SME

Nový Fiat Dobló má dva charaktery a dve duše

Ak môže byť Fiat na niečo hrdý, tak je to jeho oddelenie Professional s úžitkovými autami. Je lídrom väčšiny trhov vrátane českého aj slovenského, kde žiari na výslní trojica vozidiel.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

Dlhoročnú predajnú jednotku Ducato inovovali relatívne nedávno. Druhým autom je obľúbená minidodávka Fiorino a tretím kompaktné Dobló, ktoré ponúkajú v pracovnej alebo osobnej verzii.

Dobló kupujú predovšetkým živnostníci, ale často ho využívajú aj rodiny s deťmi. Má totiž dve tváre a dva charaktery. Na trhu prišlo v roku 2000 a predalo sa ho 1,5 milióna kusov. Teraz sme sa zoznámili so štvrtou generáciou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Úžitkové Fiaty ponesú nové logo

V čom tkvie úspech Fiatu Dobló? Odpoveď je jednoduchá, v jeho nesmiernej univerzálnosti, rozmanitosti a ponuke. Nová generácia prináša veľa zaujímavostí, ale najdôležitejšia je základná ponuka až ôsmich rôznych prevedení.

SkryťVypnúť reklamu

Základ tvorí päť modelov: van, kombi, plošina, valník a osobná verzia. K tomu sa kombinujú tri varianty dĺžky a výšky s názvom Standard, Maxi a Combi. Nakoniec sa to prelína so siedmimi motorizáciami, ktoré obsahujú benzínové a naftové motory a jednu variantu dokonca poháňa CNG.

img_3155_r8034_res.jpg

Fiat sa pri novej generácii zameral na dizajn, praktickejší interiér, odhlučnenie, spríjemnenie jazdných vlastností a ovládania auta. Nezabudli ani na prevádzkové náklady a väčšie firmy, ktoré prevádzkujú fleety. Všetky úžitkové Fiaty dostanú nové logo, ktoré okrem názvu automobilky ponesie označenie radu Professional.

Dobló dostalo trojmiestny interiér

Fiat Dobló v pracovnej a osobnej verzii dostal novú prednú časť, ktorá sa na prvý pohľad tak trochu usmieva. Predné svetlomety sú posadené o niečo vyššie a pod nimi prechádza celou prednou časťou úzka a dlhá maska chladiča, ktorá charakterizuje nový výraz Fiatu Dobló.

SkryťVypnúť reklamu

Fiat viac vsadil na horizontálne línie, ktoré auto mimoriadne rozširujú. Vo verzii van aj v osobnej verzii si môžete vybrať z dvoch rázvorov, ktoré zásadným spôsobom ovplyvňujú vnútorný priestor alebo veľkosť nákladného priestoru.

Z pohľadu dizajnu nepriniesla zadná časť nič nové, čo hlavne vo verzii Cargo ani nikto neočakával. Dôležitejšie zmeny vidíme v interiéri.

Dobló teraz ponúka trojmiestny interiér, čo považujeme za najväčší posun vpred vo využití vnútorného priestoru. Tým sa opäť rozšíria možnosti pre remeselníkov.

Pod sedákom v trojmiestnej verzii nájdete odkladací priestor pre prilbu či iné dokumenty, v dvojmiestnej verzii je možnosť úplne zložiť a zasunúť sedadlo spolujazdca do podlahy a previezť veľmi dlhé predmety.

SkryťVypnúť reklamu

Úžitok vylepšilo množstvo detailov

Osobne ma najviac prekvapilo osvieženie prístrojovej dosky a veľká ponuka odkladacích priestorov, osobná verzia ich má 23 s objemom 200 litrov. Zároveň sa posunuli a zväčšili výduchy ventilácie, aby otvorili priestor na jej ovládanie.

Celý stredový panel je umiestnený vyššie, s lepšou ergonómiou a na dosah pravej ruky. Pozícia za volantom Fiatu Dobló je veľmi príjemná a pripomína osobné auto. Zlepšila sa kvalita materiálov a dielenské spracovanie.

img_3157_r2869_res.jpg

Fiat Dobló chválime hlavne pre úžitok. Okrem šikovne riešených úložných priestorov sa dajú dvere nákladného priestoru otvárať do 180 stupňového uhla, aby bol lepší prístup k štvorcovému nákladnému priestoru s objemom 2,4 m3, kde sa dajú uložiť až dve europalety.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po užívateľskej stránke oceňujeme veľké kľučky dverí nákladného priestoru, ktoré sa ovládajú malíčkom, držiak rebríka, sklopenie drôtenej mriežky, strešný otvor v nákladnom priestore na prevážanie dlhých predmetov a elektricky sklápateľné zrkadlá, ktoré predchádzajúca generácia nemala.

