SME
Štvrtok, 1. december, 2022 | Meniny má Edmund

Nový Fiat Dobló má dva charaktery a dve duše

Ak môže byť Fiat na niečo hrdý, tak je to jeho oddelenie Professional s úžitkovými autami. Je lídrom väčšiny trhov vrátane českého aj slovenského, kde žiari na výslní trojica vozidiel.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

Dlhoročnú predajnú jednotku Ducato inovovali relatívne nedávno. Druhým autom je obľúbená minidodávka Fiorino a tretím kompaktné Dobló, ktoré ponúkajú v pracovnej alebo osobnej verzii.

Dobló kupujú predovšetkým živnostníci, ale často ho využívajú aj rodiny s deťmi. Má totiž dve tváre a dva charaktery. Na trhu prišlo v roku 2000 a predalo sa ho 1,5 milióna kusov. Teraz sme sa zoznámili so štvrtou generáciou.

Úžitkové Fiaty ponesú nové logo

V čom tkvie úspech Fiatu Dobló? Odpoveď je jednoduchá, v jeho nesmiernej univerzálnosti, rozmanitosti a ponuke. Nová generácia prináša veľa zaujímavostí, ale najdôležitejšia je základná ponuka až ôsmich rôznych prevedení.

Základ tvorí päť modelov: van, kombi, plošina, valník a osobná verzia. K tomu sa kombinujú tri varianty dĺžky a výšky s názvom Standard, Maxi a Combi. Nakoniec sa to prelína so siedmimi motorizáciami, ktoré obsahujú benzínové a naftové motory a jednu variantu dokonca poháňa CNG.

img_3155_r8034_res.jpg

Fiat sa pri novej generácii zameral na dizajn, praktickejší interiér, odhlučnenie, spríjemnenie jazdných vlastností a ovládania auta. Nezabudli ani na prevádzkové náklady a väčšie firmy, ktoré prevádzkujú fleety. Všetky úžitkové Fiaty dostanú nové logo, ktoré okrem názvu automobilky ponesie označenie radu Professional.

Dobló dostalo trojmiestny interiér

Fiat Dobló v pracovnej a osobnej verzii dostal novú prednú časť, ktorá sa na prvý pohľad tak trochu usmieva. Predné svetlomety sú posadené o niečo vyššie a pod nimi prechádza celou prednou časťou úzka a dlhá maska chladiča, ktorá charakterizuje nový výraz Fiatu Dobló.

Fiat viac vsadil na horizontálne línie, ktoré auto mimoriadne rozširujú. Vo verzii van aj v osobnej verzii si môžete vybrať z dvoch rázvorov, ktoré zásadným spôsobom ovplyvňujú vnútorný priestor alebo veľkosť nákladného priestoru.

Z pohľadu dizajnu nepriniesla zadná časť nič nové, čo hlavne vo verzii Cargo ani nikto neočakával. Dôležitejšie zmeny vidíme v interiéri.

Dobló teraz ponúka trojmiestny interiér, čo považujeme za najväčší posun vpred vo využití vnútorného priestoru. Tým sa opäť rozšíria možnosti pre remeselníkov.

Pod sedákom v trojmiestnej verzii nájdete odkladací priestor pre prilbu či iné dokumenty, v dvojmiestnej verzii je možnosť úplne zložiť a zasunúť sedadlo spolujazdca do podlahy a previezť veľmi dlhé predmety.

Úžitok vylepšilo množstvo detailov

Osobne ma najviac prekvapilo osvieženie prístrojovej dosky a veľká ponuka odkladacích priestorov, osobná verzia ich má 23 s objemom 200 litrov. Zároveň sa posunuli a zväčšili výduchy ventilácie, aby otvorili priestor na jej ovládanie.

Celý stredový panel je umiestnený vyššie, s lepšou ergonómiou a na dosah pravej ruky. Pozícia za volantom Fiatu Dobló je veľmi príjemná a pripomína osobné auto. Zlepšila sa kvalita materiálov a dielenské spracovanie.

img_3157_r2869_res.jpg

Fiat Dobló chválime hlavne pre úžitok. Okrem šikovne riešených úložných priestorov sa dajú dvere nákladného priestoru otvárať do 180 stupňového uhla, aby bol lepší prístup k štvorcovému nákladnému priestoru s objemom 2,4 m3, kde sa dajú uložiť až dve europalety.

Po užívateľskej stránke oceňujeme veľké kľučky dverí nákladného priestoru, ktoré sa ovládajú malíčkom, držiak rebríka, sklopenie drôtenej mriežky, strešný otvor v nákladnom priestore na prevážanie dlhých predmetov a elektricky sklápateľné zrkadlá, ktoré predchádzajúca generácia nemala.

Osobnú verziu Panorama ponúkajú s troma výbavami

Osobná verzia Dobló Panorama je zameraná na rodinu a batožinu. Môžete tu prevážať predmety dlhé 2,5 metra, oba zadné rady sedadiel ( Dobló môže byť aj sedemmiestne) sa dajú sklápať alebo vyberať a základná verzia s krátkym rázvorom ponúka 790 litrový kufor, ktorý sa po sklopení všetkých sedadiel zväčší až na 3200 litrov.

Doblo Panorama ponúka Fiat s tromi výbavami Pop, Plus, Lounge s bohatou vnútornou výbavou. Dobló Panorama vo verzi Pop s motorom 1,4 litra stojí 12 390 eur s DPH.

img_3154_r8479_res.jpg

Na krátku prvú jazdu sme si vybrali verziu Cargo s turbodieselovým motorom 1,6 Multijet II s výkonom 105 koní a manuálnou prevodovkou. Tento maloobjemový motor nás prekvapil svojou dynamikou.

V nákladnom priestore sme samozrejme nevozili žiaden náklad, ale nástup motora a jeho následný záťah nás prekvapil z viacerých dôvodov. Nové nastavenie radenia by si zaslúžilo nálepku VW Group a dostalo nás do vytrženia.

Jazda bez záťaže nás nadchla

Po tlačovke nám potvrdili, že inžinieri pracovali na kulise radenia aj na spojke a na testovacej jazde sme to reálne pocítili. Jednotlivé rýchlosti tam krásne zapadajú, radiaca páka má čistý mechanický chod v kulise bez jediného zaškrtnutia a hlavne presné dráhy bez vôle.

Musíme tiež pochváliť naladenie podvozka. Dobre odhlučnený podvozok pôsobil zvnútra ako z vyššej triedy a napriek rozbitým cestám dokázal aj bez záťaže výborne filtrovať nerovnosti. Uvidíme ako sa bude auto správať, keď ho vyskúšame s plnou záťažou, zatiaľ sa nám správanie novej generácie Fiatu Dobló po prvých kilometroch páčilo.

Veľkým pomocníkom pre firmy v prípade verzie Cargo bude telemetria Gateway, ktorá dokáže sťahovať dáta o jazde a informovať o pohybe vozidla, jeho zastávkach a štýle jazdy daného vodiča.

Základná cena pracovnej verzie s krátkym rázvorom Dobló bude začínať na 8790 eur bez DPH, ale Fiat pripravuje tiež Dobló Launch Edition – krátky Van s červenou farbou, motorom 1,6 a cenou 11 995 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ťažko uveriť, že aj takto kvalitne sa dá študovať na Slovensku
  2. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  3. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  4. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  5. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  6. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  7. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  2. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  3. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  4. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  5. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  6. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  7. Zmeny v systéme revíznych postupov
  8. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 14 880
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 919
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 525
  4. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 5 173
  5. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 062
  6. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 352
  7. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 097
  8. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 1 068
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Radko Mačuha: Správa o stave republiky opozičného politika Róberta Fica.
  2. Ľubomír Maretta: Odpustenie
  3. Michal Pavlík: Ako rastú výdavky slovenských domácností
  4. Unicef Slovensko: Ilustrácie, ktoré zachraňujú životy
  5. Dada Vozáriková: Namíbijský denník (6): Ako sme zablúdili
  6. Viktor Pamula: Futbalový klub- záchrana
  7. Rudolfa Vallová: Mečiarizmus - problém uvalený na celú epochu
  8. Anna Miľanová: Závislosť na droge... 2022
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 227 347
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 884
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 153
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 947
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 4 152
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 043
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 4 037
  8. Mária Križanová: Matematika a matikári. 2 887
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu