Citroën prichádza na Slovensko s komfortnejším a tichším modelom C4

Modernizácia zasiahla najmä interiér, použitú techniku a výbavu. Citroën C4 Chce byť pohodlnejší, tichší i úspornejší.

(Zdroj: Citroën)

Francúzska značka chce premiešať karty v segmente kompaktných mestských automobilov a hlavne zviditeľniť model C4 v polčase jeho existencie.

Na Slovensku sa novinka objavuje ešte pred výstavnou premiérou v Ženeve.

Automobil je po modernizácii o niečo „svalnatejší“. Výraznejší vzhľad získava najmä vďaka novým denným LED svetlám v hlavných reflektoroch.

Vzadu pribudol s LED technikou aj svetelný „3D efekt“.

Technici vo Francúzsku údajne popracovali na zlepšení jazdných vlastností, zvýšení akustického komfortu a zlepšení ponuky priestoru pre posádku i batožinu.

Citroën C4 za piatymi dverami ukrýva kufor s objemom 408 litrov.

Viac elektronických asistentov a pohodlia

Francúzi sľubujú pohodlnejšie sedadlá (v ponuke aj s masážnou funkciou), nové vyhotovenie palubnej dosky a interiér presvetlený širokou panoramatickou strechou.

Päťdverový hatchback sa na slovenskom trhu objaví spolu so sedempalcovou dotykovou obrazovkou a novou navigáciou. V ponuke by nemal chýbať bezkľúčový vstup a štartovanie.

Medzi elektronickými pomocníkmi nájdete asistent pre rozjazd do kopca, systém pre sledovanie mŕtveho uhla, ale aj upozornenie na neželané opustenie jazdného pruhu. Klasickú ručnú brzdu nahrádza elektronická.

Do interiéru sa dostali mäkšie materiály a sedempalcová dotyková obrazovka. Okrem manuálnych prevodoviek bude k dispozícii aj nový šesťstupňový automat.

Modernizovaný Citroën C4 získa okrem súčasných motorov 1,4 a 1,6 VTi aj nový trojvalcový benzínový motor PureTech so zdvihovým objemom 1,2 litra v dvoch výkonových stupňoch, oba prepĺňané turbom.

Motor by mal potrebovať menej času na zohriatie do prevádzkovej teploty a vďaka zníženým treniam – zníženej spotrebe - bez problémov spĺňa emisnú normu Euro 6.

Silnejšia verzia s výkonom 96 kW (130 k) ponúkne krútiaci moment 230 Nm a jeho úlohou je postupne nahradiť väčší motor 1,6 VTi 120.

Zadné svetlá s technológiou LED zaujmú 3D efektom počas svietenia.

S predajom nečakajú na ženevský autosalón

Novinkou v ponuke je aj nová automatická prevodovka EAT6 so šiestimi stupňami. Plnohodnotný hydraulický automat pre Citroën pripravila japonská firma Aisin.

Konečne tak odzvoní robotizovanej prevodovke, ktorá Citroenu veľmi nepomohla.

Medzi dieselovými agregátmi ostanú aj známe motory HDi 90 a e-HDi 115 bez technológie katalytickej redukcie výfukových plynov.

Postupne ich tiež vytlačia modernejšie agregáty spĺňajúce prísnejšiu normu Euro 6 - nové motory BlueHDi 100 a BlueHDi 120.

Podľa aktuálnych informácií Citroën C4 získa aj dvojlitrový naftový motor BlueHDi s označením 150, čo by naznačovalo výkon 110 kW.

Novinka sa v predaji objaví ešte pre začiatkom marcového autosalónu v Ženeve.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 045
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 551
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 035
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 499
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 143
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 705
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 458
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 877
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 442
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 206