Skúsili sme ako chutí cesta na Rallye Monte Carlo v Peugeote 308 SW

Viac než štyri tisícky kilometrov za štyri dni napovedia o aute a jeho komforte veľa.

Kompaktné kombi je majstrom pohodlia a nízkej spotreby. V nízkej rýchlosti a na tratiach Rallye Monte Carlo je aj zábavné.(Zdroj: Tomáš Kelement)

Za zážitkami na Rallye Monte Carlo 2015 nás odviezlo kompaktné kombi Peugeot 308 SW z edície Business. Pochopiteľne na štvorčlenné obsadenie, dlhú cestu a naložené auto celkom pasuje naftový motor.

Dobre známy štvorvalec 1,6 HDi získaval na ceste zábehové kilometre, pretože na cestu nastúpil s ani nie tromi tisícami kilometrov.

Počas ďalších štyri a pol tisíc kilometrov preukázal nízku hlučnosť, dobrú spotrebu a reálne údaje na palubnom počítači.

Cesta štvorčlennej posádky s plným kufrom a viditeľne sadnutým zadkom merala z Bratislavy do mesta Gapb 1484 kilometrov.

Výsledná spotreba stúpla na 5,1 litra v záverečných alpských stúpaniach.

Posledná nádrž na ceste Švajčiarskom a ich diaľnicami s predpísanou 120 kilometrovou rýchlosťou znamenala priemernú spotrebu 4,6 litra pri priemernej rýchlosti jazdy 103 km/h. Medzi tankovaniami sme prešli 828 kilometrov.

Prvý meraný úsek z Bratislavy cez Rakúsko a Nemecko (654 km) sme prešli so spotrebou 5,7 litra a pri priemernej rýchlosti 114 km/h.

Schopnosti rodinného kombi budeme ďalej testovať avšak z jazdy na najstaršiu automobilovú súťaž prinášame radšej test s väčším množstvom fotografií.

Mimochodom v aute sme sa nasedeli dosť, pretože denne sme presúvaním medzi rýchlostnými skúškami a ubytovaním v horách urobili okolo 250 kilometrov.

Fakty o ceste na Rally Monte Carlo 2015

Vozidlo: Peugeot 308 SW
Verzia: 1,6 e-HDi Business
Výkon: 84 kW
Cena verzie: 17.500 eur
Celková spotreba v teste: 5,4 l/100 km
Minimálna spotreba v teste: 4,6 l/100km
Maximálna spotreba v teste: 6,2 l/100km
Centrum rely: Gap (Francúzsko), Monte Carlo (Monaco)
Výhodná cesta do Gap: Bratislava - Salzuburg - Ženava - Gap
Diaľničné poplatky (A,CH,F): 98 eur
Kilometre celkom: 4000
Čas na ceste z Bratislavy do Gap: 14 hodín

Netradičné digitálne nastavovanie manuálnej klimatizácie a ventilácie. Nie je tak prvoplánové ako klasická mechanika. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT
Trakčná kontrola a ESP funguje na snehu výborne, ale s takým dobrým podvozkom by mohli byť systémy vypínateľné aj nad 55 km/h. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT
Výbava bez navigácie nám priblížila časy nedávno minulé a s mapou to stálo za to. Edícia Business nemá navigáciu v sériovej zostave. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT
Kúfor má výborný základný objem 610 litrov a ozaj široký priestor medzi blatníkmi. Vrchná časť nad roletou sa však zaplní rýchlejšie pre znížený profil strechy. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT
Výhľady z ciest, po ktorých sa jazdí Ralye Monte Carlo, patria medzi najkrajšie, aké môže šofér mať. Výhľad šoféra z kokpitu patrí medzi najlepšie. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT
Hlavica radiacej páky je sochárske dielo, ktoré tvarom pasuje do ruky. Akurát v zime je ráno poriadne studená. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT
Na správnych zimných pneumatikách má predná náprava výbornú trakciu. S Peugeotom 308 SW sme prešli všetky horské sedlá a aj tie, kde bolo veľa snehu. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT
Predné sedadlá majú výborný tvar ale zadné trochu plytké sedáky. Pri 16 hodinovej jazde bol veľký rozdiel sedieť vpredu a vzadu. Z týchto rovných sedákov bolel zadok. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT
Ceny pohonných hmôt sú na Slovensku témou. Vo Francúzsku sme na vidieku tankovali takmer za “euríčko”. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT
Takto vyzeral údaj na palubnom počítači od stredy do stredy vďaka ceste na Rallye Monte Carlo. FOTO - TOMÁŠ KELEMENT

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. ČSOB: Najlepšou ochranou proti hackerom sú vzdelaní klienti
  4. Viete, kto stojí za udalosťami Novembra 89?
  5. V Nemocnici Košice-Šaca pomohla bariatria prvým dvom pacientom
  6. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  7. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  10. Dva rekordy na druhý pokus
  1. ČSOB: Najlepšou ochranou proti hackerom sú vzdelaní klienti
  2. Viete, kto stojí za udalosťami Novembra 89?
  3. V Nemocnici Košice-Šaca pomohla bariatria prvým dvom pacientom
  4. Prijatie delegácie z Kyjevskej národnej ekonomickej univerzity
  5. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  6. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  7. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  8. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  9. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  10. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 33 187
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 29 025
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 020
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 383
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 653
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 429
  8. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy 4 413
  9. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 240
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 124