Honda prezradila ceny modelov a dala nám vyskúšať nový automat

V rýchlosti sme otestovali nový deväťstupňový automat v Honde CR-V v kombinácii so silnejším naftovým motorom. Klasický naftový štvorvalec 2,2 i-DTEC si už v Honde nekúpite.

S novým automatom sme jazdili v okolí Budmeríc a Modry. Automat charakterom vyhovuje tejto skupine áut a radí lahodne. Režim manuálneho radenia na volante však drží iba chvíľu.(Zdroj: Rastislav Chvála)

Piate najpredávanejšie SUV na slovenskom trhu a v podstate nosný model Hondy stelesňuje aktuálne trendy v automobilovom priemysle.

Honda CR-V má viac LED svetiel, viac stupňov automatickej prevodovky, viac koní, nižší objem najsilnejšieho motora, väčší dotykový displej, internet na palube a viac alarmujúcich zvukov počas jazdy.

Vylepšené modely CR-V, Civic a Civic Tourer sme si aspoň v krátkosti vyskúšali pred oficiálnym začiatkom predaja.

Novinky nabehnú na trh postupne

Kompaktný Civic s lepšie odhlučneným podvozkom, s novou maskou, inak usporiadanými výbavami a dvakrát preplňovaným naftovým motorom i-DTEC začnú na Slovensku predávať od prvého marca.

Základný model Civic 1,4 i-VTEC s výkonom 100 koní začína s cenou od 15.750 eur. Klasická výbava Sport zanikla vo verzii Elegance a Sport dostal inú príchuť s rozdielne štylizovaným nárazníkom a súpravou optických doplnkov.

Najlacnejšia naftová verzia Civic 1,6 i-DTEC (120k) bude stáť 18.590 eur.

Honda CR-V s ešte väčším počtom zmien ako Civic a najmä novou deväťstupňovou prevodovkou príde do predaja o mesiac neskôr.

Teda v apríli štartuje vylepšený model so silnejším naftovým motorom a na prahu letných prázdnin príde do predaja CR-V s novou automatickou prevodovkou.

Model CR-V s motorom 1,6 i-DTEC obohateným o dve turbodúchadlá a s výkonom 160 k bude v ponuke výhradne ako 4WD a od 29.990 eur. Ak bude v aute okrem nového diesela aj deväťstupňový automat, cena bude 31.590 eur.

Radí lahodne a dobre podraďuje

Honda v snahe vylepšiť situáciu v ponuke automatickej prevodovky k naftovému motoru, čo je v podstate čoraz žiadanejšie medzi SUV, siahla po ponuke spoločnosti ZF.

Expert na prevodovky upravil pre potreby ľahkého diesela 1,6 i-DTEC existujúci 9-stupňový automat s meničom. Diesel získal prevodovku, ktorá hľadá vhodný stupeň pre každú rýchlosť jazdy, ale v radení nepanikári.

Okrem hladkej zmeny stupňa dokázal automat zaujať dobrým podraďovaním počas brzdenia do zákruty alebo v nájazde do križovatky.

Pri opätovnom pridaní plynu už prevodovka nehľadá ale má celkom vhodne zaradený stupeň.

Ešte viac potešilo, že pri predbiehaní iného auta a prudšej akcelerácii zbytočne nepodradí, ale opiera jazdnú dynamiku o krútiaci moment motora.

Ten je vďaka preplňovaniu pomocou dvoch turbodúchadiel rovnaký na úrovni 350 Nm ako mal motor 2,2 i-DTEC.

Má vyšší výkon a menší objem

Nový naftový štvorvalec prekonáva v špičkovom výkone objemnejšieho predchodcu o 10 koní. Pocitovo však neprináša viac dynamiky a nie je ani tichší.

Rozhodne si však rozumie s prevodovkou a táto kombinácia bude po stránke pocitov z jazdy veľmi dobrá. Škoda však, že Honda neurobila aj jednu verziu automatu a naftového motora s nižším stupňom vybavenia.

Počas krátkej jazdy s autami, ktoré importér dotiahol z Nemecka, sme zaregistrovali aj vyššiu "starostlivosť" strážcov aktívnej bezpečnosti o činnosť šoféra.

Automobilka totiž posilnila v modeloch Civic a najmä CR-V bezpečnostnú výbavu. Na cestách v okolí Budmeríc pomerne často na prístrojovej doske blikali upozornenia na neželané opustenie jazdného pruhu.

Budeme mať čo testovať

Až v redakčnom teste vyskúšame nový inteligentný tempomat, ktorý má byť na diaľnici minimálne obmedzujúci pre posádku.

Novinka bude naraz snímať aj štyri vozidlá a vyhodnocovať pravdepodobné dianie vpredu. Na náš test si musí počkať aj ďalšia významná novinka, a to Honda Connect.

Systém bude mať dve úrovne, základnú bez navigácie a jednu vyššiu s navigačným modulom.

Honda Connect pracuje na operačnom systéme Android a okrem klasických funkcií ponúkne pre vybrané telefóny a aplikácie aj službu MirrorLink.

V marci porovnáme naftové kombi Honda Civic Tourer s konkurenciou a neskôr vyskúšame modernizovanú Hondu CR-V, ktorá k danému priestoru a nezmenenému pohonu 4WD pridala nový diesel, automat a elektronické asistenčné systémy.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  7. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  8. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  9. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  2. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  3. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  4. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  5. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  6. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  7. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  8. Slovensko spieva koledy
  9. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  10. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 57 867
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 14 293
  3. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 13 787
  4. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 943
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 812
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 779
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 4 685
  8. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 4 057
  9. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 879
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 3 771

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Majiteľ Slotovej vily robí pre Siekela

Siekel býva v byte Nosáľa, ktorý mu predtým sám predal.

DOMOV

Kočnerovi navrhnú sprísniť väzbu, vraj ovplyvňuje vyšetrovanie

Utajený svedok predložil dôkazy proti Kočnerovi.

PRIMÁR

Erekciu môže zachrániť pohyb. Vedci radia ako a koľko treba cvičiť

Ak muž vydrží, zmena príde do pol roka.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si desať tipov na vianočné darčeky pre motoristov

Vybrali sme praktické aj zábavné kúsky.

Podcast Za volantom

Za volantom: Čo kúpiť pod stromček pre motoristu

Internet ponúka neobmedzené možnosti na výber.

Motor pre Aston Martin Valkyrie zvládne 1000 koní aj bez turba

Výkonný dvanásťvalec s objemom 6,5 litra váži iba 204 kilogramov.

Jaguar s novou kolekciou predvádza psie kusy

Doplnky uľahčia život psovi aj jeho majiteľovi.