Bude Renualt Kadjar rovnako úspešný ako SUV Nissanu? Je rozhodne krajší

Mestské SUV získa možnosť dvoch poháňaných náprav, atraktívnu výbavu a svetlú výšku 190 mm.

(Zdroj: Renualt)

Začiatkom leta dorazí aj na slovenský trh celkom nový automobil z dielne francúzskeho Renaultu. Prvý crossover v segmente C dostal meno Kadjar a verejnosť ho bližšie spozná začiatkom marca na medzinárodnom autosalóne v Ženeve.

Väčší brat modelu Captur bude dostupný vo verziách s jednou alebo oboma poháňanými nápravami. Dĺžkou 4,5 metra a šírkou 1,84 metra má šancu ostať agilným mestským SUV. Automobil je vysoký 1,6 metra.

Svetlá výška 190 mm zďaleka nie je najvyššia v triede, no v spojení so spodným krytom motora môže automobil zdolávať aj nespevnené cesty so zlým povrchom. Nájazdové uhly: 18 stupňov vpredu a 25 stupňov vzadu, by nemuseli znamenať výraznú prekážku.

Interiér má zaujať aj náročných

Francúzska značka sľubuje kvalitne spracovaný interiér a modernú výbavu so systémom R-Link 2, ktorý ponúka zvýšenú konektivitu a vďaka najnovším asistentom riadenia aj vyššiu bezpečnosť jazdy.

Chýbať nemá ani pevné presklená strecha, ktorá prinesie viac svetla do interiéru a na palubnú dosku o ktorej výrobca píše: „vyznačuje sa vysokou kvalitou vďaka použitiu penových materiálov.“ Prvky interiéru má zvýrazniť dvojité prešívanie sedadiel, madiel i prvkov prístrojovej dostky.

Renault chváli Kadjar aj po stránke motorizácie. Automobil získa najmodernejšie pohonné jednotky značky, ktoré by v rámci triedy mali produkovať mimoriadne nízke emisie.

Spoločný vývoj s Nissanom sa osvedčil

Renault Kadjar využíva platformu CMF C/D Aliancia Renault-Nissan, ktorá vzišla zo spoločného štvorročného vývoja. Renault prispel v oblasti koncepcie a výroby zadných tlmičov a prevodoviek.

Platformu CMF C/D využívajú tri modely Renault a Nissan a umožňuje zdieľanie maximálneho počtu neviditeľných dielov (napr. blok motora, architektúra navigačného systému, atď.) pričom obe značky rešpektujú dizajn a výbavu oboch partnerov.

Renault je pripravený aj za Veľký múr

Dve polohy batožinového priestoru poskytujú voľbu medzi vysokou polohou celého rovného dna, pre jednoduchšiu prepravu objemných predmetov, alebo nízku polohu pre maximálny objem 472 dm3.

Renault Kadjar vozovku v noci osvetlí Full LED svetlometmi. Bloky svetiel zahŕňajú dva moduly LED, ktoré plnia funkciu stretávacích a diaľkových svetiel.

V ponuke elektronických asistentov by nemal chýbať asistent núdzového brzdenia, výstraha pri nechcenom opustení jazdného pruhu, či rozpoznávanie značiek rýchlostného obmedzenia a zadná kamera.

Predaj modelu Kadjar začne v Európe a vybraných krajinách Afriky, Stredomoria a ako prvé vozidlo Renaultu neskôr aj v Číne.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 19 968
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 892
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 765
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 387
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 274
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 151
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 727
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 651
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 497
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 234

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súdy v Trenčíne odmietajú riešiť Galkovu kauzu odpočúvania

Obžaloba na bývalého šéfa Vojenského obranného spravodajstva Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016. Najvyšší súd mu teraz prikázal konať.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.

AUTO

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace.

Neprehliadnite tiež

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Blogy SME


  1. Karolína Olšavská: V nemocnici
  2. Jozef Drahovský: Mesto Košice začalo používať taktiku šmejdov
  3. Miroslav Makyta: Skorumpovaný Smer
  4. Silvia Zeumerová: Ako sme písali ikony (1/2)
  5. Andrej Šverha: Čergov na sklonku leta
  6. Tatiana Repková: Prečo sme single?
  7. Andrea Legényová: rozchodové dilema
  8. Iniciatíva slovenských učiteľov: Spoločne proti korupcii
  1. Stanislav Martinčko: Aj ty Brutus, Kiska aj ty? 12 222
  2. Miroslav Žiak: Neuveríte, koľko peňazí získalo Slovensko z poľnohospodárskych dotácií 11 263
  3. INEKO: Máme priveľa magistrov a inžinierov, dlho študujeme a neodmeňujeme úspech 11 080
  4. Čo je nové na sme.sk: SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana 10 403
  5. Orsolya Véghová: Maďarka 8 847
  6. Stanislav Martinčko: Hlavné mesto Slovenska Palermo?? 7 006
  7. Saša Grodecká: Bipolárna 6 795
  8. Jaroslav Hoško: Prečo sa (ne)zabaviť v klube? 6 744