SME
Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Skúsili sme ako chutí cesta na Rallye Monte Carlo v Peugeote 308 SW

Viac než štyri tisícky kilometrov za štyri dni napovedia o aute a jeho komforte veľa.

Kompaktné kombi je majstrom pohodlia a nízkej spotreby. V nízkej rýchlosti a na tratiach Rallye Monte Carlo je aj zábavné.Kompaktné kombi je majstrom pohodlia a nízkej spotreby. V nízkej rýchlosti a na tratiach Rallye Monte Carlo je aj zábavné. (Zdroj: Tomáš Kelement)

Za zážitkami na Rallye Monte Carlo 2015 nás odviezlo kompaktné kombi Peugeot 308 SW z edície Business. Pochopiteľne na štvorčlenné obsadenie, dlhú cestu a naložené auto celkom pasuje naftový motor.

Dobre známy štvorvalec 1,6 HDi získaval na ceste zábehové kilometre, pretože na cestu nastúpil s ani nie tromi tisícami kilometrov.

Počas ďalších štyri a pol tisíc kilometrov preukázal nízku hlučnosť, dobrú spotrebu a reálne údaje na palubnom počítači.

Cesta štvorčlennej posádky s plným kufrom a viditeľne sadnutým zadkom merala z Bratislavy do mesta Gapb 1484 kilometrov.

Výsledná spotreba stúpla na 5,1 litra v záverečných alpských stúpaniach.

Posledná nádrž na ceste Švajčiarskom a ich diaľnicami s predpísanou 120 kilometrovou rýchlosťou znamenala priemernú spotrebu 4,6 litra pri priemernej rýchlosti jazdy 103 km/h. Medzi tankovaniami sme prešli 828 kilometrov.

Prvý meraný úsek z Bratislavy cez Rakúsko a Nemecko (654 km) sme prešli so spotrebou 5,7 litra a pri priemernej rýchlosti 114 km/h.

Schopnosti rodinného kombi budeme ďalej testovať avšak z jazdy na najstaršiu automobilovú súťaž prinášame radšej test s väčším množstvom fotografií.

Mimochodom v aute sme sa nasedeli dosť, pretože denne sme presúvaním medzi rýchlostnými skúškami a ubytovaním v horách urobili okolo 250 kilometrov.

Fakty o ceste na Rally Monte Carlo 2015

Vozidlo: Peugeot 308 SW
Verzia: 1,6 e-HDi Business
Výkon: 84 kW
Cena verzie: 17.500 eur
Celková spotreba v teste: 5,4 l/100 km
Minimálna spotreba v teste: 4,6 l/100km
Maximálna spotreba v teste: 6,2 l/100km
Centrum rely: Gap (Francúzsko), Monte Carlo (Monaco)
Výhodná cesta do Gap: Bratislava - Salzuburg - Ženava - Gap
Diaľničné poplatky (A,CH,F): 98 eur
Kilometre celkom: 4000
Čas na ceste z Bratislavy do Gap: 14 hodín

Netradičné digitálne nastavovanie manuálnej klimatizácie a ventilácie. Nie je tak prvoplánové ako klasická mechanika. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT
Trakčná kontrola a ESP funguje na snehu výborne, ale s takým dobrým podvozkom by mohli byť systémy vypínateľné aj nad 55 km/h. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT
Výbava bez navigácie nám priblížila časy nedávno minulé a s mapou to stálo za to. Edícia Business nemá navigáciu v sériovej zostave. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT
Kúfor má výborný základný objem 610 litrov a ozaj široký priestor medzi blatníkmi. Vrchná časť nad roletou sa však zaplní rýchlejšie pre znížený profil strechy. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT
Výhľady z ciest, po ktorých sa jazdí Ralye Monte Carlo, patria medzi najkrajšie, aké môže šofér mať. Výhľad šoféra z kokpitu patrí medzi najlepšie. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT
Hlavica radiacej páky je sochárske dielo, ktoré tvarom pasuje do ruky. Akurát v zime je ráno poriadne studená. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT
Na správnych zimných pneumatikách má predná náprava výbornú trakciu. S Peugeotom 308 SW sme prešli všetky horské sedlá a aj tie, kde bolo veľa snehu. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT
Predné sedadlá majú výborný tvar ale zadné trochu plytké sedáky. Pri 16 hodinovej jazde bol veľký rozdiel sedieť vpredu a vzadu. Z týchto rovných sedákov bolel zadok. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT
Ceny pohonných hmôt sú na Slovensku témou. Vo Francúzsku sme na vidieku tankovali takmer za “euríčko”. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT
Takto vyzeral údaj na palubnom počítači od stredy do stredy vďaka ceste na Rallye Monte Carlo. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 694
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 425
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 4 197
  4. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 2 914
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 046
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 412
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 380
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 014
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Online kúpite už aj českú a slovinskú známku.


17. jan
Peugeot 308

Väčší benzínový motor mu však chýba v ponuke.


18. máj
Lada Granta

Autá budú bez airbagov.


a 1 ďalší 17. máj
Lexus ES 300h

Výkon je dostatočný, no zrýchlením nenadchne.


17. máj

Blogy SME

  1. Tomáš Dérer: Len neeskalovať napätie?
  2. Marián Kozák: Stretnutie s terapeutickými psíkmi počas Župních dní 2022 v Košiciach
  3. Ján Škerko: Úvahy o Ukrajine
  4. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 8.časť
  5. Peter Biščo: Strana Smer zameraná na premiestňovanie obsahu štátnej kasy a eurofondov do svojich vreciek nemá virtuálnu adresu.
  6. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Špaldová varená kysnutá knedľa
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  8. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 241
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 10 468
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 346
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 377
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 808
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 673
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 059
  8. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 036
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  2. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  3. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  4. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
SkryťZatvoriť reklamu