Cesta k dosiahnutiu nízkej spotreby benzínu v bežnom aute znie na prvý pohľad veľmi jednoducho. Stačí vylepšiť aerodynamiku, znížiť hmotnosť a zdokonaliť hybridný systém.
Hoci Renault zaostril len na tri základné oblasti, k dosiahnutiu cieľa musel použiť minimálne sto technických vylepšení.
Prototyp Eolab, ktorého hodnota momentálne presahuje desať miliónov eur, má byť ukážkou cenovo dostupného auta s minimálnou spotrebou.
Akurát v obchode si ho kúpime až o sedem rokov. Renault plánuje prinášať autá jazdiace za málo benzínu širokej verejnosti, ako to robil už v časoch starého Renaultu 5 s päťlitrovou spotrebou.
Niektoré technické riešenia sú vskutku jednoduché a potrebujú len overenie v praxi. Preto sme nemohli odmietnuť pozvánku šoférovať koncept, ktorý obdivovali návštevníci jesenného autosalónu v Paríži.
Napokon množstvo zo stovky nápadov bude Renault zavádzať do výroby na doterajších modeloch, čiže cesta k litrovému autu bude postupná.

FOTO – JANA RAJCOVÁ
V špeciálnej expozícii dielcov na testovacom okruhu C.E.R.A.M pri Mortefontaine neďaleko Paríža sme na vlastné oči videli superľahký volant, extrémne jednoduchú a ľahkú zadnú nápravu alebo polykarbonátové zadné okná.
Karoséria pod náporom vzduchu mení tvar
Podľa predstáv Renaultu má byť úsporné auto