Elektronika Mercedesu prispôsobí nabíjanie tak, aby bol pred mestom akumulátor plný

Po Mercedese C 300 BlueTEC Hybrid je C 350 Plug-In Hybrid druhý model s hybridným pohonom novej Triedy C a druhý model s technikou Plug-In Hybrid.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Mercedes C 350 Plug-In Hybrid je vybavený vysokonapäťovým lítiovo-iónovým akumulátorom s celkovou kapacitou 6,2 kWh, ktorý slúži ako elektrický zásobník energie a dá sa nabíjať z externého prúdového zdroja.

Akumulátor je chladený vodou, váži približne 100 kilogramov a je umiestnený v schránke z oceľového plechu v zadnej časti vozidla nad zadnou nápravou.

Nabíjanie akumulátora trvá približne 100 minút a to v prípade nabíjania rýchlonabíjacou stanicou. Akumulátor možno alternatívne nabíjať aj pomocou bežnej domovej zásuvky. V tomto prípade nabíjanie trvá približne dve hodiny v závislosti od pripojenia.

Model C 350 Plug-In Hybrid vo verzii sedan poskytuje objem batožinového priestoru 335 litrov a vo verzii kombi 350 litrov, prípadne 1 370 litrov po sklopení operadiel zadných sedadiel a s plochým dnom ložného priestoru ako doteraz.

Po prvý raz sa spolieha na štyri valce

Mercedes C 350 Plug-In Hybrid po prvý raz využíva spojenie hybridnej techniky a štvorvalcového benzínového motora. Zo zdvihového objemu takmer dva litre získava výkon 155 kW (211 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm.

Elektromotor poskytuje výkon ďalších 60 kW a krútiaci moment 340 Nm. Vodič má k dispozícii celkový systémový výkon 205 kW (279 k) a systémový krútiaci moment 600 Nm.

V hybridnej sedemstupňovej automatickej prevodovky 7G-Tronic Plus je integrovaný elektromotor a rozdeľovacia spojka medzi spaľovacím motorom a elektromotorom. Tá pri čisto elektrickej jazde odpojí spaľovací motor od hnacieho ústrojenstva.

Sedan zvládne šprint z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy, verzia kombi je takmer rovnako rýchla s časom 6,2 sekundy.

Vozidlo dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h v prípade sedanu. Kombi je pomalšie o štyri kilometre za hodinu.

Bez spaľovania prejde 31 kilometrov

Automobilka prezradila aj spotrebu nových plug-in hybridov – 2,1 litra benzínu na 100 jazdy za predpokladu, že pred jazdou sú akumulátory plne dobité.

Obidva varianty modelu C 350 Plug-In Hybrid poskytujú možnosť čisto elektrickej jazdy do vzdialenosti 31 kilometrov.

Novinkou hybridného automobilu je plynový pedál s rozdelenými dráhami a odozvou pre vodiča.

Ak vodič počas elektrickej jazdy v režime E-MODE na plynovom pedáli pocíti hranicu zatlačenia, dosiahol maximálny dostupný elektrický jazdný výkon. Ak plynový pedál presiahne túto hranicu zatlačenia, pripojí sa spaľovací motor.

Dvojitý impulz v asistenčnej funkcii ECO signalizuje, kedy má vodič uvoľniť plynový pedál, aby sa spaľovací motor vypol a odpojil od hnacieho ústrojenstva.

Hybridný systém je riadený aj na základe známej trasy

Ak je známy presný cieľ cesty, po zadaní príslušných údajov do navigačného systému, bude nabíjanie a vybíjanie akumulátora riadené tak, aby sa energia na celej trase využila optimálne.

Ďalšou vlastnosťou je nastavenie, aby vozidlo dorazilo do mesta s úplne nabitým akumulátorom.

Model C 350 Plug-In Hybrid bude Mercedes dodávať v línii Avantgarde a Exclusive.

Po modeloch E 300 BlueTEC Hybrid, S 400 Hybrid, S 300 BlueTEC Hybrid, C 300 BlueTEC Hybrid a S 500 Plug-In Hybrid je model C 350 Plug-In Hybrid najmladším modelom s hybridným pohonom od značky Mercedes Benz.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  6. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  7. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  8. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  9. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 16 327
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 965
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 464
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 710
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 586
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 212
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 060
  8. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 5 790
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 5 745
  10. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 5 426

Téma: Mercedes-Benz


Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Páči sa ti na južnom Spiši, milá Lívia? (píše Michal Havran)

Je to možné, že sme niečo také dopustili?

Autorská strana Petra Schutza

Sťahovanie slučky, mŕtvola Danko a mainstreamová Lívia

Aura reformátora, ktorú si bin Salmán pestoval, je poškodená.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za volantom

Za volantom: Oplatí sa auto v plnej výbave alebo drahé auto základnej?

Auto nikdy nie je racionálna kúpa.