Pokles cien ropy zrejme zníži v Nemecku záujem o autá s elektrickým pohonom

Odborníci sa tiež obávajú, že Nemecko zaostane v trende samostatne jazdiacich áut.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Ján Krošlák)

Pokles cien pohonných látok sťaží výrobcom osobných áut s elektrickým pohonom prienik na spotrebiteľský trh.

Informuje o tom DPA. Odvoláva sa na vyjadrenia šéfa odvetvového združenia nemeckého automobilového priemyslu VDA Matthiasa Wissmanna pre víkendové vydanie denníka Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Od spolkovej vlády žiada, aby výrazne investovala do vytvorenia podmienok na úspech elektroáut na trhu v krajine.

Čo dostanú elektroautá

Opatrenia vlády v zákone o elektromobilite pokladajú predstavitelia sektora za nedostatočné.

Elektroautá by okrem iného mohli jazdiť v pruhoch vyhradených pre autobusy a na parkoviskách by mali mať rezervované miesta na dobíjanie batérií.

"Treba, aby sa na podporných opatreniach zúčastnili aj spolkové krajiny, mestá a obce. Mali by investovať do budovania nabíjacích stojanov a kupovať elektroautá," povedal Wissmann.

Súkromné energetické spoločnosti by mali v nasledujúcich dvoch rokoch prispieť k zvýšeniu počtu verejne dostupných nabíjacích stojanov pre elektromobily o 100 % na 8000.

Aká by mala byť podpora elektromobility v Nemecku

Vláda musí mať záujem, aby svoje ciele v ochrane ovzdušia dosahovala aj trvalou podporou alternatívneho automobilového pohonu, povedal Wissmann novému vydaniu odborného týždenníka Automobilwoche.

Možností na to je veľa. Pre firmy sa začínajú zrýchlením odpisov. Služobné autá a ich podnikové parky sú napokon vstupnou bránou pre rozvoj elektromobility. Opatrenia sa môžu končiť stimulmi pre súkromné osoby na ich nákup.

Obávajú sa zaostania Nemecka

Počet osobných áut s elektrickým pohonom zostáva na nemeckých cestách nízky. Vlani ich podľa Spolkového úradu pre motorové vozidlá (KBA) pribudlo len 8.522.

S hybridným pohonom si kúpili Nemci 27.435 áut. Vlani sa však v Nemecku dostalo do prevádzky 3,04 milióna osobných vozidiel.

V automobilovom odvetví krajiny rastú obavy, že Nemecko zaostane v perspektívnej technológii "autonómnych jázd".

Ak sa neprijmú liberálne dopravné predpisy, hrozí, že krajina zaostane. Ulrich Hackenberg, člen správnej rady automobilky Audi zodpovedný za vývoj týždenníku uviedol, že "naše ministerstvá musia konať, ináč budeme zaostávať".

Trendom sú samostatne jazdiace autá

Samohybné autá sa stali ústrednou témou práve skončeného technického veľtrhu CES v americkom Las Vegas.

Audi sa na ňom predstavila autom, ktoré "samostatne" prešlo 900 kilometrov dlhú trasu zo Silicon Valley do Las Vegas.

Aj koncern Daimler predviedol samostatne jazdiaci prototyp Mercedesu. Po prekonaní mnohých kilometrov po cestách cez púšť vyšiel prototyp na platformu pred lasvegaským hotelom Meile.

Hackenberg predpokladá, že iné krajiny prijmú pravidlá pre prevádzkovanie autonómnych vozidiel skôr ako Nemecko.

Zrejme ich skôr vypracujú a schvália v Spojených štátoch a v Číne.

V USA by ich mohli vyskúšať vo verejnej doprave predovšetkým v spolkových štátoch Kalifornia, Nevada a Florida.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  3. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  4. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  5. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  6. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  7. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  8. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  9. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  10. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  1. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  2. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  3. Slovensko spieva koledy
  4. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  5. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  6. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  7. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  8. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  9. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  10. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 50 556
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 562
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 068
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 8 660
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 005
  6. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 785
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 813
  8. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 747
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 5 598
  10. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 5 490

Téma: Nemecko


Článok je zaradený aj do ďalších tém Elektromobily

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Vlani hrozil pádom vlády, teraz Ficovi rozmrazenie platov neprekáža

Bugár kritizoval Smer a SNS, že neprišli s vlastnými riešením.

Dobré ráno

Dobré ráno: Falošný hlas podobný Ficovi by znalci odhalili

Je Robert Fico naozaj na nahrávke?

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Platy politikov sú dobrá príležitosť odhaliť populistov

Nekonečné zmrazovanie je neúnosné.

Neprehliadnite tiež

Jaguar s novou kolekciou predvádza psie kusy

Doplnky uľahčia život psovi aj jeho majiteľovi.

Prvá jazda: Seat Tarraco kombinuje nemecké gény so španielskym temperamentom

Môže byť zaujímavou alternatívou k Seatu Alhambra.

Škola šmyku: Ako správne šoférovať v zime?

Je jeden zaručený spôsob, ako nedostať šmyk.

Na viacerých úsekoch v Bratislave sa zdržíte v kolónach

Na úseku D1 od križovatky Senec až do Petržalky hlásia zdržanie až 50 minút.