Mercedes C 350 Plug-In Hybrid je vybavený vysokonapäťovým lítiovo-iónovým akumulátorom s celkovou kapacitou 6,2 kWh, ktorý slúži ako elektrický zásobník energie a dá sa nabíjať z externého prúdového zdroja.
Akumulátor je chladený vodou, váži približne 100 kilogramov a je umiestnený v schránke z oceľového plechu v zadnej časti vozidla nad zadnou nápravou.
Nabíjanie akumulátora trvá približne 100 minút a to v prípade nabíjania rýchlonabíjacou stanicou. Akumulátor možno alternatívne nabíjať aj pomocou bežnej domovej zásuvky. V tomto prípade nabíjanie trvá približne dve hodiny v závislosti od pripojenia.
Model C 350 Plug-In Hybrid vo verzii sedan poskytuje objem batožinového priestoru 335 litrov a vo verzii kombi 350 litrov, prípadne 1 370 litrov po sklopení operadiel zadných sedadiel a s plochým dnom ložného priestoru ako doteraz.
Po prvý raz sa spolieha na štyri valce
Mercedes C 350 Plug-In Hybrid po prvý raz využíva spojenie hybridnej techniky a štvorvalcového benzínového motora. Zo zdvihového objemu takmer dva litre získava výkon 155 kW (211 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm.
Elektromotor poskytuje výkon ďalších 60 kW a krútiaci moment 340 Nm. Vodič má k dispozícii celkový systémový výkon 205 kW (279 k) a systémový krútiaci moment 600 Nm.
V hybridnej sedemstupňovej automatickej prevodovky 7G-Tronic Plus je integrovaný elektromotor a rozdeľovacia spojka medzi spaľovacím motorom a elektromotorom. Tá pri čisto elektrickej jazde odpojí spaľovací motor od hnacieho ústrojenstva.
Sedan zvládne šprint z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy, verzia kombi je takmer rovnako rýchla s časom 6,2 sekundy.
Vozidlo dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h v prípade sedanu. Kombi je pomalšie o štyri kilometre za hodinu.
Bez spaľovania prejde 31 kilometrov
Automobilka prezradila aj spotrebu nových plug-in hybridov – 2,1 litra benzínu na 100 jazdy za predpokladu, že pred jazdou sú akumulátory plne dobité.
Obidva varianty modelu C 350 Plug-In Hybrid poskytujú možnosť čisto elektrickej jazdy do vzdialenosti 31 kilometrov.
Novinkou hybridného automobilu je plynový pedál s rozdelenými dráhami a odozvou pre vodiča.
Ak vodič počas elektrickej jazdy v režime E-MODE na plynovom pedáli pocíti hranicu zatlačenia, dosiahol maximálny dostupný elektrický jazdný výkon. Ak plynový pedál presiahne túto hranicu zatlačenia, pripojí sa spaľovací motor.
Dvojitý impulz v asistenčnej funkcii ECO signalizuje, kedy má vodič uvoľniť plynový pedál, aby sa spaľovací motor vypol a odpojil od hnacieho ústrojenstva.
Hybridný systém je riadený aj na základe známej trasy
Ak je známy presný cieľ cesty, po zadaní príslušných údajov do navigačného systému, bude nabíjanie a vybíjanie akumulátora riadené tak, aby sa energia na celej trase využila optimálne.
Ďalšou vlastnosťou je nastavenie, aby vozidlo dorazilo do mesta s úplne nabitým akumulátorom.
Model C 350 Plug-In Hybrid bude Mercedes dodávať v línii Avantgarde a Exclusive.
Po modeloch E 300 BlueTEC Hybrid, S 400 Hybrid, S 300 BlueTEC Hybrid, C 300 BlueTEC Hybrid a S 500 Plug-In Hybrid je model C 350 Plug-In Hybrid najmladším modelom s hybridným pohonom od značky Mercedes Benz.