SME
reklama

Toyota to skúsi v rely so zadným pohonom už tento rok

Špeciál je pripravený pre homologizáciu FIA v triede R3. Prvých pretekov sa nové vozidlá zúčastnia 4. júla tohto roka.

(Zdroj: Toyota)

Pred niekoľkými dňami Toyota oznámila konečné technické podrobnosti modelu GT86 CS-R3 s pohonom zadných kolies pre rely automobilové súťaže, ktorý sa v tomto roku objaví v súťažnej premiére.

Prvé vozidlá si zákazníci prevezmú v máji – oneskorenie oproti pôvodným predpovediam ide na vrub zlepšení, ktoré vyplynuli z výsledkov testovania.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Súprava CS-R3 zahŕňa skelet karosérie GT86, pohonné ústrojenstvo a mechanické komponenty potrebné na postavenie vozidla.

Homologácia v súlade s pravidlami FIA R3 bude potvrdená začiatkom júla a následne sa všetky vozidlá CS-R3 budú môcť zúčastňovať tuzemských aj medzinárodných rely súťaží rôznej úrovne vrátane pretekov Svetového šampionátu v rely (WRC).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prvú príležitosť uvidieť CS-R3 v akcii budú mať fanúšikovia 4. júla na Dolnosaskej rely (Rally Niedersachsen) v blízkosti mesta Hannover, kde by malo nastúpiť do prvého kola novej súťaže HJS TMG CS-R3 Trophy 10 týchto vozidiel.

GT86 CS-R3 Technické údaje:

Pohonná jednotka

Typ

FA20

Usporiadanie

plochý štvorvalec (boxer)

Zdvihový objem

1 998 cm3

Max. výkon

238 k

Max. krútiaci moment

230 Nm pri 6 800 ot./min.

Výfuková sústava

pretekársky výfuk a zberné potrubie HJS

Palivová nádrž

bezpečnostná palivová nádrž FT3

Sústava pohonu

Riadenie

hydraulický posilňovač, strmý pomer

Zavesenie kolies

vpredu: typ McPherson

vzadu: viacprvkové

Tlmiče

štrk: Reiger, nastaviteľné v 3 stupňoch

asfalt: Reiger, nastaviteľné v 3 stupňoch

Brzdy

vpredu: štrk: 300 x 30 mm

vpredu: asfalt: 330 x 30 mm

vzadu: štrk: 295 x 10 mm

vzadu: asfalt: 295 x 10 mm

Brzdové strmene

vpredu: Alcon, štvorpiestové brzdové strmene

vzadu: Alcon, dvojpiestové brzdové strmene

Dĺžka

4 240 mm

Šírka

1 775 mm

Rázvor

2 570 mm

Hmotnosť

1 080 kg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 28 561
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 474
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 918
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 288
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 143
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 858
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 735
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 114
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 648
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 774
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 456
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 368
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 272
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu