SME

V Renaulte Captur netreba obchádzať automatickú prevodovku

Automat využíva ideálne otáčky motora vzhľadom na situáciu a potrebu akcelerácie pri predbiehaní. Pri pohýnaní nie je vždy lahodný.

Kombinácia malého benzínového motora s automatickou dvojspojkovou prevodovkou Capturu pristane.Kombinácia malého benzínového motora s automatickou dvojspojkovou prevodovkou Capturu pristane. (Zdroj: Renault)

Otestovali sme Renault Captur s benzínovým motorom 1,2 TCe a netradične s automatickou prevodovkou.

V tomto prípade ide o šesťstupňovú dvojspojkovú prevodovku EDC, ktorá je k radovému štvorvalcu jedinou alternatívou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spočiatku si na „automat“ treba zvykať, ale postupne sa šoférovi dostane pod kožu. Niekedy v špecifických situáciách, kedy potrebujete rýchly rozjazd z miesta, na moment zaváha.

Prevodovka šoféra neprekvapí nečakanými reakciami

V ostatných ohľadoch nie je prevodovku EDC za čo kritizovať. Dobre sa správa pri predbiehaní, podradí, keď to vodič potrebuje. Pri zatlačení plynu na podlahu prevodovka často podradí až o dva stupne, čo je samozrejmé a logické.

SkryťVypnúť reklamu

Toto môže spôsobiť mierne časové zdržanie a tu sa zároveň ukazuje, že menej je niekedy viac. Pri slabšom zatlačení plynového pedála prevodovka nepodradí, prípadne podradí len o jeden stupeň.

Tým získa šofér rýchlejšiu reakciu vozidla na plyn a predbiehací manéver zvládne v konečnom dôsledku za kratší čas.

Keď si situácia vyžaduje maximálnu akceleráciu, treba zatlačiť na plynový pedál s predstihom.

Pri rozumnom zaobchádzaní s plynom prevodovka dobre spolupracuje s motorom a využíva správne spektrum otáčok vzhľadom na priebeh krútiaceho momentu a výkonu.

S automatickou prevodovkou EDC sa šofér po pár kilometroch zžije, a potom ho neprekvapí nečakanou reakciou. Je dobrá, ale potrebuje, aby sa na ňu šofér naladil.

Spotreba postupne klesala

Výkon 88 kW je na pomery agregátu s objemom 1,2 l viac ako dobrý. Kombinácia automatickej prevodovky a malého benzínového motoru nespraví z Capturu šprintéra.

SkryťVypnúť reklamu

Ich zladenie sa skôr pozitívne prejavuje v pružnosti v najčastejšie využívaných rýchlostiach. To je práve tá vlastnosť, ktorú vodič ocení v reálnej premávke.

Priemerne počas týždňa Captur spotreboval viac ako 7,5 l benzínu. Pri snahe o plynulú, ale nie pomalú jazdu s prevažným podielom diaľnice, sme v závere testu dosiahli spotrebu 6,4 l.

Postupné znižovanie spotreby bolo spôsobené aj narastajúcim počtom kilometrov a lepším zabehnutím vozidla.

V interiéri na prvý pohľad poteší kvalitné vypracovanie. Materiály sa však ľahko "zamackajú", a potom nepôsobia práve vábne.

Navyše sa palubná doska odráža v čelnom skle. Z praktického hľadiska zaujme najmä riešenie batožinového priestoru s dvojitým dnom a posúvateľnými zadnými sedadlami v prípade potreby extra priestoru.

SkryťVypnúť reklamu

Náš tip:

V prípade Capturu sa netreba obávať kombinácie automatickej prevodovky EDC s motorom 1,2 TCe. Stačí trochu citu pri práci s plynom a dvojspojkový automat sa odmení intuitívnym a predvídateľným správaním. Mínusom je vyššia reálna spotreba.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Renault Captur

Verzia

Helly Hansen 1,2 TCe

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

11.090/18.090/18.380

Motor

benzínový radový štvorvalec; objem 1.197 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

88(120)/4.900

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

190/2.000

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická dvojspojková EDC/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

10,9/12,45 (merané na vlhkej ceste)

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

40,78 (merané na vlhkej ceste)

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

5,71 na treťom prevodovom stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

6,8 na štvrtom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

2000 na šiestom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2950 na šiestom prevodovom stupni

Stav tachometra (km)

3800

Spotreba - výrobca/test (l/100 km)

5,4/7,5; pri troche snahy sme sa bez problémov dostali na 6,4 a to sme stále nešli pomaly a hojne využívali diaľnice

Presnosť tachometra pri rýchlosti 50/90/130 (km/h)

47/86/126

Objem palivovej nádrže (l)

45

Typ a rozmer pneumatík

Kumho 205/55 r 17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1372/1726

Objem batožinového priestoru (l)

377-455

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2.606; 4.122; 1.778; 1.566

Motor

na objem 1,2 litra je prekvapivo pružný; jeho 88 kW šofér pocíti v tom pozitívnom zmysle slova; predbiehanie nám nerobilo problém

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prevodovka

celkovo ju hodnotíme pozitívne; pri predbiehaní potvrdzuje pravidlo, že menej je niekedy viac, pretože pri stlačení plynu na podlahu trvá dlhšie, kým podradí o dva stupne, vtedy treba pridávať s predstihom; s trochou citu a jemnejším narábaním s plynom dosiahnete lepší výsledok, prevodovka nepodradí a v konečnom dôsledku zvládne Captur predbiehací manéver rýchlejšie; v špecifických situáciách (prudšie štarty) sa môže prejaviť krátke zaváhanie pri štarte z miesta

Podvozok

je príjemný a pohodlný, v zákrutách sa mierne nakláňa

Interiér

na prvý pohľad dobré vypracovanie; škoda materiálov, na ktorých vidno otlačky, najmä jeho lesklé časti v okolí displeja; časti interiéru sa odrážajú v čelnom skle

Posed vodiča a výhľad

dobrý výhľad pri jazde v premávke, trochu horší pri manévrovaní v úzkych priestoroch je zapríčinený kombináciou vyššej palubnej dosky a nižšieho predného skla (v skutočnosti nie je nízke, ale pri jeho výraznom sklone tak pôsobí); v Capture sme si bez problémov našli vyhovujúci posed; sedadlá plne vyhovujú skôr mestskej premávke a častému nastupovaniu a vystupovaniu, na dlhšej trase by sme ocenili o niečo lepšie bočné vedenie

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ovládanie palubného systému/navigácie

jednoduché ovládanie páčkou na volante/dotykový displej, jeho odozva pôsobí na prvý pohľad veľmi rýchlo, v skutočnosti to trvá dlhšie; krátka animácii pri prepínaní jednotlivých funkcií totiž robí mylný dojem, že sa niečo deje a tým sa zdajú reakcie dotykového displeja okamžité, reálne zobrazenie požadovanej funkcie však také rýchle nie je

Jazyk auta/navigácie

eng/svk

Grafika displejov a zobrazovanie

pre danú kategóriu vozidiel plne postačujúca grafika

Predné svetlá technika a účinok

xenóny; denné LED svetlá; hmlové svetlá s funkciou prisvecovania do zákruty

Odomykanie/vstup do auta

Hands-free karta Renault

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

dobré nastupovanie a vystupovanie aj vďaka nízkym prahom; šofér však ľahko zavadí kolenom o plast pod volantom

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

vzadu posuvná lavica; vpredu mechanické nastaviteľné sedadlá, šoférovo aj výškovo

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kabíny

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

dvojité dno; posuvné zadné sedadlá umožňujú v prípade potreby zväčšiť batožinový priestor; jeden plastový háčik; absencia odkladacích boxov

Rezervné koleso - prístup

v kufri dojazdová rezerva

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

hrdlo ostrekovača utopené v motorovom priestore mohlo byt mierne širšie; prahy vydržia pomerne čisté aj v zlom počasí; klasické veko nádrže

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako rozoznať dobrú kávu? Poradí pražiarka
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  7. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  8. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 21 104
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 180
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 5 530
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 775
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 758
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 417
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 276
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 265
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Irena Šimuneková: Slnečnice
  2. Dagmar Olajošová: Realita dneška- nechceme spaľovňu
  3. Veronika Pirošík Mešková: O slovenskej Mejkpísovej (Alebo od vyšetrovateľky ku lektorke mindfulness)
  4. Viktor Pamula: Stali sme sa definitívne ruskou guberniou
  5. Jozef Huljak: Kremeľ zneužíva medzery v sankciách
  6. Štefan Šturdzík: Himaláje , drsné no zároveň dychberúce. No plné tiel obetí , ktorí podcenili silu hôr.
  7. Miroslav Ferkl: Nezávislý súddd
  8. Ján Raclavský: Imitácia práce s dátumom expirácie
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 401
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 257
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 11 588
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 129
  5. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 364
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 6 922
  7. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 641
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 6 052
  1. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  2. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  3. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  4. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  5. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  6. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  7. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  8. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
SkryťZatvoriť reklamu