Po 9 rokoch pripravilo Mitsubishi nový pickup L200

Japonci dopriali piatej generácii modelu L200 vyššiu tuhosť karosérie, novú manuálnu prevodovku a prepracovaný naftový motor.

(Zdroj: Mitsubishi)

Mitsubishi považuje model L200 za strategický automobil. Vyvinutý bol ako „ultimatívny športovo-úžitkový terénny pick-up tzv. Ultimate Sport Utility Truck“.

Dizajn exteriéru si zachováva línie svojho predchodcu, no zároveň prináša nižší aerodynamický odpor vzduchu, čo by malo vozidlu zabezpečiť okrem iného aj nižšiu spotrebu paliva.

Automobilka sľubuje, že nový vznetový agregát je tiež tichší a spolu s úpravami na karosérii sa do interiéru prenesie menej jeho zvukového prejavu.

Zväčšená dĺžka uloženia zadných listových pružín by mala prispieť k nižším vibráciám.

Dve verzie naftového nového motora

Nová L200 získa prepracované riadenie so strmším prevodom. Automobil si zachová polomer otáčania na úrovni 5,9 metra rovnako ako v predchádzajúcej generácii.

Vďaka novým materiálom a potrebným úpravám by sa karoséria pickupu mala krútiť menej. Skelet je pevnejší približne o 7 %, čo by malo zabezpečiť lepšie výsledky najmä v teréne.

Nový celohliníkový turbodieselový motor s objemom 2,4 litra MIVEC (4N15) spolupracuje s novou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Voči svojmu predchodcovi by mal spotrebovať o 17 % paliva menej.

Agregát produkuje výkon 113 kW (154 k) a maximálny krútiaci moment 380 Nm. V silnejšom prevedení hodnoty poskočia na 133 kW (181 k) a 430 Nm krútiaceho momentu.

Konštrukčné zmeny zabezpečili dlhší interval na výmenu oleja o 5.000 km na 20.000 km.

Stabilnejší v teréne i na ceste

Nechýba ani automatická prevodovka so šiestimi stupňami a možnosťou preraďovať stupne pádlami pod volantom. Prvú údržbu si prevodovka vyžiada po najazdení 80.000 km.

Systém pohonu 4x4 označený ako SS4-II - Super Select 4WD II (s redukciou a po novom s elektronickým priradením pohonu 4WD) má priniesť väčšiu stabilitu v zákrutách aj na spevnených povrchoch, pričom vodič si otočením voliča pohonu môže vybrať zo štyroch jazdných režimov.

Elektronika je schopná kontrolovať aj stabilitu prípadného prívesu, pomáha pri rozjazde do kopca a signalizuje vybočenie z jazdného pruhu.

Automobil môže na cestu svietiť bi-xenónový svetlometmi a cez deň na seba upozorňovať LED denným svietením.

Pickup L200 bol skonštruovaný spoločnosťou Mitsubishi Motors Thajsko a je určený pre všetky svetové trhy. V Európe bude uvedený v lete 2015 a to v oboch verziách karosérie Club Cab a Double Cab.

Piatu generáciu modelu L200 predstaví japonská značka na nadchádzajúcom 85. Medzinárodnom Autosalóne v Ženeve.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  2. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  3. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  4. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 378
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 461
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 704
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 240
  5. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 010
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 979
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 913
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 699
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 498
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 896

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Mnohí mlčia, on nie. Služba vlasti z neho spravila lovca ľudí

Mikuláš Tóth tvrdí, že si z vojenčiny priniesol domov traumu. A rozhodol sa, že nebude mlčať. Protestuje.

EKONOMIKA

Prečo sa Juhoafričan teší, keď si môže poslať životopis cez SMS (rozhovor)

Na zemi žije viac ľudí bez fyzickej adresy než s adresou.

KOMENTÁRE

Mihál opúšťa Sulíka. Máme na viac?

Predseda SaS je výraznou osobnosťou, ktorá ľudí rozdeľuje.

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Danko sa nás na nič nespýtal, hovorí šéf EPH.

Neprehliadnite tiež

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu

Ak natankujete Jaguar na pumpe Shell, môžete zaplatiť online priamo z auta

Platbu za palivo jednoducho potvrdíte na dotykovom displeji.

Česká vláda dá miliardu na vybudovanie nabíjačiek pre elektromobily

Pomôcť by mali aj dotácie na kúpu elektromobilov.

Pozrite si rebríček 50 najpredávanejších áut sveta

Jediným nováčikom v prvej desiatke poradia je Honda Civic.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop