
FOTO – ARCHÍV
v výbavy.

FOTO – ARCHÍV
Exteriér: európsky orientovaný dizajn, vznik v juhofrancúzskom dizajnérskom centre ED. Podobnosť sedanu s menším hatchbackom, zmenené len predné svetlomety, zadná časť dlhšia o 18,5 cm, tvarom pripomínajúca Camry. Robustný vzhľad vyvoláva pocit dôvery a pohodlia.
Interiér: masívna prístrojová doska, tmavý plast farebne zladený s poťahom na sedadlách a na dverách. Koža na radiacej páke, volant bez tohto luxusného doplnku. Sériové autorádio s CD, 4 reproduktory. Veľký displej znázorňujúci aj údaje z palubného počítača (priemerná spotreba, rýchlosť, vonkajšia teplota, digitálne hodiny). Veľký batožinový priestor, dobre prístupný, spodná hrana nízko, zasahujúca až do zadného nárazníka. Veku chýba vnútorné držadlo na uzavretie – ľahko sa zašpinia ruky.
Stupeň Linea Terra: elektricky ovládané predné okná a vonkajšie spätné zrkadlá. Vozidlo malo okrem toho centrálne uzamykanie a imobilizér.
Ergonómia: všetky ovládače dostatočne veľké, logicky umiestnené a ergonomicky premyslené. Prístroje prehľadné a kompletné, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča aj volant, elektrický posilňovač riadenia s premenlivým účinkom.
Motor: zdvihový objem 1,4 l, vďaka technike variabilného časovania ventilov VVT-i veľmi slušný výkon, maximálna rýchlosť 185 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12 s (veľmi solídne parametre). Chod agregátu bez rušivých vibrácií a hluku, bez nutnosti častého radenia. Podvozok tuhý, no pohodlný, neutrálne jazdné vlastnosti, dobré držanie stopy.
Prevodovka: radenie päťstupňovej prevodovky príkladne ľahké a presné.
Bezpečnosť: v sériovom bezpečnostnom balíku ABS a EBD (elektronické rozdeľovanie brzdného tlaku). Za príplatok: systém kontroly stability VSC a trakčný systém TCS. Vpredu airbag vodiča a spolujazdca, za príplatok dva bočné. Bezpečná tuhá karoséria s nedeformovateľnou kabínou.
Záver: Corolla sedan zaujme konzervatívnejšie ladených zákazníkov – napríklad staršie manželské páry, rodiny so staršími deťmi – vzhľadom a batožinovým priestorom. Servis iba každých 30 000 km, raz za rok vymeniť motorový olej. Tradičná záruka tri roky, alebo 100 000 km, na prehrdzavenie karosérie 12 rokov. Cena základ- nej verzie nedávno klesla. Výhodný pomer cena/výkon. Naša spotreba počas testu neprekročila 7 l/100 km.
Autor: Michal Bednár