Elektronika Mercedesu prispôsobí nabíjanie tak, aby bol pred mestom akumulátor plný

Po Mercedese C 300 BlueTEC Hybrid je C 350 Plug-In Hybrid druhý model s hybridným pohonom novej Triedy C a druhý model s technikou Plug-In Hybrid.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Mercedes C 350 Plug-In Hybrid je vybavený vysokonapäťovým lítiovo-iónovým akumulátorom s celkovou kapacitou 6,2 kWh, ktorý slúži ako elektrický zásobník energie a dá sa nabíjať z externého prúdového zdroja.

Akumulátor je chladený vodou, váži približne 100 kilogramov a je umiestnený v schránke z oceľového plechu v zadnej časti vozidla nad zadnou nápravou.

Nabíjanie akumulátora trvá približne 100 minút a to v prípade nabíjania rýchlonabíjacou stanicou. Akumulátor možno alternatívne nabíjať aj pomocou bežnej domovej zásuvky. V tomto prípade nabíjanie trvá približne dve hodiny v závislosti od pripojenia.

Model C 350 Plug-In Hybrid vo verzii sedan poskytuje objem batožinového priestoru 335 litrov a vo verzii kombi 350 litrov, prípadne 1 370 litrov po sklopení operadiel zadných sedadiel a s plochým dnom ložného priestoru ako doteraz.

Po prvý raz sa spolieha na štyri valce

Mercedes C 350 Plug-In Hybrid po prvý raz využíva spojenie hybridnej techniky a štvorvalcového benzínového motora. Zo zdvihového objemu takmer dva litre získava výkon 155 kW (211 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm.

Elektromotor poskytuje výkon ďalších 60 kW a krútiaci moment 340 Nm. Vodič má k dispozícii celkový systémový výkon 205 kW (279 k) a systémový krútiaci moment 600 Nm.

V hybridnej sedemstupňovej automatickej prevodovky 7G-Tronic Plus je integrovaný elektromotor a rozdeľovacia spojka medzi spaľovacím motorom a elektromotorom. Tá pri čisto elektrickej jazde odpojí spaľovací motor od hnacieho ústrojenstva.

Sedan zvládne šprint z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy, verzia kombi je takmer rovnako rýchla s časom 6,2 sekundy.

Vozidlo dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h v prípade sedanu. Kombi je pomalšie o štyri kilometre za hodinu.

Bez spaľovania prejde 31 kilometrov

Automobilka prezradila aj spotrebu nových plug-in hybridov – 2,1 litra benzínu na 100 jazdy za predpokladu, že pred jazdou sú akumulátory plne dobité.

Obidva varianty modelu C 350 Plug-In Hybrid poskytujú možnosť čisto elektrickej jazdy do vzdialenosti 31 kilometrov.

Novinkou hybridného automobilu je plynový pedál s rozdelenými dráhami a odozvou pre vodiča.

Ak vodič počas elektrickej jazdy v režime E-MODE na plynovom pedáli pocíti hranicu zatlačenia, dosiahol maximálny dostupný elektrický jazdný výkon. Ak plynový pedál presiahne túto hranicu zatlačenia, pripojí sa spaľovací motor.

Dvojitý impulz v asistenčnej funkcii ECO signalizuje, kedy má vodič uvoľniť plynový pedál, aby sa spaľovací motor vypol a odpojil od hnacieho ústrojenstva.

Hybridný systém je riadený aj na základe známej trasy

Ak je známy presný cieľ cesty, po zadaní príslušných údajov do navigačného systému, bude nabíjanie a vybíjanie akumulátora riadené tak, aby sa energia na celej trase využila optimálne.

Ďalšou vlastnosťou je nastavenie, aby vozidlo dorazilo do mesta s úplne nabitým akumulátorom.

Model C 350 Plug-In Hybrid bude Mercedes dodávať v línii Avantgarde a Exclusive.

Po modeloch E 300 BlueTEC Hybrid, S 400 Hybrid, S 300 BlueTEC Hybrid, C 300 BlueTEC Hybrid a S 500 Plug-In Hybrid je model C 350 Plug-In Hybrid najmladším modelom s hybridným pohonom od značky Mercedes Benz.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  4. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 16 208
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 8 449
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 599
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 604
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 103
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 2 043
  7. Eilat: Slnko, teplo a zábava 1 939
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 751
  9. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 718
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 643

Téma: Mercedes-Benz


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Vkladné knižky kedysi využívala mafia. Aké sú lepšie investície

Čo urobiť s veľkou sumou našetrených peňazí a čo robiť, ak si chcem šetriť každý mesiac po troche? Denník SME sa pokúsil objasniť niektoré známejšie druhy sporenia.

EKONOMIKA

Firma, ktorej zadržali kamióny: Hľadáte problém tam, kde nie je

North Sea Express je podozrivá z vykorisťovania.

Neprehliadnite tiež

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Revolúcia v autách? Tesla skôr pripomína pyramídový podvod

Autá by mohli v budúcnosti vyzerať úplne inak.

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.