SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Citroën prichádza na Slovensko s komfortnejším a tichším modelom C4

Modernizácia zasiahla najmä interiér, použitú techniku a výbavu. Citroën C4 Chce byť pohodlnejší, tichší i úspornejší.

(Zdroj: Citroën)

Francúzska značka chce premiešať karty v segmente kompaktných mestských automobilov a hlavne zviditeľniť model C4 v polčase jeho existencie.

Na Slovensku sa novinka objavuje ešte pred výstavnou premiérou v Ženeve.

Automobil je po modernizácii o niečo „svalnatejší“. Výraznejší vzhľad získava najmä vďaka novým denným LED svetlám v hlavných reflektoroch.

Vzadu pribudol s LED technikou aj svetelný „3D efekt“.

Technici vo Francúzsku údajne popracovali na zlepšení jazdných vlastností, zvýšení akustického komfortu a zlepšení ponuky priestoru pre posádku i batožinu.

Citroën C4 za piatymi dverami ukrýva kufor s objemom 408 litrov.

Viac elektronických asistentov a pohodlia

Francúzi sľubujú pohodlnejšie sedadlá (v ponuke aj s masážnou funkciou), nové vyhotovenie palubnej dosky a interiér presvetlený širokou panoramatickou strechou.

Päťdverový hatchback sa na slovenskom trhu objaví spolu so sedempalcovou dotykovou obrazovkou a novou navigáciou. V ponuke by nemal chýbať bezkľúčový vstup a štartovanie.

Medzi elektronickými pomocníkmi nájdete asistent pre rozjazd do kopca, systém pre sledovanie mŕtveho uhla, ale aj upozornenie na neželané opustenie jazdného pruhu. Klasickú ručnú brzdu nahrádza elektronická.

Do interiéru sa dostali mäkšie materiály a sedempalcová dotyková obrazovka. Okrem manuálnych prevodoviek bude k dispozícii aj nový šesťstupňový automat.

Modernizovaný Citroën C4 získa okrem súčasných motorov 1,4 a 1,6 VTi aj nový trojvalcový benzínový motor PureTech so zdvihovým objemom 1,2 litra v dvoch výkonových stupňoch, oba prepĺňané turbom.

Motor by mal potrebovať menej času na zohriatie do prevádzkovej teploty a vďaka zníženým treniam – zníženej spotrebe - bez problémov spĺňa emisnú normu Euro 6.

Silnejšia verzia s výkonom 96 kW (130 k) ponúkne krútiaci moment 230 Nm a jeho úlohou je postupne nahradiť väčší motor 1,6 VTi 120.

Zadné svetlá s technológiou LED zaujmú 3D efektom počas svietenia.

S predajom nečakajú na ženevský autosalón

Novinkou v ponuke je aj nová automatická prevodovka EAT6 so šiestimi stupňami. Plnohodnotný hydraulický automat pre Citroën pripravila japonská firma Aisin.

Konečne tak odzvoní robotizovanej prevodovke, ktorá Citroenu veľmi nepomohla.

Medzi dieselovými agregátmi ostanú aj známe motory HDi 90 a e-HDi 115 bez technológie katalytickej redukcie výfukových plynov.

Postupne ich tiež vytlačia modernejšie agregáty spĺňajúce prísnejšiu normu Euro 6 - nové motory BlueHDi 100 a BlueHDi 120.

Podľa aktuálnych informácií Citroën C4 získa aj dvojlitrový naftový motor BlueHDi s označením 150, čo by naznačovalo výkon 110 kW.

Novinka sa v predaji objaví ešte pre začiatkom marcového autosalónu v Ženeve.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Hygge ako životný štýl
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  6. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  7. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  8. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  9. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  10. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 34 027
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 33 035
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 889
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 228
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 213
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 644
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 971
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 713
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 663
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 600
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Miroslav Marček na hlavnom pojednávaní v prípade obžaloby za vraždu Jána Kuciaka, Martiny Kušnírovej a Petra Molnára začiatkom roka 2020.

Miroslav Marček si odpykáva trest 25 rokov za tri vraždy.

8 h

Už stihol vydať zásadné nariadenia.

6 h
Marcel Slávik

Sulík naňho podal trestné oznámenie.

11 h