Citroën prichádza na Slovensko s komfortnejším a tichším modelom C4

Modernizácia zasiahla najmä interiér, použitú techniku a výbavu. Citroën C4 Chce byť pohodlnejší, tichší i úspornejší.

(Zdroj: Citroën)

Francúzska značka chce premiešať karty v segmente kompaktných mestských automobilov a hlavne zviditeľniť model C4 v polčase jeho existencie.

Na Slovensku sa novinka objavuje ešte pred výstavnou premiérou v Ženeve.

Automobil je po modernizácii o niečo „svalnatejší“. Výraznejší vzhľad získava najmä vďaka novým denným LED svetlám v hlavných reflektoroch.

Vzadu pribudol s LED technikou aj svetelný „3D efekt“.

Technici vo Francúzsku údajne popracovali na zlepšení jazdných vlastností, zvýšení akustického komfortu a zlepšení ponuky priestoru pre posádku i batožinu.

Citroën C4 za piatymi dverami ukrýva kufor s objemom 408 litrov.

Viac elektronických asistentov a pohodlia

Francúzi sľubujú pohodlnejšie sedadlá (v ponuke aj s masážnou funkciou), nové vyhotovenie palubnej dosky a interiér presvetlený širokou panoramatickou strechou.

Päťdverový hatchback sa na slovenskom trhu objaví spolu so sedempalcovou dotykovou obrazovkou a novou navigáciou. V ponuke by nemal chýbať bezkľúčový vstup a štartovanie.

Medzi elektronickými pomocníkmi nájdete asistent pre rozjazd do kopca, systém pre sledovanie mŕtveho uhla, ale aj upozornenie na neželané opustenie jazdného pruhu. Klasickú ručnú brzdu nahrádza elektronická.

Do interiéru sa dostali mäkšie materiály a sedempalcová dotyková obrazovka. Okrem manuálnych prevodoviek bude k dispozícii aj nový šesťstupňový automat.

Modernizovaný Citroën C4 získa okrem súčasných motorov 1,4 a 1,6 VTi aj nový trojvalcový benzínový motor PureTech so zdvihovým objemom 1,2 litra v dvoch výkonových stupňoch, oba prepĺňané turbom.

Motor by mal potrebovať menej času na zohriatie do prevádzkovej teploty a vďaka zníženým treniam – zníženej spotrebe - bez problémov spĺňa emisnú normu Euro 6.

Silnejšia verzia s výkonom 96 kW (130 k) ponúkne krútiaci moment 230 Nm a jeho úlohou je postupne nahradiť väčší motor 1,6 VTi 120.

Zadné svetlá s technológiou LED zaujmú 3D efektom počas svietenia.

S predajom nečakajú na ženevský autosalón

Novinkou v ponuke je aj nová automatická prevodovka EAT6 so šiestimi stupňami. Plnohodnotný hydraulický automat pre Citroën pripravila japonská firma Aisin.

Konečne tak odzvoní robotizovanej prevodovke, ktorá Citroenu veľmi nepomohla.

Medzi dieselovými agregátmi ostanú aj známe motory HDi 90 a e-HDi 115 bez technológie katalytickej redukcie výfukových plynov.

Postupne ich tiež vytlačia modernejšie agregáty spĺňajúce prísnejšiu normu Euro 6 - nové motory BlueHDi 100 a BlueHDi 120.

Podľa aktuálnych informácií Citroën C4 získa aj dvojlitrový naftový motor BlueHDi s označením 150, čo by naznačovalo výkon 110 kW.

Novinka sa v predaji objaví ešte pre začiatkom marcového autosalónu v Ženeve.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 984
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 783
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 657
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 256
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 764
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 669
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 433
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 884
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 881
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 842

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.