
Len veľmi málo ojazdených automobilov je na takej solídnej úrovni ako Audi 100. Patrí k prvej veľkej sérii limuzín, ktorá má kompletne pozinkovanú karosériu (od roku výroby1986). Aj technika, až na pár drobností, je na veľmi slušnej úrovni. V žiadnom prípade netreba opomenúť ani klasický dizajn a dostatok priestoru, či už ide o pasažierov, alebo batožinu. Skutočne široká paleta motorov montovaných do tohto modelu poskytuje dostatok možností pri výbere najvhodnejšieho tipu. Najzaujímavejším sa javí benzínový, s výkonom 90 k. Je dostatočne silný, a pritom úsporný. Vysoké ceny ojazdených exemplárov sa čiastočne znížili až v roku 1998 po začatí výroby kombi. Skutočný prelom nastal o rok neskôr, keď výrobca predstavil novú verziu odvodenú z pôvodného Audi 100, Audi A6. A6 zdedila okrem technického vyhotovenia aj kvalitnú a spoľahlivú karosériu. Štatistika ADAC uvádza medzi najčastejšími problémami poruchy elektrické (alternátor, batéria), netesné vodné, benzínové a pri šesťvalcových modeloch i olejové čerpadlo. Vysoká kvalita, spoľahlivosť a akceptovateľná cena sú vlastnosti, ktoré oprávnene zabezpečujú Audi 100 A6 vysoký kredit na trhu s ojazdenými automobilmi.
Typické slabé miesta
brzdové kotúče, ozubený remeň, netesná prevodovka Tiptronic
+
veľmi dobré dielenské spracovanie
pozinkovaná karoséria
bezpečné jazdné vlastnosti
veľká pasívna bezpečnosť
dostatok priestoru
brzdy
-
neprehľadná karoséria
komfortnosť pruženia
výbava základných modelov
Odporúčané druhy motorov
2,5 l päťvalcový TDI s výkonom 115/140 k. Silný a výkonný s nízkou spotrebou 7 až 8 l/100 km.
2,3 l päťvalcový s výkonom 133 k. Temperamentné jazdné vlastnosti. Spotreba 10 l/100 km.
1,9 l TDI s výkonom 110 k. Silný turbodiesel s priamym vstrekovaním, menej kultivovaný. Spotreba 7 l/100 km.
2,5 l V6 TDI s výkonom 150 k. Silný a kultivovaný. Spotreba 8 l/100 km.
2,6 l V6 s výkonom 150 k. Veľmi kultivovaný. Spotreba 11 l/100 km.
Autor: Martina Skurková