SME

Skúsili sme ako chutí cesta na Rallye Monte Carlo v Peugeote 308 SW

Viac než štyri tisícky kilometrov za štyri dni napovedia o aute a jeho komforte veľa.

Kompaktné kombi je majstrom pohodlia a nízkej spotreby. V nízkej rýchlosti a na tratiach Rallye Monte Carlo je aj zábavné.Kompaktné kombi je majstrom pohodlia a nízkej spotreby. V nízkej rýchlosti a na tratiach Rallye Monte Carlo je aj zábavné. (Zdroj: Tomáš Kelement)

Za zážitkami na Rallye Monte Carlo 2015 nás odviezlo kompaktné kombi Peugeot 308 SW z edície Business. Pochopiteľne na štvorčlenné obsadenie, dlhú cestu a naložené auto celkom pasuje naftový motor.

Dobre známy štvorvalec 1,6 HDi získaval na ceste zábehové kilometre, pretože na cestu nastúpil s ani nie tromi tisícami kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Počas ďalších štyri a pol tisíc kilometrov preukázal nízku hlučnosť, dobrú spotrebu a reálne údaje na palubnom počítači.

Cesta štvorčlennej posádky s plným kufrom a viditeľne sadnutým zadkom merala z Bratislavy do mesta Gapb 1484 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Výsledná spotreba stúpla na 5,1 litra v záverečných alpských stúpaniach.

Posledná nádrž na ceste Švajčiarskom a ich diaľnicami s predpísanou 120 kilometrovou rýchlosťou znamenala priemernú spotrebu 4,6 litra pri priemernej rýchlosti jazdy 103 km/h. Medzi tankovaniami sme prešli 828 kilometrov.

Prvý meraný úsek z Bratislavy cez Rakúsko a Nemecko (654 km) sme prešli so spotrebou 5,7 litra a pri priemernej rýchlosti 114 km/h.

Schopnosti rodinného kombi budeme ďalej testovať avšak z jazdy na najstaršiu automobilovú súťaž prinášame radšej test s väčším množstvom fotografií.

Mimochodom v aute sme sa nasedeli dosť, pretože denne sme presúvaním medzi rýchlostnými skúškami a ubytovaním v horách urobili okolo 250 kilometrov.

Fakty o ceste na Rally Monte Carlo 2015Vozidlo: Peugeot 308 SW

SkryťVypnúť reklamu

Verzia: 1,6 e-HDi Business

Výkon: 84 kW

Cena verzie: 17.500 eur

Celková spotreba v teste: 5,4 l/100 km

Minimálna spotreba v teste: 4,6 l/100km

Maximálna spotreba v teste: 6,2 l/100km

Centrum rely: Gap (Francúzsko), Monte Carlo (Monaco)

Výhodná cesta do Gap: Bratislava - Salzuburg - Ženava - Gap

Diaľničné poplatky (A,CH,F): 98 eur

Kilometre celkom: 4000

Čas na ceste z Bratislavy do Gap: 14 hodín

Netradičné digitálne nastavovanie manuálnej klimatizácie a ventilácie. Nie je tak prvoplánové ako klasická mechanika. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT

Trakčná kontrola a ESP funguje na snehu výborne, ale s takým dobrým podvozkom by mohli byť systémy vypínateľné aj nad 55 km/h. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT

Výbava bez navigácie nám priblížila časy nedávno minulé a s mapou to stálo za to. Edícia Business nemá navigáciu v sériovej zostave. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT

SkryťVypnúť reklamu

Kúfor má výborný základný objem 610 litrov a ozaj široký priestor medzi blatníkmi. Vrchná časť nad roletou sa však zaplní rýchlejšie pre znížený profil strechy. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT

Výhľady z ciest, po ktorých sa jazdí Ralye Monte Carlo, patria medzi najkrajšie, aké môže šofér mať. Výhľad šoféra z kokpitu patrí medzi najlepšie. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT

Hlavica radiacej páky je sochárske dielo, ktoré tvarom pasuje do ruky. Akurát v zime je ráno poriadne studená. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT

Na správnych zimných pneumatikách má predná náprava výbornú trakciu. S Peugeotom 308 SW sme prešli všetky horské sedlá a aj tie, kde bolo veľa snehu. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT

Predné sedadlá majú výborný tvar ale zadné trochu plytké sedáky. Pri 16 hodinovej jazde bol veľký rozdiel sedieť vpredu a vzadu. Z týchto rovných sedákov bolel zadok. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ceny pohonných hmôt sú na Slovensku témou. Vo Francúzsku sme na vidieku tankovali takmer za “euríčko”. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT

Takto vyzeral údaj na palubnom počítači od stredy do stredy vďaka ceste na Rallye Monte Carlo. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 994
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 367
  3. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 5 580
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 5 561
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 722
  6. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 3 487
  7. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 417
  8. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 170
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu
  2. Jan Kendera: Ideme vykostiť Smer? Tak prečo tá skromnosť?
  3. Martin Kresák: 2. AI ako praxeologický aktér: Keď stroje začnú konať
  4. Adam Austera: Tesla hľadá alternatívne cesty k expanzii. Robotické taxíky v Austine majú ukázať investorom potenciál spoločnosti
  5. Timotej Opálek: Nine Inch Nails - Viedeň / Wiener Stadthalle
  6. Irena Šimuneková: Topoľčianky - kaštieľ a park
  7. Marko Dulak: Dúhové sprievody a diktátorské komplexy
  8. Dušan Koniar: Čaro nechceného, od Fica obzvlášť
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 34 307
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 9 325
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 830
  4. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 4 234
  5. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 4 191
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 931
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 791
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 3 766
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
SkryťZatvoriť reklamu