Mitsubishi považuje model L200 za strategický automobil. Vyvinutý bol ako „ultimatívny športovo-úžitkový terénny pick-up tzv. Ultimate Sport Utility Truck“.
Dizajn exteriéru si zachováva línie svojho predchodcu, no zároveň prináša nižší aerodynamický odpor vzduchu, čo by malo vozidlu zabezpečiť okrem iného aj nižšiu spotrebu paliva.
Automobilka sľubuje, že nový vznetový agregát je tiež tichší a spolu s úpravami na karosérii sa do interiéru prenesie menej jeho zvukového prejavu.
Zväčšená dĺžka uloženia zadných listových pružín by mala prispieť k nižším vibráciám.
Dve verzie naftového nového motora
Nová L200 získa prepracované riadenie so strmším prevodom. Automobil si zachová polomer otáčania na úrovni 5,9 metra rovnako ako v predchádzajúcej generácii.
Vďaka novým materiálom a potrebným úpravám by sa karoséria pickupu mala krútiť menej. Skelet je pevnejší približne o 7 %, čo by malo zabezpečiť lepšie výsledky najmä v teréne.
Nový celohliníkový turbodieselový motor s objemom 2,4 litra MIVEC (4N15) spolupracuje s novou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Voči svojmu predchodcovi by mal spotrebovať o 17 % paliva menej.
Agregát produkuje výkon 113 kW (154 k) a maximálny krútiaci moment 380 Nm. V silnejšom prevedení hodnoty poskočia na 133 kW (181 k) a 430 Nm krútiaceho momentu.
Konštrukčné zmeny zabezpečili dlhší interval na výmenu oleja o 5.000 km na 20.000 km.
Stabilnejší v teréne i na ceste
Nechýba ani automatická prevodovka so šiestimi stupňami a možnosťou preraďovať stupne pádlami pod volantom. Prvú údržbu si prevodovka vyžiada po najazdení 80.000 km.
Systém pohonu 4x4 označený ako SS4-II - Super Select 4WD II (s redukciou a po novom s elektronickým priradením pohonu 4WD) má priniesť väčšiu stabilitu v zákrutách aj na spevnených povrchoch, pričom vodič si otočením voliča pohonu môže vybrať zo štyroch jazdných režimov.
Elektronika je schopná kontrolovať aj stabilitu prípadného prívesu, pomáha pri rozjazde do kopca a signalizuje vybočenie z jazdného pruhu.
Automobil môže na cestu svietiť bi-xenónový svetlometmi a cez deň na seba upozorňovať LED denným svietením.
Pickup L200 bol skonštruovaný spoločnosťou Mitsubishi Motors Thajsko a je určený pre všetky svetové trhy. V Európe bude uvedený v lete 2015 a to v oboch verziách karosérie Club Cab a Double Cab.
Piatu generáciu modelu L200 predstaví japonská značka na nadchádzajúcom 85. Medzinárodnom Autosalóne v Ženeve.