Renault v kríze zatlačil na dizajn a oplatilo sa

Koncom osemdesiatych rokov Renault investoval veľa kapitálu do dizajnového oddelenia, aby pozdvihol značku.

História Renaultov sa začala na prelome 19. a 20. storočia. Dizajn navrhovali inžinieri a technici spolu s výrobcami karosérií.

V 50. tych rokoch to už nestačilo, preto Renault oslovil taliansku firmu Ghia a francúzsku Charbonneau.

Styling sa zmenil na dizajn

Vzniklo oddelenie „Renault Styling“ s tromi zložkami - vonkajší dizajn, vnútorný dizajn a celkový styling vozidla. Oddelenie bolo spojené s technickým oddelením.

Styling považovali za spôsob ako zlepšiť vzhľad alebo za umenie obliecť konštrukciu. V roku 1984 sa „Renault Styling“ osamostatnil od technického oddelenia, ale technici mali stále veľký vplyv.

Článok pokračuje pod video reklamou

Termín dizajn sa v Renaulte spája s príchodom Patricka le Quémenta v roku 1988. Predtým pracoval pre firmu Simca, Ford aj Volkswagen-Audi.

Dizajn pre neho znamenal vytváranie nových modelov ako súčasť celej etapy projektu od návrhu až po výrobu.

Koncepty mali zlepšiť imidž značky

Patrick le Quément sa rozhodol každých 18 mesiacov predstaviť nový koncept, aby zdôraznil technologickú inováciu a pokrok v dizajne.

Od konceptu Z01 (Scénic) až po Z29 (Initiale Paris) predstavuje každý nový model s kódovým označením „Z“ zlepšenie.

Prvý model nového dizajnového oddelenia bol Twingo, kde zohrali dôležitú úlohu použité farby a materiály. Až tak dôležitú, že vznikli nové zložky oddelenia - „Advanced Design“ so zameraním na budúcnosť značky a „Quality Design“ na kvalitu vozidiel.

Renault otvoril svoje prvé dve dizajnové centrá mimo centrálu spoločnosti v Barcelone a v Paríži. Neskôr nasledovali štúdiá v Južnej Kórei (2003), Indii (2005) a Rumunsku či Brazílii v roku 2007.

Cieľom bolo dosiahnuť rôzne pohľady na automobil, ale aj prispôsobiť sa novým trhom, na ktoré spoločnosť vstúpila.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára!
  3. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  5. Zvodný jesenný look s AVONom a Darou!
  6. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite
  8. Košická spoločnosť Ness formálne otvorila office v Poprade
  9. Domov sa skladá z detailov – dolaďte ten svoj na Moddome
  10. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si?
  1. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  2. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára!
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite
  5. Zvodný jesenný look s AVONom a Darou!
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  7. Výhody virtuálneho sídla spoločnosti
  8. Medzinárodný týždeň na EU v Bratislave
  9. Košická spoločnosť Ness formálne otvorila office v Poprade
  10. Ako znížiť spotrebu energie v obciach a mestách
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 401
  2. Sládok Pilsner Urquell: Neviem prečo zdokonalovať Prazdroj 13 346
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 11 837
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 377
  5. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 824
  6. Nepodceňujte príznaky psoriázy 4 773
  7. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku 2 401
  8. Prečo úspešní odchádzajú od nedokončených úloh? 2 251
  9. Dlhopisy s fixným výnosom 6,6 % p.a. 2 005
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 1 987