Porsche Cayman GT4 využíva komponenty plnokrvných bratov

Vozidlo získalo výkon 385 koní, čo mu stačilo na to aby zdolalo Zelené peklo za podobný čas ako Lexus LFA.

(Zdroj: Porsche)

Automobilka Porsche siahla po prvkoch extrémneho modelu 911 GT3 a použila ich pri stavbe najrýchlejšej verzie Porsche Cayman.

Hlavným pozitívom nového Porsche Cayman GT4 je použitie rovnakého motora ako v prípade modelu 911 Carrera S. Plochý šesťvalcový motor so zdvihovým objemom 3,8 litra je jemne podladený, no stále produkuje výkon (385 k).

Pohonná jednotka spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovou skriňou, čo vozidlu umožňuje zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 4,4 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 295 km/h.

Podľa tvrdení Porsche, nový Cayman GT4 zdolá jedno kolo v Zelenom pekle – severnej slučke legendárneho okruhu Nürburgring, za 7 min. a 40 sekúnd. V podstate identické časy dosahuje aj model 997 GT3 a Mercedes-Benz SLS AMG.

Veľmi vzdialené nie sú ani časy špeciálov akými bez pochyby sú Lexus LFA a Porsche 991 Carrera S.

Napriek tomu, že v prípade Porsche Cayman GT4 nepôjde o primárny údaj, zástupcovia značky tvrdia, že si vozidlo vystačí v priemere s 10,3 litrami benzínu na 100 km jazdy.

Porsche Cayman GT4 je voči svojim bežným bratom bližšie k vozovke o približne 30 mm a využíva brzdový systém takmer na úrovni modelu 911 GT3.

Automobil vyzerá agresívne aj vďaka veľkému zadnému prítlačnému krídlu, štrbine tesne pred prednou kapotou, väčším otvorom pre prívod vzduchu, výraznejšiemu zadnému difúzoru a výfuku s dvoma centrálne umiestnenými koncovkami.

Cestujúci vo vozidle sedia vo výrazne športových sedadlách potiahnutých kombináciou kože a Alcantary. Ruky šoféra držia volant, na povrchu ktorého si svoje miesto našla tiež Alcantara.

Za príplatok Porsche ponúka karbón-keramické brzdové kotúče, škrupinové sedadlá (CFRP) i paket Sport Chrono Package.

Automobil sa v predaji objaví po marcovej premiére na autosalóne v Ženeve so základnou cenou 85.779 eur (v Nemecku).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Rastie nám pokrivená generácia?
  7. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  1. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  2. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  3. Detské zúbky sú veda
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 9 013
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 382
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 699
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 177
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 345
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 259
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 004
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 993
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 836
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 723

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

KOMENTÁRE

Boj proti korupcii si netrúfol atakovať ani Fico

Objavujú sa útoky na prezidenta či aktivistov.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.