Prevrátenie kabrioletu sa stáva veľmi zriedka. No keď sa to stane, hrozí cestujúcim veľké riziko. Nechráni ich totiž žiadna strecha, ktorá pri prevrátení býva najviac zaťažená.
Nemecký autoklub ADAC vybral na simuláciu štyri obľúbené kabriolety. Vybraný bol Opec Cascada, Renault Megane CC, Peugeot 308 CC a VW Golf Cabrio.
Najviac ohrozená je hlava
Keďže pri prevrátení hrozí v kabriolete vyššie riziko poranenia než v "klasickom" aute, musia byť citlivé oblasti karosérie lepšie a účinejšie. Zvláštny význam májú tiež ochranné mechanizmy, ako je systém proti prevráteniu, napínače bezpečnostných pásov a airbagy.
Najmä rýchle prispôsobenie sa nehode - spúšť a ovládanie napínača bezpečnostného pásu je dôležité, aby sa zabránilo kontaktu hlavy cestujúcich s vozovkou.
V teste však vo všetkých modeloch prišli cestujúci na predných sedačkách do kontaktu so zemou. Preto je potrebné zabezpečiť vodiča a sedadlo spolujazdca čo najnižšie, aby sa zvýšila ochranu v prípade prevrátenia.
Senzory musia byť dobre nastavené
Samozrejme, že úprava sedačiek musí byť len taká, aby sedenie bolo pohodlné a zostala zachovaná dobrá viditeľnosť.
Senzory detekujúce prevrátenie by mali byť používané a nakonfigurované tak, aby bezpečnostné pásy a hlavové airbagy reagovali tak efektívne, ako je to len možné. Zadržiavacie systémy by mali byť porovnané s uzavretými vozidlami a ďalej ich rozvíjať pre kabriolety.
Zaťaženie predných cestujúcich | Ochrana predných cestujúcich | Zaťaženie zadných cestujúcich | Ochrana zadných cestujúcich | Výsledok | |
Opel Cascada | vyhovujúci | dobrý | veľmi dobrý | veľmi dobrý | 1,6 |
Renault Megane CC | vyhovujúci | vyhovujúci | veľmi dobrý | veľmi dobrý | 2,1 |
Peugeot 308 CC | nedostatočný | veľmi dobrý | vyhovujúci | veľmi dobrý | 2,8 |
VW Golf Cabrio | nedostatočný | nedostatočný | vyhovujúci | veľmi dobrý | 3,6 |
veľmi dobrý: 0,6-1,5
dobrý: 1,6-2,5
vyhovujúci: 2,6-3,5
dostatočný: 3,6-4,5
nedostatočný: 4,6-5,5