SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Bude Renualt Kadjar rovnako úspešný ako SUV Nissanu? Je rozhodne krajší

Mestské SUV získa možnosť dvoch poháňaných náprav, atraktívnu výbavu a svetlú výšku 190 mm.

(Zdroj: Renualt)

Začiatkom leta dorazí aj na slovenský trh celkom nový automobil z dielne francúzskeho Renaultu. Prvý crossover v segmente C dostal meno Kadjar a verejnosť ho bližšie spozná začiatkom marca na medzinárodnom autosalóne v Ženeve.

Väčší brat modelu Captur bude dostupný vo verziách s jednou alebo oboma poháňanými nápravami. Dĺžkou 4,5 metra a šírkou 1,84 metra má šancu ostať agilným mestským SUV. Automobil je vysoký 1,6 metra.

Svetlá výška 190 mm zďaleka nie je najvyššia v triede, no v spojení so spodným krytom motora môže automobil zdolávať aj nespevnené cesty so zlým povrchom. Nájazdové uhly: 18 stupňov vpredu a 25 stupňov vzadu, by nemuseli znamenať výraznú prekážku.

Interiér má zaujať aj náročných

Francúzska značka sľubuje kvalitne spracovaný interiér a modernú výbavu so systémom R-Link 2, ktorý ponúka zvýšenú konektivitu a vďaka najnovším asistentom riadenia aj vyššiu bezpečnosť jazdy.

Chýbať nemá ani pevné presklená strecha, ktorá prinesie viac svetla do interiéru a na palubnú dosku o ktorej výrobca píše: „vyznačuje sa vysokou kvalitou vďaka použitiu penových materiálov.“ Prvky interiéru má zvýrazniť dvojité prešívanie sedadiel, madiel i prvkov prístrojovej dostky.

Renault chváli Kadjar aj po stránke motorizácie. Automobil získa najmodernejšie pohonné jednotky značky, ktoré by v rámci triedy mali produkovať mimoriadne nízke emisie.

Spoločný vývoj s Nissanom sa osvedčil

Renault Kadjar využíva platformu CMF C/D Aliancia Renault-Nissan, ktorá vzišla zo spoločného štvorročného vývoja. Renault prispel v oblasti koncepcie a výroby zadných tlmičov a prevodoviek.

Platformu CMF C/D využívajú tri modely Renault a Nissan a umožňuje zdieľanie maximálneho počtu neviditeľných dielov (napr. blok motora, architektúra navigačného systému, atď.) pričom obe značky rešpektujú dizajn a výbavu oboch partnerov.

Renault je pripravený aj za Veľký múr

Dve polohy batožinového priestoru poskytujú voľbu medzi vysokou polohou celého rovného dna, pre jednoduchšiu prepravu objemných predmetov, alebo nízku polohu pre maximálny objem 472 dm3.

Renault Kadjar vozovku v noci osvetlí Full LED svetlometmi. Bloky svetiel zahŕňajú dva moduly LED, ktoré plnia funkciu stretávacích a diaľkových svetiel.

V ponuke elektronických asistentov by nemal chýbať asistent núdzového brzdenia, výstraha pri nechcenom opustení jazdného pruhu, či rozpoznávanie značiek rýchlostného obmedzenia a zadná kamera.

Predaj modelu Kadjar začne v Európe a vybraných krajinách Afriky, Stredomoria a ako prvé vozidlo Renaultu neskôr aj v Číne.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 559
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 976
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 404
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 107
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 836
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 322
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 487
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 553
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 282
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 5 005
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon