Honda prezradila ceny modelov a dala nám vyskúšať nový automat

V rýchlosti sme otestovali nový deväťstupňový automat v Honde CR-V v kombinácii so silnejším naftovým motorom. Klasický naftový štvorvalec 2,2 i-DTEC si už v Honde nekúpite.

S novým automatom sme jazdili v okolí Budmeríc a Modry. Automat charakterom vyhovuje tejto skupine áut a radí lahodne. Režim manuálneho radenia na volante však drží iba chvíľu.(Zdroj: Rastislav Chvála)

Piate najpredávanejšie SUV na slovenskom trhu a v podstate nosný model Hondy stelesňuje aktuálne trendy v automobilovom priemysle.

Honda CR-V má viac LED svetiel, viac stupňov automatickej prevodovky, viac koní, nižší objem najsilnejšieho motora, väčší dotykový displej, internet na palube a viac alarmujúcich zvukov počas jazdy.

Vylepšené modely CR-V, Civic a Civic Tourer sme si aspoň v krátkosti vyskúšali pred oficiálnym začiatkom predaja.

Novinky nabehnú na trh postupne

Kompaktný Civic s lepšie odhlučneným podvozkom, s novou maskou, inak usporiadanými výbavami a dvakrát preplňovaným naftovým motorom i-DTEC začnú na Slovensku predávať od prvého marca.

Základný model Civic 1,4 i-VTEC s výkonom 100 koní začína s cenou od 15.750 eur. Klasická výbava Sport zanikla vo verzii Elegance a Sport dostal inú príchuť s rozdielne štylizovaným nárazníkom a súpravou optických doplnkov.

Najlacnejšia naftová verzia Civic 1,6 i-DTEC (120k) bude stáť 18.590 eur.

Honda CR-V s ešte väčším počtom zmien ako Civic a najmä novou deväťstupňovou prevodovkou príde do predaja o mesiac neskôr.

Teda v apríli štartuje vylepšený model so silnejším naftovým motorom a na prahu letných prázdnin príde do predaja CR-V s novou automatickou prevodovkou.

Model CR-V s motorom 1,6 i-DTEC obohateným o dve turbodúchadlá a s výkonom 160 k bude v ponuke výhradne ako 4WD a od 29.990 eur. Ak bude v aute okrem nového diesela aj deväťstupňový automat, cena bude 31.590 eur.

Radí lahodne a dobre podraďuje

Honda v snahe vylepšiť situáciu v ponuke automatickej prevodovky k naftovému motoru, čo je v podstate čoraz žiadanejšie medzi SUV, siahla po ponuke spoločnosti ZF.

Expert na prevodovky upravil pre potreby ľahkého diesela 1,6 i-DTEC existujúci 9-stupňový automat s meničom. Diesel získal prevodovku, ktorá hľadá vhodný stupeň pre každú rýchlosť jazdy, ale v radení nepanikári.

Okrem hladkej zmeny stupňa dokázal automat zaujať dobrým podraďovaním počas brzdenia do zákruty alebo v nájazde do križovatky.

Pri opätovnom pridaní plynu už prevodovka nehľadá ale má celkom vhodne zaradený stupeň.

Ešte viac potešilo, že pri predbiehaní iného auta a prudšej akcelerácii zbytočne nepodradí, ale opiera jazdnú dynamiku o krútiaci moment motora.

Ten je vďaka preplňovaniu pomocou dvoch turbodúchadiel rovnaký na úrovni 350 Nm ako mal motor 2,2 i-DTEC.

Má vyšší výkon a menší objem

Nový naftový štvorvalec prekonáva v špičkovom výkone objemnejšieho predchodcu o 10 koní. Pocitovo však neprináša viac dynamiky a nie je ani tichší.

Rozhodne si však rozumie s prevodovkou a táto kombinácia bude po stránke pocitov z jazdy veľmi dobrá. Škoda však, že Honda neurobila aj jednu verziu automatu a naftového motora s nižším stupňom vybavenia.

Počas krátkej jazdy s autami, ktoré importér dotiahol z Nemecka, sme zaregistrovali aj vyššiu "starostlivosť" strážcov aktívnej bezpečnosti o činnosť šoféra.

Automobilka totiž posilnila v modeloch Civic a najmä CR-V bezpečnostnú výbavu. Na cestách v okolí Budmeríc pomerne často na prístrojovej doske blikali upozornenia na neželané opustenie jazdného pruhu.

Budeme mať čo testovať

Až v redakčnom teste vyskúšame nový inteligentný tempomat, ktorý má byť na diaľnici minimálne obmedzujúci pre posádku.

Novinka bude naraz snímať aj štyri vozidlá a vyhodnocovať pravdepodobné dianie vpredu. Na náš test si musí počkať aj ďalšia významná novinka, a to Honda Connect.

Systém bude mať dve úrovne, základnú bez navigácie a jednu vyššiu s navigačným modulom.

Honda Connect pracuje na operačnom systéme Android a okrem klasických funkcií ponúkne pre vybrané telefóny a aplikácie aj službu MirrorLink.

V marci porovnáme naftové kombi Honda Civic Tourer s konkurenciou a neskôr vyskúšame modernizovanú Hondu CR-V, ktorá k danému priestoru a nezmenenému pohonu 4WD pridala nový diesel, automat a elektronické asistenčné systémy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  2. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  3. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  2. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  3. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  4. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  5. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  6. Ekonomický a účtovný softvér Humanet oslavuje
  7. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  9. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  10. Zlatá minca 2016 priniesla pre mBank sedem ocenení
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 636
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 479
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 667
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 299
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 932
  6. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 5 425
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 3 877
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 467
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 221
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 619

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prodekan Karlovej Univerzity: Na univerzitnú pôdu nesmiem pustiť nejakých šašov

Prodekan Filozofickej fakulty Karlovej Univerzity v Prahe Jan Bičovský hovorí, že veľmi prísne posudzujú, koho na konferenciu zavolajú.

KOMENTÁRE

Prečo opäť rušiť Akreditačnú komisiu?

Diskusia k textu Učiace sa Slovensko je v oblasti vysokých škôl zbytočná.

DOMOV

Prokurátor: Pri Weissovi nezvládli policajti úkony

Futbalista by sa mal podľa prokurátora správať uvedomelejšie.

DOMOV

Prieskum Polisu: Do parlamentu by prešlo až deväť strán

Súčasná vládna koalícia by získala iba 65 mandátov.

Neprehliadnite tiež

Majiteľka Tesly X žiada odškodné milión dolárov

Pri nehode začala Tesla horieť a zadné dvere ostali zablokované.

Uber chce mať do roku 2020 lietajúci taxík

Lietajúce taxi Uber bude malé lietadlo, ktoré bude vzlietať a pristávať vertikálne.

Formula F1 od sezóny 2018 s ďalšími zmenami

Stretnutie Strategickej skupiny a Komisie F1 v Paríži prinieslo odsúhlasenie viacerých zmien pre sezónu 2018.

Revolúciu elektroáut povedie Čína, nie Západ

Najväčší trh s autami zabojuje proti smogu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop