Bratislava 6. júla (TASR) - Za prvých šesť mesiacov tohto roku sa na Slovensku predalo 34 094 osobných automobilov, čo v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku, kedy sa predalo 25 736 týchto áut, predstavuje nárast o 32,5 %. Podľa Ľudovíta Ujhelyiho zo Združenia automobilového priemyslu (ZAP) je zvýšený odbyt automobilov prejavom hospodárskeho rastu, ktorý bol spôsobený znížením dane z príjmov a rastom kúpnej sily.
Osobných a malých nákladných automobilov sa v sledovanom období predalo 37 478. Najpredávanejším značkou v týchto kategóriách bola Škoda s 51,48-% podielom, čo vo fyzickom vyjadrení znamená 19 292 predaných vozidiel. S pokrytím 9,73 % trhu sa na druhom mieste umiestnila automobilka Renault s 3 647 predanými modelmi. Nasledovali ich s 6,17-% Volkswagen (2 311), Peugeot s 4,81 % (1 802) a päticu uzavrel Citro‰n, ktorý získal 4,08 % trhu (1 528).
Doterajšie výsledky predaja podľa Ľ. Ujhelyiho naznačujú, že predaj v roku 2001 prekročí dva predchádzajúce roky. V minulom sa totiž predalo 60 432 osobných a malých nákladných automobilov, čo oproti roku 1999 znamenalo pokles o 1 458.
* sch zll