitálny počítač kilometrov denný i priebežný ani hodiny. Veľké zasklené plochy umožňujú dobrý výhľad z vodidla na všetky strany. Samotná jazda s Multiplou je príjemná, dynamická i bezpečná. Automobil má veľmi dobrú smerovú stabilitu aj pri vyšších rýchlostiach a dobre drží stopu v zákrutách.

Skryť Vypnúť reklamu

Technické údaje - Fiat Multipla 1,9 JTD

Motor
Vpredu naprieč uložený radový kvapalinou chladený vznetový štvorvalec preplňovaný turbodúchadlom, medzichladič stlačeného vzduchu. Ventilový rozvod OHC, dva ventily v každom valci. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1910 cm3, vŕtanie a zdvih 82,0/90,4 mm. Kompresný pomer 18,45 : 1. Najväčší výkon 81 kW (110 k) pri otáčkach 4000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 200 Nm pri otáčkach 1500 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Priame vstrekovanie nafty Common Rail.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,91 - 2,24 - 1,44 - 1,03 - 0,82, R 3,91. Stály prevod hnanej nápravy 3,35.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Predné i zadné kolesá nezávisle zavesené, predné na priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, priečny skrutný stabilizátor. Zadné na vlečených ramenách s kotvením na pomocnom ráme, priečny skrutný stabilizátor. Odpruženie vpredu i vzadu vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, ABS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 185/65 R 15.

Skryť Vypnúť reklamu

Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverový šesťmiestny midivan.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 3994/1871/1670 mm, rázvor náprav 2660 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1510/1520 mm. Pohotovostná hmotnosť 1370 kg, celková hmotnosť 1870. Objem batožinového priestoru 430/1900 l. Palivová nádrž 63 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 170 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,2 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,0/5,5/6,4 l/100 km.

Cena
základná 776 900 Sk


(gold)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 40 651
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 481
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 156
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 359
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 908
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 845
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 295
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 184
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 045
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 920
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

18 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

8 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan