Peugeot 208 z Trnavy má nový dizajn. Nepokazili ho

Francúzi ešte viac vybrúsili dizajn mestského auta. Na bezpečnosť bude dohliadať opäť viac elektroniky.

(Zdroj: Peugeot)

Tri roky po uvedení nového Peugeotu 208 predstaví francúzska značka jeho omladenú verziu. Pred očami verejnosti sa ukáže na blížiacom sa autosalóne v Ženeve.

Po dizajnovej stránke automobil získa nový nárazník s rozšírenou prednou maskou chladiča, ktorá je hustejšia a integrovaná do predného nárazníka. Nové hmlové svetlá majú vozidlu zabezpečiť širší vzhľad.

Modernizovaný model 208 získa od druhého stupňa výbavy aj upravené dvojfarebné svetlomety s LED denným svietením.

Pohľad zboku odhalí o niečo kratšie previsy, tvarované boky i chrómovaný rám okien. Pre celý modelový rad sú k dispozícii nové kolesá od veľkosti 15 do 17 palcov.

Francúzi upravili aj zadnú časť auta, kde si svoje miesto našli tiež nové svetlá s „3D LED pazúrmi“. Peugeot rozširuje aj ponuku exteriérových farieb spolu aj o novú farbu Orange Power.

Bez elektroniky to už nepôjde

Automobilka sa ešte viac zamerala na zvýšenie možností personalizácie a drobných úprav vozidla na želanie zákazníka.

Do ponuky elektronických asistentov pribudol systém Active City Brake, ktorý umožňuje zabrániť nehode alebo znížiť jej závažnosť v prípade, že vodič nezasiahne pri rýchlosti nižšej ako 30 km/h.

Laserový snímač krátkeho dosahu (Lidar) sa nachádza v hornej časti čelného skla a dokáže zaznamenať prekážky, ako napríklad vozidlo idúce v protismere alebo stojacie vozidlo.

Parkovacia kamera je k dispozícii vo voliteľnej výbave od úrovne 2. Používa farebný displej a uľahčuje manévrovanie pri parkovaní.

Jazdiť môže aj za tri litre paliva

Automobil môže poháňať jeden z troch benzínových motorov. Najmenší v rade je litrový motor s výkonom (68 k) ponúkaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Motor s objemom 1,2 litra má dva výkonové stupne. Slabší disponuje výkonom 60 kW (82 k) a môže byť spojený s päťstupňovou manuálnou alebo päťstupňovou robotizovanou prevodovkou. Silnejšia verzia s výkonom 81 kW (110 k) môže využívať aj služby šesťstupňovej automatickej prevodovky.

Najsilnejším benzínovým motorom ostáva prepĺňaný štvorvalec 1,6 THP s výkonom 121 kW (165 k) alebo 153 kW (208 k) určený pre verziu GTi.

Peugeot 208 môže aj naďalej poháňať známy naftový motor 1,6 BlueHDi v troch verziách. BlueHDi 75 S&S a 1,6 L BlueHDi 100 S&S sú spojené s päťrýchlostnou mechanickou prevodovkou. Peugeot sľubuje extrémne nízku spotrebu paliva, len na úrovni troch litrov nafty na 100 km jazdy.

Najvýkonnejším naftovým motorom je verzia BlueHDi 120 S&S, spojená so 6-stupňovou mechanickou prevodovkou.

Peugeot Sport ešte nepovedal svoje posledné slovo

Úspechy verzií GTi prinútili Peugeot pripraviť exkluzívnejšiu verziu označenú ako GTi by PEUGEOT Sport.

Táto verzia obsahuje styling pack (znížená svetlá výška, rozšírený rázvor, veľké 18'' kolesá, matné čierne prvky exteriéru, výrazne tvarované sedadlá, červené koberčeky, exkluzívna farba karosérie, atď.) a prvky pre vyšší výkon výkon (predné brzdy Brembo, samosvorný diferenciál Torsen, špeciálne nastavenie podvozku a geometrie, pneumatiky Michelin Pilot Super Sport).

Modernizovaný automobil budú vyrábať závody vo Francúzsku a na Slovensku pre všetky európske krajiny. Predaj začne od polovice júna 2015.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  3. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  4. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  5. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  6. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  7. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  8. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  9. Slovanet spustil LTE internet aj v okolí Prešova
  10. Košickí športovci „pustili žilou“
  1. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  3. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  4. Príbeh tradičného družstva - príbeh Alojza Kračinovského
  5. Parfum podľa zverokruhu. Zvoľte tú správnu vôňu
  6. Fascinuje ma nadšenie mladých ľudí, s akým hltajú nové trendy
  7. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  8. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  9. Chute a vône kórejskej kuchyne priamo v METRO
  10. Adient je tretí najlepší zamestnávateľ
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 24 465
  2. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 14 092
  3. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 10 155
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 6 911
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 886
  6. Počet predplatiteľov SME.sk dosiahol ďalší rekord 5 709
  7. Hektická Moskva, ktorá nikdy nespí 5 046
  8. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk 4 765
  9. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 4 142
  10. Košickí športovci „pustili žilou“ 2 440

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Minister, ktorý robí zmeny a potom ich koriguje. Tomáš Drucker

Napriek istému sklamaniu nemálo odborníkov vraví, že Drucker by mohol byť najlepším ministrom zdravotníctva, akého Smer doteraz postavil.

KOMENTÁRE

Drucker je v polčase. Prečo má šancu vydržať ďalej

Kasting na nového ministra zdravotníctva sa tentoraz zrejme neuskutoční.

Neprehliadnite tiež

Tesla Model 3 mala prvú vážnu nehodu, Musk prisľúbil vylepšenie bezpečnosti

Auto pri nehode obstálo dobre, posádka vyviazla bez väčších zranení.

Enzo Ferrari sa stal legendou z donútenia

Pred 120 rokmi sa narodil zakladateľ legendárnej talianskej značky.

Dopravu v Bratislave skomplikovala poľadovica aj sneženie

Tunel Sitina priebežne uzatvárali a hromadná doprava mala v kopcoch opäť problémy.