SME

Skúsili sme ako chutí cesta na Rallye Monte Carlo v Peugeote 308 SW

Viac než štyri tisícky kilometrov za štyri dni napovedia o aute a jeho komforte veľa.

Kompaktné kombi je majstrom pohodlia a nízkej spotreby. V nízkej rýchlosti a na tratiach Rallye Monte Carlo je aj zábavné.Kompaktné kombi je majstrom pohodlia a nízkej spotreby. V nízkej rýchlosti a na tratiach Rallye Monte Carlo je aj zábavné. (Zdroj: Tomáš Kelement)

Za zážitkami na Rallye Monte Carlo 2015 nás odviezlo kompaktné kombi Peugeot 308 SW z edície Business. Pochopiteľne na štvorčlenné obsadenie, dlhú cestu a naložené auto celkom pasuje naftový motor.

Dobre známy štvorvalec 1,6 HDi získaval na ceste zábehové kilometre, pretože na cestu nastúpil s ani nie tromi tisícami kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Počas ďalších štyri a pol tisíc kilometrov preukázal nízku hlučnosť, dobrú spotrebu a reálne údaje na palubnom počítači.

Cesta štvorčlennej posádky s plným kufrom a viditeľne sadnutým zadkom merala z Bratislavy do mesta Gapb 1484 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Výsledná spotreba stúpla na 5,1 litra v záverečných alpských stúpaniach.

Posledná nádrž na ceste Švajčiarskom a ich diaľnicami s predpísanou 120 kilometrovou rýchlosťou znamenala priemernú spotrebu 4,6 litra pri priemernej rýchlosti jazdy 103 km/h. Medzi tankovaniami sme prešli 828 kilometrov.

Prvý meraný úsek z Bratislavy cez Rakúsko a Nemecko (654 km) sme prešli so spotrebou 5,7 litra a pri priemernej rýchlosti 114 km/h.

Schopnosti rodinného kombi budeme ďalej testovať avšak z jazdy na najstaršiu automobilovú súťaž prinášame radšej test s väčším množstvom fotografií.

Mimochodom v aute sme sa nasedeli dosť, pretože denne sme presúvaním medzi rýchlostnými skúškami a ubytovaním v horách urobili okolo 250 kilometrov.

Fakty o ceste na Rally Monte Carlo 2015Vozidlo: Peugeot 308 SW

SkryťVypnúť reklamu

Verzia: 1,6 e-HDi Business

Výkon: 84 kW

Cena verzie: 17.500 eur

Celková spotreba v teste: 5,4 l/100 km

Minimálna spotreba v teste: 4,6 l/100km

Maximálna spotreba v teste: 6,2 l/100km

Centrum rely: Gap (Francúzsko), Monte Carlo (Monaco)

Výhodná cesta do Gap: Bratislava - Salzuburg - Ženava - Gap

Diaľničné poplatky (A,CH,F): 98 eur

Kilometre celkom: 4000

Čas na ceste z Bratislavy do Gap: 14 hodín

Netradičné digitálne nastavovanie manuálnej klimatizácie a ventilácie. Nie je tak prvoplánové ako klasická mechanika. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT

Trakčná kontrola a ESP funguje na snehu výborne, ale s takým dobrým podvozkom by mohli byť systémy vypínateľné aj nad 55 km/h. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT

Výbava bez navigácie nám priblížila časy nedávno minulé a s mapou to stálo za to. Edícia Business nemá navigáciu v sériovej zostave. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT

SkryťVypnúť reklamu

Kúfor má výborný základný objem 610 litrov a ozaj široký priestor medzi blatníkmi. Vrchná časť nad roletou sa však zaplní rýchlejšie pre znížený profil strechy. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT

Výhľady z ciest, po ktorých sa jazdí Ralye Monte Carlo, patria medzi najkrajšie, aké môže šofér mať. Výhľad šoféra z kokpitu patrí medzi najlepšie. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT

Hlavica radiacej páky je sochárske dielo, ktoré tvarom pasuje do ruky. Akurát v zime je ráno poriadne studená. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT

Na správnych zimných pneumatikách má predná náprava výbornú trakciu. S Peugeotom 308 SW sme prešli všetky horské sedlá a aj tie, kde bolo veľa snehu. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT

Predné sedadlá majú výborný tvar ale zadné trochu plytké sedáky. Pri 16 hodinovej jazde bol veľký rozdiel sedieť vpredu a vzadu. Z týchto rovných sedákov bolel zadok. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ceny pohonných hmôt sú na Slovensku témou. Vo Francúzsku sme na vidieku tankovali takmer za “euríčko”. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT

Takto vyzeral údaj na palubnom počítači od stredy do stredy vďaka ceste na Rallye Monte Carlo. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 770
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 718
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 408
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 298
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 145
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 815
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 542
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 416
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 910
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 542
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 202
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 918
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 499
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 850
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 531
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 313
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu