Automobilka Porsche siahla po prvkoch extrémneho modelu 911 GT3 a použila ich pri stavbe najrýchlejšej verzie Porsche Cayman.
Hlavným pozitívom nového Porsche Cayman GT4 je použitie rovnakého motora ako v prípade modelu 911 Carrera S. Plochý šesťvalcový motor so zdvihovým objemom 3,8 litra je jemne podladený, no stále produkuje výkon (385 k).
Pohonná jednotka spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovou skriňou, čo vozidlu umožňuje zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 4,4 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 295 km/h.
Podľa tvrdení Porsche, nový Cayman GT4 zdolá jedno kolo v Zelenom pekle – severnej slučke legendárneho okruhu Nürburgring, za 7 min. a 40 sekúnd. V podstate identické časy dosahuje aj model 997 GT3 a Mercedes-Benz SLS AMG.
Veľmi vzdialené nie sú ani časy špeciálov akými bez pochyby sú Lexus LFA a Porsche 991 Carrera S.
Napriek tomu, že v prípade Porsche Cayman GT4 nepôjde o primárny údaj, zástupcovia značky tvrdia, že si vozidlo vystačí v priemere s 10,3 litrami benzínu na 100 km jazdy.
Porsche Cayman GT4 je voči svojim bežným bratom bližšie k vozovke o približne 30 mm a využíva brzdový systém takmer na úrovni modelu 911 GT3.
Automobil vyzerá agresívne aj vďaka veľkému zadnému prítlačnému krídlu, štrbine tesne pred prednou kapotou, väčším otvorom pre prívod vzduchu, výraznejšiemu zadnému difúzoru a výfuku s dvoma centrálne umiestnenými koncovkami.
Cestujúci vo vozidle sedia vo výrazne športových sedadlách potiahnutých kombináciou kože a Alcantary. Ruky šoféra držia volant, na povrchu ktorého si svoje miesto našla tiež Alcantara.
Za príplatok Porsche ponúka karbón-keramické brzdové kotúče, škrupinové sedadlá (CFRP) i paket Sport Chrono Package.
Automobil sa v predaji objaví po marcovej premiére na autosalóne v Ženeve so základnou cenou 85.779 eur (v Nemecku).