SME
Utorok, 21. marec, 2023 | Meniny má Blahoslav
reklama

Vozidlo budúcnosti pri bočnom náraze nafúkne karosériu

Z automobilu ako dopravného prostriedku by sa malo stať súkromné útočisko. Nový spôsob cestovania má priniesť pestrejšie využitie času.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Nové výskumné vozidlo F 015 Luxury in Motion, ktoré malo svoju svetovú premiéru na Veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas, by malo byť dôkazom toho, na akých nápadoch v oblasti autonómneho jazdenia budúcnosti spoločnosť Mercedes pracuje.

Úlohou Mercedesu F 015 Luxury in Motion je pozdvihnúť komfort a luxus na novú úroveň. Automobil je dlhý 5.220 mm, široký 2.018 mm a 1.524 mm a základ tvaru tvorí jednoliaty exteriér a veľké svetelné moduly s diódovou technikou.

Prostredníctvom svetiel je možné zobraziť rôzne funkcie svietidiel. Vozidlo prostredníctvom nich komunikuje a interaktívne spolupracuje s okolím. Svetlá zobrazujú aj informácie o tom, či F 015 jazdí v autonómnom (modrá) alebo manuálnom (biela) jazdnom režime.

Volant sa vysunie len v prípade potreby

Veľký rázvor kolies 3.610 milimetrov v kombinácii s krátkymi prevismi prezrádza zameranie na maximálnu ponuku priestoru pre cestujúcich.

Stredobodom koncepcie interiéru je variabilný systém sedadiel so štyrmi otočnými čalúnenými kreslami. Elektricky poháňané sedadlá sa pre pohodlné vystupovanie a nastupovanie otáčajú vždy o 30 stupňov smerom von hneď, po otvorení dverí.

V prípade potreby manuálnej jazdy sa volant automaticky vysunie z prístrojovej dosky.

Kožou potiahnuté podušky čalúnených kresiel sú vsadené do zaoblenej škrupiny sedadla z lešteného hliníka s vysokým leskom. Každú škrupinu sedadla možno otáčať aj manuálne a kontrastne ju lemuje pás s technikou diódových svetiel, ktorý svieti namodro.

Karoséria funguje ako airbag

Hlavnou myšlienkou výskumného vozidla je nepretržitá výmena informácií medzi vozidlom, cestujúcimi a okolím. Na tento účel slúži šesť displejov inštalovaných po celom obvode, ako aj v zadnej stene a v bočných stenách.

Medzi kľúčové prvky karosérie patria aj dvere otvárajúce sa smerom od seba nezávisle. Stabilný systém spojenia s mechanickými prvkami zamykania by mali zaručiť vysokú bezpečnosť.

Automobil disponuje aktívnymi hornými hranami bočných okien. Pri bočnom náraze sa tieto prvky karosérie „nafúknu“ a podobne ako airbag dokážu absorbovať energiu nárazu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49%
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  7. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Na čo myslieť pri prediktívnej údržbe?
  2. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  3. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  4. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  5. Spoločnosť AGEL SK a VŠZaSP podpísali zmluvu o spolupráci
  6. Čo všetko potrebujete vedieť, ak chcete tehlovú fasádu
  7. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  8. Nový e-book od BaseLinker Kompletný sprievodca po marketplacoch
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 14 258
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 514
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 946
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 055
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 709
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 5 853
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 204
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 013
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Soňa Kallová: Mierotvorci Slovania alebo tradícia Svätoplukových prútov stále živá
  2. Ján Šeďo: Cár necestuje, nešoféruje, ľuďom tlačia do hlavy kaleráby.
  3. Miroslav Pollák: Odkiaľ pokiaľ s humorom
  4. Martina Paulenová: Otočiť sa, či pokračovať?
  5. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 4. časť
  6. Anna Miľanová: Pník 1,2... 2022
  7. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 3. časť
  8. Peter Žiak: Zákaz spaľovacích motorov = nešťastie pre Slovensko
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 038
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 575
  3. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 813
  4. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 4 519
  5. Miroslav Žiak: Drogy ako biznis pre vyvolených na Slovensku? 2 531
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 499
  7. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 2 474
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 352
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu