SME
Streda, 22. marec, 2023 | Meniny má Beňadik
reklama

Renault v kríze zatlačil na dizajn a oplatilo sa

Koncom osemdesiatych rokov Renault investoval veľa kapitálu do dizajnového oddelenia, aby pozdvihol značku.

História Renaultov sa začala na prelome 19. a 20. storočia. Dizajn navrhovali inžinieri a technici spolu s výrobcami karosérií.

V 50. tych rokoch to už nestačilo, preto Renault oslovil taliansku firmu Ghia a francúzsku Charbonneau.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Styling sa zmenil na dizajn

Vzniklo oddelenie „Renault Styling“ s tromi zložkami - vonkajší dizajn, vnútorný dizajn a celkový styling vozidla. Oddelenie bolo spojené s technickým oddelením.

Styling považovali za spôsob ako zlepšiť vzhľad alebo za umenie obliecť konštrukciu. V roku 1984 sa „Renault Styling“ osamostatnil od technického oddelenia, ale technici mali stále veľký vplyv.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Termín dizajn sa v Renaulte spája s príchodom Patricka le Quémenta v roku 1988. Predtým pracoval pre firmu Simca, Ford aj Volkswagen-Audi.

Dizajn pre neho znamenal vytváranie nových modelov ako súčasť celej etapy projektu od návrhu až po výrobu.

Koncepty mali zlepšiť imidž značky

Patrick le Quément sa rozhodol každých 18 mesiacov predstaviť nový koncept, aby zdôraznil technologickú inováciu a pokrok v dizajne.

Od konceptu Z01 (Scénic) až po Z29 (Initiale Paris) predstavuje každý nový model s kódovým označením „Z“ zlepšenie.

Prvý model nového dizajnového oddelenia bol Twingo, kde zohrali dôležitú úlohu použité farby a materiály. Až tak dôležitú, že vznikli nové zložky oddelenia - „Advanced Design“ so zameraním na budúcnosť značky a „Quality Design“ na kvalitu vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Renault otvoril svoje prvé dve dizajnové centrá mimo centrálu spoločnosti v Barcelone a v Paríži. Neskôr nasledovali štúdiá v Južnej Kórei (2003), Indii (2005) a Rumunsku či Brazílii v roku 2007.

Cieľom bolo dosiahnuť rôzne pohľady na automobil, ale aj prispôsobiť sa novým trhom, na ktoré spoločnosť vstúpila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  4. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  5. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  6. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Východ mieša karty v súboji pamiatok, hlasuje sa online
  2. Obnovené historické skvosty už bojujú o priazeň verejnosti
  3. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  4. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  5. Verejnosť už hlasuje za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne verejné hlasovanie
  7. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne aj verejnosť
  8. Západniari hlasujú o svojej najkrajšej pamiatke
  1. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 687
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 12 684
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 951
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 170
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 607
  6. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 5 852
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 340
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 112
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Ján Roháč: Ad.: Štiavnica a syndróm vyhorenia
  2. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Krušetnica
  3. Pavel Kalis: Ako žiť s infláciou
  4. Linda Rampašeková: Je lepšia hra ako film?
  5. Unicef Slovensko: Voda nie je samozrejmosť
  6. Ivan Mlynár: Posolstvo Štefana Hamrana - sú len dva dni v roku, kedy nemôžeme brániť právny štát – včera a zajtra
  7. Rastislav Puchala: Maďari za Dunai
  8. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 178
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 5 740
  3. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 179
  4. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 147
  5. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 3 624
  6. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 060
  7. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 513
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 357
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu