SME
Streda, 22. marec, 2023 | Meniny má Beňadik
reklama

DS 5 sa chce stať vzorom pre vozidlá budúcnosti

Značka ukázala nový vzhľad exteriéru a interiéru pripomínajúci prvky z lietadiel. Nebude chýbať hybridný pohon 4x4.

(Zdroj: DS)

Francúzska značka DS, ktorá sa zrodila osamostatnením od francúzskej automobilky Citroën, predstavuje svetu svoj nový model DS 5. Zástupcovia značky DS si želajú, aby sa nová DS 5 „stala vzorom pre automobil budúcnosti“.

DS 5 prichádza 60 rokov po pôvodnom modeli DS s mnohými novinkami v rámci modelov DS. Od kolmejšej a plasticky stvárnenej mriežky chladiča s logom DS, cez xenónové full LED svetlomety, najnovšiu dotykovú obrazovku až po nové motory.

Automobil chce zaujať celkovým vzhľadom, ktorý kombinuje luxusne pôsobiace tvary s kompaktnou karosériou končiacou piatymi dverami.

Francúzi sú na nové technológie hrdí

Po vzore modelov DS 3 a DS 3 Cabrio dostane aj DS 5 novú svetelnú techniku so svetlometmi LED a xenónovou technológiou ako aj smerovky s postupným rozsvecovaním. Zadnej časti dominuje šestica svetlovodivých trubíc.

Interiér nového modelu DS 5 má pripomínať svet lietadiel. Strešnú časť zvýrazňujú tri svetelné pásy vytvárajúce špecifickú atmosféru.

Najdôležitejšie ovládače sú zoskupené na dvoch stredových konzolách. Majú tvar tlačidiel, otočných ovládačov a prepínačov.

Technologický „zážitok“ by mala zvýrazniť aj farebná dotyková obrazovka. Nový systém umožňuje prístup k všetkým funkciám vozidla a umožňuje zobraziť displej smartfónu na hlavnom LCD paneli.

Medzi bezpečnostnými asistentami nechýba sledovanie mŕtveho uhla, monitorovanie nechceného opustenia jazdného pruhu, automatické prepínanie diaľkových svetiel, osvetľovanie zákrut a križovatiek, pomoc pri rozjazde do kopca, protišmykový systém s kontrolou trakcie, parkovacia kamera či head-up displej.

Za bohatou bezpečnostnou výbavou nezaostávajú ani masážne sedadlá s elektrickým nastavovaním a pamäťou i ďalšie luxusné prvky.

Hybrid sa spolieha na naftový motor

DS 5 na pohon využíva najnovšie motory skupiny PSA. Benzínové aj naftové motory v DS 5 dosahujú výkon od 88 kW (120 k) do 154 kW (210 k) a spotreba naftových motorov sa pohybuje v rozpätí od 3,8 l/100 km do 4,3 l/100 km.

Už od začiatku predaja bude k dispozícii päť motorov, ktoré spĺňajú normu Euro 6. Koncom roka 2015 bude ponuka širšia o motor s výkonom 154 kW (210 k): THP 210 S&S BVM6.

Automobilka spolu s DS 5 prinesie aj novú automatickú prevodovku so šiestimi stupňami.

Verzia Hybrid 4x4 s hybridným systémom pohonu sa spolieha na naftový motor HDi a elektromotor. Celkový systémový výkon sa vyšplhal na 147 kW (200 k).

Zástupcovia značky tvrdia, že aj podvozok sa od prvého predstavenia výrazne zmenil, pričom úpravy sa zamerali najmä na zvýšenie komfortu. Tlmiče sú vybavené technológiou PLV (Preloaded linear valve), ktorá má zabezpečiť lepšiu absorpciu nerovností a znížiť vibrácie a zvuky klepania spôsobené rázmi.

Vozidlo bude po prvý raz predstavené na autosalóne v Ženeve a v Európe sa do predaja dostane od júna 2015.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  4. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  7. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  8. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach
  1. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  2. Verejnosť už hlasuje za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  3. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne verejné hlasovanie
  4. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne aj verejnosť
  5. Západniari hlasujú o svojej najkrajšej pamiatke
  6. Verejné hlasovanie rozhodne o najkrajšej obnovenej pamiatke
  7. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozlúskne verejné hlasovanie
  8. Opäť máme možnosť hlasovať o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 14 523
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 668
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 948
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 073
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 621
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 458
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 272
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 152
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Soňa Kallová: Mierotvorci Slovania alebo tradícia Svätoplukových prútov stále živá
  2. Ján Šeďo: Cár necestuje, nešoféruje, ľuďom tlačia do hlavy kaleráby.
  3. Miroslav Pollák: Odkiaľ pokiaľ s humorom
  4. Martina Paulenová: Otočiť sa, či pokračovať?
  5. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 4. časť
  6. Anna Miľanová: Pník 1,2... 2022
  7. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 3. časť
  8. Peter Žiak: Zákaz spaľovacích motorov = nešťastie pre Slovensko
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 112
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 491
  3. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 5 137
  4. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 471
  5. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 2 773
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 503
  7. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 2 485
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 354
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu