Nový Fiat Dobló má dva charaktery a dve duše

Ak môže byť Fiat na niečo hrdý, tak je to jeho oddelenie Professional s úžitkovými autami. Je lídrom väčšiny trhov vrátane českého aj slovenského, kde žiari na výslní trojica vozidiel.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

Dlhoročnú predajnú jednotku Ducato inovovali relatívne nedávno. Druhým autom je obľúbená minidodávka Fiorino a tretím kompaktné Dobló, ktoré ponúkajú v pracovnej alebo osobnej verzii.

Dobló kupujú predovšetkým živnostníci, ale často ho využívajú aj rodiny s deťmi. Má totiž dve tváre a dva charaktery. Na trhu prišlo v roku 2000 a predalo sa ho 1,5 milióna kusov. Teraz sme sa zoznámili so štvrtou generáciou.

Úžitkové Fiaty ponesú nové logo

V čom tkvie úspech Fiatu Dobló? Odpoveď je jednoduchá, v jeho nesmiernej univerzálnosti, rozmanitosti a ponuke. Nová generácia prináša veľa zaujímavostí, ale najdôležitejšia je základná ponuka až ôsmich rôznych prevedení.

Základ tvorí päť modelov: van, kombi, plošina, valník a osobná verzia. K tomu sa kombinujú tri varianty dĺžky a výšky s názvom Standard, Maxi a Combi. Nakoniec sa to prelína so siedmimi motorizáciami, ktoré obsahujú benzínové a naftové motory a jednu variantu dokonca poháňa CNG.

img_3155_r8034_res.jpg

Fiat sa pri novej generácii zameral na dizajn, praktickejší interiér, odhlučnenie, spríjemnenie jazdných vlastností a ovládania auta. Nezabudli ani na prevádzkové náklady a väčšie firmy, ktoré prevádzkujú fleety. Všetky úžitkové Fiaty dostanú nové logo, ktoré okrem názvu automobilky ponesie označenie radu Professional.

Dobló dostalo trojmiestny interiér

Fiat Dobló v pracovnej a osobnej verzii dostal novú prednú časť, ktorá sa na prvý pohľad tak trochu usmieva. Predné svetlomety sú posadené o niečo vyššie a pod nimi prechádza celou prednou časťou úzka a dlhá maska chladiča, ktorá charakterizuje nový výraz Fiatu Dobló.

Fiat viac vsadil na horizontálne línie, ktoré auto mimoriadne rozširujú. Vo verzii van aj v osobnej verzii si môžete vybrať z dvoch rázvorov, ktoré zásadným spôsobom ovplyvňujú vnútorný priestor alebo veľkosť nákladného priestoru.

Z pohľadu dizajnu nepriniesla zadná časť nič nové, čo hlavne vo verzii Cargo ani nikto neočakával. Dôležitejšie zmeny vidíme v interiéri.

Dobló teraz ponúka trojmiestny interiér, čo považujeme za najväčší posun vpred vo využití vnútorného priestoru. Tým sa opäť rozšíria možnosti pre remeselníkov.

Pod sedákom v trojmiestnej verzii nájdete odkladací priestor pre prilbu či iné dokumenty, v dvojmiestnej verzii je možnosť úplne zložiť a zasunúť sedadlo spolujazdca do podlahy a previezť veľmi dlhé predmety.

Úžitok vylepšilo množstvo detailov

Osobne ma najviac prekvapilo osvieženie prístrojovej dosky a veľká ponuka odkladacích priestorov, osobná verzia ich má 23 s objemom 200 litrov. Zároveň sa posunuli a zväčšili výduchy ventilácie, aby otvorili priestor na jej ovládanie.

Celý stredový panel je umiestnený vyššie, s lepšou ergonómiou a na dosah pravej ruky. Pozícia za volantom Fiatu Dobló je veľmi príjemná a pripomína osobné auto. Zlepšila sa kvalita materiálov a dielenské spracovanie.

img_3157_r2869_res.jpg

Fiat Dobló chválime hlavne pre úžitok. Okrem šikovne riešených úložných priestorov sa dajú dvere nákladného priestoru otvárať do 180 stupňového uhla, aby bol lepší prístup k štvorcovému nákladnému priestoru s objemom 2,4 m3, kde sa dajú uložiť až dve europalety.

