SME
Sobota, 28. máj, 2022 | Meniny má Viliam

Elektronika Mercedesu prispôsobí nabíjanie tak, aby bol pred mestom akumulátor plný

Po Mercedese C 300 BlueTEC Hybrid je C 350 Plug-In Hybrid druhý model s hybridným pohonom novej Triedy C a druhý model s technikou Plug-In Hybrid.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Mercedes C 350 Plug-In Hybrid je vybavený vysokonapäťovým lítiovo-iónovým akumulátorom s celkovou kapacitou 6,2 kWh, ktorý slúži ako elektrický zásobník energie a dá sa nabíjať z externého prúdového zdroja.

Akumulátor je chladený vodou, váži približne 100 kilogramov a je umiestnený v schránke z oceľového plechu v zadnej časti vozidla nad zadnou nápravou.

Nabíjanie akumulátora trvá približne 100 minút a to v prípade nabíjania rýchlonabíjacou stanicou. Akumulátor možno alternatívne nabíjať aj pomocou bežnej domovej zásuvky. V tomto prípade nabíjanie trvá približne dve hodiny v závislosti od pripojenia.

Model C 350 Plug-In Hybrid vo verzii sedan poskytuje objem batožinového priestoru 335 litrov a vo verzii kombi 350 litrov, prípadne 1 370 litrov po sklopení operadiel zadných sedadiel a s plochým dnom ložného priestoru ako doteraz.

Po prvý raz sa spolieha na štyri valce

Mercedes C 350 Plug-In Hybrid po prvý raz využíva spojenie hybridnej techniky a štvorvalcového benzínového motora. Zo zdvihového objemu takmer dva litre získava výkon 155 kW (211 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm.

Elektromotor poskytuje výkon ďalších 60 kW a krútiaci moment 340 Nm. Vodič má k dispozícii celkový systémový výkon 205 kW (279 k) a systémový krútiaci moment 600 Nm.

V hybridnej sedemstupňovej automatickej prevodovky 7G-Tronic Plus je integrovaný elektromotor a rozdeľovacia spojka medzi spaľovacím motorom a elektromotorom. Tá pri čisto elektrickej jazde odpojí spaľovací motor od hnacieho ústrojenstva.

Sedan zvládne šprint z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy, verzia kombi je takmer rovnako rýchla s časom 6,2 sekundy.

Vozidlo dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h v prípade sedanu. Kombi je pomalšie o štyri kilometre za hodinu.

Bez spaľovania prejde 31 kilometrov

Automobilka prezradila aj spotrebu nových plug-in hybridov – 2,1 litra benzínu na 100 jazdy za predpokladu, že pred jazdou sú akumulátory plne dobité.

Obidva varianty modelu C 350 Plug-In Hybrid poskytujú možnosť čisto elektrickej jazdy do vzdialenosti 31 kilometrov.

Novinkou hybridného automobilu je plynový pedál s rozdelenými dráhami a odozvou pre vodiča.

Ak vodič počas elektrickej jazdy v režime E-MODE na plynovom pedáli pocíti hranicu zatlačenia, dosiahol maximálny dostupný elektrický jazdný výkon. Ak plynový pedál presiahne túto hranicu zatlačenia, pripojí sa spaľovací motor.

Dvojitý impulz v asistenčnej funkcii ECO signalizuje, kedy má vodič uvoľniť plynový pedál, aby sa spaľovací motor vypol a odpojil od hnacieho ústrojenstva.

Hybridný systém je riadený aj na základe známej trasy

Ak je známy presný cieľ cesty, po zadaní príslušných údajov do navigačného systému, bude nabíjanie a vybíjanie akumulátora riadené tak, aby sa energia na celej trase využila optimálne.

Ďalšou vlastnosťou je nastavenie, aby vozidlo dorazilo do mesta s úplne nabitým akumulátorom.

Model C 350 Plug-In Hybrid bude Mercedes dodávať v línii Avantgarde a Exclusive.

Po modeloch E 300 BlueTEC Hybrid, S 400 Hybrid, S 300 BlueTEC Hybrid, C 300 BlueTEC Hybrid a S 500 Plug-In Hybrid je model C 350 Plug-In Hybrid najmladším modelom s hybridným pohonom od značky Mercedes Benz.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  2. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  4. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  5. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  6. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  7. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  8. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  1. Poškriabali vám auto, keď ste niekde parkovali?
  2. Ako si vyberať pohodlnú obuv nielen do práce? Toto sú naše tipy!
  3. Agresívne brzdenie alebo poistný podvod? Mal palubnú kameru!
  4. Darček na Deň detí? Repasovaný telefón môže byť skvelou voľbou
  5. Zdravé zateplenie za jeden deň: čo neviete o fúkanej izolácii
  6. Wüstenrot minulý rok úspešne naštartoval nový obchodný model
  7. Dve zľavy na jedného: Toto predĺženie v PLANEO je vaša šanca!
  8. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 14 837
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete? 6 744
  3. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 6 462
  4. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov? 5 636
  5. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom! 2 012
  6. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách 1 838
  7. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 1 666
  8. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 304
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Psychologička Mária Krýslová

Mária Krýslová tvrdí, že ideálny je nízkostresový rozvod.


26. máj
Švédsky režisér Ruben Östlund má v Cannes nový film Trojuholník smútku.

Švédsky film získal v Cannes Zlatú palmu.


22. máj
Ľuboš Bartečko

Amerika je úplne iný hokejový svet, rodičia majú peniaze na rozvoj, hovorí.


Nikola Baďová 9 h
Žena s ukrajinskou vlajkou sleduje z diaľky ruské jednotky zhromaždené v Chersone.

Vojna na Ukrajine pokračuje 94. deň.


a 3 ďalší 23 h

Neprehliadnite tiež

BMW i4 M50

Prvé elektrické M kombinuje absurdné zrýchlenie s tichým komfortom.


27. máj
Naložená dodávka na prívese. Napokon sa na Ukrajinu dostala.

Slzy, smiech a sedem hodín na colnici.


27. máj
Ford Tourneo Connect

Novinka je dvojčaťom Volkswagenu Caddy.


27. máj
Škoda Afriq

Pretekárske auto postavili za štyri mesiace.


25. máj

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Nu, što ty glupaja ptica!?
  2. Helena Smihulova Laucikova: Májové snenie
  3. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  4. Anton Kaiser: Cnosť žije aj po smrti
  5. Peter Slamenik: Špeciálna amnestia
  6. Miro Jankes: Májový výber (2022)
  7. Věra Tepličková: Revolúcia zamatová versus za/Matovičová
  8. Miriam Studeničová: Nepremeškajme jedinečný deň – 30. máj!
  1. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 10 722
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 691
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 682
  4. Jana Melišová: Oplatí sa žiť na dlh? 2 789
  5. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 656
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 2 631
  7. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 597
  8. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 1 813
  1. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  5. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  6. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  7. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
SkryťZatvoriť reklamu