Toyota to skúsi v rely so zadným pohonom už tento rok

Špeciál je pripravený pre homologizáciu FIA v triede R3. Prvých pretekov sa nové vozidlá zúčastnia 4. júla tohto roka.

(Zdroj: Toyota)

Pred niekoľkými dňami Toyota oznámila konečné technické podrobnosti modelu GT86 CS-R3 s pohonom zadných kolies pre rely automobilové súťaže, ktorý sa v tomto roku objaví v súťažnej premiére.

Prvé vozidlá si zákazníci prevezmú v máji – oneskorenie oproti pôvodným predpovediam ide na vrub zlepšení, ktoré vyplynuli z výsledkov testovania.

Súprava CS-R3 zahŕňa skelet karosérie GT86, pohonné ústrojenstvo a mechanické komponenty potrebné na postavenie vozidla.

Homologácia v súlade s pravidlami FIA R3 bude potvrdená začiatkom júla a následne sa všetky vozidlá CS-R3 budú môcť zúčastňovať tuzemských aj medzinárodných rely súťaží rôznej úrovne vrátane pretekov Svetového šampionátu v rely (WRC).

Článok pokračuje pod video reklamou

Prvú príležitosť uvidieť CS-R3 v akcii budú mať fanúšikovia 4. júla na Dolnosaskej rely (Rally Niedersachsen) v blízkosti mesta Hannover, kde by malo nastúpiť do prvého kola novej súťaže HJS TMG CS-R3 Trophy 10 týchto vozidiel.

GT86 CS-R3 Technické údaje:

Pohonná jednotka

Typ

FA20

Usporiadanie

plochý štvorvalec (boxer)

Zdvihový objem

1 998 cm3

Max. výkon

238 k

Max. krútiaci moment

230 Nm pri 6 800 ot./min.

Výfuková sústava

pretekársky výfuk a zberné potrubie HJS

Palivová nádrž

bezpečnostná palivová nádrž FT3

Sústava pohonu

Riadenie

hydraulický posilňovač, strmý pomer

Zavesenie kolies

vpredu: typ McPherson

vzadu: viacprvkové

Tlmiče

štrk: Reiger, nastaviteľné v 3 stupňoch

asfalt: Reiger, nastaviteľné v 3 stupňoch

Brzdy

vpredu: štrk: 300 x 30 mm

vpredu: asfalt: 330 x 30 mm

vzadu: štrk: 295 x 10 mm

vzadu: asfalt: 295 x 10 mm

Brzdové strmene

vpredu: Alcon, štvorpiestové brzdové strmene

vzadu: Alcon, dvojpiestové brzdové strmene

Dĺžka

4 240 mm

Šírka

1 775 mm

Rázvor

2 570 mm

Hmotnosť

1 080 kg

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  4. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  5. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Prijatie delegácie z Kyjevskej národnej ekonomickej univerzity
  2. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  3. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  4. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  7. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  8. Company´s autumn in the High Tatras
  9. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  10. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 33 153
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 28 933
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 020
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 470
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 653
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 462
  8. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy 4 380
  9. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 240
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 124