Začiatkom leta dorazí aj na slovenský trh celkom nový automobil z dielne francúzskeho Renaultu. Prvý crossover v segmente C dostal meno Kadjar a verejnosť ho bližšie spozná začiatkom marca na medzinárodnom autosalóne v Ženeve.
Väčší brat modelu Captur bude dostupný vo verziách s jednou alebo oboma poháňanými nápravami. Dĺžkou 4,5 metra a šírkou 1,84 metra má šancu ostať agilným mestským SUV. Automobil je vysoký 1,6 metra.
Svetlá výška 190 mm zďaleka nie je najvyššia v triede, no v spojení so spodným krytom motora môže automobil zdolávať aj nespevnené cesty so zlým povrchom. Nájazdové uhly: 18 stupňov vpredu a 25 stupňov vzadu, by nemuseli znamenať výraznú prekážku.
Interiér má zaujať aj náročných
Francúzska značka sľubuje kvalitne spracovaný interiér a modernú výbavu so systémom R-Link 2, ktorý ponúka zvýšenú konektivitu a vďaka najnovším asistentom riadenia aj vyššiu bezpečnosť jazdy.
Chýbať nemá ani pevné presklená strecha, ktorá prinesie viac svetla do interiéru a na palubnú dosku o ktorej výrobca píše: „vyznačuje sa vysokou kvalitou vďaka použitiu penových materiálov.“ Prvky interiéru má zvýrazniť dvojité prešívanie sedadiel, madiel i prvkov prístrojovej dostky.
Renault chváli Kadjar aj po stránke motorizácie. Automobil získa najmodernejšie pohonné jednotky značky, ktoré by v rámci triedy mali produkovať mimoriadne nízke emisie.
Spoločný vývoj s Nissanom sa osvedčil
Renault Kadjar využíva platformu CMF C/D Aliancia Renault-Nissan, ktorá vzišla zo spoločného štvorročného vývoja. Renault prispel v oblasti koncepcie a výroby zadných tlmičov a prevodoviek.
Platformu CMF C/D využívajú tri modely Renault a Nissan a umožňuje zdieľanie maximálneho počtu neviditeľných dielov (napr. blok motora, architektúra navigačného systému, atď.) pričom obe značky rešpektujú dizajn a výbavu oboch partnerov.
Renault je pripravený aj za Veľký múr
Dve polohy batožinového priestoru poskytujú voľbu medzi vysokou polohou celého rovného dna, pre jednoduchšiu prepravu objemných predmetov, alebo nízku polohu pre maximálny objem 472 dm3.
Renault Kadjar vozovku v noci osvetlí Full LED svetlometmi. Bloky svetiel zahŕňajú dva moduly LED, ktoré plnia funkciu stretávacích a diaľkových svetiel.
V ponuke elektronických asistentov by nemal chýbať asistent núdzového brzdenia, výstraha pri nechcenom opustení jazdného pruhu, či rozpoznávanie značiek rýchlostného obmedzenia a zadná kamera.
Predaj modelu Kadjar začne v Európe a vybraných krajinách Afriky, Stredomoria a ako prvé vozidlo Renaultu neskôr aj v Číne.