SME
Sobota, 2. júl, 2022 | Meniny má Berta

Peugeot 208 z Trnavy má nový dizajn. Nepokazili ho

Francúzi ešte viac vybrúsili dizajn mestského auta. Na bezpečnosť bude dohliadať opäť viac elektroniky.

(Zdroj: Peugeot)

Tri roky po uvedení nového Peugeotu 208 predstaví francúzska značka jeho omladenú verziu. Pred očami verejnosti sa ukáže na blížiacom sa autosalóne v Ženeve.

Po dizajnovej stránke automobil získa nový nárazník s rozšírenou prednou maskou chladiča, ktorá je hustejšia a integrovaná do predného nárazníka. Nové hmlové svetlá majú vozidlu zabezpečiť širší vzhľad.

Modernizovaný model 208 získa od druhého stupňa výbavy aj upravené dvojfarebné svetlomety s LED denným svietením.

Pohľad zboku odhalí o niečo kratšie previsy, tvarované boky i chrómovaný rám okien. Pre celý modelový rad sú k dispozícii nové kolesá od veľkosti 15 do 17 palcov.

Francúzi upravili aj zadnú časť auta, kde si svoje miesto našli tiež nové svetlá s „3D LED pazúrmi“. Peugeot rozširuje aj ponuku exteriérových farieb spolu aj o novú farbu Orange Power.

Bez elektroniky to už nepôjde

Automobilka sa ešte viac zamerala na zvýšenie možností personalizácie a drobných úprav vozidla na želanie zákazníka.

Do ponuky elektronických asistentov pribudol systém Active City Brake, ktorý umožňuje zabrániť nehode alebo znížiť jej závažnosť v prípade, že vodič nezasiahne pri rýchlosti nižšej ako 30 km/h.

Laserový snímač krátkeho dosahu (Lidar) sa nachádza v hornej časti čelného skla a dokáže zaznamenať prekážky, ako napríklad vozidlo idúce v protismere alebo stojacie vozidlo.

Parkovacia kamera je k dispozícii vo voliteľnej výbave od úrovne 2. Používa farebný displej a uľahčuje manévrovanie pri parkovaní.

Jazdiť môže aj za tri litre paliva

Automobil môže poháňať jeden z troch benzínových motorov. Najmenší v rade je litrový motor s výkonom (68 k) ponúkaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Motor s objemom 1,2 litra má dva výkonové stupne. Slabší disponuje výkonom 60 kW (82 k) a môže byť spojený s päťstupňovou manuálnou alebo päťstupňovou robotizovanou prevodovkou. Silnejšia verzia s výkonom 81 kW (110 k) môže využívať aj služby šesťstupňovej automatickej prevodovky.

Najsilnejším benzínovým motorom ostáva prepĺňaný štvorvalec 1,6 THP s výkonom 121 kW (165 k) alebo 153 kW (208 k) určený pre verziu GTi.

Peugeot 208 môže aj naďalej poháňať známy naftový motor 1,6 BlueHDi v troch verziách. BlueHDi 75 S&S a 1,6 L BlueHDi 100 S&S sú spojené s päťrýchlostnou mechanickou prevodovkou. Peugeot sľubuje extrémne nízku spotrebu paliva, len na úrovni troch litrov nafty na 100 km jazdy.

Najvýkonnejším naftovým motorom je verzia BlueHDi 120 S&S, spojená so 6-stupňovou mechanickou prevodovkou.

Peugeot Sport ešte nepovedal svoje posledné slovo

Úspechy verzií GTi prinútili Peugeot pripraviť exkluzívnejšiu verziu označenú ako GTi by PEUGEOT Sport.

Táto verzia obsahuje styling pack (znížená svetlá výška, rozšírený rázvor, veľké 18'' kolesá, matné čierne prvky exteriéru, výrazne tvarované sedadlá, červené koberčeky, exkluzívna farba karosérie, atď.) a prvky pre vyšší výkon výkon (predné brzdy Brembo, samosvorný diferenciál Torsen, špeciálne nastavenie podvozku a geometrie, pneumatiky Michelin Pilot Super Sport).

Modernizovaný automobil budú vyrábať závody vo Francúzsku a na Slovensku pre všetky európske krajiny. Predaj začne od polovice júna 2015.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  2. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  4. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  7. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  8. Výlety na mieru pre celú rodinu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 240
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 784
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 390
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 8 425
  5. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 226
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 804
  7. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 3 378
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 263
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Nádzej zvíťezí
  2. Věra Tepličková: Cieľom novej reformy je, aby sme uvideli, čo sme zatiaľ nevideli
  3. Martin Fletcher: Video: Pomůžete vybrat potřebnou částku na automobil pro těžce nemocnou Zuzanku?
  4. Marian Letko: Ostrovy cestovným ruchom nepoľúbené (1.časť)
  5. Milan Removčík: Belianske Tatry.
  6. Ľubomír Maretta: Edo
  7. Elena Antalová: Ak chceme zostať príčetní, každá zaujímavosť poteší
  8. Ján Komrska: Quandary Peak, Kolorádo
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 15 628
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 11 229
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 849
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 8 495
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 859
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 332
  7. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 167
  8. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 109
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu