Renault v kríze zatlačil na dizajn a oplatilo sa

Koncom osemdesiatych rokov Renault investoval veľa kapitálu do dizajnového oddelenia, aby pozdvihol značku.

História Renaultov sa začala na prelome 19. a 20. storočia. Dizajn navrhovali inžinieri a technici spolu s výrobcami karosérií.

V 50. tych rokoch to už nestačilo, preto Renault oslovil taliansku firmu Ghia a francúzsku Charbonneau.

Styling sa zmenil na dizajn

Vzniklo oddelenie „Renault Styling“ s tromi zložkami - vonkajší dizajn, vnútorný dizajn a celkový styling vozidla. Oddelenie bolo spojené s technickým oddelením.

Styling považovali za spôsob ako zlepšiť vzhľad alebo za umenie obliecť konštrukciu. V roku 1984 sa „Renault Styling“ osamostatnil od technického oddelenia, ale technici mali stále veľký vplyv.

Článok pokračuje pod video reklamou

Termín dizajn sa v Renaulte spája s príchodom Patricka le Quémenta v roku 1988. Predtým pracoval pre firmu Simca, Ford aj Volkswagen-Audi.

Dizajn pre neho znamenal vytváranie nových modelov ako súčasť celej etapy projektu od návrhu až po výrobu.

Koncepty mali zlepšiť imidž značky

Patrick le Quément sa rozhodol každých 18 mesiacov predstaviť nový koncept, aby zdôraznil technologickú inováciu a pokrok v dizajne.

Od konceptu Z01 (Scénic) až po Z29 (Initiale Paris) predstavuje každý nový model s kódovým označením „Z“ zlepšenie.

Prvý model nového dizajnového oddelenia bol Twingo, kde zohrali dôležitú úlohu použité farby a materiály. Až tak dôležitú, že vznikli nové zložky oddelenia - „Advanced Design“ so zameraním na budúcnosť značky a „Quality Design“ na kvalitu vozidiel.

Renault otvoril svoje prvé dve dizajnové centrá mimo centrálu spoločnosti v Barcelone a v Paríži. Neskôr nasledovali štúdiá v Južnej Kórei (2003), Indii (2005) a Rumunsku či Brazílii v roku 2007.

Cieľom bolo dosiahnuť rôzne pohľady na automobil, ale aj prispôsobiť sa novým trhom, na ktoré spoločnosť vstúpila.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  2. Za palivo Shell BMW domov
  3. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  4. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  5. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  6. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  7. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  8. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  9. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  10. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  1. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  2. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  3. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  4. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  5. Naše finančné družstvo zveľaďuje svoje aktíva
  6. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si piatykrát odnáša Martinus
  7. Za palivo Shell BMW domov
  8. Shell ponúkne najrýchlejšie dobíjanie elektromobilov v Európe
  9. Za tankovanie môžete platiť mobilom
  10. Shell zásadne inovoval celý sortiment palív
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 21 035
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 17 346
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 068
  4. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 12 463
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 630
  6. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko 6 025
  7. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 5 135
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 4 999
  9. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 3 859
  10. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú 3 481

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Do rekreačného sídla papalášov politici už takmer nechodia

V Častej–Papierničke boli minulý rok ubytovaní len dvaja poslanci, zariadenie viac využívajú zamestnanci Kancelárie NR SR a verejnosť.

EKONOMIKA

Dali sa odhaliť na internete. SIS sa zbavila prvej budovy

Ministerstvo vnútra tam chcelo byty pre zamestnancov v ťažkej životnej situácii.

DOMOV

Z armády odchádza na protest skúsený generál

Generálporučík Macko je jediný Slovák, ktorý riadil základňu NATO.

DOMOV

Chcete slušnú krajinu? Novinári, začnite od seba

Podcast z diskusie Za slušné média.

Neprehliadnite tiež

Ranný dážď v Bratislave spôsobuje dopravný kolaps

Na všetkých hlavných ťahoch musia vodiči počítať so zdržaním minimálne 20 minút.

Škoda predstavila ďalšie SUV. Volá sa Kamiq a na našich cestách ho nestretnete

Auto je trochu dlhšie ako európsky Karoq a má cieliť na mladšiu klientelu.

Zviera v aute nesmie nikoho ohroziť, inak vodič riskuje pokutu

Ako prevážať psa v aute, aby ste nedostali pokutu?

V zaparkovanom aute psa nenechávajte, radšej ho zoberte so sebou

Vzduch v aute na slnku sa zohrieva extrémne rýchlo, nepomôžu ani pootvorené okná.