V Nemecku prevrátili kabriolety, testovali ich bezpečnosť

Nemecký autoklub ADAC vybral štyri obľúbené modely, zisťovali riziko úrazu cestujúcich.

(Zdroj: adac,de)

Prevrátenie kabrioletu sa stáva veľmi zriedka. No keď sa to stane, hrozí cestujúcim veľké riziko. Nechráni ich totiž žiadna strecha, ktorá pri prevrátení býva najviac zaťažená.

Nemecký autoklub ADAC vybral na simuláciu štyri obľúbené kabriolety. Vybraný bol Opec Cascada, Renault Megane CC, Peugeot 308 CC a VW Golf Cabrio.

Najviac ohrozená je hlava

Keďže pri prevrátení hrozí v kabriolete vyššie riziko poranenia než v "klasickom" aute, musia byť citlivé oblasti karosérie lepšie a účinejšie. Zvláštny význam májú tiež ochranné mechanizmy, ako je systém proti prevráteniu, napínače bezpečnostných pásov a airbagy.

Článok pokračuje pod video reklamou

Najmä rýchle prispôsobenie sa nehode - spúšť a ovládanie napínača bezpečnostného pásu je dôležité, aby sa zabránilo kontaktu hlavy cestujúcich s vozovkou.



V teste však vo všetkých modeloch prišli cestujúci na predných sedačkách do kontaktu so zemou. Preto je potrebné zabezpečiť vodiča a sedadlo spolujazdca čo najnižšie, aby sa zvýšila ochranu v prípade prevrátenia.

Senzory musia byť dobre nastavené

Samozrejme, že úprava sedačiek musí byť len taká, aby sedenie bolo pohodlné a zostala zachovaná dobrá viditeľnosť.

Senzory detekujúce prevrátenie by mali byť používané a nakonfigurované tak, aby bezpečnostné pásy a hlavové airbagy reagovali tak efektívne, ako je to len možné. Zadržiavacie systémy by mali byť porovnané s uzavretými vozidlami a ďalej ich rozvíjať pre kabriolety.

Zaťaženie
predných cestujúcich
Ochrana
predných cestujúcich
Zaťaženie
zadných cestujúcich
Ochrana
zadných cestujúcich
Výsledok
Opel Cascada vyhovujúci dobrý veľmi dobrý veľmi dobrý 1,6
Renault Megane CC vyhovujúci vyhovujúci veľmi dobrý veľmi dobrý 2,1
Peugeot 308 CC nedostatočný veľmi dobrý vyhovujúci veľmi dobrý 2,8
VW Golf Cabrio nedostatočný nedostatočný vyhovujúci veľmi dobrý 3,6

veľmi dobrý: 0,6-1,5

dobrý: 1,6-2,5

vyhovujúci: 2,6-3,5

dostatočný: 3,6-4,5

nedostatočný: 4,6-5,5

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 530
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 945
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 216
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 382
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 935
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 931
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 690
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 494
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 289
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 790