Francúzska značka DS, ktorá sa zrodila osamostatnením od francúzskej automobilky Citroën, predstavuje svetu svoj nový model DS 5. Zástupcovia značky DS si želajú, aby sa nová DS 5 „stala vzorom pre automobil budúcnosti“.
DS 5 prichádza 60 rokov po pôvodnom modeli DS s mnohými novinkami v rámci modelov DS. Od kolmejšej a plasticky stvárnenej mriežky chladiča s logom DS, cez xenónové full LED svetlomety, najnovšiu dotykovú obrazovku až po nové motory.
Automobil chce zaujať celkovým vzhľadom, ktorý kombinuje luxusne pôsobiace tvary s kompaktnou karosériou končiacou piatymi dverami.
Francúzi sú na nové technológie hrdí
Po vzore modelov DS 3 a DS 3 Cabrio dostane aj DS 5 novú svetelnú techniku so svetlometmi LED a xenónovou technológiou ako aj smerovky s postupným rozsvecovaním. Zadnej časti dominuje šestica svetlovodivých trubíc.
Interiér nového modelu DS 5 má pripomínať svet lietadiel. Strešnú časť zvýrazňujú tri svetelné pásy vytvárajúce špecifickú atmosféru.
Najdôležitejšie ovládače sú zoskupené na dvoch stredových konzolách. Majú tvar tlačidiel, otočných ovládačov a prepínačov.
Technologický „zážitok“ by mala zvýrazniť aj farebná dotyková obrazovka. Nový systém umožňuje prístup k všetkým funkciám vozidla a umožňuje zobraziť displej smartfónu na hlavnom LCD paneli.
Medzi bezpečnostnými asistentami nechýba sledovanie mŕtveho uhla, monitorovanie nechceného opustenia jazdného pruhu, automatické prepínanie diaľkových svetiel, osvetľovanie zákrut a križovatiek, pomoc pri rozjazde do kopca, protišmykový systém s kontrolou trakcie, parkovacia kamera či head-up displej.
Za bohatou bezpečnostnou výbavou nezaostávajú ani masážne sedadlá s elektrickým nastavovaním a pamäťou i ďalšie luxusné prvky.
Hybrid sa spolieha na naftový motor
DS 5 na pohon využíva najnovšie motory skupiny PSA. Benzínové aj naftové motory v DS 5 dosahujú výkon od 88 kW (120 k) do 154 kW (210 k) a spotreba naftových motorov sa pohybuje v rozpätí od 3,8 l/100 km do 4,3 l/100 km.
Už od začiatku predaja bude k dispozícii päť motorov, ktoré spĺňajú normu Euro 6. Koncom roka 2015 bude ponuka širšia o motor s výkonom 154 kW (210 k): THP 210 S&S BVM6.
Automobilka spolu s DS 5 prinesie aj novú automatickú prevodovku so šiestimi stupňami.
Verzia Hybrid 4x4 s hybridným systémom pohonu sa spolieha na naftový motor HDi a elektromotor. Celkový systémový výkon sa vyšplhal na 147 kW (200 k).
Zástupcovia značky tvrdia, že aj podvozok sa od prvého predstavenia výrazne zmenil, pričom úpravy sa zamerali najmä na zvýšenie komfortu. Tlmiče sú vybavené technológiou PLV (Preloaded linear valve), ktorá má zabezpečiť lepšiu absorpciu nerovností a znížiť vibrácie a zvuky klepania spôsobené rázmi.
Vozidlo bude po prvý raz predstavené na autosalóne v Ženeve a v Európe sa do predaja dostane od júna 2015.