SME

Honda prezradila ceny modelov a dala nám vyskúšať nový automat

V rýchlosti sme otestovali nový deväťstupňový automat v Honde CR-V v kombinácii so silnejším naftovým motorom. Klasický naftový štvorvalec 2,2 i-DTEC si už v Honde nekúpite.

S novým automatom sme jazdili v okolí Budmeríc a Modry.  Automat charakterom vyhovuje tejto skupine áut a radí lahodne. Režim manuálneho radenia na volante však drží iba chvíľu.S novým automatom sme jazdili v okolí Budmeríc a Modry. Automat charakterom vyhovuje tejto skupine áut a radí lahodne. Režim manuálneho radenia na volante však drží iba chvíľu. (Zdroj: Rastislav Chvála)

Piate najpredávanejšie SUV na slovenskom trhu a v podstate nosný model Hondy stelesňuje aktuálne trendy v automobilovom priemysle.

Honda CR-V má viac LED svetiel, viac stupňov automatickej prevodovky, viac koní, nižší objem najsilnejšieho motora, väčší dotykový displej, internet na palube a viac alarmujúcich zvukov počas jazdy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vylepšené modely CR-V, Civic a Civic Tourer sme si aspoň v krátkosti vyskúšali pred oficiálnym začiatkom predaja.

Novinky nabehnú na trh postupne

Kompaktný Civic s lepšie odhlučneným podvozkom, s novou maskou, inak usporiadanými výbavami a dvakrát preplňovaným naftovým motorom i-DTEC začnú na Slovensku predávať od prvého marca.

SkryťVypnúť reklamu

Základný model Civic 1,4 i-VTEC s výkonom 100 koní začína s cenou od 15.750 eur. Klasická výbava Sport zanikla vo verzii Elegance a Sport dostal inú príchuť s rozdielne štylizovaným nárazníkom a súpravou optických doplnkov.

Najlacnejšia naftová verzia Civic 1,6 i-DTEC (120k) bude stáť 18.590 eur.

Honda CR-V s ešte väčším počtom zmien ako Civic a najmä novou deväťstupňovou prevodovkou príde do predaja o mesiac neskôr.

Teda v apríli štartuje vylepšený model so silnejším naftovým motorom a na prahu letných prázdnin príde do predaja CR-V s novou automatickou prevodovkou.

Model CR-V s motorom 1,6 i-DTEC obohateným o dve turbodúchadlá a s výkonom 160 k bude v ponuke výhradne ako 4WD a od 29.990 eur. Ak bude v aute okrem nového diesela aj deväťstupňový automat, cena bude 31.590 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Radí lahodne a dobre podraďuje

Honda v snahe vylepšiť situáciu v ponuke automatickej prevodovky k naftovému motoru, čo je v podstate čoraz žiadanejšie medzi SUV, siahla po ponuke spoločnosti ZF.

Expert na prevodovky upravil pre potreby ľahkého diesela 1,6 i-DTEC existujúci 9-stupňový automat s meničom. Diesel získal prevodovku, ktorá hľadá vhodný stupeň pre každú rýchlosť jazdy, ale v radení nepanikári.

Okrem hladkej zmeny stupňa dokázal automat zaujať dobrým podraďovaním počas brzdenia do zákruty alebo v nájazde do križovatky.

Pri opätovnom pridaní plynu už prevodovka nehľadá ale má celkom vhodne zaradený stupeň.

Ešte viac potešilo, že pri predbiehaní iného auta a prudšej akcelerácii zbytočne nepodradí, ale opiera jazdnú dynamiku o krútiaci moment motora.

SkryťVypnúť reklamu

Ten je vďaka preplňovaniu pomocou dvoch turbodúchadiel rovnaký na úrovni 350 Nm ako mal motor 2,2 i-DTEC.

Má vyšší výkon a menší objem

Nový naftový štvorvalec prekonáva v špičkovom výkone objemnejšieho predchodcu o 10 koní. Pocitovo však neprináša viac dynamiky a nie je ani tichší.

Rozhodne si však rozumie s prevodovkou a táto kombinácia bude po stránke pocitov z jazdy veľmi dobrá. Škoda však, že Honda neurobila aj jednu verziu automatu a naftového motora s nižším stupňom vybavenia.

Počas krátkej jazdy s autami, ktoré importér dotiahol z Nemecka, sme zaregistrovali aj vyššiu "starostlivosť" strážcov aktívnej bezpečnosti o činnosť šoféra.

Automobilka totiž posilnila v modeloch Civic a najmä CR-V bezpečnostnú výbavu. Na cestách v okolí Budmeríc pomerne často na prístrojovej doske blikali upozornenia na neželané opustenie jazdného pruhu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Budeme mať čo testovať

Až v redakčnom teste vyskúšame nový inteligentný tempomat, ktorý má byť na diaľnici minimálne obmedzujúci pre posádku.

Novinka bude naraz snímať aj štyri vozidlá a vyhodnocovať pravdepodobné dianie vpredu. Na náš test si musí počkať aj ďalšia významná novinka, a to Honda Connect.

Systém bude mať dve úrovne, základnú bez navigácie a jednu vyššiu s navigačným modulom.

Honda Connect pracuje na operačnom systéme Android a okrem klasických funkcií ponúkne pre vybrané telefóny a aplikácie aj službu MirrorLink.

V marci porovnáme naftové kombi Honda Civic Tourer s konkurenciou a neskôr vyskúšame modernizovanú Hondu CR-V, ktorá k danému priestoru a nezmenenému pohonu 4WD pridala nový diesel, automat a elektronické asistenčné systémy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 768
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 763
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 404
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 304
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 144
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 816
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 586
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 422
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 910
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 542
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 201
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 916
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 498
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 850
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 530
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 310
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
reklama
SkryťZatvoriť reklamu