Po prvých fotografiách exteriéru Honda nedávno priniesla kompletnú zbierku fotografií novinky, ktorá príde na trh v lete 2015.
Japonská automobilka predstavila na prelome tisícročí prvú generáciu HR-V. V tom čase išlo o veľmi svojský koncept auta bez okamžitého nasledovníka.
Až po niekoľkoročnej pauze prichádza druhá generácia. Podľa automobilky by mala sledovať pôvodný odkaz a byť netradične strihnutým autom s vysokým praktickým úžitkom.
Karoséria nemá tak "ustrelené" línie ako malo prvé HR-V vo svojej dobe. Novinka evidentne zapadá medzi dnešné modely Honda a vytvára prienik tvarov CR-V a menšieho Jazzu.
Maskuje zadné dvere ako Civic Tourer
Štylisti využili dnes tak veľmi obľúbené kľučky zadných dverí skryté v stĺpikoch. Tým pádom bude stačiť jedna verzia karosérie.
S praktickou výhodou piatich dverí bude mať vzhľad trojdverového modelu.
V súlade s trendom automobilky ponúknuť praktický interiér budú mať zadné sedadlá vyklápateľné sedáky a systém Magic Seat.
Tento umožní využiť priestor vzadu na prepravu vyšších predmetov, ak tam práve nikto nesedí.
Základný objem batožinového priestoru 453 litrov možno natiahnuť sklopením zadných sedadiel až na 1026 litrov. Okrem nového poňatia interiéru nájde v HR-V uplatnenie aj nový multimediálny palubný systém Honda Connect.
Namiesto tlačidiel gestá prstami
Kokpit dostal tradičnú koncepciu prístrojovej dosky s “budíkmi” pred volantom a stredovou konzolou. Posádka môže ovládať ventilačnú sústavu s klimatizáciou na dotykovom ovládači a pred spolujazdcom sú tri združené výduchy ventilácie.
Dotykový displej má aj multimediálny systém Honda Connect, ktorý pracuje na platforme Android 4.0.4. a umožňuje ovládanie displeja prstami ako pri smartfónoch.
Teda reaguje na sugestívne gestá ako stiahnutie prstov alebo poklepanie.
Výrobca dáva vodičovi veľmi krátku radiacu páku ako v športovom aute, avšak ručná brzda bude elektronicky ovládaná.
Zatiaľ dva motory
Na začiatku predaja bude na výber jeden diesel 1,6 i-DTEC (88 kW) a jeden benzínový motor 1,5 i-VTEC s výkonom (98 kW).
Prvá generácia HRV bola zameraná na možnosť pohonu všetkých kolies, vyššiu svetlosť podvozka a pomerne priestrannú kabínu v spojení s jednoduchou technikou.
Prichádzajúci model má mať kompletnú výbavu prvkov aktívnej bezpečnosti, ktoré Honda ponúka pre vylepšený Civic a HR-V.