Piate najpredávanejšie SUV na slovenskom trhu a v podstate nosný model Hondy stelesňuje aktuálne trendy v automobilovom priemysle.
Honda CR-V má viac LED svetiel, viac stupňov automatickej prevodovky, viac koní, nižší objem najsilnejšieho motora, väčší dotykový displej, internet na palube a viac alarmujúcich zvukov počas jazdy.
Vylepšené modely CR-V, Civic a Civic Tourer sme si aspoň v krátkosti vyskúšali pred oficiálnym začiatkom predaja.
Novinky nabehnú na trh postupne
Kompaktný Civic s lepšie odhlučneným podvozkom, s novou maskou, inak usporiadanými výbavami a dvakrát preplňovaným naftovým motorom i-DTEC začnú na Slovensku predávať od prvého marca.
Základný model Civic 1,4 i-VTEC s výkonom 100 koní začína s cenou od 15.750 eur. Klasická výbava Sport zanikla vo verzii Elegance a Sport dostal inú príchuť s rozdielne štylizovaným nárazníkom a súpravou optických doplnkov.
Najlacnejšia naftová verzia Civic 1,6 i-DTEC (120k) bude stáť 18.590 eur.
Honda CR-V s ešte väčším počtom zmien ako Civic a najmä novou deväťstupňovou prevodovkou príde do predaja o mesiac neskôr.
Teda v apríli štartuje vylepšený model so silnejším naftovým motorom a na prahu letných prázdnin príde do predaja CR-V s novou automatickou prevodovkou.
Model CR-V s motorom 1,6 i-DTEC obohateným o dve turbodúchadlá a s výkonom 160 k bude v ponuke výhradne ako 4WD a od 29.990 eur. Ak bude v aute okrem nového diesela aj deväťstupňový automat, cena bude 31.590 eur.
Radí lahodne a dobre podraďuje
Honda v snahe vylepšiť situáciu v ponuke automatickej prevodovky k naftovému motoru, čo je v podstate čoraz žiadanejšie medzi SUV, siahla po ponuke spoločnosti ZF.
Expert na prevodovky upravil pre potreby ľahkého diesela 1,6 i-DTEC existujúci 9-stupňový automat s meničom. Diesel získal prevodovku, ktorá hľadá vhodný stupeň pre každú rýchlosť jazdy, ale v radení nepanikári.
Okrem hladkej zmeny stupňa dokázal automat zaujať dobrým podraďovaním počas brzdenia do zákruty alebo v nájazde do križovatky.
Pri opätovnom pridaní plynu už prevodovka nehľadá ale má celkom vhodne zaradený stupeň.
Ešte viac potešilo, že pri predbiehaní iného auta a prudšej akcelerácii zbytočne nepodradí, ale opiera jazdnú dynamiku o krútiaci moment motora.
Ten je vďaka preplňovaniu pomocou dvoch turbodúchadiel rovnaký na úrovni 350 Nm ako mal motor 2,2 i-DTEC.
Má vyšší výkon a menší objem
Nový naftový štvorvalec prekonáva v špičkovom výkone objemnejšieho predchodcu o 10 koní. Pocitovo však neprináša viac dynamiky a nie je ani tichší.
Rozhodne si však rozumie s prevodovkou a táto kombinácia bude po stránke pocitov z jazdy veľmi dobrá. Škoda však, že Honda neurobila aj jednu verziu automatu a naftového motora s nižším stupňom vybavenia.
Počas krátkej jazdy s autami, ktoré importér dotiahol z Nemecka, sme zaregistrovali aj vyššiu "starostlivosť" strážcov aktívnej bezpečnosti o činnosť šoféra.
Automobilka totiž posilnila v modeloch Civic a najmä CR-V bezpečnostnú výbavu. Na cestách v okolí Budmeríc pomerne často na prístrojovej doske blikali upozornenia na neželané opustenie jazdného pruhu.
Budeme mať čo testovať
Až v redakčnom teste vyskúšame nový inteligentný tempomat, ktorý má byť na diaľnici minimálne obmedzujúci pre posádku.
Novinka bude naraz snímať aj štyri vozidlá a vyhodnocovať pravdepodobné dianie vpredu. Na náš test si musí počkať aj ďalšia významná novinka, a to Honda Connect.
Systém bude mať dve úrovne, základnú bez navigácie a jednu vyššiu s navigačným modulom.
Honda Connect pracuje na operačnom systéme Android a okrem klasických funkcií ponúkne pre vybrané telefóny a aplikácie aj službu MirrorLink.
V marci porovnáme naftové kombi Honda Civic Tourer s konkurenciou a neskôr vyskúšame modernizovanú Hondu CR-V, ktorá k danému priestoru a nezmenenému pohonu 4WD pridala nový diesel, automat a elektronické asistenčné systémy.