Čln Lamborghini ide po vode rovnako rýchlo ako model Aventador po suchu

Extrémne výkonný motorový čln má k dispozícii dva prepĺňané motory V8 a celkový výkon 2.700 konských síl.

(Zdroj: YouTube)

Na podujatí Supercar Week 2015, ktoré sa konalo v Palm Beach (Florida – USA), mohla verejnosť vidieť rovnaké množstvo superšportových vozidiel ako extrémne výkonných motorových člnov.

Nikomu sa však nepodarilo zaujať viac ako dvojici Lamborghini Aventador a motorovému člnu, vytvorenému na obraz známeho talianskeho auta.

Len 200 kusov špeciálnej edície Aventadora

Lamborghini Aventador v špeciálnej edícii 50 Anniversario je ikonický automobil rovnako ako väčšina vozidiel tejto značky. Model s výkonom 720 konských síl vyrobila továreň v taliansku presne 200 krát: 100 vozidiel s karosériou kupé a ďalšia stovka v otvorenej verzii roadster.

Každý z vyrobených Aventadorov 50 Anniversario bol predaný za približne 660-tisíc eur.

V porovnaní s predmetným motorovým člnom je to však stále len polovica ceny a štvrtina výkonu.

Na dosiahnutie maximálnej rýchlosti potrebuje pokojnú hladinu

Superčln dlhý takmer 15 metrov využíva z modelu Aventador maximum dizajnových prvkov exteriéru aj interiéru. Na jeho pohon slúži dvojica motorov V8 Mercury Racing 1350 so zdvihovým objemom deväť litrov, prepĺňané twin-turbom.

Každý z motorov vyvinie výkon 1006 kW (1.350 k) v rozsahu 6.000 až 6.5000 otáčok za minútu.

Celkový výkon 2.700 koní umožňuje člnu pohybovať sa po vodnej hladine rýchlosťou až 300 km/h. Na dosiahnutie takejto rýchlosti sú však potrebné ideálne poveternostné podmienky: extrémne pokojná hladina a takmer bezvetrie.

V prípade záujmu o takýto motorový čln, si musí zákazník pripraviť 1,15 milióna eur.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  4. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  5. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  6. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  7. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  8. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  10. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 628
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 064
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 326
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 412
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 378
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 892
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 608
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 486
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 454
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 863

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkice. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop