V Nemecku prevrátili kabriolety, testovali ich bezpečnosť

Nemecký autoklub ADAC vybral štyri obľúbené modely, zisťovali riziko úrazu cestujúcich.

(Zdroj: adac,de)

Prevrátenie kabrioletu sa stáva veľmi zriedka. No keď sa to stane, hrozí cestujúcim veľké riziko. Nechráni ich totiž žiadna strecha, ktorá pri prevrátení býva najviac zaťažená.

Nemecký autoklub ADAC vybral na simuláciu štyri obľúbené kabriolety. Vybraný bol Opec Cascada, Renault Megane CC, Peugeot 308 CC a VW Golf Cabrio.

Najviac ohrozená je hlava

Keďže pri prevrátení hrozí v kabriolete vyššie riziko poranenia než v "klasickom" aute, musia byť citlivé oblasti karosérie lepšie a účinejšie. Zvláštny význam májú tiež ochranné mechanizmy, ako je systém proti prevráteniu, napínače bezpečnostných pásov a airbagy.

Najmä rýchle prispôsobenie sa nehode - spúšť a ovládanie napínača bezpečnostného pásu je dôležité, aby sa zabránilo kontaktu hlavy cestujúcich s vozovkou.



V teste však vo všetkých modeloch prišli cestujúci na predných sedačkách do kontaktu so zemou. Preto je potrebné zabezpečiť vodiča a sedadlo spolujazdca čo najnižšie, aby sa zvýšila ochranu v prípade prevrátenia.

Senzory musia byť dobre nastavené

Samozrejme, že úprava sedačiek musí byť len taká, aby sedenie bolo pohodlné a zostala zachovaná dobrá viditeľnosť.

Senzory detekujúce prevrátenie by mali byť používané a nakonfigurované tak, aby bezpečnostné pásy a hlavové airbagy reagovali tak efektívne, ako je to len možné. Zadržiavacie systémy by mali byť porovnané s uzavretými vozidlami a ďalej ich rozvíjať pre kabriolety.

Zaťaženie
predných cestujúcich
Ochrana
predných cestujúcich
Zaťaženie
zadných cestujúcich
Ochrana
zadných cestujúcich
Výsledok
Opel Cascada vyhovujúci dobrý veľmi dobrý veľmi dobrý 1,6
Renault Megane CC vyhovujúci vyhovujúci veľmi dobrý veľmi dobrý 2,1
Peugeot 308 CC nedostatočný veľmi dobrý vyhovujúci veľmi dobrý 2,8
VW Golf Cabrio nedostatočný nedostatočný vyhovujúci veľmi dobrý 3,6

veľmi dobrý: 0,6-1,5

dobrý: 1,6-2,5

vyhovujúci: 2,6-3,5

dostatočný: 3,6-4,5

nedostatočný: 4,6-5,5

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 558
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 112
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 386
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 456
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 390
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 871
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 583
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 440
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 437
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 858

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkice. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop