SME
Sobota, 26. november, 2022 | Meniny má Kornel

Honda prezradila ceny modelov a dala nám vyskúšať nový automat

V rýchlosti sme otestovali nový deväťstupňový automat v Honde CR-V v kombinácii so silnejším naftovým motorom. Klasický naftový štvorvalec 2,2 i-DTEC si už v Honde nekúpite.

S novým automatom sme jazdili v okolí Budmeríc a Modry.  Automat charakterom vyhovuje tejto skupine áut a radí lahodne. Režim manuálneho radenia na volante však drží iba chvíľu.S novým automatom sme jazdili v okolí Budmeríc a Modry. Automat charakterom vyhovuje tejto skupine áut a radí lahodne. Režim manuálneho radenia na volante však drží iba chvíľu. (Zdroj: Rastislav Chvála)

Piate najpredávanejšie SUV na slovenskom trhu a v podstate nosný model Hondy stelesňuje aktuálne trendy v automobilovom priemysle.

Honda CR-V má viac LED svetiel, viac stupňov automatickej prevodovky, viac koní, nižší objem najsilnejšieho motora, väčší dotykový displej, internet na palube a viac alarmujúcich zvukov počas jazdy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vylepšené modely CR-V, Civic a Civic Tourer sme si aspoň v krátkosti vyskúšali pred oficiálnym začiatkom predaja.

Novinky nabehnú na trh postupne

Kompaktný Civic s lepšie odhlučneným podvozkom, s novou maskou, inak usporiadanými výbavami a dvakrát preplňovaným naftovým motorom i-DTEC začnú na Slovensku predávať od prvého marca.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Základný model Civic 1,4 i-VTEC s výkonom 100 koní začína s cenou od 15.750 eur. Klasická výbava Sport zanikla vo verzii Elegance a Sport dostal inú príchuť s rozdielne štylizovaným nárazníkom a súpravou optických doplnkov.

Najlacnejšia naftová verzia Civic 1,6 i-DTEC (120k) bude stáť 18.590 eur.

Honda CR-V s ešte väčším počtom zmien ako Civic a najmä novou deväťstupňovou prevodovkou príde do predaja o mesiac neskôr.

Teda v apríli štartuje vylepšený model so silnejším naftovým motorom a na prahu letných prázdnin príde do predaja CR-V s novou automatickou prevodovkou.

Model CR-V s motorom 1,6 i-DTEC obohateným o dve turbodúchadlá a s výkonom 160 k bude v ponuke výhradne ako 4WD a od 29.990 eur. Ak bude v aute okrem nového diesela aj deväťstupňový automat, cena bude 31.590 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Radí lahodne a dobre podraďuje

Honda v snahe vylepšiť situáciu v ponuke automatickej prevodovky k naftovému motoru, čo je v podstate čoraz žiadanejšie medzi SUV, siahla po ponuke spoločnosti ZF.

Expert na prevodovky upravil pre potreby ľahkého diesela 1,6 i-DTEC existujúci 9-stupňový automat s meničom. Diesel získal prevodovku, ktorá hľadá vhodný stupeň pre každú rýchlosť jazdy, ale v radení nepanikári.

Okrem hladkej zmeny stupňa dokázal automat zaujať dobrým podraďovaním počas brzdenia do zákruty alebo v nájazde do križovatky.

Pri opätovnom pridaní plynu už prevodovka nehľadá ale má celkom vhodne zaradený stupeň.

Ešte viac potešilo, že pri predbiehaní iného auta a prudšej akcelerácii zbytočne nepodradí, ale opiera jazdnú dynamiku o krútiaci moment motora.

SkryťVypnúť reklamu

Ten je vďaka preplňovaniu pomocou dvoch turbodúchadiel rovnaký na úrovni 350 Nm ako mal motor 2,2 i-DTEC.

Má vyšší výkon a menší objem

Nový naftový štvorvalec prekonáva v špičkovom výkone objemnejšieho predchodcu o 10 koní. Pocitovo však neprináša viac dynamiky a nie je ani tichší.

Rozhodne si však rozumie s prevodovkou a táto kombinácia bude po stránke pocitov z jazdy veľmi dobrá. Škoda však, že Honda neurobila aj jednu verziu automatu a naftového motora s nižším stupňom vybavenia.

Počas krátkej jazdy s autami, ktoré importér dotiahol z Nemecka, sme zaregistrovali aj vyššiu "starostlivosť" strážcov aktívnej bezpečnosti o činnosť šoféra.

Automobilka totiž posilnila v modeloch Civic a najmä CR-V bezpečnostnú výbavu. Na cestách v okolí Budmeríc pomerne často na prístrojovej doske blikali upozornenia na neželané opustenie jazdného pruhu.

SkryťVypnúť reklamu

Budeme mať čo testovať

Až v redakčnom teste vyskúšame nový inteligentný tempomat, ktorý má byť na diaľnici minimálne obmedzujúci pre posádku.

Novinka bude naraz snímať aj štyri vozidlá a vyhodnocovať pravdepodobné dianie vpredu. Na náš test si musí počkať aj ďalšia významná novinka, a to Honda Connect.

Systém bude mať dve úrovne, základnú bez navigácie a jednu vyššiu s navigačným modulom.

Honda Connect pracuje na operačnom systéme Android a okrem klasických funkcií ponúkne pre vybrané telefóny a aplikácie aj službu MirrorLink.

V marci porovnáme naftové kombi Honda Civic Tourer s konkurenciou a neskôr vyskúšame modernizovanú Hondu CR-V, ktorá k danému priestoru a nezmenenému pohonu 4WD pridala nový diesel, automat a elektronické asistenčné systémy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  3. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 22 344
  2. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 7 488
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 132
  4. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 3 981
  5. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 3 275
  6. First moment dovolenka: letný oddych so zľavou do 35 percent 2 677
  7. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 584
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 501
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


21 h
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Jozef Ďanovský: 7 úrodných rokov pod supervíziou Dr.Velických
  2. Ľuboš Vodička: Husitské opevnenie v Prietrži
  3. Rastislav Puchala: Pikantné spomienky na vlastnú stužkovú
  4. Anton Kovalčík: Občianska vojna a revolučný teror v sovietskom Rusku, 2.
  5. Jozef Kozár: Aké sú skutočné farby na Marse?
  6. Helena Michlíková: Kto uhádne moje meno- nechcem Ťa ale kto ho neuhádne, vezmem Ťa
  7. Adriana Boysová: Mikuláš na luxemburský spôsob
  8. Ľudmila Križanovská: Prvýkrát súhlasím s Eduardom Chmelárom
  1. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 410
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 6 148
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 289
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 796
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 024
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 2 872
  7. Pavel Macko: Ľudské hyeny a vojnoví štváči sa nezastavia pred ničím! 2 699
  8. Rudolfa Vallová: Lekári, nechcite švajčiarske platy! 2 619
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu