SME
Utorok, 21. marec, 2023 | Meniny má Blahoslav
reklama

Subaru vyrobilo už 15 miliónov boxerov

Pre Subaru príznačnú konštrukciu motora použili prvý krát v roku 1966. Typický zvuk si užívame dodnes a najviac nám chutil v Impreze STi na snehu.

(Zdroj: Subaru)

Japonská automobilka potrebovala na prekročenie pätnásťmiliónovej hranice 49 rokov. V horizontálne uloženom motore Subaru Boxer sa symetricky a akoby naležato rozmiestnené piesty pohybujú oproti sebe.

Takto vzájomne kompenzujú zotrvačné sily. Pripomínajú pohyby pästí boxerov pri zápase, podľa čoho dostal motor názov.

Výsledkom sú nižšie vibrácie, vyváženosť pohyblivých častí a hladký nástup otáčok až k hornému spektru.

Plochý a nízky profil motora pomáha znížiť ťažisko automobilu a v podstate konštruktérom pri jednom type uloženia motora uľahčuje prácu.

Ešte máme v živej pamäti nenapodobiteľný zvuk boxerového motora z medzigeneračného porovnania modelov STi na snehu, ktoré si pripomenieme videom. Aj zima bola vtedy iná, lepšia.

Výhody unikátnej konštrukcie posmelili Subaru využiť technológiu boxer aj pri naftových motoroch, konkrétne prvom vlastnom naftovom štvorvalci z dielne Subaru. Subaru Boxer Diesel uviedli na trh v roku 2007.

Najnovšími vývojovými stupňami pri benzínových motoroch sú konštrukčné rady FB25: atmosférický motor s objemom 2,5 l v modeloch Outback 2015 a nový DIT (Direct Injection Turbo) prepĺňaný motor s priamym vstrekovaním paliva s objemom 1,6 a 2,0 l.

Subaru prežíva obdobie štatistík

V januári tohto roka prekonalo Subaru hranicu 14 miliónov vyrobených áut so symetrickým pohonom všetkých kolies (Symetric AWD). Leone 4WD kombi bolo prvé Subaru s AWD a na trh vyšlo v septembri 1972.

Symetrické AWD je jednou z kľúčových technológií Subaru. Tento systém pohonu všetkých kolies Subaru vyvinulo, priebežne zdokonaľovalo a zatiaľ pri tejto koncepcii ostáva.

Tento typ pohonu všetkých kolies nie je najľahší, ale umožňuje vyvážené rozloženie hmotnosti. Hnací reťazec je totiž spolu s pozdĺžne uloženým boxer motorom umiestnený symetricky v stredovej osi vozidla.

To je tiež prípad nového modelu Forester, ktorý sme nedávno otestovali v prostredí jemu vlastnom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49%
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  7. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Na čo myslieť pri prediktívnej údržbe?
  2. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  3. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  4. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  5. Spoločnosť AGEL SK a VŠZaSP podpísali zmluvu o spolupráci
  6. Čo všetko potrebujete vedieť, ak chcete tehlovú fasádu
  7. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  8. Nový e-book od BaseLinker Kompletný sprievodca po marketplacoch
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 14 292
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 538
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 946
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 057
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 710
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 6 124
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 214
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 037
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Soňa Kallová: Mierotvorci Slovania alebo tradícia Svätoplukových prútov stále živá
  2. Ján Šeďo: Cár necestuje, nešoféruje, ľuďom tlačia do hlavy kaleráby.
  3. Miroslav Pollák: Odkiaľ pokiaľ s humorom
  4. Martina Paulenová: Otočiť sa, či pokračovať?
  5. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 4. časť
  6. Anna Miľanová: Pník 1,2... 2022
  7. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 3. časť
  8. Peter Žiak: Zákaz spaľovacích motorov = nešťastie pre Slovensko
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 045
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 576
  3. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 780
  4. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 4 579
  5. Miroslav Žiak: Drogy ako biznis pre vyvolených na Slovensku? 2 514
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 499
  7. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 2 498
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 353
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
SkryťZatvoriť reklamu