SME
Sobota, 25. jún, 2022 | Meniny má Tadeáš

Porsche Cayman GT4 využíva komponenty plnokrvných bratov

Vozidlo získalo výkon 385 koní, čo mu stačilo na to aby zdolalo Zelené peklo za podobný čas ako Lexus LFA.

(Zdroj: Porsche)

Automobilka Porsche siahla po prvkoch extrémneho modelu 911 GT3 a použila ich pri stavbe najrýchlejšej verzie Porsche Cayman.

Hlavným pozitívom nového Porsche Cayman GT4 je použitie rovnakého motora ako v prípade modelu 911 Carrera S. Plochý šesťvalcový motor so zdvihovým objemom 3,8 litra je jemne podladený, no stále produkuje výkon (385 k).

Pohonná jednotka spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovou skriňou, čo vozidlu umožňuje zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 4,4 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 295 km/h.

Podľa tvrdení Porsche, nový Cayman GT4 zdolá jedno kolo v Zelenom pekle – severnej slučke legendárneho okruhu Nürburgring, za 7 min. a 40 sekúnd. V podstate identické časy dosahuje aj model 997 GT3 a Mercedes-Benz SLS AMG.

Veľmi vzdialené nie sú ani časy špeciálov akými bez pochyby sú Lexus LFA a Porsche 991 Carrera S.

Napriek tomu, že v prípade Porsche Cayman GT4 nepôjde o primárny údaj, zástupcovia značky tvrdia, že si vozidlo vystačí v priemere s 10,3 litrami benzínu na 100 km jazdy.

Porsche Cayman GT4 je voči svojim bežným bratom bližšie k vozovke o približne 30 mm a využíva brzdový systém takmer na úrovni modelu 911 GT3.

Automobil vyzerá agresívne aj vďaka veľkému zadnému prítlačnému krídlu, štrbine tesne pred prednou kapotou, väčším otvorom pre prívod vzduchu, výraznejšiemu zadnému difúzoru a výfuku s dvoma centrálne umiestnenými koncovkami.

Cestujúci vo vozidle sedia vo výrazne športových sedadlách potiahnutých kombináciou kože a Alcantary. Ruky šoféra držia volant, na povrchu ktorého si svoje miesto našla tiež Alcantara.

Za príplatok Porsche ponúka karbón-keramické brzdové kotúče, škrupinové sedadlá (CFRP) i paket Sport Chrono Package.

Automobil sa v predaji objaví po marcovej premiére na autosalóne v Ženeve so základnou cenou 85.779 eur (v Nemecku).

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  3. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  4. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  6. Inovatívna diagnostika - moderná budúcnosť zdravotníctva
  7. Slovákov láka zakladanie fondov, no väčšina preferuje zahraničie
  8. Appka, ktorá hľadá predražené platby, je už v slovenskej verzii
  1. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  2. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  3. Lekár U19: „Majstrovstvá Európy sú pre nás vyvrcholením"
  4. Tatra banka získala 2 prestížne ocenenia
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  7. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  8. BILLA vstupuje do sveta e-commerce
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 27 377
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 9 472
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 5 908
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 841
  5. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 4 797
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 771
  7. Jedinečný rodinný All Inclusive hotel vás privíta aj toto leto! 3 012
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 604
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Šéf rodinnej firmy Unipas Maroš Kara

Rodinná firma Unipas z Hornej Nitry má tridsaťročnú tradíciu a klientov od protinožcov.


23. jún
Michal Kaščák

Festival Pohoda oslavuje 25 rokov od svojho vzniku.


23. jún
Igor Matovič na tlačovej konferencii.

Ani Heger si nemyslí, že sa Matovič zmení, vraví politológ Baboš.


7 h
Ilustračná fotografia.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 22 h

Neprehliadnite tiež

Ford Focus Kombi Active

Posledný kus zíde z linky v roku 2025.


23. jún
Podcast Klik.

Kľúčová výhoda je ľahká škálovateľnosť.


a 2 ďalší 23. jún
BMW M1 Group 4 Andy Warhol

Na dielo minul šesť kíl farby.


22. jún
Peugeot 408

Naftový motor sa v ponuke neobjaví.


22. jún

Blogy SME

  1. Naďa Serafínová: Zvykli sme si na vojnu.
  2. Robert Puk: Keď sa poskok Šípoš pletie do Bratislavy
  3. Lubomir Zahora: Reforma zdravotníctva po rakúsky
  4. Jozef Černek: Deň prvý, hotel
  5. Věra Tepličková: My pracujeme i v sobotě, soudružko
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu
  7. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam
  8. Věra Tepličková: Já jsem duhová víla,
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 243
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 158
  3. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 6 758
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 847
  5. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 793
  6. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 5 708
  7. Teodor Pasternák: Posadili ma do "správneho" lietadla. To druhé havarovalo. 5 346
  8. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 5 311
  1. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  3. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  8. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
SkryťZatvoriť reklamu