Nové výskumné vozidlo F 015 Luxury in Motion, ktoré malo svoju svetovú premiéru na Veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas, by malo byť dôkazom toho, na akých nápadoch v oblasti autonómneho jazdenia budúcnosti spoločnosť Mercedes pracuje.
Úlohou Mercedesu F 015 Luxury in Motion je pozdvihnúť komfort a luxus na novú úroveň. Automobil je dlhý 5.220 mm, široký 2.018 mm a 1.524 mm a základ tvaru tvorí jednoliaty exteriér a veľké svetelné moduly s diódovou technikou.
Prostredníctvom svetiel je možné zobraziť rôzne funkcie svietidiel. Vozidlo prostredníctvom nich komunikuje a interaktívne spolupracuje s okolím. Svetlá zobrazujú aj informácie o tom, či F 015 jazdí v autonómnom (modrá) alebo manuálnom (biela) jazdnom režime.
Volant sa vysunie len v prípade potreby
Veľký rázvor kolies 3.610 milimetrov v kombinácii s krátkymi prevismi prezrádza zameranie na maximálnu ponuku priestoru pre cestujúcich.
Stredobodom koncepcie interiéru je variabilný systém sedadiel so štyrmi otočnými čalúnenými kreslami. Elektricky poháňané sedadlá sa pre pohodlné vystupovanie a nastupovanie otáčajú vždy o 30 stupňov smerom von hneď, po otvorení dverí.
V prípade potreby manuálnej jazdy sa volant automaticky vysunie z prístrojovej dosky.
Kožou potiahnuté podušky čalúnených kresiel sú vsadené do zaoblenej škrupiny sedadla z lešteného hliníka s vysokým leskom. Každú škrupinu sedadla možno otáčať aj manuálne a kontrastne ju lemuje pás s technikou diódových svetiel, ktorý svieti namodro.
Karoséria funguje ako airbag
Hlavnou myšlienkou výskumného vozidla je nepretržitá výmena informácií medzi vozidlom, cestujúcimi a okolím. Na tento účel slúži šesť displejov inštalovaných po celom obvode, ako aj v zadnej stene a v bočných stenách.
Medzi kľúčové prvky karosérie patria aj dvere otvárajúce sa smerom od seba nezávisle. Stabilný systém spojenia s mechanickými prvkami zamykania by mali zaručiť vysokú bezpečnosť.
Automobil disponuje aktívnymi hornými hranami bočných okien. Pri bočnom náraze sa tieto prvky karosérie „nafúknu“ a podobne ako airbag dokážu absorbovať energiu nárazu.