SME

Elegán s dobrou povesťou: Toyota Corolla sedan

Tohtoročná novinka v kompaktnej triede sa od začiatku predáva ako troj- alebo päťdverový hatchback a minivan s názvom Verso. V súčasnosti prichádzajú aj verzie sedan a kombi. My sme otestovali sedan so základným benzínovým motorom, v druhom z troch stupňo


FOTO – ARCHÍV


v výbavy.


FOTO – ARCHÍV


Exteriér: európsky orientovaný dizajn, vznik v juhofrancúzskom dizajnérskom centre ED. Podobnosť sedanu s menším hatchbackom, zmenené len predné svetlomety, zadná časť dlhšia o 18,5 cm, tvarom pripomínajúca Camry. Robustný vzhľad vyvoláva pocit dôvery a pohodlia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Interiér: masívna prístrojová doska, tmavý plast farebne zladený s poťahom na sedadlách a na dverách. Koža na radiacej páke, volant bez tohto luxusného doplnku. Sériové autorádio s CD, 4 reproduktory. Veľký displej znázorňujúci aj údaje z palubného počítača (priemerná spotreba, rýchlosť, vonkajšia teplota, digitálne hodiny). Veľký batožinový priestor, dobre prístupný, spodná hrana nízko, zasahujúca až do zadného nárazníka. Veku chýba vnútorné držadlo na uzavretie – ľahko sa zašpinia ruky.

SkryťVypnúť reklamu

Stupeň Linea Terra: elektricky ovládané predné okná a vonkajšie spätné zrkadlá. Vozidlo malo okrem toho centrálne uzamykanie a imobilizér.

Ergonómia: všetky ovládače dostatočne veľké, logicky umiestnené a ergonomicky premyslené. Prístroje prehľadné a kompletné, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča aj volant, elektrický posilňovač riadenia s premenlivým účinkom.

Motor: zdvihový objem 1,4 l, vďaka technike variabilného časovania ventilov VVT-i veľmi slušný výkon, maximálna rýchlosť 185 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12 s (veľmi solídne parametre). Chod agregátu bez rušivých vibrácií a hluku, bez nutnosti častého radenia. Podvozok tuhý, no pohodlný, neutrálne jazdné vlastnosti, dobré držanie stopy.

Prevodovka: radenie päťstupňovej prevodovky príkladne ľahké a presné.

SkryťVypnúť reklamu

Bezpečnosť: v sériovom bezpečnostnom balíku ABS a EBD (elektronické rozdeľovanie brzdného tlaku). Za príplatok: systém kontroly stability VSC a trakčný systém TCS. Vpredu airbag vodiča a spolujazdca, za príplatok dva bočné. Bezpečná tuhá karoséria s nedeformovateľnou kabínou.

Záver: Corolla sedan zaujme konzervatívnejšie ladených zákazníkov – napríklad staršie manželské páry, rodiny so staršími deťmi – vzhľadom a batožinovým priestorom. Servis iba každých 30 000 km, raz za rok vymeniť motorový olej. Tradičná záruka tri roky, alebo 100 000 km, na prehrdzavenie karosérie 12 rokov. Cena základ- nej verzie nedávno klesla. Výhodný pomer cena/výkon. Naša spotreba počas testu neprekročila 7 l/100 km.

Autor: Michal Bednár

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 097
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 051
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 190
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 070
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 052
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 467
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 264
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  2. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  3. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  4. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  5. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  6. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  7. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  8. Marek Namešpetra: J.K. Love SuperStar
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 101
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 20 499
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 322
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 687
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 523
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 813
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 353
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 045
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu