SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Elegán s dobrou povesťou: Toyota Corolla sedan

Tohtoročná novinka v kompaktnej triede sa od začiatku predáva ako troj- alebo päťdverový hatchback a minivan s názvom Verso. V súčasnosti prichádzajú aj verzie sedan a kombi. My sme otestovali sedan so základným benzínovým motorom, v druhom z troch stupňo


FOTO – ARCHÍV

v výbavy.


FOTO – ARCHÍV

Exteriér: európsky orientovaný dizajn, vznik v juhofrancúzskom dizajnérskom centre ED. Podobnosť sedanu s menším hatchbackom, zmenené len predné svetlomety, zadná časť dlhšia o 18,5 cm, tvarom pripomínajúca Camry. Robustný vzhľad vyvoláva pocit dôvery a pohodlia.

Interiér: masívna prístrojová doska, tmavý plast farebne zladený s poťahom na sedadlách a na dverách. Koža na radiacej páke, volant bez tohto luxusného doplnku. Sériové autorádio s CD, 4 reproduktory. Veľký displej znázorňujúci aj údaje z palubného počítača (priemerná spotreba, rýchlosť, vonkajšia teplota, digitálne hodiny). Veľký batožinový priestor, dobre prístupný, spodná hrana nízko, zasahujúca až do zadného nárazníka. Veku chýba vnútorné držadlo na uzavretie – ľahko sa zašpinia ruky.

Stupeň Linea Terra: elektricky ovládané predné okná a vonkajšie spätné zrkadlá. Vozidlo malo okrem toho centrálne uzamykanie a imobilizér.

Ergonómia: všetky ovládače dostatočne veľké, logicky umiestnené a ergonomicky premyslené. Prístroje prehľadné a kompletné, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča aj volant, elektrický posilňovač riadenia s premenlivým účinkom.

Motor: zdvihový objem 1,4 l, vďaka technike variabilného časovania ventilov VVT-i veľmi slušný výkon, maximálna rýchlosť 185 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12 s (veľmi solídne parametre). Chod agregátu bez rušivých vibrácií a hluku, bez nutnosti častého radenia. Podvozok tuhý, no pohodlný, neutrálne jazdné vlastnosti, dobré držanie stopy.

Prevodovka: radenie päťstupňovej prevodovky príkladne ľahké a presné.

Bezpečnosť: v sériovom bezpečnostnom balíku ABS a EBD (elektronické rozdeľovanie brzdného tlaku). Za príplatok: systém kontroly stability VSC a trakčný systém TCS. Vpredu airbag vodiča a spolujazdca, za príplatok dva bočné. Bezpečná tuhá karoséria s nedeformovateľnou kabínou.

Záver: Corolla sedan zaujme konzervatívnejšie ladených zákazníkov – napríklad staršie manželské páry, rodiny so staršími deťmi – vzhľadom a batožinovým priestorom. Servis iba každých 30 000 km, raz za rok vymeniť motorový olej. Tradičná záruka tri roky, alebo 100 000 km, na prehrdzavenie karosérie 12 rokov. Cena základ- nej verzie nedávno klesla. Výhodný pomer cena/výkon. Naša spotreba počas testu neprekročila 7 l/100 km.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  6. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 049
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 287
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 518
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 964
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 713
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 657
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 852
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 760
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 622
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 8 948
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Vždy sa dá počítať s vypätím všetkých síl

Krajčí počas testovania videl "silného ducha slovenského národa".

Minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO) počas návštevy odberného miesta. v obci Nižná v okrese Tvrdošín.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.