REDAKČNÝ TEST

Fiat Multipla - šesťmiestny minivan netradičných tvarov

Multipla je moderný až extravagantný minivan nižšej strednej triedy. Oproti iným má najmä nekonvenčný vonkajší vzhľad. Nekonvenčný a mimoriadne variabilný je aj jeho interiér. (...)



Multipla je moderný až extravagantný minivan nižšej strednej triedy. Oproti iným má najmä nekonvenčný vonkajší vzhľad. Nekonvenčný a mimoriadne variabilný je aj jeho interiér. Mnohí Multiplu nekonečne obdivujú, iní ju najmä pre jej výzor zatracujú. Faktom však je, že Multipla je praktický, účelný a veľmi milý päťdverový šesťmiestny minivan. Multiplou sa Fiat vracia k menu, ktorým pred takmer štyridsiatimi rokmi označoval modelový variant Fiata 600 D. Teraz však ňou oslovil zákazníkov, ktorým je blízky nekonvenčný štýl a túžia po viac ako päťmiestnom rodinnom automobile s výbornými úžitkovými vlastnosťami.

Multipla vzbudzuje pozornosť už svojim extravagantným predkom s netradičným zaoblením pod predným sklom. Tiež svetlami v troch výškových úrovniach, pričom úplne netypické pod hranou čelného skla sú diaľkové svetlá malého priemeru. Netradičná je Multipla aj tým, že ponúka šesť miest - po tri v jednom rade. Zvláštne tvary má aj interiér. Vyznavačov tvarov uchváti každý detail prístrojovej dosky, obloženie dverí - madlo, kľučka, ovládanie okien, tvary reproduktorov. Kompaktný interiér pôsobí a aj je veľmi účelový. Tak nad slnečnou clonou vodiča i spolujazdca je malý odkladací priestor, vhodný pre okuliare. Odkladací priestor je aj v predných a zadných dverách, pod airbagom spolujazdca, na odkladanie pohárov a iných vecí. Vonkajšie spätné zrkadlá sú elektricky nastaviteľné a dvojdielne: v horných sleduje vodič premávku za sebou, v spodných priestor dole pri cúvaní. Vyššie umiestnené sedadlá umožňujú veľmi dobrý výhľad na všetky strany pre vodiča i pre ostatnú posádku. Priestoru je v Multiple dosť na predných i zadných sedadlách, v priestore ramien i nad hlavou. V základnom šesťmiestnom vyhotovení ponúka Multipla 430 litrov batožinového priestoru. Vybratím sedadiel sa batožinový priestor zväčšiť až na 1300 litrov. Samostatné sedadlá sú prakticky identické, majú dlhú sedákovú a vysokú operadlovú časť s mierne vystupujúcimi bokmi, takže sú aj pohodlné, po sklopení operadla môžu slúžiť ako stolíky. Rovné dno na celej podlahe dáva veľké možnosti využitia.

Multipla sa dodáva so zážihovým motorom 1,6 l s výkonom 76 kW/103 k alebo vznetovým 1,9 JTD s priamym vstrekovaním paliva Common Rail s výkonom 81 kW/110 k. Testovaný automobil mal vznetový preplňovaný motor 1,9 JTD a mechanickou päťstupňovú prevodovku s ručným radením. Jazdiť s Multiplou znamená zvyknúť si na isté zvláštnosti. Napríklad ručná brzda je vľavo od sedadla vodiča, radiaca páka vsadená do palubnej dosky. Volant je trojramenný, má hrubší veniec s dobrým držaním. Panel s prístrojmi je v strede prístrojovej dosky, na stredovom paneli autorádio s otvormi pre prívod vzduchu, pod autorádiom je popolník, zapaľovač cigariet, vpravo praktický priestor pre pohár. Nechýba otáčkomer, digitálny počítač kilometrov denný i priebežný ani hodiny. Veľké zasklené plochy umožňujú dobrý výhľad z vodidla na všetky strany. Samotná jazda s Multiplou je príjemná, dynamická i bezpečná. Automobil má veľmi dobrú smerovú stabilitu aj pri vyšších rýchlostiach a dobre drží stopu v zákrutách.

Technické údaje - Fiat Multipla 1,9 JTD

Motor
Vpredu naprieč uložený radový kvapalinou chladený vznetový štvorvalec preplňovaný turbodúchadlom, medzichladič stlačeného vzduchu. Ventilový rozvod OHC, dva ventily v každom valci. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1910 cm3, vŕtanie a zdvih 82,0/90,4 mm. Kompresný pomer 18,45 : 1. Najväčší výkon 81 kW (110 k) pri otáčkach 4000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 200 Nm pri otáčkach 1500 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Priame vstrekovanie nafty Common Rail.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,91 - 2,24 - 1,44 - 1,03 - 0,82, R 3,91. Stály prevod hnanej nápravy 3,35.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Predné i zadné kolesá nezávisle zavesené, predné na priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, priečny skrutný stabilizátor. Zadné na vlečených ramenách s kotvením na pomocnom ráme, priečny skrutný stabilizátor. Odpruženie vpredu i vzadu vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, ABS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 185/65 R 15.

Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverový šesťmiestny midivan.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 3994/1871/1670 mm, rázvor náprav 2660 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1510/1520 mm. Pohotovostná hmotnosť 1370 kg, celková hmotnosť 1870. Objem batožinového priestoru 430/1900 l. Palivová nádrž 63 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 170 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,2 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,0/5,5/6,4 l/100 km.

Cena
základná 776 900 Sk


(gold)

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  2. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  3. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Už aj seniori presadajú do SUV
  2. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  3. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  6. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  7. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 441
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 608
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 503
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 471
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 079
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 980
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 857
  8. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 685
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 676

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súboj v koalícii Danko rozpútal a aj naň doplatil

Šéf SNS zváži odchod z politiky. Politológ hovorí, že predvídateľnosť jeho krokov sa stále znižuje.

KOMENTÁRE

Ficov perfektný deň a Dankova estráda ega

Novinári sa museli prehrabávať v úlomkoch Dankovho poníženia.

DOMOV

Reportér Týždňa: Videl som, ako Fico Danka prekvapil a rozčúlil

Magušin sa s Dankom rozprával počas Ficovej tlačovky.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.