Cenovo prístupný kompaktný sedan Hyundai Elantra prešiel drobnou modernizáciou a vylepšením v polčase existencie.
Škoda, že autorádio nedostalo RDS, pretože inak bolo v rodinnom sedane všetko potrebné. Elantra patrí do kategórie užitočných sedanov so zameraním na praktické jazdenie.
Pochopiteľne nám dobre padlo využívať dvojzónovú automatickú klimatizáciu, parkovacie senzory, tempomat, dažďový senzor, vyhrievanie predných sedadiel a rad iných drobností.
Základný benefit auta však tkvie v priestore a dobre zladenej mechanike za dané peniaze. Prevodovka vyhovuje jazde v meste a jeho okolí.
Príjemne prekvapili brzdyBenzínový motor 1,6i s výkonom 97 KW dokáže priemerne jazdiť do sedem litrov. To akurát pasuje, lebo palubný počítač ukazuje predpísaných 6,5 litra.
V meraniach nás príjemne prekvapili brzdy, lebo Elantra zastavila zo stovky na 37 metroch. Na trojke má dobrú dynamiku, štvorka zaostáva za konkurenčnými rovnako silnými autami.
Na diaľnici môže spotreba stúpnuť na 7,5 litra, lebo motor aj na šiestom stupni pri 130 kilometrovej rýchlosti točí 3400 otáčok.
Hyundai nám prostredníctvom testovaného auta za 17.420 eur ukázal najvyššiu výbavu Style. Proti jej obsahu nemožno namietať, avšak Elantra pasuje do cenovej hladiny základnej výbavy za 12.990 eur.
Aj najlacnejšia verzia má rovnaký motor, priestrannú karosériu a príjemné jazdné vlastnosti ako drahý Style.
Náš tip: Ak plánujete kúpu rodinného sedanu, uvažujte o základnej výbave. Elantra komfortne jazdí a ponúka veľký priestor. Budete spokojní s radením a spotrebou. Pri predbiehaní však treba poriadne podradiť a zvyknúť si na autorádio bez RDS.