Šoférovali sme prototyp Renault Eolab, úsporné auto z roku 2022

Odľahčené auto spotrebuje priemerne liter benzínu a na čistú elektriku prejde 60 kilometrov bez nutnosti dobitia.

Renault na prototype Eolab testuje stovku vylepšení. Tenké čelné sklo a zadné z polykarbonátu ušetrili 13 kilogramov. Auto budúcnosti s kamerami namiesto spätných zrkadiel jazdí inak cez týždeň a inak cez víkend.(Zdroj: Renault)

Cesta k dosiahnutiu nízkej spotreby benzínu v bežnom aute znie na prvý pohľad veľmi jednoducho. Stačí vylepšiť aerodynamiku, znížiť hmotnosť a zdokonaliť hybridný systém.

Hoci Renault zaostril len na tri základné oblasti, k dosiahnutiu cieľa musel použiť minimálne sto technických vylepšení.

Prototyp Eolab, ktorého hodnota momentálne presahuje desať miliónov eur, má byť ukážkou cenovo dostupného auta s minimálnou spotrebou.

Akurát v obchode si ho kúpime až o sedem rokov. Renault plánuje prinášať autá jazdiace za málo benzínu širokej verejnosti, ako to robil už v časoch starého Renaultu 5 s päťlitrovou spotrebou.

Niektoré technické riešenia sú vskutku jednoduché a potrebujú len overenie v praxi. Preto sme nemohli odmietnuť pozvánku šoférovať koncept, ktorý obdivovali návštevníci jesenného autosalónu v Paríži.

Napokon množstvo zo stovky nápadov bude Renault zavádzať do výroby na doterajších modeloch, čiže cesta k litrovému autu bude postupná.

Takto bude vyzerať auto, ak má mať o tretinu nižší aerodynamický odpor ako súčasný Renault Clio.
FOTO – JANA RAJCOVÁ

V špeciálnej expozícii dielcov na testovacom okruhu C.E.R.A.M pri Mortefontaine neďaleko Paríža sme na vlastné oči videli superľahký volant, extrémne jednoduchú a ľahkú zadnú nápravu alebo polykarbonátové zadné okná.

Karoséria pod náporom vzduchu mení tvar

Podľa predstáv Renaultu má byť úsporné auto

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C3KQC na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C3KQC na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Bayer posilňuje svoju značku
  3. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  4. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  5. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  6. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  7. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  8. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  9. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  10. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  1. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  2. Za katastrofálny stav chodníkov je zodpovedný starosta Števčík
  3. BILLA štartuje spoluprácu s lyžiarmi Žampovcami
  4. Bieloruský veľvyslanec sa stretol s rektorom SPU v Nitre
  5. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  6. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  7. Bayer posilňuje svoju značku
  8. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  9. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  10. O2 a Matej Tóth otvárajú druhý ročník O2 Športovej akadémie
  1. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 934
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 15 526
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 035
  4. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 11 667
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 217
  6. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 9 103
  7. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 8 798
  8. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 6 087
  9. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 315
  10. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien 3 238

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ministerkou vnútra bude Saková, ku Kaliňákovi má blízko

Zákazka, z ktorej mal mať podľa Špirka provízie aj Kaliňák. Aj to má za sebou nová ministerka vnútra Denisa Saková.

NITRA

Kiskova dcéra: Na Slovensku sme brutálni rasisti

Prezidentova dcéra, župan a matematik, ktorého očarilo právo.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí