SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Nový Fiat Dobló má dva charaktery a dve duše

Ak môže byť Fiat na niečo hrdý, tak je to jeho oddelenie Professional s úžitkovými autami. Je lídrom väčšiny trhov vrátane českého aj slovenského, kde žiari na výslní trojica vozidiel.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

Dlhoročnú predajnú jednotku Ducato inovovali relatívne nedávno. Druhým autom je obľúbená minidodávka Fiorino a tretím kompaktné Dobló, ktoré ponúkajú v pracovnej alebo osobnej verzii.

Dobló kupujú predovšetkým živnostníci, ale často ho využívajú aj rodiny s deťmi. Má totiž dve tváre a dva charaktery. Na trhu prišlo v roku 2000 a predalo sa ho 1,5 milióna kusov. Teraz sme sa zoznámili so štvrtou generáciou.

Úžitkové Fiaty ponesú nové logo

V čom tkvie úspech Fiatu Dobló? Odpoveď je jednoduchá, v jeho nesmiernej univerzálnosti, rozmanitosti a ponuke. Nová generácia prináša veľa zaujímavostí, ale najdôležitejšia je základná ponuka až ôsmich rôznych prevedení.

Základ tvorí päť modelov: van, kombi, plošina, valník a osobná verzia. K tomu sa kombinujú tri varianty dĺžky a výšky s názvom Standard, Maxi a Combi. Nakoniec sa to prelína so siedmimi motorizáciami, ktoré obsahujú benzínové a naftové motory a jednu variantu dokonca poháňa CNG.

img_3155_r8034_res.jpg

Fiat sa pri novej generácii zameral na dizajn, praktickejší interiér, odhlučnenie, spríjemnenie jazdných vlastností a ovládania auta. Nezabudli ani na prevádzkové náklady a väčšie firmy, ktoré prevádzkujú fleety. Všetky úžitkové Fiaty dostanú nové logo, ktoré okrem názvu automobilky ponesie označenie radu Professional.

Dobló dostalo trojmiestny interiér

Fiat Dobló v pracovnej a osobnej verzii dostal novú prednú časť, ktorá sa na prvý pohľad tak trochu usmieva. Predné svetlomety sú posadené o niečo vyššie a pod nimi prechádza celou prednou časťou úzka a dlhá maska chladiča, ktorá charakterizuje nový výraz Fiatu Dobló.

Fiat viac vsadil na horizontálne línie, ktoré auto mimoriadne rozširujú. Vo verzii van aj v osobnej verzii si môžete vybrať z dvoch rázvorov, ktoré zásadným spôsobom ovplyvňujú vnútorný priestor alebo veľkosť nákladného priestoru.

Z pohľadu dizajnu nepriniesla zadná časť nič nové, čo hlavne vo verzii Cargo ani nikto neočakával. Dôležitejšie zmeny vidíme v interiéri.

Dobló teraz ponúka trojmiestny interiér, čo považujeme za najväčší posun vpred vo využití vnútorného priestoru. Tým sa opäť rozšíria možnosti pre remeselníkov.

Pod sedákom v trojmiestnej verzii nájdete odkladací priestor pre prilbu či iné dokumenty, v dvojmiestnej verzii je možnosť úplne zložiť a zasunúť sedadlo spolujazdca do podlahy a previezť veľmi dlhé predmety.

Úžitok vylepšilo množstvo detailov

Osobne ma najviac prekvapilo osvieženie prístrojovej dosky a veľká ponuka odkladacích priestorov, osobná verzia ich má 23 s objemom 200 litrov. Zároveň sa posunuli a zväčšili výduchy ventilácie, aby otvorili priestor na jej ovládanie.

