SME
Sobota, 2. júl, 2022 | Meniny má Berta

Ostrý bavorský hatchback M135i je krajší a výkonnejší

Najmenšie "emkové" BMW je stále dostupné aj s manuálnou prevodovkou. Pohon xDrive je však kombinovaný len s osemstupňovým automatom.

(Zdroj: BMW)

BMW ukázalo modernizovaný rad 1 v polovici januára. Teraz sa pozrieme bližšie na najvýkonnejšiu verziu bavorského kompaktu s označením M135i.

Oficiálne fotografie BMW rozšíril portál Autogespot o obrázky z mesta. BMW M135i v päťdverovej verzii dostalo oranžovú farbu, ktorá mu pristane.

BMW radu 1 je nenápadné rovnako ako model M135i a len pozorné oko zbadá niekoľko rozdielov, ktorého ho odlišujú od bežných BMW.

Radový šesťvalec je stará škola

Hatchback vybavený paketom M Sport získal dvojitú koncovku výfuku po stranách zadného nárazníka, strieborné kryty vonkajších spätných zrkadiel a strieborný lem otvorov pre prívod vzduchu v prednom nárazníku.

Rovnako ako ostatné faceliftované modely BMW radu 1, aj M135i sa teší z nových predných svetiel a mierne upravených „bmw obličiek“. Dizajnéri zmenili aj zadné svetlá, ktoré si naďalej držia tvar písmena „L“.

Pod prednou kapotou pracuje dobre známy radový šesťvalec TwinPower Turbo so zdvihovým objemom 2.979 cm3 a niekoľkými koňmi navyše. Výkon 240 kW (326 k) dostupný pri 5.800 až 6.000 otáčkach za minútu, dopĺňa krútiaci moment 450 Nm nastupujúci už od 1.300 ot. min.

Na kolesá zadnej nápravy je prenášaný štandardnou manuálnou prevodovkou so šiestimi stupňami alebo osemstupňovou automatickou prevodovkou.

xDrive len s automatom

Vďaka rýchlemu radeniu prevodových stupňov v automatickom radení, porazí BMW M135i rýchlosť 100 km/h za 4,9 sekundy. Výrobca tvrdí, že vozidlo vybavené manuálnou prevodovkou je o dve desatiny sekundy pomalšie.

Automobil môže byť vybavený systémom pohonu všetkých štyroch kolies xDrive. V tom prípade však z ponuky vypadne manuálne prevodové ústrojenstvo.

Na oplátku však BMW M135i o dve desatiny zlepší zrýchlenie 0 – 100 km/h: 4,7 sekundy.

Maximálnu rýchlosť bavorského „hot-hatch“ stráži elektronika na známych 250 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  2. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  4. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  7. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  8. Výlety na mieru pre celú rodinu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 219
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 784
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 389
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 8 405
  5. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 209
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 804
  7. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 3 325
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 273
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Cieľom novej reformy je, aby sme uvideli, čo sme zatiaľ nevideli
  2. Štefan Vidlár: Nádzej zvíťezí
  3. Martin Fletcher: Video: Pomůžete vybrat potřebnou částku na automobil pro těžce nemocnou Zuzanku?
  4. Milan Removčík: Belianske Tatry.
  5. Marian Letko: Ostrovy cestovným ruchom nepoľúbené (1.časť)
  6. Elena Antalová: Ak chceme zostať príčetní, každá zaujímavosť poteší
  7. Ľubomír Maretta: Edo
  8. Stop alibizmu: Ako ma napadli bývalí spolužiaci z vojenskej školy kvôli kritike ruskej agresie na Ukrajine & Podlosť Stanislava Paulovčáka a Jána Veľasa
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 15 521
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 11 200
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 844
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 8 473
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 856
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 330
  7. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 166
  8. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 109
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu