Elektronika Mercedesu prispôsobí nabíjanie tak, aby bol pred mestom akumulátor plný

Po Mercedese C 300 BlueTEC Hybrid je C 350 Plug-In Hybrid druhý model s hybridným pohonom novej Triedy C a druhý model s technikou Plug-In Hybrid.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Mercedes C 350 Plug-In Hybrid je vybavený vysokonapäťovým lítiovo-iónovým akumulátorom s celkovou kapacitou 6,2 kWh, ktorý slúži ako elektrický zásobník energie a dá sa nabíjať z externého prúdového zdroja.

Akumulátor je chladený vodou, váži približne 100 kilogramov a je umiestnený v schránke z oceľového plechu v zadnej časti vozidla nad zadnou nápravou.

Nabíjanie akumulátora trvá približne 100 minút a to v prípade nabíjania rýchlonabíjacou stanicou. Akumulátor možno alternatívne nabíjať aj pomocou bežnej domovej zásuvky. V tomto prípade nabíjanie trvá približne dve hodiny v závislosti od pripojenia.

Model C 350 Plug-In Hybrid vo verzii sedan poskytuje objem batožinového priestoru 335 litrov a vo verzii kombi 350 litrov, prípadne 1 370 litrov po sklopení operadiel zadných sedadiel a s plochým dnom ložného priestoru ako doteraz.

Po prvý raz sa spolieha na štyri valce

Mercedes C 350 Plug-In Hybrid po prvý raz využíva spojenie hybridnej techniky a štvorvalcového benzínového motora. Zo zdvihového objemu takmer dva litre získava výkon 155 kW (211 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm.

Elektromotor poskytuje výkon ďalších 60 kW a krútiaci moment 340 Nm. Vodič má k dispozícii celkový systémový výkon 205 kW (279 k) a systémový krútiaci moment 600 Nm.

V hybridnej sedemstupňovej automatickej prevodovky 7G-Tronic Plus je integrovaný elektromotor a rozdeľovacia spojka medzi spaľovacím motorom a elektromotorom. Tá pri čisto elektrickej jazde odpojí spaľovací motor od hnacieho ústrojenstva.

Sedan zvládne šprint z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy, verzia kombi je takmer rovnako rýchla s časom 6,2 sekundy.

Vozidlo dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h v prípade sedanu. Kombi je pomalšie o štyri kilometre za hodinu.

Bez spaľovania prejde 31 kilometrov

Automobilka prezradila aj spotrebu nových plug-in hybridov – 2,1 litra benzínu na 100 jazdy za predpokladu, že pred jazdou sú akumulátory plne dobité.

Obidva varianty modelu C 350 Plug-In Hybrid poskytujú možnosť čisto elektrickej jazdy do vzdialenosti 31 kilometrov.

Novinkou hybridného automobilu je plynový pedál s rozdelenými dráhami a odozvou pre vodiča.

Ak vodič počas elektrickej jazdy v režime E-MODE na plynovom pedáli pocíti hranicu zatlačenia, dosiahol maximálny dostupný elektrický jazdný výkon. Ak plynový pedál presiahne túto hranicu zatlačenia, pripojí sa spaľovací motor.

Dvojitý impulz v asistenčnej funkcii ECO signalizuje, kedy má vodič uvoľniť plynový pedál, aby sa spaľovací motor vypol a odpojil od hnacieho ústrojenstva.

Hybridný systém je riadený aj na základe známej trasy

Ak je známy presný cieľ cesty, po zadaní príslušných údajov do navigačného systému, bude nabíjanie a vybíjanie akumulátora riadené tak, aby sa energia na celej trase využila optimálne.

Ďalšou vlastnosťou je nastavenie, aby vozidlo dorazilo do mesta s úplne nabitým akumulátorom.

Model C 350 Plug-In Hybrid bude Mercedes dodávať v línii Avantgarde a Exclusive.

Po modeloch E 300 BlueTEC Hybrid, S 400 Hybrid, S 300 BlueTEC Hybrid, C 300 BlueTEC Hybrid a S 500 Plug-In Hybrid je model C 350 Plug-In Hybrid najmladším modelom s hybridným pohonom od značky Mercedes Benz.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 7 434
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 6 882
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 665
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 473
  5. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 094
  6. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 089
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 1 775
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 625
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 168
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 759

Téma: Mercedes ML, C, E, AMG, A ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Líder OĽaNO Igor Matovič pre SME hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

KOMENTÁRE

(Ne)obyčajný človek Igor Matovič

Lídra Obyčajných ľudí šikanuje koalícia, no sám zo seba robí ľahký terč.

KOMENTÁRE

Ako sa žije v kraji, kde bane miznú

Vnímajú ich ako náletové buriny, ktoré sa uchytili v pustnúcom kraji.

DOMOV

Čo hovoria na vývoj v Poľsku Fico, Šebej či Švecová

Poľská vláda zasahuje do nezávislosti ústavného súdu.

Neprehliadnite tiež

Nemecko zachráni dieselové autá za 2 miliardy eur

Existujúce autá dostanú aktualizáciu softvéru.

Aktivisti: Kolóne na D1 mohli zabrániť kolektory

Medzi Bratislavou a Trnavou sú ohrozené životy i majetky ľudí.