Kalifornská spoločnosť Tula Technology pracuje pre koncern GM na novej technológii, ktorá by mala v budúcnosti ušetriť približne 15 % pohonných hmôt.
Systém Dynamic Skip Fire (DSF) je zatiaľ vyvíjaný pre benzínové pohonné jednotky.
Základom systému je analýza zapaľovania. Špeciálny softvér vyhodnocuje prácu motora a požiadavky na dostupnosť krútiaceho momentu alebo výkon.
Viaceré automobilové značky sveta už nejakú dobu využívajú systém, ktorý je schopný rôznym spôsobom mechanicky odpojiť časť valcov. V prípade, že si vozidlo pri pokojnej jazde vystačí napríklad so štyrmi valcami z ôsmych, systém odpojí zvyšné štyri a nevstrekuje pohonné hmoty.
Technológia DSF nepracuje na mechanickom princípe, ale spôsob vstrekovania a počet pracujúcich valcov ovláda elektronicky.
Výhodou systému DSF má byť, že po jej dokončení môže byť súčasťou v podstate akéhokoľvek benzínového motora, bez zásadnej mechanickej úpravy.
S odvolaním sa na vnútorné testovanie systému DSF, spoločnosť Tula tvrdí, že v prípade motorov s minimálne štyrmi valcami predstavuje úspora paliva 15 % v porovnaní s motormi bez tohto systému.
Ďalšou z predností systému by malo byť presné časovanie vstrekovania do rôznych valcov tak, aby motor produkoval čo najmenej vibrácií. V prípade mechanických riešení sa tento faktor ovplyvňuje ťažko.