Lexus LS môže byť ďalší automobil na vodík

Japonská značka rozbieha technológiu palivových článkov podobne cieľavedomo ako pred 17 rokmi hybridy.

(Zdroj: Ilustračný obrázok: Lexus)

Toyota pracuje na zdokonaľovaní svojej hybridnej technológie od roku 1997, kedy na trh uviedla prvú generáciu modelu Prius.

Hybridné vozidlá budú vždy len kompromisom a na svoju prevádzku potrebujú fosílne palivo.

Jedným z možných riešení, ktoré vyvíjajú a zdokonaľujú mnohé automobilové značky, sú palivové články na vodík. Za posledné roky sa konštruktérom podarilo výrazne zvýšiť ich účinnosť, zmenšiť ich rozmery i hmotnosť.

Produkčné autá s vodíkovými článkami budú pribúdať

Toyota, ako prvá na svete, svoju ponuku rozšírila o produkčnú verziu vozidla s palivovými článkami – model Mirai. Stalo sa tak len pred niečo vyše mesiacom.

Podobným smerom sa však vydali aj automobilky Mercedes, Honda kórejský Hyundai i iné.

Podľa dostupných informácií by ďalším vozidlom, ktorý sa bude spoliehať na palivové články mohol byť Lexus LS.

Veľká limuzína by využívala upravenú techniku modelu Mirai, prispôsobenú pre potreby konštrukcie štandardného sedanu.

Vodík bude zdrojom energie aj pre bežné modely

Palivové články vyrobia dostatok elektrickej energie pre elektromotor s výkonom 220 kW. Pri naplnení oboch tlakových nádrží by mohol vodíkový Lexus LS precestovať vzdialenosť približne 380 km.

Predpokladáme, že Lexus sa bude snažiť dojazd ešte zvýšiť, pretože limuzína tejto triedy si zaslúži podstatne viac.

Lexus LS FCEV by sa na trhu mohol objaviť v roku 2017 a japonská značka ho zaradí ešte nad existujúcu verziu LS 600hL.

Toyota sa netají tým, že v blízkej budúcnosti chce technológiu palivových článkov rozšíriť aj do ďalších bežnejších modelov. Ďalším na rade by mohol byť veľký SUV model.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 641
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 7 028
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 710
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 330
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 419
  6. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 935
  7. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 861
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 809
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 799
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 355

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Beblavý predstavil plány, vznikajúca strana začala zbierať podpisy

Do roka chcú pripraviť programové tézy.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.