SME
Štvrtok, 1. december, 2022 | Meniny má Edmund

Kupujeme ojazdené auto: Audi A6, 100

Každou modelovou zmenou dokázalo Audi podstatne zvýšiť kvalitu, komfort aj technické vybavenie. Najambicióznejšie verzie TDI (turbodiesel s priamym vstrekovaním) alebo Quattro (pohon oboch náprav) ťažko nachádzajú vo svojej triede konkurenciu.



Len veľmi málo ojazdených automobilov je na takej solídnej úrovni ako Audi 100. Patrí k prvej veľkej sérii limuzín, ktorá má kompletne pozinkovanú karosériu (od roku výroby1986). Aj technika, až na pár drobností, je na veľmi slušnej úrovni. V žiadnom prípade netreba opomenúť ani klasický dizajn a dostatok priestoru, či už ide o pasažierov, alebo batožinu. Skutočne široká paleta motorov montovaných do tohto modelu poskytuje dostatok možností pri výbere najvhodnejšieho tipu. Najzaujímavejším sa javí benzínový, s výkonom 90 k. Je dostatočne silný, a pritom úsporný. Vysoké ceny ojazdených exemplárov sa čiastočne znížili až v roku 1998 po začatí výroby kombi. Skutočný prelom nastal o rok neskôr, keď výrobca predstavil novú verziu odvodenú z pôvodného Audi 100, Audi A6. A6 zdedila okrem technického vyhotovenia aj kvalitnú a spoľahlivú karosériu. Štatistika ADAC uvádza medzi najčastejšími problémami poruchy elektrické (alternátor, batéria), netesné vodné, benzínové a pri šesťvalcových modeloch i olejové čerpadlo. Vysoká kvalita, spoľahlivosť a akceptovateľná cena sú vlastnosti, ktoré oprávnene zabezpečujú Audi 100 A6 vysoký kredit na trhu s ojazdenými automobilmi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu


Typické slabé miesta
brzdové kotúče, ozubený remeň, netesná prevodovka Tiptronic

+
veľmi dobré dielenské spracovanie
pozinkovaná karoséria
bezpečné jazdné vlastnosti
veľká pasívna bezpečnosť
dostatok priestoru
brzdy

-
neprehľadná karoséria
komfortnosť pruženia
výbava základných modelov

Odporúčané druhy motorov
2,5 l päťvalcový TDI s výkonom 115/140 k. Silný a výkonný s nízkou spotrebou 7 až 8 l/100 km.
2,3 l päťvalcový s výkonom 133 k. Temperamentné jazdné vlastnosti. Spotreba 10 l/100 km.
1,9 l TDI s výkonom 110 k. Silný turbodiesel s priamym vstrekovaním, menej kultivovaný. Spotreba 7 l/100 km.
2,5 l V6 TDI s výkonom 150 k. Silný a kultivovaný. Spotreba 8 l/100 km.
2,6 l V6 s výkonom 150 k. Veľmi kultivovaný. Spotreba 11 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  2. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  3. Ťažko uveriť, že aj takto kvalitne sa dá študovať na Slovensku
  4. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  5. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  6. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  7. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  2. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  3. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  4. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  5. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  6. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  7. Zmeny v systéme revíznych postupov
  8. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 14 886
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 919
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 525
  4. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 5 178
  5. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 062
  6. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 352
  7. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 097
  8. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 1 068
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Radko Mačuha: Správa o stave republiky opozičného politika Róberta Fica.
  2. Ľubomír Maretta: Odpustenie
  3. Michal Pavlík: Ako rastú výdavky slovenských domácností
  4. Unicef Slovensko: Ilustrácie, ktoré zachraňujú životy
  5. Dada Vozáriková: Namíbijský denník (6): Ako sme zablúdili
  6. Viktor Pamula: Futbalový klub- záchrana
  7. Rudolfa Vallová: Mečiarizmus - problém uvalený na celú epochu
  8. Anna Miľanová: Závislosť na droge... 2022
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 227 307
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 883
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 153
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 947
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 4 151
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 043
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 4 037
  8. Mária Križanová: Matematika a matikári. 2 886
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu