SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Fiat Multipla - šesťmiestny minivan netradičných tvarov

Multipla je moderný až extravagantný minivan nižšej strednej triedy. Oproti iným má najmä nekonvenčný vonkajší vzhľad. Nekonvenčný a mimoriadne variabilný je aj jeho interiér. (...)



Multipla je moderný až extravagantný minivan nižšej strednej triedy. Oproti iným má najmä nekonvenčný vonkajší vzhľad. Nekonvenčný a mimoriadne variabilný je aj jeho interiér. Mnohí Multiplu nekonečne obdivujú, iní ju najmä pre jej výzor zatracujú. Faktom však je, že Multipla je praktický, účelný a veľmi milý päťdverový šesťmiestny minivan. Multiplou sa Fiat vracia k menu, ktorým pred takmer štyridsiatimi rokmi označoval modelový variant Fiata 600 D. Teraz však ňou oslovil zákazníkov, ktorým je blízky nekonvenčný štýl a túžia po viac ako päťmiestnom rodinnom automobile s výbornými úžitkovými vlastnosťami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Multipla vzbudzuje pozornosť už svojim extravagantným predkom s netradičným zaoblením pod predným sklom. Tiež svetlami v troch výškových úrovniach, pričom úplne netypické pod hranou čelného skla sú diaľkové svetlá malého priemeru. Netradičná je Multipla aj tým, že ponúka šesť miest - po tri v jednom rade. Zvláštne tvary má aj interiér. Vyznavačov tvarov uchváti každý detail prístrojovej dosky, obloženie dverí - madlo, kľučka, ovládanie okien, tvary reproduktorov. Kompaktný interiér pôsobí a aj je veľmi účelový. Tak nad slnečnou clonou vodiča i spolujazdca je malý odkladací priestor, vhodný pre okuliare. Odkladací priestor je aj v predných a zadných dverách, pod airbagom spolujazdca, na odkladanie pohárov a iných vecí. Vonkajšie spätné zrkadlá sú elektricky nastaviteľné a dvojdielne: v horných sleduje vodič premávku za sebou, v spodných priestor dole pri cúvaní. Vyššie umiestnené sedadlá umožňujú veľmi dobrý výhľad na všetky strany pre vodiča i pre ostatnú posádku. Priestoru je v Multiple dosť na predných i zadných sedadlách, v priestore ramien i nad hlavou. V základnom šesťmiestnom vyhotovení ponúka Multipla 430 litrov batožinového priestoru. Vybratím sedadiel sa batožinový priestor zväčšiť až na 1300 litrov. Samostatné sedadlá sú prakticky identické, majú dlhú sedákovú a vysokú operadlovú časť s mierne vystupujúcimi bokmi, takže sú aj pohodlné, po sklopení operadla môžu slúžiť ako stolíky. Rovné dno na celej podlahe dáva veľké možnosti využitia.

SkryťVypnúť reklamu

Multipla sa dodáva so zážihovým motorom 1,6 l s výkonom 76 kW/103 k alebo vznetovým 1,9 JTD s priamym vstrekovaním paliva Common Rail s výkonom 81 kW/110 k. Testovaný automobil mal vznetový preplňovaný motor 1,9 JTD a mechanickou päťstupňovú prevodovku s ručným radením. Jazdiť s Multiplou znamená zvyknúť si na isté zvláštnosti. Napríklad ručná brzda je vľavo od sedadla vodiča, radiaca páka vsadená do palubnej dosky. Volant je trojramenný, má hrubší veniec s dobrým držaním. Panel s prístrojmi je v strede prístrojovej dosky, na stredovom paneli autorádio s otvormi pre prívod vzduchu, pod autorádiom je popolník, zapaľovač cigariet, vpravo praktický priestor pre pohár. Nechýba otáčkomer, digitálny počítač kilometrov denný i priebežný ani hodiny. Veľké zasklené plochy umožňujú dobrý výhľad z vodidla na všetky strany. Samotná jazda s Multiplou je príjemná, dynamická i bezpečná. Automobil má veľmi dobrú smerovú stabilitu aj pri vyšších rýchlostiach a dobre drží stopu v zákrutách.

SkryťVypnúť reklamu

Technické údaje - Fiat Multipla 1,9 JTD

Motor
Vpredu naprieč uložený radový kvapalinou chladený vznetový štvorvalec preplňovaný turbodúchadlom, medzichladič stlačeného vzduchu. Ventilový rozvod OHC, dva ventily v každom valci. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1910 cm3, vŕtanie a zdvih 82,0/90,4 mm. Kompresný pomer 18,45 : 1. Najväčší výkon 81 kW (110 k) pri otáčkach 4000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 200 Nm pri otáčkach 1500 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Priame vstrekovanie nafty Common Rail.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,91 - 2,24 - 1,44 - 1,03 - 0,82, R 3,91. Stály prevod hnanej nápravy 3,35.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Predné i zadné kolesá nezávisle zavesené, predné na priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, priečny skrutný stabilizátor. Zadné na vlečených ramenách s kotvením na pomocnom ráme, priečny skrutný stabilizátor. Odpruženie vpredu i vzadu vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, ABS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 185/65 R 15.

SkryťVypnúť reklamu

Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverový šesťmiestny midivan.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 3994/1871/1670 mm, rázvor náprav 2660 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1510/1520 mm. Pohotovostná hmotnosť 1370 kg, celková hmotnosť 1870. Objem batožinového priestoru 430/1900 l. Palivová nádrž 63 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 170 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,2 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,0/5,5/6,4 l/100 km.

Cena
základná 776 900 Sk


(gold)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  3. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  4. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  5. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  6. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  7. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  2. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  3. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  4. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  7. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  8. Modernizácia VÚSCH rozšíri a skvalitní zdravotnú starostlivosť
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 217
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 363
  3. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 7 063
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 5 048
  5. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 4 323
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 960
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 764
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 158
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Súkromné lietadlo od spoločnosti Wheels Up

Zuckerberg prelietal v tryskáči 1,6 milióna a emisie prudko rastú.


19 h
Klimatológ Pavol Faško.

Záhorie má podľa klimatológa najvyššiu pravdepodobnosť vzniku tornád.


4 h
Bývalá štátna tajomníčka Monika Jankovská.

Trnavský súd zatiaľ nepovedal, či ju bude súdiť napriek zlej psychike.


19 h

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 6 ďalší 13 h

Blogy SME

  1. Ján Raclavský: Slepí kresťanskí bojovníci
  2. Štefan Vidlár: Pštrosi v písku
  3. Tomáš Jacko: Mala by sa prezidentka stretávať s extrémistami?
  4. Kristína Jakubičková: Kráľovná zdravých raňajok
  5. Irena Šimuneková: Trenčiansky luh a okolie
  6. Vladimír Krátky: Šialenstvo raketové vs. šialenstvá iné ?
  7. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  8. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 238
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 6 324
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 5 540
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 045
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 991
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 614
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 216
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 126
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu