SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Šoférovali sme prototyp Renault Eolab, úsporné auto z roku 2022

Odľahčené auto spotrebuje priemerne liter benzínu a na čistú elektriku prejde 60 kilometrov bez nutnosti dobitia.

Renault na prototype Eolab testuje stovku vylepšení. Tenké čelné sklo a zadné z polykarbonátu ušetrili 13 kilogramov. Auto budúcnosti s kamerami namiesto spätných zrkadiel jazdí inak cez týždeň a inak cez víkend.Renault na prototype Eolab testuje stovku vylepšení. Tenké čelné sklo a zadné z polykarbonátu ušetrili 13 kilogramov. Auto budúcnosti s kamerami namiesto spätných zrkadiel jazdí inak cez týždeň a inak cez víkend. (Zdroj: Renault)

Cesta k dosiahnutiu nízkej spotreby benzínu v bežnom aute znie na prvý pohľad veľmi jednoducho. Stačí vylepšiť aerodynamiku, znížiť hmotnosť a zdokonaliť hybridný systém.

Hoci Renault zaostril len na tri základné oblasti, k dosiahnutiu cieľa musel použiť minimálne sto technických vylepšení.

Prototyp Eolab, ktorého hodnota momentálne presahuje desať miliónov eur, má byť ukážkou cenovo dostupného auta s minimálnou spotrebou.

Akurát v obchode si ho kúpime až o sedem rokov. Renault plánuje prinášať autá jazdiace za málo benzínu širokej verejnosti, ako to robil už v časoch starého Renaultu 5 s päťlitrovou spotrebou.

Niektoré technické riešenia sú vskutku jednoduché a potrebujú len overenie v praxi. Preto sme nemohli odmietnuť pozvánku šoférovať koncept, ktorý obdivovali návštevníci jesenného autosalónu v Paríži.

Napokon množstvo zo stovky nápadov bude Renault zavádzať do výroby na doterajších modeloch, čiže cesta k litrovému autu bude postupná.

Takto bude vyzerať auto, ak má mať o tretinu nižší aerodynamický odpor ako súčasný Renault Clio.
FOTO – JANA RAJCOVÁ

V špeciálnej expozícii dielcov na testovacom okruhu C.E.R.A.M pri Mortefontaine neďaleko Paríža sme na vlastné oči videli superľahký volant, extrémne jednoduchú a ľahkú zadnú nápravu alebo polykarbonátové zadné okná.

Karoséria pod náporom vzduchu mení tvar

Podľa predstáv Renaultu má byť úsporné auto

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C3KQC na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M3KQC na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  10. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 34 918
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 281
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 19 622
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 295
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 14 609
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 12 209
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 162
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 950
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 345
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 505
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Renault

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Zmenka podľa predchádzajúceho vzoru, ktorá je už opatrená podpisom a bezpečnostným prvkom.

Ďalšia banka podliezla hypotekárne dno, chce sa zviditeľniť

Úrok je opticky najnižší, ale nie najvýhodnejší.

Fio banka
Autorská strana Ondreja Podstupku

Vláda nezvláda slová a môže to stáť životy

Stručný návod na lepšie hospodárenie s dôverou.

Premiér Matovič (OĽaNO) počas tlačovej konferencie ku kompenzačných schémam.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.