DS 5 sa chce stať vzorom pre vozidlá budúcnosti

Značka ukázala nový vzhľad exteriéru a interiéru pripomínajúci prvky z lietadiel. Nebude chýbať hybridný pohon 4x4.

(Zdroj: DS)

Francúzska značka DS, ktorá sa zrodila osamostatnením od francúzskej automobilky Citroën, predstavuje svetu svoj nový model DS 5. Zástupcovia značky DS si želajú, aby sa nová DS 5 „stala vzorom pre automobil budúcnosti“.

DS 5 prichádza 60 rokov po pôvodnom modeli DS s mnohými novinkami v rámci modelov DS. Od kolmejšej a plasticky stvárnenej mriežky chladiča s logom DS, cez xenónové full LED svetlomety, najnovšiu dotykovú obrazovku až po nové motory.

Automobil chce zaujať celkovým vzhľadom, ktorý kombinuje luxusne pôsobiace tvary s kompaktnou karosériou končiacou piatymi dverami.

Francúzi sú na nové technológie hrdí

Po vzore modelov DS 3 a DS 3 Cabrio dostane aj DS 5 novú svetelnú techniku so svetlometmi LED a xenónovou technológiou ako aj smerovky s postupným rozsvecovaním. Zadnej časti dominuje šestica svetlovodivých trubíc.

Interiér nového modelu DS 5 má pripomínať svet lietadiel. Strešnú časť zvýrazňujú tri svetelné pásy vytvárajúce špecifickú atmosféru.

Najdôležitejšie ovládače sú zoskupené na dvoch stredových konzolách. Majú tvar tlačidiel, otočných ovládačov a prepínačov.

Technologický „zážitok“ by mala zvýrazniť aj farebná dotyková obrazovka. Nový systém umožňuje prístup k všetkým funkciám vozidla a umožňuje zobraziť displej smartfónu na hlavnom LCD paneli.

Medzi bezpečnostnými asistentami nechýba sledovanie mŕtveho uhla, monitorovanie nechceného opustenia jazdného pruhu, automatické prepínanie diaľkových svetiel, osvetľovanie zákrut a križovatiek, pomoc pri rozjazde do kopca, protišmykový systém s kontrolou trakcie, parkovacia kamera či head-up displej.

Za bohatou bezpečnostnou výbavou nezaostávajú ani masážne sedadlá s elektrickým nastavovaním a pamäťou i ďalšie luxusné prvky.

Hybrid sa spolieha na naftový motor

DS 5 na pohon využíva najnovšie motory skupiny PSA. Benzínové aj naftové motory v DS 5 dosahujú výkon od 88 kW (120 k) do 154 kW (210 k) a spotreba naftových motorov sa pohybuje v rozpätí od 3,8 l/100 km do 4,3 l/100 km.

Už od začiatku predaja bude k dispozícii päť motorov, ktoré spĺňajú normu Euro 6. Koncom roka 2015 bude ponuka širšia o motor s výkonom 154 kW (210 k): THP 210 S&S BVM6.

Automobilka spolu s DS 5 prinesie aj novú automatickú prevodovku so šiestimi stupňami.

Verzia Hybrid 4x4 s hybridným systémom pohonu sa spolieha na naftový motor HDi a elektromotor. Celkový systémový výkon sa vyšplhal na 147 kW (200 k).

Zástupcovia značky tvrdia, že aj podvozok sa od prvého predstavenia výrazne zmenil, pričom úpravy sa zamerali najmä na zvýšenie komfortu. Tlmiče sú vybavené technológiou PLV (Preloaded linear valve), ktorá má zabezpečiť lepšiu absorpciu nerovností a znížiť vibrácie a zvuky klepania spôsobené rázmi.

Vozidlo bude po prvý raz predstavené na autosalóne v Ženeve a v Európe sa do predaja dostane od júna 2015.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  2. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  3. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  4. Devätnásť destinácií, ktoré sú pre Slovákov TOP na leto 2018
  5. Miriam o dobrovoľníctve v Afrike: „Bola to životná skúsenosť.“
  6. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  7. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  8. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  9. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  10. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  1. Jubilujúca DNA - miláčik prírody
  2. Devätnásť destinácií, ktoré sú pre Slovákov TOP na leto 2018
  3. Miriam o dobrovoľníctve v Afrike: „Bola to životná skúsenosť.“
  4. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  5. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  6. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  7. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  8. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  9. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  10. Naše finančné družstvo zveľaďuje svoje aktíva
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 22 748
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 17 450
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 11 334
  4. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 10 912
  5. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko 8 149
  6. Devätnásť destinácií, ktoré sú pre Slovákov TOP na leto 2018 6 385
  7. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 5 236
  8. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 4 539
  9. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 3 641
  10. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú 3 510

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Matečná na východe nepochodila, farmárov len rozčúlila

Viac ako sto farmárov z rôznych oblastí Slovenska sa stretlo so zástupcami ministerstva pôdohospodárstva, polície a prokuratúry.

SVET

Nový začiatok a mier? Kórejské rokovania sa skončili

Kim prekročil vojenskú demarkačnú líniu.

EKONOMIKA

Dovolenkári sa neboja moslimských krajín

Ľudia zo Slovenska sa chystajú najmä do Turecka, ale aj do Egypta.

DOMOV

Fico nepripustil chyby, viní Kisku a médiá

???????My nikam neodchádzame, povedal Robert Fico na sneme Smeru v Častej- Papierničke.

Neprehliadnite tiež

Máte psa v aute? Nepripútaný môže spôsobiť škody ako hroch

Väčšie psy by mali cestovať v prepravných klietkach.

Luxusné SUV ponúkne aj Maybach. Mercedes ho skrížil s limuzínou

Koncept poháňa štvorica elektromotorov s výkonom 750 koní.

Psy a mačky nie sú batožina, potrebujú prestávky a tekutiny ako ľudia

Najčastejšími prehreškami pri cestovaní so zvieratami býva nedostatok vzduchu, pohybu a vody.

Polícia našla vodiča, ktorý jazdil po R1 v protismere

83-ročný vodič Golfu zapríčinil nehodu a z rýchlostnej cesty zišiel.

Ako strácajú kapacitu batérie Tesly? Mali by zvládnuť aj 800-tisíc kilometrov

Najväčšie opotrebenie sa udeje v prvých 50-tisíc kilometroch.