SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Peugeot 308 GT prijal výzvu Golfu GTD

Ostrejšie verzie GT môže poháňať benzínový alebo naftový motor. Dizajnové zmeny a úpravy podvozka zabezpečia dostatok športového vyžitia.

(Zdroj: Peugeot)

Už v priebehu tohto týždňa si v praxi overíme, do akej miery bude verzia GT športová aj komfortná zároveň. Pred prvou jazdou v okolí Lisabonu pridávame prvé známe informácie o nadupanom kombi aj hatchbacku.

V názve chýba tradičné "i", ktoré mávajú najsilnejšie športové verzie Peugeotov. To môže predznamenať dve veci: Jednak, že 308 GT nebude také ostré ako tradičné GTi a tiež, že Peugeot si necháva priestor na verziu s označením R.

Francúzska značka predstavila verejnosti model 308 GT po prvý raz na minuloročnom autosalóne v Paríži.

Automobil oproti bežnému modelu získal športovejší vzhľad aj vďaka dvojitej koncovke výfuku, diódovým svetlometom a ďalším drobným úpravám karosérie.

Podstatnejšie zmeny sú ukryté vo vnútri. Automobilka sľubuje upravené zavesenie kolies a podvozok prispôsobený športovejším potrebám.

Výhodou verzie GT má byť v dostupnosti oboch typov spaľovacích motorov – benzínového aj naftového.

Zážihový agregát zastúpi známy prepĺňaný motor 1,6 s výkonom približne 150 kW (204 k) a krútiacim momentom do 300 Nm. Agregát bude spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Peuget 308 GT s benzínovým motorom by mal hranicu 100 km/h pokoriť za 7,5 sekundy.

Naftu bude spaľovať turbodiesel 2,0 BlueHDi s výkonom 133 kW (181 k) a krútiacim momentom 400 Nm, čím Peugeot pripraví zaujímavú alternatívu napríklad k Volkswagenu GTD.

Naftový motor bude spolupracovať so šesťstupňovou automatickou prevodovkou Efficient Automatic Trasmission.

Dieselová verzia modelu 308 GT je o niečo lenivejšia, ale zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za 8,4 sekundy nie je zlý údaj.

O dostatočnú zvukovú kulisu a športovú atmosféru sa postará aj audiosystém produkujúci dodatočný zvuk. Aktivovaním športového režimu sa okrem ďalším prvkov zmení podfarbenie prístrojov, reakcia na plynový pedál a nastavenie riadenia.

Voči svojim klasickým súrodencom verzia GT sa k vozovke dostane bližšie o približne 8 mm. Peugeot pripraví okrem klasických hatchbackov aj verzie GT SW teda kombi.

Zákazníci by sa prvých vozidiel mohli dočkať tesne po marcovom autosalóne v Ženeve. My snimi ideme jazdiť už o dva dni.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  2. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  3. Vytvor si svoju budúcnosť
  4. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  5. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás.
  6. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  7. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  2. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  3. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  4. Zmeny v systéme revíznych postupov
  5. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  6. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 15 399
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 915
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 556
  4. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 5 548
  5. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 059
  6. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 1 446
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 403
  8. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 109
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľubomír Maretta: Odpustenie
  2. Michal Pavlík: Ako rastú výdavky slovenských domácností
  3. Unicef Slovensko: Ilustrácie, ktoré zachraňujú životy
  4. Dada Vozáriková: Namíbijský denník (6): Ako sme zablúdili
  5. Rudolfa Vallová: Mečiarizmus - problém uvalený na celú epochu
  6. Viktor Pamula: Futbalový klub- záchrana
  7. Anna Miľanová: Závislosť na droge... 2022
  8. Jozef Kozár: Vianočný Mars na večernej oblohe
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 218 635
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 850
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 149
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 550
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 037
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 4 014
  7. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 943
  8. Mária Križanová: Matematika a matikári. 2 649
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu