SME
Sobota, 25. september, 2021 | Meniny má VladislavKrížovkyKrížovky

Videli sme nový Hyundai Tucson naživo

Hyundai v Berlíne predviedol svoje najdôležitejšie nové SUV so starým menom. Pozrite si prvé video a naše osobné dojmy.

(Zdroj: Hyundai)

Preteky v odhaľovaní noviniek pred svetovými autosalónmi naberajú na intenzite. Automobilkám už nestačí pustiť fotografie očakávaného modelu na verejnosť, ale tri týždne pred autosalónom organizujú prieméry na rôznych miestach sveta.

Hyundai napríklad v Berlíne odhalil svoj nový a pre popularitu SUV kľúčový model Tucson. Bolo to asi prvýkrát v histórii, čo kórejská automobilka odhalila nové auto bez dlhých rečí.

Po krátkom úvode pozval hlavný dizajnér Peter Schreyer fotografov k autu, a to bolo všetko. Tucson prišiel pred zraky odbornej verejnosti bez dlhých rečí, prejavov a úmornej prezentácie. To sa ešte nikdy nestalo a zároveň asi nikdy predtým nehovorilo kórejské auto dizajnom tak, ako teraz.

Výroba štartuje v českých Nošoviciach

Po nevýraznej druhej generácii s názvom ix35 ožíva slávnejšie meno budúceho celosvetového modelu. Automobilka považuje za lepšie celosvetovo platné označenie Tucson, než číselný kód v Európe a iné mená na ostatných kontinentoch.

Napriek celosvetovému záberu bude nový Tucson výrazne európskym autom s európskym dizajnom exteriéru. Celú produkciu pre Európu bude mať na starosti výrobný závod v českých Nošoviciach.

Tam prebieha posledná fáza prípravy sériovej výroby takmer štyri a pol metra dlhého SUV. Napriek obmedzeným informáciám vieme, že ide o kompletne prepracované auto oproti súčasnému modelu ix35.

Na prvý pohľad vidno rozdiel v koncepcii a prístupe k tvorbe detailov. Stačí si prezrieť tesniace gumy okolo okien, lícovanie jednotlivých dielcov, špeciálnu tesniacu hmotu medzi kapotou a svetlami, detaily nárazníka, kľučky dverí, chod tlačidiel a najmä treba počuť zvuk pri zatváraní dverí.

Predvádza nový dizajn

Karoséria opúšťa donedávna preferované spojenie SUV a minivanu v ďaleko dopredu siahajúcich predných stĺpikoch. Tucson má stĺpiky čelného okna posunuté dozadu a podstatne lepší výhľad z pozície vodiča.

Rovnejšia kapota pôsobí tiež lepšie a so systémom zdvíhania pri zrážke s chodcom citeľne zvyšuje bezpečnosť. Dokonca aj medzera medzi motorom a kapotou je nadštandardne veľká.

Bok auta prichádza s dizajnom nižších okien a vyšších bokov karosérie. Toto riešenie opticky autu prospieva, ale trochu uberá z presvetlenia interiéru.

Ponuka motorov:

motor

palivo

výkon (kW)

prevodovka

1,6 GDI

benzín

99

6M

1.6T-GDI

benzín

129

6M / 7DCT

1,7 CRDi

nafta

85

6M

2,0 CRDi

nafta

100

6M / 6A

2,0 CRDi

nafta

135

6M / 6A

Vzhľad dostal prednosť

Pohľad na Tucson so zabudovanými stretávacími svetlami celkom lahodí oku. Poteší najmä to, že auto má nápad a jednotný štýl, ktorý spája predok aj zadok.

Dizajnéri pri tvorbe karosérie trochu ignorovali praktické zakrytie prahov dverami, a preto má Tucson nezakryté vonkajšie prahy.

Dvere bez spodnej gumovej lišty nesiahajú až pod prahy, ale končia vyššie. Prospieva to dizajnu a nie ochrane nohavíc pred špinou počas nastupovania. Vnútorná časť prahu je nízka oproti podlahe, miesto na nohy výborné, akurát v sychravom počasí bude treba výraznejšie obkračovať.

Interiér pôsobí konzervatívnejšie

Tucson prináša na rozdiel od svojich sesterských modelov iný pohľad na interiér. Využíva nám známe prvky, avšak interiér nemá cieľ prvoplánovo ohúriť.

Nápadnú okázalosť a hýrenie tvarmi vystriedala nebývalá triezvosť. Na prvý pohľad vyzerá palubná doska zo štylistického hľadiska ako krok späť.

V skutočnosti vidieť pokrok v chode tlačidiel, vypracovaní detailov a ergonómii. Už samotný displej má iné zobrazenie ako sesterské autá.

Zdedil široký kufor

Nenápadnosť interiéru novému modelu svedčí. Spokojnosť vyjadrujeme s prístupom do kufra, ktorý má objem 513 litrov a dvojité dno.

Po vzore prvej generácie bude dominantou batožinového priestoru šírka. Krycia roleta však nemá bočné vodiace lišty a operadlá nemožno odistiť z batožinového priestoru.

Prvý Tucson mal systém, pri ktorom po sklopení operadiel klesli do podlahy aj sedáky. Po prvej osobnej skúsenosti nám Tucson príde ako auto orientované na dizajn, pasažierov vpredu, batožinový priestor a pochopiteľne širokú výbavu.

Pribudlo množstvo systémov

Niekedy v lete na prvých veľkosériových kusoch zistíme, ako novinka jazdí, ako pracuje jej pohon a najmä ako funguje množstvo elektronických systémov aktívnej bezpečnosti.

Tucson môže mať vo výbave systém pre autonómne núdzové brzdenie AEB a tri úrovne fungovania: chodci, mesto a mimomestská premávka.

Auto pri hroziacej nehode samé spomalí a dokáže reagovať na vzniknuté situácie v širokom spektre rýchlostí. Okrem sledovania mŕtveho uhla a čítania dopravných značiek bude Tucson vedieť aktívne zasiahnuť do riadenia pre udržanie vozidla na ceste.

Zmenil sa tiež displej na stredovej konzole za väčší a s rýchlejšou odozvou na dotyk, pribudla zabudovaná navigácia Tom Tom so sedemročnou bezplatnou aktualizáciou a samočinný parkovací asistent.

Zatiaľ jeden nový motor

Na výber sú dva benzínové motory s priamym vstrekovaním paliva 1.6 GDI a 1.6 T-GDI. Preplňovaný motor 1,6 T-GDI dosahuje maximálny výkon 129 kW (176 k).

Turbokompresorom prepĺňaný motor 1.6 T-GDI kombinujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo s novou 7-stupňovou prevodovkou DCT s dvoma spojkami.

Základným dieselom bude štvorvalec 1,7 CRDi a (85 kW) a dve verzie motora 2.0 CRDi s výkonom 100 kW (136 k) a alebo 135 kW (184 k). Tucson aspoň pri prvom statickom stretnutí zanechal dojem nového auta, ktoré má s históriou spoločné len meno.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  2. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  3. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  5. Znalec slovenského brandy
  6. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  7. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  8. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  9. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  10. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  1. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  2. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  3. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  4. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  5. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  6. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  7. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 782
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 6 086
  3. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 5 342
  4. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 506
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 516
  6. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 324
  7. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 187
  8. Slovenský orloj – svetová atrakcia 3 167
  9. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 108
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 2 753
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Operný spevák Peter Dvorský.

SND mu pripravilo operné gala.


23. sep

Vykonali viac ako 10-tisíc PCR testov.


2 h
Peter Sagan.

Kto sú najväčší favoriti na zisk dúhového dresu?


21 h
Predseda Smeru Robert Fico.

V prvej vláde odpísané záverečné práce spolustraníkov neriešil.


14 h

Neprehliadnite tiež

Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


19 h
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep
Mercedes-Benz AMG GT63 S E Performance 4-Door

Od roku 2025 bude mať výrobca nové platformy len elektrické.


20. sep

Blogy SME

  1. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes.
  2. Andy Morávek: Tomuto štátu už nedarujem ani jedinú kvapku mojej krvi. Nezaslúži(š) si ju!
  3. Iveta Bakitová: Taliansko - poznávanie známych aj menej známych miest pokračuje
  4. Štefan Vidlár: Autority
  5. Anton Kovalčík: Len aby si neublížil(a)!
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 17. - Antarktída a jej zabudnutí objavitelia
  7. Jozef Sitko: Zákonnosť či spravodlivosť? Že by neaktuálna téma?
  8. Organizácia muskulárnych dystrofikov v SR: Moderátor Junior: Nezmením a nevyliečim nikoho, ale môžem pomôcť zviditeľniť
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 570
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 13 076
  3. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 6 048
  4. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 479
  5. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 4 893
  6. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 4 880
  7. Peter Chudý: Aký je motív sledovania špeciálneho prokurátora Daniela Lipšica? Kompromitácia alebo príprava na spáchanie násilného trestného činu? 3 769
  8. Pavel Dvořák: Ako ma zmenilo desať rokov v Číne 3 669
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
Skryť Zatvoriť reklamu