Pokles cien ropy zrejme zníži v Nemecku záujem o autá s elektrickým pohonom

Odborníci sa tiež obávajú, že Nemecko zaostane v trende samostatne jazdiacich áut.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Ján Krošlák)

Pokles cien pohonných látok sťaží výrobcom osobných áut s elektrickým pohonom prienik na spotrebiteľský trh.

Informuje o tom DPA. Odvoláva sa na vyjadrenia šéfa odvetvového združenia nemeckého automobilového priemyslu VDA Matthiasa Wissmanna pre víkendové vydanie denníka Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Od spolkovej vlády žiada, aby výrazne investovala do vytvorenia podmienok na úspech elektroáut na trhu v krajine.

Čo dostanú elektroautá

Opatrenia vlády v zákone o elektromobilite pokladajú predstavitelia sektora za nedostatočné.

Článok pokračuje pod video reklamou

Elektroautá by okrem iného mohli jazdiť v pruhoch vyhradených pre autobusy a na parkoviskách by mali mať rezervované miesta na dobíjanie batérií.

"Treba, aby sa na podporných opatreniach zúčastnili aj spolkové krajiny, mestá a obce. Mali by investovať do budovania nabíjacích stojanov a kupovať elektroautá," povedal Wissmann.

Súkromné energetické spoločnosti by mali v nasledujúcich dvoch rokoch prispieť k zvýšeniu počtu verejne dostupných nabíjacích stojanov pre elektromobily o 100 % na 8000.

Aká by mala byť podpora elektromobility v Nemecku

Vláda musí mať záujem, aby svoje ciele v ochrane ovzdušia dosahovala aj trvalou podporou alternatívneho automobilového pohonu, povedal Wissmann novému vydaniu odborného týždenníka Automobilwoche.

Možností na to je veľa. Pre firmy sa začínajú zrýchlením odpisov. Služobné autá a ich podnikové parky sú napokon vstupnou bránou pre rozvoj elektromobility. Opatrenia sa môžu končiť stimulmi pre súkromné osoby na ich nákup.

Obávajú sa zaostania Nemecka

Počet osobných áut s elektrickým pohonom zostáva na nemeckých cestách nízky. Vlani ich podľa Spolkového úradu pre motorové vozidlá (KBA) pribudlo len 8.522.

S hybridným pohonom si kúpili Nemci 27.435 áut. Vlani sa však v Nemecku dostalo do prevádzky 3,04 milióna osobných vozidiel.

V automobilovom odvetví krajiny rastú obavy, že Nemecko zaostane v perspektívnej technológii "autonómnych jázd".

Ak sa neprijmú liberálne dopravné predpisy, hrozí, že krajina zaostane. Ulrich Hackenberg, člen správnej rady automobilky Audi zodpovedný za vývoj týždenníku uviedol, že "naše ministerstvá musia konať, ináč budeme zaostávať".

Trendom sú samostatne jazdiace autá

Samohybné autá sa stali ústrednou témou práve skončeného technického veľtrhu CES v americkom Las Vegas.

Audi sa na ňom predstavila autom, ktoré "samostatne" prešlo 900 kilometrov dlhú trasu zo Silicon Valley do Las Vegas.

Aj koncern Daimler predviedol samostatne jazdiaci prototyp Mercedesu. Po prekonaní mnohých kilometrov po cestách cez púšť vyšiel prototyp na platformu pred lasvegaským hotelom Meile.

Hackenberg predpokladá, že iné krajiny prijmú pravidlá pre prevádzkovanie autonómnych vozidiel skôr ako Nemecko.

Zrejme ich skôr vypracujú a schvália v Spojených štátoch a v Číne.

V USA by ich mohli vyskúšať vo verejnej doprave predovšetkým v spolkových štátoch Kalifornia, Nevada a Florida.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  2. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  3. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  4. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  5. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  6. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  7. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 706
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 246
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 590
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 377
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 545
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 968
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 381
  8. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 909
  9. Najužitočnejšia appka 2 884
  10. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 2 883

Téma: Nemecko


Článok je zaradený aj do ďalších tém Elektromobily

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Je Rybanič whistleblower? Odborníci sa nezhodli

Rybanič chce názor Súdneho dvora Európskej únie.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kam chodíte, aj keď hovoríte opak

Ako sa ázijské bistrá zmenili za posledných dvadsať rokov.

Komentár Zuzany Kepplovej

Na Dankovom diplome vlastne nezáleží

Bol by to prezident, v ktorom by nejeden našinec spoznal vlastný príbeh.

PRIMÁR

Šesť rád, ktoré vás môžu ochrániť pred chrípkou

Pripravte sa na chrípkovú sezónu.

Neprehliadnite tiež

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.