Z výskumných laboratórií v americkom meste Stanford v nedeľu odštartovalo Audi A7 riadené autonómnym systémom, na ktorý dohliada vyškolený novinár. Cieľom je demonštrovať schopnosti asistenčných a riadiacich systémov vozidla.
Automobil by mal po 900 prekonaných kilometroch doraziť pred brány tohtoročnej výstavy CES konajúcej sa v Las Vegas.
Koncept Audi A7 využíva najmodernejšie systémy Audi a umožňuje vozidlu pohybovať sa bez zásahu pasívneho vodiča a to až do rýchlosti 110 km.
Za rozhodovaním stojí armáda elektronických systémov
Vozidlo s menom Jack (pomenované po vývojovom tíme) je schopné iniciovať prechádzanie z pruhu do pruhu, samostatne zrýchľovať i brzdiť.
Pred zmenou jazdného pruhu automobil prispôsobí rýchlosť okoloidúcim vozidlám a bezpečne sa zaradí medzi vozidlá v požadovanom pruhu.
Systém má k dispozícii celý rad senzorov, z ktorých väčšina je dostupná aj v sériovej podobe.
Pre správne rozhodovanie systém využíva radar adaptívneho tempomatu, bočný asistent, dva radary stredného dosahu vpredu i vzadu, čím pokrýva celý priestor okolo vozidla.
Statické a pohybujúce sa prekážky rozpoznávajú laserové skenery, tiež pripravené do bežnej výroby.
Skôr ako mu dôjde dych, riadene odovzdá
Celý systém dopĺňajú špeciálne kamery schopné poskytnúť širokouhlý obraz s vysokým rozlíšením v 3D, bežne integrované do novej generácie Audi Q7. Vizuálny obraz pre systém zabezpečujú štyri doplnkové kamery, umožňujúce sledovať objekty blízko vozidla.
Dáta z navigačného systému GPS sú použité pre základnú orientáciu.
Pred tým ako systém – koncept vozidla dorazí do veľkomesta, kde narazí na svoje limity, dostatočne vopred informuje vodiča aby prebral riadenie. Ak by vodič nereagoval, systém aktivuje výstražné svetlá a autonómne brzdenia až do úplného zastavenia vozidla.
Okrem autonómneho konceptu Audi A7, predstaví nemecká spoločnosť nové multimediálne a informačné rozhranie, novú generáciu laserových svetiel LED Matrix a interiér novej generácie Audi Q7.