Pojem Rallycross možno nie je tak známy ako svetová rely World Rally Championship (WRC). Rallycross však každým rok získava ďalších priaznivcov, hlavne pre svoju podobu s WRC a divácky atraktívnym okruhovým prevedením.
Rallycross jazdia automobily v troch kategóriách, na uzavretých okruhoch s vozidlami podobnými WRC.
V najvyššej kategórii poháňajú pretekárske autá na rely okruhoch motory s výkonom približne 600 konských síl spolu s krútiacim momentom 900 Nm. Vozidlá rallycross využívajú dve poháňané nápravy.
Body zbierajú počas celej sezóny
Top 16 svetových jazdcov sa stretne počas štyroch podujatí kde získavajú potrebné body. Do dvoch semifinálových pretekov sa dostane len 12 jazdcov – šesť vozidiel v každom podujatí.
V záverečnom finále sa objaví len šesť najúspešnejších vozidiel. Svetový šampión sa stáva jazdec s najväčším počtom bodov po 12 podujatiach.
Rallycross je o to atraktívnejší, že súťaže neraz jazdia piloti šampionátov WRC, F1, DTM i ďalšie známe osobnosti automobilového sveta. Mená ako Petter Solberg, Ken Block či Sébastien Loeb nie sú výnimkou.
Viac o Rallycrosse sa môžete dozvedieť na oficiálnych stránkach.
Walter Röhrl jazdí aj vo vysokom veku rovnako dobre
V nasledujúcej sezóne sa chce výraznejšie presadiť aj Audi s týmom EKSRX a špeciálom S1 Rallycross. Za volantom budú sedieť Pontus Tidean a Mattias Ekström.
Marketingové oddelenie funguje a tak Nemci pre svojich priaznivcov pripravili zaujímavé video, v ktorom sa žijúca rely legenda Walter Röhrl posadí za volant nového špeciálu.
Dvojlitrový motor s výkonom 600 koní a dve poháňané nápravy umožnia vozidlu poraziť rýchlosť 100 km/h za rovné dve sekundy.
Je radosť sledovať ako si 67 ročný Röhrl vie stále dobre poradiť s volantom. Podľa slov Mattiasa Ekströma boli Röhrlove nájazdy do zákrut niekedy rýchlejšie ako jeho samého.
Škoda, že vo zverejnenom videu sa v plnej sile neukáže aj legendárne vozidlo S1 Quattro z roku 1985.