Toyota sa do najvyššej súťaže rely vráti po takmer 20 rokoch

Pre šampionát WRC pripravuje Toyota špeciálny Yaris, ktorý vyvíja a testuje v Európe.

(Zdroj: Toyota)

Len koncom minulého týždňa Toyota oznámila dokončenie modelu GT86 určeného pre súťaže rely v triede R3. Japonská značka sa však chce vrátiť aj do najvyššej ligy a pre sezónu 2017 pripravuje nový Yaris WRC.

Športový automobil vzniká na nemeckej pôde v technickom centre v Cologne. Toyota Yaris WRC má za sebou prvé testy na asfalte i štrku v celej Európe, ktoré budú pokračovať v intenzívnom tempe aj v najbližších mesiacoch.

Toyota by sa chcela vrátiť na pozície, ktoré okupovala v 90. rokoch. Jej jazdci vyhrali kráľovskú rely štyrikrát a značka získala trikrát pohár konštruktérov.

Nové vozidlo si týždeň pred oficiálnym oznámením vyskúšal aj prezident japonskej značky Akio Toyoda.

Podľa slov predstaviteľov značky, Toyota Yaris WRC vznikla na základe pokročilých počítačových simulácií, testovania a nových produkčných techník.

Podľa špecifikácií FIA bude Yaris WRC poháňať 1,6 litrový benzínový motor prepĺňaný turbom s maximálnym plniacim tlakom 2,5 baru.

Výkon štvorvalcovej pohonnej jednotky je na úrovni 300 konských síl pri približne 6.000 otáčkach za minútu. Krútiaci moment 420 Nm sa na trať dostane prostredníctvom šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky.

Toyota sa do rely WRC chystá vrátiť po 18 rokoch. V roku 1999 svoje pôsobenie ukončila po viac 25 rokoch.

Počas súťaženia Toyota získala 43 víťazstiev s legendárnymi vozidlami Celica Twin-cam Turbo alebo Corolla WRC.

Do zoznamu svetových mien patrili napríklad Carlos Sainz, Juha Kankkunen a Didier Auriol.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 429
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 563
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 241
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 981
  5. Kam do tepla v januári? 1 739
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 478
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 381
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 258
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 897
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 847

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

ŽENA

Prečo ľudia podvádzajú? Prieskum dal jasnú odpoveď

Prečo sú aj šťastní ľudia neverní?

SVET

Uvoľnený a sebavedomý. Zeman v prvej debate diskutoval sám so sebou

Jiří Drahoš do prvej debaty neprišiel.

Neprehliadnite tiež

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.