Po užívateľskej stránke oceňujeme veľké kľučky dverí nákladného priestoru, ktoré sa ovládajú malíčkom, držiak rebríka, sklopenie drôtenej mriežky, strešný otvor v nákladnom priestore na prevážanie dlhých predmetov a elektricky sklápateľné zrkadlá, ktoré predchádzajúca generácia nemala.

Osobnú verziu Panorama ponúkajú s troma výbavami

Osobná verzia Dobló Panorama je zameraná na rodinu a batožinu. Môžete tu prevážať predmety dlhé 2,5 metra, oba zadné rady sedadiel ( Dobló môže byť aj sedemmiestne) sa dajú sklápať alebo vyberať a základná verzia s krátkym rázvorom ponúka 790 litrový kufor, ktorý sa po sklopení všetkých sedadiel zväčší až na 3200 litrov.

Doblo Panorama ponúka Fiat s tromi výbavami Pop, Plus, Lounge s bohatou vnútornou výbavou. Dobló Panorama vo verzi Pop s motorom 1,4 litra stojí 12 390 eur s DPH.

img_3154_r8479_res.jpg

Na krátku prvú jazdu sme si vybrali verziu Cargo s turbodieselovým motorom 1,6 Multijet II s výkonom 105 koní a manuálnou prevodovkou. Tento maloobjemový motor nás prekvapil svojou dynamikou.

V nákladnom priestore sme samozrejme nevozili žiaden náklad, ale nástup motora a jeho následný záťah nás prekvapil z viacerých dôvodov. Nové nastavenie radenia by si zaslúžilo nálepku VW Group a dostalo nás do vytrženia.

Jazda bez záťaže nás nadchla

Po tlačovke nám potvrdili, že inžinieri pracovali na kulise radenia aj na spojke a na testovacej jazde sme to reálne pocítili. Jednotlivé rýchlosti tam krásne zapadajú, radiaca páka má čistý mechanický chod v kulise bez jediného zaškrtnutia a hlavne presné dráhy bez vôle.

Musíme tiež pochváliť naladenie podvozka. Dobre odhlučnený podvozok pôsobil zvnútra ako z vyššej triedy a napriek rozbitým cestám dokázal aj bez záťaže výborne filtrovať nerovnosti. Uvidíme ako sa bude auto správať, keď ho vyskúšame s plnou záťažou, zatiaľ sa nám správanie novej generácie Fiatu Dobló po prvých kilometroch páčilo.

Veľkým pomocníkom pre firmy v prípade verzie Cargo bude telemetria Gateway, ktorá dokáže sťahovať dáta o jazde a informovať o pohybe vozidla, jeho zastávkach a štýle jazdy daného vodiča.

Základná cena pracovnej verzie s krátkym rázvorom Dobló bude začínať na 8790 eur bez DPH, ale Fiat pripravuje tiež Dobló Launch Edition – krátky Van s červenou farbou, motorom 1,6 a cenou 11 995 eur.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  7. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Slováci sa hojne stávajú majiteľmi nehnuteľností v cudzine
  2. Prečo mamy lákali deti na mobil, kľúče či diaľkové ovládanie?
  3. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  4. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  5. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  6. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  7. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  8. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  9. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  10. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 17 509
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 16 095
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 8 175
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 298
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 097
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 655
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 275
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 102
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 789
  10. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov 2 813

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéfa ÚPN Krajňáka považovali za cuciaka, teraz je pre koalíciu diktátor

Šéf Ústavu pamäti národa viedol spor s českým ministrom financií Andrejom Babišom a zamestnancami, ktorí mali blízko k extrémizmu.

Neprehliadnite tiež

Rolls-Royce Sweptail je historicky najdrahšie nové auto

Vyrobený je len jeden kus a jeho cena sa vyšplhala až na 13 miliónov dolárov.

F1: V Monaku vyhral Vettel na Ferrari, tretina jazdcov pretek nedokončila

Po deviatich rokoch Raikonnen opäť štartoval z pole position.

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

BMW oživuje ikonu deväťdesiatych rokov, luxusné kupé radu 8

Novinka využíva tradičné dizajnové prvky novým spôsobom.