DS 5 sa chce stať vzorom pre vozidlá budúcnosti

Značka ukázala nový vzhľad exteriéru a interiéru pripomínajúci prvky z lietadiel. Nebude chýbať hybridný pohon 4x4.

(Zdroj: DS)

Francúzska značka DS, ktorá sa zrodila osamostatnením od francúzskej automobilky Citroën, predstavuje svetu svoj nový model DS 5. Zástupcovia značky DS si želajú, aby sa nová DS 5 „stala vzorom pre automobil budúcnosti“.

DS 5 prichádza 60 rokov po pôvodnom modeli DS s mnohými novinkami v rámci modelov DS. Od kolmejšej a plasticky stvárnenej mriežky chladiča s logom DS, cez xenónové full LED svetlomety, najnovšiu dotykovú obrazovku až po nové motory.

Automobil chce zaujať celkovým vzhľadom, ktorý kombinuje luxusne pôsobiace tvary s kompaktnou karosériou končiacou piatymi dverami.

Francúzi sú na nové technológie hrdí

Po vzore modelov DS 3 a DS 3 Cabrio dostane aj DS 5 novú svetelnú techniku so svetlometmi LED a xenónovou technológiou ako aj smerovky s postupným rozsvecovaním. Zadnej časti dominuje šestica svetlovodivých trubíc.

Interiér nového modelu DS 5 má pripomínať svet lietadiel. Strešnú časť zvýrazňujú tri svetelné pásy vytvárajúce špecifickú atmosféru.

Najdôležitejšie ovládače sú zoskupené na dvoch stredových konzolách. Majú tvar tlačidiel, otočných ovládačov a prepínačov.

Technologický „zážitok“ by mala zvýrazniť aj farebná dotyková obrazovka. Nový systém umožňuje prístup k všetkým funkciám vozidla a umožňuje zobraziť displej smartfónu na hlavnom LCD paneli.

Medzi bezpečnostnými asistentami nechýba sledovanie mŕtveho uhla, monitorovanie nechceného opustenia jazdného pruhu, automatické prepínanie diaľkových svetiel, osvetľovanie zákrut a križovatiek, pomoc pri rozjazde do kopca, protišmykový systém s kontrolou trakcie, parkovacia kamera či head-up displej.

Za bohatou bezpečnostnou výbavou nezaostávajú ani masážne sedadlá s elektrickým nastavovaním a pamäťou i ďalšie luxusné prvky.

Hybrid sa spolieha na naftový motor

DS 5 na pohon využíva najnovšie motory skupiny PSA. Benzínové aj naftové motory v DS 5 dosahujú výkon od 88 kW (120 k) do 154 kW (210 k) a spotreba naftových motorov sa pohybuje v rozpätí od 3,8 l/100 km do 4,3 l/100 km.

Už od začiatku predaja bude k dispozícii päť motorov, ktoré spĺňajú normu Euro 6. Koncom roka 2015 bude ponuka širšia o motor s výkonom 154 kW (210 k): THP 210 S&S BVM6.

Automobilka spolu s DS 5 prinesie aj novú automatickú prevodovku so šiestimi stupňami.

Verzia Hybrid 4x4 s hybridným systémom pohonu sa spolieha na naftový motor HDi a elektromotor. Celkový systémový výkon sa vyšplhal na 147 kW (200 k).

Zástupcovia značky tvrdia, že aj podvozok sa od prvého predstavenia výrazne zmenil, pričom úpravy sa zamerali najmä na zvýšenie komfortu. Tlmiče sú vybavené technológiou PLV (Preloaded linear valve), ktorá má zabezpečiť lepšiu absorpciu nerovností a znížiť vibrácie a zvuky klepania spôsobené rázmi.

Vozidlo bude po prvý raz predstavené na autosalóne v Ženeve a v Európe sa do predaja dostane od júna 2015.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  3. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  4. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  5. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  6. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  7. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  8. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  9. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  10. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  1. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  2. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  3. Slovensko spieva koledy
  4. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  5. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  6. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  7. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  8. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  9. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  10. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 50 556
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 562
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 068
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 8 660
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 005
  6. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 785
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 813
  8. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 747
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 5 598
  10. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 5 490

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Vlani hrozil pádom vlády, teraz Ficovi rozmrazenie platov neprekáža

Bugár kritizoval Smer a SNS, že neprišli s vlastnými riešením.

Dobré ráno

Dobré ráno: Falošný hlas podobný Ficovi by znalci odhalili

Je Robert Fico naozaj na nahrávke?

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Platy politikov sú dobrá príležitosť odhaliť populistov

Nekonečné zmrazovanie je neúnosné.

Neprehliadnite tiež

Jaguar s novou kolekciou predvádza psie kusy

Doplnky uľahčia život psovi aj jeho majiteľovi.

Prvá jazda: Seat Tarraco kombinuje nemecké gény so španielskym temperamentom

Môže byť zaujímavou alternatívou k Seatu Alhambra.

Škola šmyku: Ako správne šoférovať v zime?

Je jeden zaručený spôsob, ako nedostať šmyk.

Na viacerých úsekoch v Bratislave sa zdržíte v kolónach

Na úseku D1 od križovatky Senec až do Petržalky hlásia zdržanie až 50 minút.