SME

Kupujeme ojazdené auto: Audi A6, 100

Každou modelovou zmenou dokázalo Audi podstatne zvýšiť kvalitu, komfort aj technické vybavenie. Najambicióznejšie verzie TDI (turbodiesel s priamym vstrekovaním) alebo Quattro (pohon oboch náprav) ťažko nachádzajú vo svojej triede konkurenciu.



Len veľmi málo ojazdených automobilov je na takej solídnej úrovni ako Audi 100. Patrí k prvej veľkej sérii limuzín, ktorá má kompletne pozinkovanú karosériu (od roku výroby1986). Aj technika, až na pár drobností, je na veľmi slušnej úrovni. V žiadnom prípade netreba opomenúť ani klasický dizajn a dostatok priestoru, či už ide o pasažierov, alebo batožinu. Skutočne široká paleta motorov montovaných do tohto modelu poskytuje dostatok možností pri výbere najvhodnejšieho tipu. Najzaujímavejším sa javí benzínový, s výkonom 90 k. Je dostatočne silný, a pritom úsporný. Vysoké ceny ojazdených exemplárov sa čiastočne znížili až v roku 1998 po začatí výroby kombi. Skutočný prelom nastal o rok neskôr, keď výrobca predstavil novú verziu odvodenú z pôvodného Audi 100, Audi A6. A6 zdedila okrem technického vyhotovenia aj kvalitnú a spoľahlivú karosériu. Štatistika ADAC uvádza medzi najčastejšími problémami poruchy elektrické (alternátor, batéria), netesné vodné, benzínové a pri šesťvalcových modeloch i olejové čerpadlo. Vysoká kvalita, spoľahlivosť a akceptovateľná cena sú vlastnosti, ktoré oprávnene zabezpečujú Audi 100 A6 vysoký kredit na trhu s ojazdenými automobilmi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu


Typické slabé miesta
brzdové kotúče, ozubený remeň, netesná prevodovka Tiptronic

+
veľmi dobré dielenské spracovanie
pozinkovaná karoséria
bezpečné jazdné vlastnosti
veľká pasívna bezpečnosť
dostatok priestoru
brzdy

-
neprehľadná karoséria
komfortnosť pruženia
výbava základných modelov

Odporúčané druhy motorov
2,5 l päťvalcový TDI s výkonom 115/140 k. Silný a výkonný s nízkou spotrebou 7 až 8 l/100 km.
2,3 l päťvalcový s výkonom 133 k. Temperamentné jazdné vlastnosti. Spotreba 10 l/100 km.
1,9 l TDI s výkonom 110 k. Silný turbodiesel s priamym vstrekovaním, menej kultivovaný. Spotreba 7 l/100 km.
2,5 l V6 TDI s výkonom 150 k. Silný a kultivovaný. Spotreba 8 l/100 km.
2,6 l V6 s výkonom 150 k. Veľmi kultivovaný. Spotreba 11 l/100 km.

Autor: Martina Skurková

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 719
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 516
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 531
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 515
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 479
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 028
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 196
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Viktor Pamula: 21 rokov v najlepšej spoločnosti
  2. Eva Bachletová: Pre manželstvo ako stvorená
  3. Martin Fronk: Ruiny, ktoré ožívajú: Prečo je obnova hradov investíciou, nie výdavkom
  4. Tomáš Mikloško: 11 mýtov o láske a romantických vzťahoch
  5. Vladimír Bojničan: Konzervy 21. storočia – celé zle! — IV.
  6. Jan Pražák: Heleno, hledej!
  7. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  8. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 24 051
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 22 561
  3. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 12 395
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 11 071
  5. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 7 933
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 590
  7. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 6 773
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 344
  1. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  2. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  3. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  4. Tupou Ceruzou: Smerákov
  5. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  6. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  7. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  8. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu