Mobilita mestských centier sa nerieši iba populistickými nezmyslami v podobe organizovaných cyklojázd zavretými pražskými nábrežiami terorizujúcimi ostatných spoluobčanov, ale môže mať trochu západnejšiu podobu.
Ako napríklad elektrické vozidlo Toyota i-Road, ktoré je začlenené do integrovaného programu projektu Citélib by Ha:mo (Harmonious mobility).
Pomôže tam, kde sa MHD nedostane
Tento systém združuje mestskú hromadnú dopravu so železnicou a organizovaným požičiavaním približovadiel, tie nastupujú tam, kde sa MHD nedostane.
Jeden príklad za všetky: rozhodnete sa prísť zo Ženevy do centra Grenoblu, takže vo vlaku Ženeva- Grenobl si cez smartfón naplánujete trasu až do cieľa, kartou alebo smartfónom rovno zaplatíte a vyberiete si cestu vlak- električka -Toyota.
Trojkolka i-Road vás už čaká nabitá v niektorom z 27 mestských stanovíšť, kde si ju kartou alebo mobilom odblokujete, nasadnete a dorazíte do cieľa.
Cieľ je však treba dopredu vybrať a zarezervovať, aby tam bolo miesto. Nabíjacích stojanov je na každej stanici 4 až 6.

Jazdou pripomína motorku aj vysokozdvižný vozík
Tarifikácia funguje jednoducho podľa vzorca 3-2-1. To znamená, že prvá štvrťhodina stojí tri eurá, druhá dve a každá ďalšia je už za euro. Grenobl je veľkosťou porovnateľný s Plzňou a na miesto určenia dorazíte určite do pol hodiny.