SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Renault v kríze zatlačil na dizajn a oplatilo sa

Koncom osemdesiatych rokov Renault investoval veľa kapitálu do dizajnového oddelenia, aby pozdvihol značku.

História Renaultov sa začala na prelome 19. a 20. storočia. Dizajn navrhovali inžinieri a technici spolu s výrobcami karosérií.

V 50. tych rokoch to už nestačilo, preto Renault oslovil taliansku firmu Ghia a francúzsku Charbonneau.

Styling sa zmenil na dizajn

Vzniklo oddelenie „Renault Styling“ s tromi zložkami - vonkajší dizajn, vnútorný dizajn a celkový styling vozidla. Oddelenie bolo spojené s technickým oddelením.

Styling považovali za spôsob ako zlepšiť vzhľad alebo za umenie obliecť konštrukciu. V roku 1984 sa „Renault Styling“ osamostatnil od technického oddelenia, ale technici mali stále veľký vplyv.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Termín dizajn sa v Renaulte spája s príchodom Patricka le Quémenta v roku 1988. Predtým pracoval pre firmu Simca, Ford aj Volkswagen-Audi.

Dizajn pre neho znamenal vytváranie nových modelov ako súčasť celej etapy projektu od návrhu až po výrobu.

Koncepty mali zlepšiť imidž značky

Patrick le Quément sa rozhodol každých 18 mesiacov predstaviť nový koncept, aby zdôraznil technologickú inováciu a pokrok v dizajne.

Od konceptu Z01 (Scénic) až po Z29 (Initiale Paris) predstavuje každý nový model s kódovým označením „Z“ zlepšenie.

Prvý model nového dizajnového oddelenia bol Twingo, kde zohrali dôležitú úlohu použité farby a materiály. Až tak dôležitú, že vznikli nové zložky oddelenia - „Advanced Design“ so zameraním na budúcnosť značky a „Quality Design“ na kvalitu vozidiel.

Skryť Vypnúť reklamu

Renault otvoril svoje prvé dve dizajnové centrá mimo centrálu spoločnosti v Barcelone a v Paríži. Neskôr nasledovali štúdiá v Južnej Kórei (2003), Indii (2005) a Rumunsku či Brazílii v roku 2007.

Cieľom bolo dosiahnuť rôzne pohľady na automobil, ale aj prispôsobiť sa novým trhom, na ktoré spoločnosť vstúpila.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. Vitajte v postapokalyptickom svete
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  2. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  3. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  6. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  7. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. Úprava osobného motorového vozidla
  10. Important information for Brazilians living in Slovakia
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 515
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 840
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 341
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 996
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 11 896
  6. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 10 824
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 182
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje 9 732
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 558
  10. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 464
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.