Za zážitkami na Rallye Monte Carlo 2015 nás odviezlo kompaktné kombi Peugeot 308 SW z edície Business. Pochopiteľne na štvorčlenné obsadenie, dlhú cestu a naložené auto celkom pasuje naftový motor.
Dobre známy štvorvalec 1,6 HDi získaval na ceste zábehové kilometre, pretože na cestu nastúpil s ani nie tromi tisícami kilometrov.
Počas ďalších štyri a pol tisíc kilometrov preukázal nízku hlučnosť, dobrú spotrebu a reálne údaje na palubnom počítači.
Cesta štvorčlennej posádky s plným kufrom a viditeľne sadnutým zadkom merala z Bratislavy do mesta Gapb 1484 kilometrov.
Výsledná spotreba stúpla na 5,1 litra v záverečných alpských stúpaniach.
Posledná nádrž na ceste Švajčiarskom a ich diaľnicami s predpísanou 120 kilometrovou rýchlosťou znamenala priemernú spotrebu 4,6 litra pri priemernej rýchlosti jazdy 103 km/h. Medzi tankovaniami sme prešli 828 kilometrov.
Prvý meraný úsek z Bratislavy cez Rakúsko a Nemecko (654 km) sme prešli so spotrebou 5,7 litra a pri priemernej rýchlosti 114 km/h.
Schopnosti rodinného kombi budeme ďalej testovať avšak z jazdy na najstaršiu automobilovú súťaž prinášame radšej test s väčším množstvom fotografií.
Mimochodom v aute sme sa nasedeli dosť, pretože denne sme presúvaním medzi rýchlostnými skúškami a ubytovaním v horách urobili okolo 250 kilometrov.
Fakty o ceste na Rally Monte Carlo 2015Vozidlo: Peugeot 308 SW
Verzia: 1,6 e-HDi Business
Výkon: 84 kW
Cena verzie: 17.500 eur
Celková spotreba v teste: 5,4 l/100 km
Minimálna spotreba v teste: 4,6 l/100km
Maximálna spotreba v teste: 6,2 l/100km
Centrum rely: Gap (Francúzsko), Monte Carlo (Monaco)
Výhodná cesta do Gap: Bratislava - Salzuburg - Ženava - Gap
Diaľničné poplatky (A,CH,F): 98 eur
Kilometre celkom: 4000
Čas na ceste z Bratislavy do Gap: 14 hodín
Netradičné digitálne nastavovanie manuálnej klimatizácie a ventilácie. Nie je tak prvoplánové ako klasická mechanika. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT
Trakčná kontrola a ESP funguje na snehu výborne, ale s takým dobrým podvozkom by mohli byť systémy vypínateľné aj nad 55 km/h. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT
Výbava bez navigácie nám priblížila časy nedávno minulé a s mapou to stálo za to. Edícia Business nemá navigáciu v sériovej zostave. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT
Kúfor má výborný základný objem 610 litrov a ozaj široký priestor medzi blatníkmi. Vrchná časť nad roletou sa však zaplní rýchlejšie pre znížený profil strechy. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT
Výhľady z ciest, po ktorých sa jazdí Ralye Monte Carlo, patria medzi najkrajšie, aké môže šofér mať. Výhľad šoféra z kokpitu patrí medzi najlepšie. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT
Hlavica radiacej páky je sochárske dielo, ktoré tvarom pasuje do ruky. Akurát v zime je ráno poriadne studená. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT
Na správnych zimných pneumatikách má predná náprava výbornú trakciu. S Peugeotom 308 SW sme prešli všetky horské sedlá a aj tie, kde bolo veľa snehu. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT
Predné sedadlá majú výborný tvar ale zadné trochu plytké sedáky. Pri 16 hodinovej jazde bol veľký rozdiel sedieť vpredu a vzadu. Z týchto rovných sedákov bolel zadok. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT
Ceny pohonných hmôt sú na Slovensku témou. Vo Francúzsku sme na vidieku tankovali takmer za “euríčko”. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT
Takto vyzeral údaj na palubnom počítači od stredy do stredy vďaka ceste na Rallye Monte Carlo. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT