SME
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

Pre nemecké automobilky sa čínsky trh môže stať najdôležitejším

Pre nemecké automobilky BMW, Daimler a Volkswagen sa čínsky trh s osobnými autami môže stať hlavným odbytiskom už v tomto roku.

(Zdroj: Volkswagen)

Pre nemecké automobilky BMW, Daimler a Volkswagen (VW) sa čínsky trh s osobnými autami, ktorý je najväčší na svete, môže stať hlavným odbytiskom už v tomto roku. Informuje o tom DPA s odvolaním sa na analýzu podnikovej poradenskej firmy EY. Trh EÚ by sa potom posunul na druhé miesto.

Vlani dosiahli tri nemecké automobilky na čínskom trhu spolu podiel 22,5 %. Medziročne ho zvýšili o 0,8 %. Samotný koncern VW má však na tamojšom trhu podiel 18,7 %.

Predaje v Číne neustále rastú

V roku 2013 sa predalo v Číne medziročne o 16 % viac nemeckých automobilov, vlani o 14 %.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Celkový predaj osobných áut v roku 2013 v porovnaní s rokom 2012 stúpol v Číne o 16 %, v minulom roku klesol prírastok na 10 %.

Možnosti rastu predaja osobných automobilov sa v Číne ešte nevyčerpali. Peter Fuss, partner EY a znalec automobilového sektora, uviedol, že v dôsledku rastu životnej úrovne pribúdajú v krajine príslušníci strednej vrstvy, ktorá si môže čosi dopriať a aj sa o to usiluje. Potvrdením spoločenského statusu je auto Made in Germany.

Čína dobieha Európu

Nemecké automobilky predali vlani v EÚ 4,66 milióna osobných automobilov, v Číne 4,46 milióna. Prírastok predaja v Európe dosiahol 3 %, v Číne 10 %.

Tento rok by sa ich v Číne mohlo predať podľa odborníkov 4,88 milióna. To by stačilo na odsunutie trhu EÚ z prvej pozície.

SkryťVypnúť reklamu

Z nemeckých automobiliek je čínsky trh najdôležitejší pre Volkswagen, ktorý má na ňom najviac značiek. Okrem základného závodu s emblémom VW sa tam presadili aj dcéry koncernu Audi a Porsche.

Koncern predal vlani v Číne 37 % zo svojej celkovej produkcie áut, podiel BMW dosiahol 22 % a Mercedes Daimleru tam umiestnil 17 % produkcie. Základný závod Volkswagenu predáva na čínskom trhu polovicu svojej výroby.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  2. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  4. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 686
  2. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 338
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 9 221
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 521
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 5 913
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 791
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 698
  8. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 2 863
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


2 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


23 h
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: VOLVO do Košíc !
  2. Eva Fedurcová: Zmeníme systém, alebo systém zmení nás.
  3. Jozo Peric: Pokles cien ropy sa blíži
  4. Štefan Vidlár: Hybrid Volvo
  5. Peter Svoreň: Ako sa darí farmaceutickým spoločnostiam, po tom ako sa Covid upokojil
  6. Vladimír Krátky: RTVS je podivuhodná, periférna, rurálno, mysticko, roduverná, akože verejnoprávna inštitúcia .
  7. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek
  8. Tomáš Jacko: Ako dostať Róma z osady na Harvard
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 337
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 9 364
  3. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 6 495
  4. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodného. 6 030
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 166
  6. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 3 833
  7. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 798
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 392
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu