SME

Seat Leon Cupra ST je kombi so srdcom pretekára

Technika kombi verzie je zhodná s hatchbackom a kupé, ostávajú aj údaje o spotrebe, či zrýchlení. Kufor narástol na objem 1.470 litrov.

(Zdroj: Seat)

Športovým modelom Leon Cupra trafil Seat do čierneho a bolo len otázkou času, kedy ponuku rozšíri praktickejší karosársky variant kombi, Leon Cupra ST.

Verzia ST, u nás známejšia pod pojmom kombi, je schopná odviesť 1.470 litrov batožiny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Známa technika nesklame

Základ techniky tvorí overený motor 2.0 TSI. Leon Cupra ST bude, rovnako ako v prípade päť a trojdverovej verzie, ponúkaný v dvoch výkonových stupňoch.

Leon Cupra ST má k dispozícii výkon 195 kW (265 k) od 5.350 do 6.600 ot.min a Leon Cupra ST 280 využíva výkon 206 kW (280 k) dostupný od 5.700 do 6.200 ot. min.

SkryťVypnúť reklamu

V obidvoch prípadoch disponuje motor krútiacim momentom 350 Nm, prenášaný na predné kolesá, tiež je však dostupný v odlišnom spektre otáčok. Slabší model využíva maximum krútiaceho momentu od 1.700 do 5.300 ot. min a verzia Cupra 280 od 1.750 do 5.600 ot. min.*

Kombi pokorí z miesta rýchlosť 100 km/h za približne šesť sekúnd. Drobné zmeny na úrovni jednej či dvoch desatiniek sekundy má na svedomí výber verzie i prevodovky.

Obe verzie dosiahnu maximálnu rýchlosť 250 km/h, limitovanú elektronicky.

Zo supermarketu na okruh

O čo najdokonalejší prenos krútiaceho momentu na vozovku sa aj v tomto prípade postará elektronicky riadený diferenciál, stojaci na základoch medzinápravovej spojky Haldex.

Ekonomika prevádzky zrejme nebude prvoradá, no výrobca sľubuje priemernú spotrebu 6,6 litra na 100 km jazdy. Vozidlo s manuálnou prevodovkou je paradoxne smädnejšie o jeden deciliter benzínu.

SkryťVypnúť reklamu

Športová verzia Leonu ST získala rovnaké dizajnové prvky, ako verzie s menším kufrom. Automobil zvýrazňujú 18 alebo 19 palcové disky kolies, väčšie otvory pre nasávanie vzduchu, tónované sklá alebo širšie prahy.

Súčasťou balíka Performance pack budú okrem iného aj výkonnejšie brzdy Brembo a pneumatiky Michelin Pilot Sport 235/38 ZR R19.

Cena slabšieho modelu s manuálnou prevodovkou by mala podliezať hranicu 25.000 eur.

Zástupcovia našej redakcie sa za volant Seatu Leon Cupra ST posadia už vo februári. Nebude chýbať ani videotest.

* údaje získané pre verzie hatchback a kupé.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 119
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 434
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 254
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 151
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 039
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 952
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 436
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 291
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  2. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  3. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  4. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  5. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  6. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  7. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  8. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 120
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 21 595
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 386
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 691
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 552
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 836
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 360
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 9 810
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu