Kupujeme ojazdené auto: Audi A6, 100

Každou modelovou zmenou dokázalo Audi podstatne zvýšiť kvalitu, komfort aj technické vybavenie. Najambicióznejšie verzie TDI (turbodiesel s priamym vstrekovaním) alebo Quattro (pohon oboch náprav) ťažko nachádzajú vo svojej triede konkurenciu.



Len veľmi málo ojazdených automobilov je na takej solídnej úrovni ako Audi 100. Patrí k prvej veľkej sérii limuzín, ktorá má kompletne pozinkovanú karosériu (od roku výroby1986). Aj technika, až na pár drobností, je na veľmi slušnej úrovni. V žiadnom prípade netreba opomenúť ani klasický dizajn a dostatok priestoru, či už ide o pasažierov, alebo batožinu. Skutočne široká paleta motorov montovaných do tohto modelu poskytuje dostatok možností pri výbere najvhodnejšieho tipu. Najzaujímavejším sa javí benzínový, s výkonom 90 k. Je dostatočne silný, a pritom úsporný. Vysoké ceny ojazdených exemplárov sa čiastočne znížili až v roku 1998 po začatí výroby kombi. Skutočný prelom nastal o rok neskôr, keď výrobca predstavil novú verziu odvodenú z pôvodného Audi 100, Audi A6. A6 zdedila okrem technického vyhotovenia aj kvalitnú a spoľahlivú karosériu. Štatistika ADAC uvádza medzi najčastejšími problémami poruchy elektrické (alternátor, batéria), netesné vodné, benzínové a pri šesťvalcových modeloch i olejové čerpadlo. Vysoká kvalita, spoľahlivosť a akceptovateľná cena sú vlastnosti, ktoré oprávnene zabezpečujú Audi 100 A6 vysoký kredit na trhu s ojazdenými automobilmi.


Typické slabé miesta
brzdové kotúče, ozubený remeň, netesná prevodovka Tiptronic

+
veľmi dobré dielenské spracovanie
pozinkovaná karoséria
bezpečné jazdné vlastnosti
veľká pasívna bezpečnosť
dostatok priestoru
brzdy

-
neprehľadná karoséria
komfortnosť pruženia
výbava základných modelov

Odporúčané druhy motorov
2,5 l päťvalcový TDI s výkonom 115/140 k. Silný a výkonný s nízkou spotrebou 7 až 8 l/100 km.
2,3 l päťvalcový s výkonom 133 k. Temperamentné jazdné vlastnosti. Spotreba 10 l/100 km.
1,9 l TDI s výkonom 110 k. Silný turbodiesel s priamym vstrekovaním, menej kultivovaný. Spotreba 7 l/100 km.
2,5 l V6 TDI s výkonom 150 k. Silný a kultivovaný. Spotreba 8 l/100 km.
2,6 l V6 s výkonom 150 k. Veľmi kultivovaný. Spotreba 11 l/100 km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Používate make-up? Potom spozornite
  2. Legendárna Transsibírska magistrála
  3. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  4. Vianočný bázar chalaňov
  5. Vianočné mecheche 2017
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  8. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  9. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  10. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 33 138
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 728
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 190
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 467
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 740
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 274
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 209
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 141
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 955
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 891

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Neplačú, rovno to skončia. Na Slovensku pribúda samovrážd mužov

Celosvetovo si na život siahne dvakrát viac chlapov ako žien, u nás je tento pomer trojnásobne vyšší. Prečo a čo s tým?

ŠPORT

Dravecký o vyhodení: Beriem všetko na seba

Dravecký si s veľkou pravdepodobnosťou nezahrá na olympiáde.

PRIEVIDZA

Zničil päť lietadiel. Ficov brat za leteckú nehodu pokutu nedostal

Za haváriu na letisku obíde Ladislav Fico bez trestu.

Denník SME s knihou Róberta Bezáka

Denník SME pripravil pre vás v utorok 19. decembra špeciálne vydanie.

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.