Celý stredový panel je umiestnený vyššie, s lepšou ergonómiou a na dosah pravej ruky. Pozícia za volantom Fiatu Dobló je veľmi príjemná a pripomína osobné auto. Zlepšila sa kvalita materiálov a dielenské spracovanie.

img_3157_r2869_res.jpg

Fiat Dobló chválime hlavne pre úžitok. Okrem šikovne riešených úložných priestorov sa dajú dvere nákladného priestoru otvárať do 180 stupňového uhla, aby bol lepší prístup k štvorcovému nákladnému priestoru s objemom 2,4 m3, kde sa dajú uložiť až dve europalety.

Po užívateľskej stránke oceňujeme veľké kľučky dverí nákladného priestoru, ktoré sa ovládajú malíčkom, držiak rebríka, sklopenie drôtenej mriežky, strešný otvor v nákladnom priestore na prevážanie dlhých predmetov a elektricky sklápateľné zrkadlá, ktoré predchádzajúca generácia nemala.

Osobnú verziu Panorama ponúkajú s troma výbavami

Osobná verzia Dobló Panorama je zameraná na rodinu a batožinu. Môžete tu prevážať predmety dlhé 2,5 metra, oba zadné rady sedadiel ( Dobló môže byť aj sedemmiestne) sa dajú sklápať alebo vyberať a základná verzia s krátkym rázvorom ponúka 790 litrový kufor, ktorý sa po sklopení všetkých sedadiel zväčší až na 3200 litrov.

Doblo Panorama ponúka Fiat s tromi výbavami Pop, Plus, Lounge s bohatou vnútornou výbavou. Dobló Panorama vo verzi Pop s motorom 1,4 litra stojí 12 390 eur s DPH.

img_3154_r8479_res.jpg

Na krátku prvú jazdu sme si vybrali verziu Cargo s turbodieselovým motorom 1,6 Multijet II s výkonom 105 koní a manuálnou prevodovkou. Tento maloobjemový motor nás prekvapil svojou dynamikou.

V nákladnom priestore sme samozrejme nevozili žiaden náklad, ale nástup motora a jeho následný záťah nás prekvapil z viacerých dôvodov. Nové nastavenie radenia by si zaslúžilo nálepku VW Group a dostalo nás do vytrženia.

Jazda bez záťaže nás nadchla

Po tlačovke nám potvrdili, že inžinieri pracovali na kulise radenia aj na spojke a na testovacej jazde sme to reálne pocítili. Jednotlivé rýchlosti tam krásne zapadajú, radiaca páka má čistý mechanický chod v kulise bez jediného zaškrtnutia a hlavne presné dráhy bez vôle.

Musíme tiež pochváliť naladenie podvozka. Dobre odhlučnený podvozok pôsobil zvnútra ako z vyššej triedy a napriek rozbitým cestám dokázal aj bez záťaže výborne filtrovať nerovnosti. Uvidíme ako sa bude auto správať, keď ho vyskúšame s plnou záťažou, zatiaľ sa nám správanie novej generácie Fiatu Dobló po prvých kilometroch páčilo.

Veľkým pomocníkom pre firmy v prípade verzie Cargo bude telemetria Gateway, ktorá dokáže sťahovať dáta o jazde a informovať o pohybe vozidla, jeho zastávkach a štýle jazdy daného vodiča.

Základná cena pracovnej verzie s krátkym rázvorom Dobló bude začínať na 8790 eur bez DPH, ale Fiat pripravuje tiež Dobló Launch Edition – krátky Van s červenou farbou, motorom 1,6 a cenou 11 995 eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Hygge ako životný štýl
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  5. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  6. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  7. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  8. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  9. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  10. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 185
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 31 908
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 704
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 181
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 035
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 571
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 928
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 833
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 533
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 698
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Marcel Slávik

Minister hospodárstva naňho podal trestné oznámenie.

1 h
Joe Biden.

Pozrite si prehľad dnešného dňa.

1 h
Ilustračná fotografia.

Testovanie sa koná od 18. do 26. januára.

2 h
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Valec OĽaNO ide ďalej

Peter Tkačenko

Niekto zabudol, že terajšia vláda je zajtrajšia opozícia.

4 h