Renault v kríze zatlačil na dizajn a oplatilo sa

Koncom osemdesiatych rokov Renault investoval veľa kapitálu do dizajnového oddelenia, aby pozdvihol značku.

História Renaultov sa začala na prelome 19. a 20. storočia. Dizajn navrhovali inžinieri a technici spolu s výrobcami karosérií.

V 50. tych rokoch to už nestačilo, preto Renault oslovil taliansku firmu Ghia a francúzsku Charbonneau.

Styling sa zmenil na dizajn

Vzniklo oddelenie „Renault Styling“ s tromi zložkami - vonkajší dizajn, vnútorný dizajn a celkový styling vozidla. Oddelenie bolo spojené s technickým oddelením.

Styling považovali za spôsob ako zlepšiť vzhľad alebo za umenie obliecť konštrukciu. V roku 1984 sa „Renault Styling“ osamostatnil od technického oddelenia, ale technici mali stále veľký vplyv.

Termín dizajn sa v Renaulte spája s príchodom Patricka le Quémenta v roku 1988. Predtým pracoval pre firmu Simca, Ford aj Volkswagen-Audi.

Dizajn pre neho znamenal vytváranie nových modelov ako súčasť celej etapy projektu od návrhu až po výrobu.

Koncepty mali zlepšiť imidž značky

Patrick le Quément sa rozhodol každých 18 mesiacov predstaviť nový koncept, aby zdôraznil technologickú inováciu a pokrok v dizajne.

Od konceptu Z01 (Scénic) až po Z29 (Initiale Paris) predstavuje každý nový model s kódovým označením „Z“ zlepšenie.

Prvý model nového dizajnového oddelenia bol Twingo, kde zohrali dôležitú úlohu použité farby a materiály. Až tak dôležitú, že vznikli nové zložky oddelenia - „Advanced Design“ so zameraním na budúcnosť značky a „Quality Design“ na kvalitu vozidiel.

Renault otvoril svoje prvé dve dizajnové centrá mimo centrálu spoločnosti v Barcelone a v Paríži. Neskôr nasledovali štúdiá v Južnej Kórei (2003), Indii (2005) a Rumunsku či Brazílii v roku 2007.

Cieľom bolo dosiahnuť rôzne pohľady na automobil, ale aj prispôsobiť sa novým trhom, na ktoré spoločnosť vstúpila.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  2. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  3. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  4. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  5. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  6. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  7. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  8. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii
  9. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod
  10. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac
  1. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  3. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  4. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  5. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  6. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  7. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  8. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  9. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  10. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 16 432
  2. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 12 421
  3. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 10 419
  4. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 9 187
  5. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 7 270
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 7 006
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 4 876
  8. Jedli ste už ružovú čokoládu? 4 517
  9. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 4 465
  10. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho 2 612