Multipla je moderný až extravagantný minivan nižšej strednej triedy. Oproti iným má najmä nekonvenčný vonkajší vzhľad. Nekonvenčný a mimoriadne variabilný je aj jeho interiér. Mnohí Multiplu nekonečne obdivujú, iní ju najmä pre jej výzor zatracujú. Faktom však je, že Multipla je praktický, účelný a veľmi milý päťdverový šesťmiestny minivan. Multiplou sa Fiat vracia k menu, ktorým pred takmer štyridsiatimi rokmi označoval modelový variant Fiata 600 D. Teraz však ňou oslovil zákazníkov, ktorým je blízky nekonvenčný štýl a túžia po viac ako päťmiestnom rodinnom automobile s výbornými úžitkovými vlastnosťami.
Multipla vzbudzuje pozornosť už svojim extravagantným predkom s netradičným zaoblením pod predným sklom. Tiež svetlami v troch výškových úrovniach, pričom úplne netypické pod hranou čelného skla sú diaľkové svetlá malého priemeru. Netradičná je Multipla aj tým, že ponúka šesť miest - po tri v jednom rade. Zvláštne tvary má aj interiér. Vyznavačov tvarov uchváti každý detail prístrojovej dosky, obloženie dverí - madlo, kľučka, ovládanie okien, tvary reproduktorov. Kompaktný interiér pôsobí a aj je veľmi účelový. Tak nad slnečnou clonou vodiča i spolujazdca je malý odkladací priestor, vhodný pre okuliare. Odkladací priestor je aj v predných a zadných dverách, pod airbagom spolujazdca, na odkladanie pohárov a iných vecí. Vonkajšie spätné zrkadlá sú elektricky nastaviteľné a dvojdielne: v horných sleduje vodič premávku za sebou, v spodných priestor dole pri cúvaní. Vyššie umiestnené sedadlá umožňujú veľmi dobrý výhľad na všetky strany pre vodiča i pre ostatnú posádku. Priestoru je v Multiple dosť na predných i zadných sedadlách, v priestore ramien i nad hlavou. V základnom šesťmiestnom vyhotovení ponúka Multipla 430 litrov batožinového priestoru. Vybratím sedadiel sa batožinový priestor zväčšiť až na 1300 litrov. Samostatné sedadlá sú prakticky identické, majú dlhú sedákovú a vysokú operadlovú časť s mierne vystupujúcimi bokmi, takže sú aj pohodlné, po sklopení operadla môžu slúžiť ako stolíky. Rovné dno na celej podlahe dáva veľké možnosti využitia.
Multipla sa dodáva so zážihovým motorom 1,6 l s výkonom 76 kW/103 k alebo vznetovým 1,9 JTD s priamym vstrekovaním paliva Common Rail s výkonom 81 kW/110 k. Testovaný automobil mal vznetový preplňovaný motor 1,9 JTD a mechanickou päťstupňovú prevodovku s ručným radením. Jazdiť s Multiplou znamená zvyknúť si na isté zvláštnosti. Napríklad ručná brzda je vľavo od sedadla vodiča, radiaca páka vsadená do palubnej dosky. Volant je trojramenný, má hrubší veniec s dobrým držaním. Panel s prístrojmi je v strede prístrojovej dosky, na stredovom paneli autorádio s otvormi pre prívod vzduchu, pod autorádiom je popolník, zapaľovač cigariet, vpravo praktický priestor pre pohár. Nechýba otáčkomer, digitálny počítač kilometrov denný i priebežný ani hodiny. Veľké zasklené plochy umožňujú dobrý výhľad z vodidla na všetky strany. Samotná jazda s Multiplou je príjemná, dynamická i bezpečná. Automobil má veľmi dobrú smerovú stabilitu aj pri vyšších rýchlostiach a dobre drží stopu v zákrutách.
Technické údaje - Fiat Multipla 1,9 JTD
Motor
Vpredu naprieč uložený radový kvapalinou chladený vznetový štvorvalec preplňovaný turbodúchadlom, medzichladič stlačeného vzduchu. Ventilový rozvod OHC, dva ventily v každom valci. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1910 cm3, vŕtanie a zdvih 82,0/90,4 mm. Kompresný pomer 18,45 : 1. Najväčší výkon 81 kW (110 k) pri otáčkach 4000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 200 Nm pri otáčkach 1500 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Priame vstrekovanie nafty Common Rail.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,91 - 2,24 - 1,44 - 1,03 - 0,82, R 3,91. Stály prevod hnanej nápravy 3,35.
Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Predné i zadné kolesá nezávisle zavesené, predné na priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, priečny skrutný stabilizátor. Zadné na vlečených ramenách s kotvením na pomocnom ráme, priečny skrutný stabilizátor. Odpruženie vpredu i vzadu vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, ABS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 185/65 R 15.
Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverový šesťmiestny midivan.
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 3994/1871/1670 mm, rázvor náprav 2660 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1510/1520 mm. Pohotovostná hmotnosť 1370 kg, celková hmotnosť 1870. Objem batožinového priestoru 430/1900 l. Palivová nádrž 63 l.
Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 170 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,2 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,0/5,5/6,4 l/100 km.
Cena
základná 776 900 Sk
(gold)