DS 5 sa chce stať vzorom pre vozidlá budúcnosti

Značka ukázala nový vzhľad exteriéru a interiéru pripomínajúci prvky z lietadiel. Nebude chýbať hybridný pohon 4x4.

(Zdroj: DS)

Francúzska značka DS, ktorá sa zrodila osamostatnením od francúzskej automobilky Citroën, predstavuje svetu svoj nový model DS 5. Zástupcovia značky DS si želajú, aby sa nová DS 5 „stala vzorom pre automobil budúcnosti“.

DS 5 prichádza 60 rokov po pôvodnom modeli DS s mnohými novinkami v rámci modelov DS. Od kolmejšej a plasticky stvárnenej mriežky chladiča s logom DS, cez xenónové full LED svetlomety, najnovšiu dotykovú obrazovku až po nové motory.

Automobil chce zaujať celkovým vzhľadom, ktorý kombinuje luxusne pôsobiace tvary s kompaktnou karosériou končiacou piatymi dverami.

Francúzi sú na nové technológie hrdí

Po vzore modelov DS 3 a DS 3 Cabrio dostane aj DS 5 novú svetelnú techniku so svetlometmi LED a xenónovou technológiou ako aj smerovky s postupným rozsvecovaním. Zadnej časti dominuje šestica svetlovodivých trubíc.

Interiér nového modelu DS 5 má pripomínať svet lietadiel. Strešnú časť zvýrazňujú tri svetelné pásy vytvárajúce špecifickú atmosféru.

Najdôležitejšie ovládače sú zoskupené na dvoch stredových konzolách. Majú tvar tlačidiel, otočných ovládačov a prepínačov.

Technologický „zážitok“ by mala zvýrazniť aj farebná dotyková obrazovka. Nový systém umožňuje prístup k všetkým funkciám vozidla a umožňuje zobraziť displej smartfónu na hlavnom LCD paneli.

Medzi bezpečnostnými asistentami nechýba sledovanie mŕtveho uhla, monitorovanie nechceného opustenia jazdného pruhu, automatické prepínanie diaľkových svetiel, osvetľovanie zákrut a križovatiek, pomoc pri rozjazde do kopca, protišmykový systém s kontrolou trakcie, parkovacia kamera či head-up displej.

Za bohatou bezpečnostnou výbavou nezaostávajú ani masážne sedadlá s elektrickým nastavovaním a pamäťou i ďalšie luxusné prvky.

Hybrid sa spolieha na naftový motor

DS 5 na pohon využíva najnovšie motory skupiny PSA. Benzínové aj naftové motory v DS 5 dosahujú výkon od 88 kW (120 k) do 154 kW (210 k) a spotreba naftových motorov sa pohybuje v rozpätí od 3,8 l/100 km do 4,3 l/100 km.

Už od začiatku predaja bude k dispozícii päť motorov, ktoré spĺňajú normu Euro 6. Koncom roka 2015 bude ponuka širšia o motor s výkonom 154 kW (210 k): THP 210 S&S BVM6.

Automobilka spolu s DS 5 prinesie aj novú automatickú prevodovku so šiestimi stupňami.

Verzia Hybrid 4x4 s hybridným systémom pohonu sa spolieha na naftový motor HDi a elektromotor. Celkový systémový výkon sa vyšplhal na 147 kW (200 k).

Zástupcovia značky tvrdia, že aj podvozok sa od prvého predstavenia výrazne zmenil, pričom úpravy sa zamerali najmä na zvýšenie komfortu. Tlmiče sú vybavené technológiou PLV (Preloaded linear valve), ktorá má zabezpečiť lepšiu absorpciu nerovností a znížiť vibrácie a zvuky klepania spôsobené rázmi.

Vozidlo bude po prvý raz predstavené na autosalóne v Ženeve a v Európe sa do predaja dostane od júna 2015.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  2. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  3. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  4. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  5. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  6. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  7. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 706
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 246
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 590
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 377
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 545
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 968
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 381
  8. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 909
  9. Najužitočnejšia appka 2 884
  10. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 2 883

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Je Rybanič whistleblower? Odborníci sa nezhodli

Rybanič chce názor Súdneho dvora Európskej únie.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kam chodíte, aj keď hovoríte opak

Ako sa ázijské bistrá zmenili za posledných dvadsať rokov.

Komentár Zuzany Kepplovej

Na Dankovom diplome vlastne nezáleží

Bol by to prezident, v ktorom by nejeden našinec spoznal vlastný príbeh.

PRIMÁR

Šesť rád, ktoré vás môžu ochrániť pred chrípkou

Pripravte sa na chrípkovú sezónu.

Neprehliadnite tiež

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.