V Renaulte Captur netreba obchádzať automatickú prevodovku

Automat využíva ideálne otáčky motora vzhľadom na situáciu a potrebu akcelerácie pri predbiehaní. Pri pohýnaní nie je vždy lahodný.

Kombinácia malého benzínového motora s automatickou dvojspojkovou prevodovkou Capturu pristane.(Zdroj: Renault)

Otestovali sme Renault Captur s benzínovým motorom 1,2 TCe a netradične s automatickou prevodovkou.

V tomto prípade ide o šesťstupňovú dvojspojkovú prevodovku EDC, ktorá je k radovému štvorvalcu jedinou alternatívou.

Spočiatku si na „automat“ treba zvykať, ale postupne sa šoférovi dostane pod kožu. Niekedy v špecifických situáciách, kedy potrebujete rýchly rozjazd z miesta, na moment zaváha.

Prevodovka šoféra neprekvapí nečakanými reakciami

V ostatných ohľadoch nie je prevodovku EDC za čo kritizovať. Dobre sa správa pri predbiehaní, podradí, keď to vodič potrebuje. Pri zatlačení plynu na podlahu prevodovka často podradí až o dva stupne, čo je samozrejmé a logické.

Toto môže spôsobiť mierne časové zdržanie a tu sa zároveň ukazuje, že menej je niekedy viac. Pri slabšom zatlačení plynového pedála prevodovka nepodradí, prípadne podradí len o jeden stupeň.

Tým získa šofér rýchlejšiu reakciu vozidla na plyn a predbiehací manéver zvládne v konečnom dôsledku za kratší čas.

Keď si situácia vyžaduje maximálnu akceleráciu, treba zatlačiť na plynový pedál s predstihom.

Pri rozumnom zaobchádzaní s plynom prevodovka dobre spolupracuje s motorom a využíva správne spektrum otáčok vzhľadom na priebeh krútiaceho momentu a výkonu.

S automatickou prevodovkou EDC sa šofér po pár kilometroch zžije, a potom ho neprekvapí nečakanou reakciou. Je dobrá, ale potrebuje, aby sa na ňu šofér naladil.

Spotreba postupne klesala

Výkon 88 kW je na pomery agregátu s objemom 1,2 l viac ako dobrý. Kombinácia automatickej prevodovky a malého benzínového motoru nespraví z Capturu šprintéra.

Ich zladenie sa skôr pozitívne prejavuje v pružnosti v najčastejšie využívaných rýchlostiach. To je práve tá vlastnosť, ktorú vodič ocení v reálnej premávke.

Priemerne počas týždňa Captur spotreboval viac ako 7,5 l benzínu. Pri snahe o plynulú, ale nie pomalú jazdu s prevažným podielom diaľnice, sme v závere testu dosiahli spotrebu 6,4 l.

Postupné znižovanie spotreby bolo spôsobené aj narastajúcim počtom kilometrov a lepším zabehnutím vozidla.

V interiéri na prvý pohľad poteší kvalitné vypracovanie. Materiály sa však ľahko "zamackajú", a potom nepôsobia práve vábne.

Navyše sa palubná doska odráža v čelnom skle. Z praktického hľadiska zaujme najmä riešenie batožinového priestoru s dvojitým dnom a posúvateľnými zadnými sedadlami v prípade potreby extra priestoru.

ico

Náš tip:

V prípade Capturu sa netreba obávať kombinácie automatickej prevodovky EDC s motorom 1,2 TCe. Stačí trochu citu pri práci s plynom a dvojspojkový automat sa odmení intuitívnym a predvídateľným správaním. Mínusom je vyššia reálna spotreba.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Renault Captur

Verzia

Helly Hansen 1,2 TCe

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

11.090/18.090/18.380

Motor

benzínový radový štvorvalec; objem 1.197 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

88(120)/4.900

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

190/2.000

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická dvojspojková EDC/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

10,9/12,45 (merané na vlhkej ceste)

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

40,78 (merané na vlhkej ceste)

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

5,71 na treťom prevodovom stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

6,8 na štvrtom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

2000 na šiestom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2950 na šiestom prevodovom stupni

Stav tachometra (km)

3800

Spotreba - výrobca/test (l/100 km)

5,4/7,5; pri troche snahy sme sa bez problémov dostali na 6,4 a to sme stále nešli pomaly a hojne využívali diaľnice

Presnosť tachometra pri rýchlosti 50/90/130 (km/h)

47/86/126

Objem palivovej nádrže (l)

45

Typ a rozmer pneumatík

Kumho 205/55 r 17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1372/1726

Objem batožinového priestoru (l)

377-455

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2.606; 4.122; 1.778; 1.566

Motor

na objem 1,2 litra je prekvapivo pružný; jeho 88 kW šofér pocíti v tom pozitívnom zmysle slova; predbiehanie nám nerobilo problém

