Už v priebehu tohto týždňa si v praxi overíme, do akej miery bude verzia GT športová aj komfortná zároveň. Pred prvou jazdou v okolí Lisabonu pridávame prvé známe informácie o nadupanom kombi aj hatchbacku.
V názve chýba tradičné "i", ktoré mávajú najsilnejšie športové verzie Peugeotov. To môže predznamenať dve veci: Jednak, že 308 GT nebude také ostré ako tradičné GTi a tiež, že Peugeot si necháva priestor na verziu s označením R.
Francúzska značka predstavila verejnosti model 308 GT po prvý raz na minuloročnom autosalóne v Paríži.
Automobil oproti bežnému modelu získal športovejší vzhľad aj vďaka dvojitej koncovke výfuku, diódovým svetlometom a ďalším drobným úpravám karosérie.
Podstatnejšie zmeny sú ukryté vo vnútri. Automobilka sľubuje upravené zavesenie kolies a podvozok prispôsobený športovejším potrebám.
Výhodou verzie GT má byť v dostupnosti oboch typov spaľovacích motorov – benzínového aj naftového.
Zážihový agregát zastúpi známy prepĺňaný motor 1,6 s výkonom približne 150 kW (204 k) a krútiacim momentom do 300 Nm. Agregát bude spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Peuget 308 GT s benzínovým motorom by mal hranicu 100 km/h pokoriť za 7,5 sekundy.
Naftu bude spaľovať turbodiesel 2,0 BlueHDi s výkonom 133 kW (181 k) a krútiacim momentom 400 Nm, čím Peugeot pripraví zaujímavú alternatívu napríklad k Volkswagenu GTD.
Naftový motor bude spolupracovať so šesťstupňovou automatickou prevodovkou Efficient Automatic Trasmission.
Dieselová verzia modelu 308 GT je o niečo lenivejšia, ale zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za 8,4 sekundy nie je zlý údaj.
O dostatočnú zvukovú kulisu a športovú atmosféru sa postará aj audiosystém produkujúci dodatočný zvuk. Aktivovaním športového režimu sa okrem ďalším prvkov zmení podfarbenie prístrojov, reakcia na plynový pedál a nastavenie riadenia.
Voči svojim klasickým súrodencom verzia GT sa k vozovke dostane bližšie o približne 8 mm. Peugeot pripraví okrem klasických hatchbackov aj verzie GT SW teda kombi.
Zákazníci by sa prvých vozidiel mohli dočkať tesne po marcovom autosalóne v Ženeve. My snimi ideme jazdiť už o dva dni.