storočia nemali nákladné vozidlá ani kabínu, vodič sedel vonku na drevenom sedadle. Náročný pracovný deň sa začínal skoro ráno a pokračoval až do neskorého večera. Prepravcovia bežne pracovali až 3800 hodín ročne. Na porovnanie: dnešný priemer sa pohybuje okolo 2000 hodín. Ešte v tridsiatych rokoch vo Švédsku bol vodič za týždeň schopný zvládnuť napríklad najviac jednu cestu tam a späť medzi južnou provinciou Skane a 600 km vzdialeným Štokholmom.
Technický vývoj sa v priebehu 20. storočia stále zrýchľoval, táto tendencia vyvrcholila v posledných dvadsiatich rokoch. Dnes je vodič stále v kontakte s okolím prostredníctvom mobilného telefónu a palubného počítača. Moderné technológie umožňujú podrobne dokumentovať priebeh vodičovho pracovného dňa. Satelitný navigačný systém GPS poskytuje dispečerom prevádzkové dáta z vozidiel s údajmi o ich polohe. Očakáva sa, že za desať rokov sa objem prepravovaného tovaru zvýši o 50 percent a počet najazdených kilometrov na jeden nákladný automobil stúpne o 40 percent.
Pohodlie vodiča a technológie, ktoré mu umožnia ťažké vozidlo ovládať lepšie a hospodárnejšie, budú teda v nasledujúcich rokoch stále viac v centre pozornosti. Konštruktéri firmy Scania sa snažia za pomoci moderných technológií uľahčiť vodičom manévrovanie s vozidlom a umožniť im tak sústrediť sa na okolitú prevádzku. Vo fáze testovania sa nachádzajú napríklad rôzne druhy stabilizačných systémov. Čím nižšie je ťažisko, tým lepšie sa drží vozidlo na diaľnici. Vo vývoji sú tiež technológie premenlivej regulácie rýchlosti jazdy a udržiavania vozidla v jazdnom pruhu. Otázkou zostáva, či toto je správna cesta. Treba totiž brať do úvahy, že hlavným článkom zodpovednosti za kľúčové rozhodnutia bude pravdepodobne ešte dlho najmä vodič.