Osobnú verziu Panorama ponúkajú s troma výbavami

Osobná verzia Dobló Panorama je zameraná na rodinu a batožinu. Môžete tu prevážať predmety dlhé 2,5 metra, oba zadné rady sedadiel ( Dobló môže byť aj sedemmiestne) sa dajú sklápať alebo vyberať a základná verzia s krátkym rázvorom ponúka 790 litrový kufor, ktorý sa po sklopení všetkých sedadiel zväčší až na 3200 litrov.

Doblo Panorama ponúka Fiat s tromi výbavami Pop, Plus, Lounge s bohatou vnútornou výbavou. Dobló Panorama vo verzi Pop s motorom 1,4 litra stojí 12 390 eur s DPH.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

img_3154_r8479_res.jpg

Na krátku prvú jazdu sme si vybrali verziu Cargo s turbodieselovým motorom 1,6 Multijet II s výkonom 105 koní a manuálnou prevodovkou. Tento maloobjemový motor nás prekvapil svojou dynamikou.

V nákladnom priestore sme samozrejme nevozili žiaden náklad, ale nástup motora a jeho následný záťah nás prekvapil z viacerých dôvodov. Nové nastavenie radenia by si zaslúžilo nálepku VW Group a dostalo nás do vytrženia.

Jazda bez záťaže nás nadchla

Po tlačovke nám potvrdili, že inžinieri pracovali na kulise radenia aj na spojke a na testovacej jazde sme to reálne pocítili. Jednotlivé rýchlosti tam krásne zapadajú, radiaca páka má čistý mechanický chod v kulise bez jediného zaškrtnutia a hlavne presné dráhy bez vôle.

Musíme tiež pochváliť naladenie podvozka. Dobre odhlučnený podvozok pôsobil zvnútra ako z vyššej triedy a napriek rozbitým cestám dokázal aj bez záťaže výborne filtrovať nerovnosti. Uvidíme ako sa bude auto správať, keď ho vyskúšame s plnou záťažou, zatiaľ sa nám správanie novej generácie Fiatu Dobló po prvých kilometroch páčilo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veľkým pomocníkom pre firmy v prípade verzie Cargo bude telemetria Gateway, ktorá dokáže sťahovať dáta o jazde a informovať o pohybe vozidla, jeho zastávkach a štýle jazdy daného vodiča.

Základná cena pracovnej verzie s krátkym rázvorom Dobló bude začínať na 8790 eur bez DPH, ale Fiat pripravuje tiež Dobló Launch Edition – krátky Van s červenou farbou, motorom 1,6 a cenou 11 995 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  2. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  4. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  5. Plátené tašky a opakované použitie
  6. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  7. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  8. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  1. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  3. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Podpora projektov, ktoré učia ľudí postaviť sa za seba
  6. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 8 179
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 4 917
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 443
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 151
  5. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 725
  6. Plátené tašky a opakované použitie 2 663
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 2 308
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 122
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Samuel Ivančák: Iron Maiden oslavujú 50 rokov. Bratislavským koncertom dokázali, že ich odkaz tu s nami bude aj o ďalšie polstoročie
  3. Vladimír Bojničan: Miklošov omyl: Nie progresivizmus, ale konzervatívny klerikalizmus priviedol svet do postfaktického chaosu
  4. Timotej Opálek: Peter Doherty - Felt Better Alive
  5. Patrik Benčík: Denník advokáta: 22 rokov v advokácii & 1 z 5800 advokátov
  6. Irena Šimuneková: Vyšehrad
  7. Branko Štefanatný: Dôverujte, ale preverujte
  8. Matúš Grznár: Prosperujúci domov kdekoľvek na Slovensku – píše sa rok 2053
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 33 377
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 23 451
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 592
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 591
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 10 782
  6. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 640
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 788
  8. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 5 156
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  3. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  4. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  5. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  6. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  7. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  8. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu