Automobilka Ford sa s modelom Focus RS snaží o návrat do sveta výkonných hatchbackov. Novú generáciu ukázala len v týchto dňoch a oficiálnu svetovú premiéru absolvuje na autosalóne v Ženeve.
Focus RS je súčasťou novej éry amerického výrobcu, v rámci ktorej plánuje do roku 2020 predstaviť viac ako 12 výkonných vozidiel.
Z doterajších informácií je jasné, že pod kapotou nájdeme preplňovaný motor EcoBoost s objemom 2,3 l, ktorý sa v súčasnosti montuje do modelu Mustang.
Pohonná jednotka prešla modernizáciou
Agregát spolupracujúci s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou však prešiel modernizáciou. Dostal nové turbodúchadlo a prepracovanú nasávaciu časť motora.
Konštruktéri vytvorili v prednej časti vozidla dodatočný priestor pre najväčší chladič, aký sa doteraz do modelu Focus montoval.
O výkone vieme len to, že má presiahnuť hranicu 320 koní, ale svojho času sa na špecializovaných portáloch objavili odhady atakujúce hranicu 350 koní.
Na vývoji 30. modelu s označením RS v histórii značky sa podieľal malý tím konštruktérov Ford Performance.
Krútiaci moment rozdeľujú spojky
Novinkou je inovatívny pohon všetkých kolies Ford Performance AWD so systémom dynamického smerovania krútiaceho momentu.
Súčasťou systému sú dve elektronicky riadené spojky, ktoré rozdeľujú krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu a zároveň regulujú jeho distribúciu na jednotlivé strany zadnej nápravy.
Na základe výstupov z riadiacej jednotky, ktorá až 100krát za sekundu vyhodnocuje informácie z rôznych senzorov, možno až 70 percent krútiaceho momentu presmerovať na zadnú nápravu.
Ten je následne podľa potreby rozdeľovaný na zadné kolesá. Ak si to jazdná situácia vyžiada, až 100 % krútiaceho momentu dostupného na zadnej náprave systém nasmeruje na konkrétne koleso.
Pre lepší zážitok z jazdy na pretekárskom okruhu je možné prepnúť tlmiče do režimu s tuhším nastavením. O styk s asfaltom sa postarajú štandardné pneumatiky Michelin Pilot Super Sport s rozmermi 235/35 R19, prípadne voliteľné pneumatiky Pilot Sport Cup.