Elektrické autá si zaslúžia vlastný základ, tvrdí Mercedes

Nemecká automobilka si myslí, že autá na elektrickú energiu a vozidlá so spaľovacím motorom majú rozličné nároky na platformu.

(Zdroj: Ilustračné foto: Mercedes-Benz)

Cieľom mnohých automobiliek bolo a aj je vytvorenie univerzálnej podlahovej platformy, ktorá by bola modulárna, prispôsobiteľná pre rôzne typy vozidiel, vyrobiteľná na jednej linke a spoločná pre elektromobily, hybridy i pre vozidlá s klasickým spaľovacím motorom.

Vždy je to však o istých kompromisoch a limitoch. Rozličné vozidlá majú rozličné nároky na ich základ.

Nemecká automobilka Mercedes-Benz sa chce vyhnúť kompromisom a pre vývoj novej platformy, určenej špeciálne pre elektromobily, vyčlení údajne dve miliardy dolárov.

Podľa dostupných informácií by mal byť nový podlahový základ rozdelený do dvoch dĺžok a určený pre štyri modely značky Mercedes.

Myslíme si, že nová platforma by mohla byť rovnako dobre využiteľná aj v prípade vozidiel na vodíkový pohon. Detaily však zatiaľ nie sú známe.

Nepoznáme ani to, či autá stojace na novej platforme budú odlíšené aj dizajnom podobne, ako je to v prípade bavorského BMW a modelov i3 a i8.

Prvý automobil využívajúci platformu s názvom Ecoluxe by mal na trh zavítať okolo roku 2019. Podľa tvrdení nemeckého portálu Auto Bild by sa malo jednať o športové SUV.

Nemecká automobilová stránka dodáva, že vozidlo získa výkon okolo 450 kW a ponúknuť dojazd 450 km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 634
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 139
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 684
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 107
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 258
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 242
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 051
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 988
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 810
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 787

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žiadne potraviny a autobus raz za týždeň. Okraj kraja, na ktorý sa zabudlo

Ľudia v Prešovskom samosprávnom kraji o práci župana veľa nevedia. Trápia ich najmä cesty a nezamestnanosť, ale aj životné prostredie.

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

Čo je nové na SME

SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana

Príďte dnes o 18.00 diskutovať.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.