Tri roky po uvedení nového Peugeotu 208 predstaví francúzska značka jeho omladenú verziu. Pred očami verejnosti sa ukáže na blížiacom sa autosalóne v Ženeve.
Po dizajnovej stránke automobil získa nový nárazník s rozšírenou prednou maskou chladiča, ktorá je hustejšia a integrovaná do predného nárazníka. Nové hmlové svetlá majú vozidlu zabezpečiť širší vzhľad.
Modernizovaný model 208 získa od druhého stupňa výbavy aj upravené dvojfarebné svetlomety s LED denným svietením.
Pohľad zboku odhalí o niečo kratšie previsy, tvarované boky i chrómovaný rám okien. Pre celý modelový rad sú k dispozícii nové kolesá od veľkosti 15 do 17 palcov.
Francúzi upravili aj zadnú časť auta, kde si svoje miesto našli tiež nové svetlá s „3D LED pazúrmi“. Peugeot rozširuje aj ponuku exteriérových farieb spolu aj o novú farbu Orange Power.
Bez elektroniky to už nepôjde
Automobilka sa ešte viac zamerala na zvýšenie možností personalizácie a drobných úprav vozidla na želanie zákazníka.
Do ponuky elektronických asistentov pribudol systém Active City Brake, ktorý umožňuje zabrániť nehode alebo znížiť jej závažnosť v prípade, že vodič nezasiahne pri rýchlosti nižšej ako 30 km/h.
Laserový snímač krátkeho dosahu (Lidar) sa nachádza v hornej časti čelného skla a dokáže zaznamenať prekážky, ako napríklad vozidlo idúce v protismere alebo stojacie vozidlo.
Parkovacia kamera je k dispozícii vo voliteľnej výbave od úrovne 2. Používa farebný displej a uľahčuje manévrovanie pri parkovaní.
Jazdiť môže aj za tri litre paliva
Automobil môže poháňať jeden z troch benzínových motorov. Najmenší v rade je litrový motor s výkonom (68 k) ponúkaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Motor s objemom 1,2 litra má dva výkonové stupne. Slabší disponuje výkonom 60 kW (82 k) a môže byť spojený s päťstupňovou manuálnou alebo päťstupňovou robotizovanou prevodovkou. Silnejšia verzia s výkonom 81 kW (110 k) môže využívať aj služby šesťstupňovej automatickej prevodovky.
Najsilnejším benzínovým motorom ostáva prepĺňaný štvorvalec 1,6 THP s výkonom 121 kW (165 k) alebo 153 kW (208 k) určený pre verziu GTi.
Peugeot 208 môže aj naďalej poháňať známy naftový motor 1,6 BlueHDi v troch verziách. BlueHDi 75 S&S a 1,6 L BlueHDi 100 S&S sú spojené s päťrýchlostnou mechanickou prevodovkou. Peugeot sľubuje extrémne nízku spotrebu paliva, len na úrovni troch litrov nafty na 100 km jazdy.
Najvýkonnejším naftovým motorom je verzia BlueHDi 120 S&S, spojená so 6-stupňovou mechanickou prevodovkou.
Peugeot Sport ešte nepovedal svoje posledné slovo
Úspechy verzií GTi prinútili Peugeot pripraviť exkluzívnejšiu verziu označenú ako GTi by PEUGEOT Sport.
Táto verzia obsahuje styling pack (znížená svetlá výška, rozšírený rázvor, veľké 18'' kolesá, matné čierne prvky exteriéru, výrazne tvarované sedadlá, červené koberčeky, exkluzívna farba karosérie, atď.) a prvky pre vyšší výkon výkon (predné brzdy Brembo, samosvorný diferenciál Torsen, špeciálne nastavenie podvozku a geometrie, pneumatiky Michelin Pilot Super Sport).
Modernizovaný automobil budú vyrábať závody vo Francúzsku a na Slovensku pre všetky európske krajiny. Predaj začne od polovice júna 2015.