Športovým modelom Leon Cupra trafil Seat do čierneho a bolo len otázkou času, kedy ponuku rozšíri praktickejší karosársky variant kombi, Leon Cupra ST.
Verzia ST, u nás známejšia pod pojmom kombi, je schopná odviesť 1.470 litrov batožiny.
Známa technika nesklame
Základ techniky tvorí overený motor 2.0 TSI. Leon Cupra ST bude, rovnako ako v prípade päť a trojdverovej verzie, ponúkaný v dvoch výkonových stupňoch.
Leon Cupra ST má k dispozícii výkon 195 kW (265 k) od 5.350 do 6.600 ot.min a Leon Cupra ST 280 využíva výkon 206 kW (280 k) dostupný od 5.700 do 6.200 ot. min.
V obidvoch prípadoch disponuje motor krútiacim momentom 350 Nm, prenášaný na predné kolesá, tiež je však dostupný v odlišnom spektre otáčok. Slabší model využíva maximum krútiaceho momentu od 1.700 do 5.300 ot. min a verzia Cupra 280 od 1.750 do 5.600 ot. min.*
Kombi pokorí z miesta rýchlosť 100 km/h za približne šesť sekúnd. Drobné zmeny na úrovni jednej či dvoch desatiniek sekundy má na svedomí výber verzie i prevodovky.
Obe verzie dosiahnu maximálnu rýchlosť 250 km/h, limitovanú elektronicky.
Zo supermarketu na okruh
O čo najdokonalejší prenos krútiaceho momentu na vozovku sa aj v tomto prípade postará elektronicky riadený diferenciál, stojaci na základoch medzinápravovej spojky Haldex.
Ekonomika prevádzky zrejme nebude prvoradá, no výrobca sľubuje priemernú spotrebu 6,6 litra na 100 km jazdy. Vozidlo s manuálnou prevodovkou je paradoxne smädnejšie o jeden deciliter benzínu.
Športová verzia Leonu ST získala rovnaké dizajnové prvky, ako verzie s menším kufrom. Automobil zvýrazňujú 18 alebo 19 palcové disky kolies, väčšie otvory pre nasávanie vzduchu, tónované sklá alebo širšie prahy.
Súčasťou balíka Performance pack budú okrem iného aj výkonnejšie brzdy Brembo a pneumatiky Michelin Pilot Sport 235/38 ZR R19.
Cena slabšieho modelu s manuálnou prevodovkou by mala podliezať hranicu 25.000 eur.
Zástupcovia našej redakcie sa za volant Seatu Leon Cupra ST posadia už vo februári. Nebude chýbať ani videotest.
* údaje získané pre verzie hatchback a kupé.