Porsche Cayman GT4 využíva komponenty plnokrvných bratov

Vozidlo získalo výkon 385 koní, čo mu stačilo na to aby zdolalo Zelené peklo za podobný čas ako Lexus LFA.

(Zdroj: Porsche)

Automobilka Porsche siahla po prvkoch extrémneho modelu 911 GT3 a použila ich pri stavbe najrýchlejšej verzie Porsche Cayman.

Hlavným pozitívom nového Porsche Cayman GT4 je použitie rovnakého motora ako v prípade modelu 911 Carrera S. Plochý šesťvalcový motor so zdvihovým objemom 3,8 litra je jemne podladený, no stále produkuje výkon (385 k).

Pohonná jednotka spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovou skriňou, čo vozidlu umožňuje zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 4,4 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 295 km/h.

Podľa tvrdení Porsche, nový Cayman GT4 zdolá jedno kolo v Zelenom pekle – severnej slučke legendárneho okruhu Nürburgring, za 7 min. a 40 sekúnd. V podstate identické časy dosahuje aj model 997 GT3 a Mercedes-Benz SLS AMG.

Veľmi vzdialené nie sú ani časy špeciálov akými bez pochyby sú Lexus LFA a Porsche 991 Carrera S.

Napriek tomu, že v prípade Porsche Cayman GT4 nepôjde o primárny údaj, zástupcovia značky tvrdia, že si vozidlo vystačí v priemere s 10,3 litrami benzínu na 100 km jazdy.

Porsche Cayman GT4 je voči svojim bežným bratom bližšie k vozovke o približne 30 mm a využíva brzdový systém takmer na úrovni modelu 911 GT3.

Automobil vyzerá agresívne aj vďaka veľkému zadnému prítlačnému krídlu, štrbine tesne pred prednou kapotou, väčším otvorom pre prívod vzduchu, výraznejšiemu zadnému difúzoru a výfuku s dvoma centrálne umiestnenými koncovkami.

Cestujúci vo vozidle sedia vo výrazne športových sedadlách potiahnutých kombináciou kože a Alcantary. Ruky šoféra držia volant, na povrchu ktorého si svoje miesto našla tiež Alcantara.

Za príplatok Porsche ponúka karbón-keramické brzdové kotúče, škrupinové sedadlá (CFRP) i paket Sport Chrono Package.

Automobil sa v predaji objaví po marcovej premiére na autosalóne v Ženeve so základnou cenou 85.779 eur (v Nemecku).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 558
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 112
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 386
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 456
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 390
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 871
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 583
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 440
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 437
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 858

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkice. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop