Nový Mercedes Vito s pohonom všetkých štyroch kolies využíva techniku verzie so zadnou poháňanou nápravou. Nemecká značka tvrdí, že v prípade Vita je pohon 4x4 podobnejší so systémom pohonu oboch náprav v osobných vozidlách – t.j. viac inteligentný.
Krútiaci moment sa medzi nápravy dostáva v pomere 45:55 (predná:zadná) a jeho rozdelenie je kontrolované systémom 4ETS (Electronic Traction System). Ten sa spolieha na stabilizáciu ESP a trakčný systém ASR.
Systém 4x4 je v novej verzii ľahší a v kombinácii s konvenčnou uzávierkou diferenciálu váži v novom Vite o 50 kg viac ako systém pohonu zadnej nápravy.
Najvýkonnejšiu verziu Mercedesu Vita poháňa 2,1 litrový štvorvalcový turbodiesel s výkonom 140 kW (190 k) a maximálnym krútiacim momentom 440 Nm dostupný od 1.400 ot.min. Vito 119 BlueTEC 4x4 môže cestovať rýchlosťou až 199 km/h a priemerne si za svoje služby vypýta 6,4 litra nafty na 100 km jazdy.
Mercedes Vito 4x4 BlueTec sa spolieha na sedemstupňovú automatickú prevodovku 7G-Tronic Plus.
Nový dodávka s hviezdou v znaku a dieselom s výkonom 190 koní bude na nemeckom trhu dostupná od 36.120 eur. Slabšie verzie s výkonom 136 a 160 koní sa na trh dostanú s odstupom času.