Pred niekoľkými dňami Toyota oznámila konečné technické podrobnosti modelu GT86 CS-R3 s pohonom zadných kolies pre rely automobilové súťaže, ktorý sa v tomto roku objaví v súťažnej premiére.
Prvé vozidlá si zákazníci prevezmú v máji – oneskorenie oproti pôvodným predpovediam ide na vrub zlepšení, ktoré vyplynuli z výsledkov testovania.
Súprava CS-R3 zahŕňa skelet karosérie GT86, pohonné ústrojenstvo a mechanické komponenty potrebné na postavenie vozidla.
Homologácia v súlade s pravidlami FIA R3 bude potvrdená začiatkom júla a následne sa všetky vozidlá CS-R3 budú môcť zúčastňovať tuzemských aj medzinárodných rely súťaží rôznej úrovne vrátane pretekov Svetového šampionátu v rely (WRC).
Prvú príležitosť uvidieť CS-R3 v akcii budú mať fanúšikovia 4. júla na Dolnosaskej rely (Rally Niedersachsen) v blízkosti mesta Hannover, kde by malo nastúpiť do prvého kola novej súťaže HJS TMG CS-R3 Trophy 10 týchto vozidiel.
GT86 CS-R3 Technické údaje:
Pohonná jednotka | |
Typ | FA20 |
Usporiadanie | plochý štvorvalec (boxer) |
Zdvihový objem | 1 998 cm3 |
Max. výkon | 238 k |
Max. krútiaci moment | 230 Nm pri 6 800 ot./min. |
Výfuková sústava | pretekársky výfuk a zberné potrubie HJS |
Palivová nádrž | bezpečnostná palivová nádrž FT3 |
Sústava pohonu | |
Riadenie | hydraulický posilňovač, strmý pomer |
Zavesenie kolies | vpredu: typ McPherson |
vzadu: viacprvkové | |
Tlmiče | štrk: Reiger, nastaviteľné v 3 stupňoch |
asfalt: Reiger, nastaviteľné v 3 stupňoch | |
Brzdy | vpredu: štrk: 300 x 30 mm |
vpredu: asfalt: 330 x 30 mm | |
vzadu: štrk: 295 x 10 mm | |
vzadu: asfalt: 295 x 10 mm | |
Brzdové strmene | vpredu: Alcon, štvorpiestové brzdové strmene |
vzadu: Alcon, dvojpiestové brzdové strmene | |
Dĺžka | 4 240 mm |
Šírka | 1 775 mm |
Rázvor | 2 570 mm |
Hmotnosť | 1 080 kg |