Prevodovka

celkovo ju hodnotíme pozitívne; pri predbiehaní potvrdzuje pravidlo, že menej je niekedy viac, pretože pri stlačení plynu na podlahu trvá dlhšie, kým podradí o dva stupne, vtedy treba pridávať s predstihom; s trochou citu a jemnejším narábaním s plynom dosiahnete lepší výsledok, prevodovka nepodradí a v konečnom dôsledku zvládne Captur predbiehací manéver rýchlejšie; v špecifických situáciách (prudšie štarty) sa môže prejaviť krátke zaváhanie pri štarte z miesta

Podvozok

je príjemný a pohodlný, v zákrutách sa mierne nakláňa

Interiér

na prvý pohľad dobré vypracovanie; škoda materiálov, na ktorých vidno otlačky, najmä jeho lesklé časti v okolí displeja; časti interiéru sa odrážajú v čelnom skle

Posed vodiča a výhľad

dobrý výhľad pri jazde v premávke, trochu horší pri manévrovaní v úzkych priestoroch je zapríčinený kombináciou vyššej palubnej dosky a nižšieho predného skla (v skutočnosti nie je nízke, ale pri jeho výraznom sklone tak pôsobí); v Capture sme si bez problémov našli vyhovujúci posed; sedadlá plne vyhovujú skôr mestskej premávke a častému nastupovaniu a vystupovaniu, na dlhšej trase by sme ocenili o niečo lepšie bočné vedenie

Ovládanie palubného systému/navigácie

jednoduché ovládanie páčkou na volante/dotykový displej, jeho odozva pôsobí na prvý pohľad veľmi rýchlo, v skutočnosti to trvá dlhšie; krátka animácii pri prepínaní jednotlivých funkcií totiž robí mylný dojem, že sa niečo deje a tým sa zdajú reakcie dotykového displeja okamžité, reálne zobrazenie požadovanej funkcie však také rýchle nie je

Jazyk auta/navigácie

eng/svk

Grafika displejov a zobrazovanie

pre danú kategóriu vozidiel plne postačujúca grafika

Predné svetlá technika a účinok

xenóny; denné LED svetlá; hmlové svetlá s funkciou prisvecovania do zákruty

Odomykanie/vstup do auta

Hands-free karta Renault

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

dobré nastupovanie a vystupovanie aj vďaka nízkym prahom; šofér však ľahko zavadí kolenom o plast pod volantom

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

vzadu posuvná lavica; vpredu mechanické nastaviteľné sedadlá, šoférovo aj výškovo

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kabíny

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

dvojité dno; posuvné zadné sedadlá umožňujú v prípade potreby zväčšiť batožinový priestor; jeden plastový háčik; absencia odkladacích boxov

Rezervné koleso - prístup

v kufri dojazdová rezerva

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

hrdlo ostrekovača utopené v motorovom priestore mohlo byt mierne širšie; prahy vydržia pomerne čisté aj v zlom počasí; klasické veko nádrže

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  2. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  3. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  4. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  5. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  6. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  8. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami?
  9. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  10. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME
  1. Predaj poistenia motorových vozidiel cez web rastie a bude rásť
  2. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  3. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  4. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  5. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  6. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  7. V bratislavskom Poluse vystrájali čerti :-)
  8. Pred Auparkom vystúpi Veronika Rabada, chýbať nebude ani Mikuláš
  9. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  10. ZSSK: Bratislavu a Zürich spojí priamy rýchlovlak
  1. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 20 106
  2. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 18 836
  3. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 13 687
  4. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 13 648
  5. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 11 753
  6. Kramáre prešli zmenami. Detským pacientom viac chutí jesť 9 707
  7. Liek na obezitu v reklamách nenájdete 6 292
  8. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 4 673
  9. Nový Supermarket Fresh Plus v centre je nabitý novinkami 4 475
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 4 373

Hlavné správy zo Sme.sk

PREŠOV KORZÁR

Obvineného kanadského profesora sa zastávali aj matky dievčat (fotogaléria)

Mušinka: Tento prípad nie je detská pornografia.

Píše Marek Maďarič

Upratovačka nevycestovala, minister zostal (píše Marek Maďarič)

Ak minister Lajčák potreboval garancie, aby zostal v pozícii ministra, mal si ich pýtať aj od poslanca Marčeka.

SVET

Delegáti krajín v Marrakéši prijali Globálny pakt OSN

Na konferencií OSN sa v pondelok stretli zástupcovia z približne 150 krajín.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako sa bude dariť autopriemyslu na Slovensku?

Svoj moderný závod nedávno otvoril Jaguar Land Rover.

Fiat Panda aj Jeep Wrangler v testoch Euro NCAP prepadli

Panda a Punto sú najhoršie hodnotenými autami v histórii testov.