Citroën prichádza na Slovensko s komfortnejším a tichším modelom C4

Modernizácia zasiahla najmä interiér, použitú techniku a výbavu. Citroën C4 Chce byť pohodlnejší, tichší i úspornejší.

(Zdroj: Citroën)

Francúzska značka chce premiešať karty v segmente kompaktných mestských automobilov a hlavne zviditeľniť model C4 v polčase jeho existencie.

Na Slovensku sa novinka objavuje ešte pred výstavnou premiérou v Ženeve.

Automobil je po modernizácii o niečo „svalnatejší“. Výraznejší vzhľad získava najmä vďaka novým denným LED svetlám v hlavných reflektoroch.

Vzadu pribudol s LED technikou aj svetelný „3D efekt“.

Technici vo Francúzsku údajne popracovali na zlepšení jazdných vlastností, zvýšení akustického komfortu a zlepšení ponuky priestoru pre posádku i batožinu.

Citroën C4 za piatymi dverami ukrýva kufor s objemom 408 litrov.

Viac elektronických asistentov a pohodlia

Francúzi sľubujú pohodlnejšie sedadlá (v ponuke aj s masážnou funkciou), nové vyhotovenie palubnej dosky a interiér presvetlený širokou panoramatickou strechou.

Päťdverový hatchback sa na slovenskom trhu objaví spolu so sedempalcovou dotykovou obrazovkou a novou navigáciou. V ponuke by nemal chýbať bezkľúčový vstup a štartovanie.

Medzi elektronickými pomocníkmi nájdete asistent pre rozjazd do kopca, systém pre sledovanie mŕtveho uhla, ale aj upozornenie na neželané opustenie jazdného pruhu. Klasickú ručnú brzdu nahrádza elektronická.

Do interiéru sa dostali mäkšie materiály a sedempalcová dotyková obrazovka. Okrem manuálnych prevodoviek bude k dispozícii aj nový šesťstupňový automat.

Modernizovaný Citroën C4 získa okrem súčasných motorov 1,4 a 1,6 VTi aj nový trojvalcový benzínový motor PureTech so zdvihovým objemom 1,2 litra v dvoch výkonových stupňoch, oba prepĺňané turbom.

Motor by mal potrebovať menej času na zohriatie do prevádzkovej teploty a vďaka zníženým treniam – zníženej spotrebe - bez problémov spĺňa emisnú normu Euro 6.

Silnejšia verzia s výkonom 96 kW (130 k) ponúkne krútiaci moment 230 Nm a jeho úlohou je postupne nahradiť väčší motor 1,6 VTi 120.

Zadné svetlá s technológiou LED zaujmú 3D efektom počas svietenia.

S predajom nečakajú na ženevský autosalón

Novinkou v ponuke je aj nová automatická prevodovka EAT6 so šiestimi stupňami. Plnohodnotný hydraulický automat pre Citroën pripravila japonská firma Aisin.

Konečne tak odzvoní robotizovanej prevodovke, ktorá Citroenu veľmi nepomohla.

Medzi dieselovými agregátmi ostanú aj známe motory HDi 90 a e-HDi 115 bez technológie katalytickej redukcie výfukových plynov.

Postupne ich tiež vytlačia modernejšie agregáty spĺňajúce prísnejšiu normu Euro 6 - nové motory BlueHDi 100 a BlueHDi 120.

Podľa aktuálnych informácií Citroën C4 získa aj dvojlitrový naftový motor BlueHDi s označením 150, čo by naznačovalo výkon 110 kW.

Novinka sa v predaji objaví ešte pre začiatkom marcového autosalónu v Ženeve.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Bayer posilňuje svoju značku
  3. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  4. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  5. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  6. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  7. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  8. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  9. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  10. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  1. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  2. Za katastrofálny stav chodníkov je zodpovedný starosta Števčík
  3. BILLA štartuje spoluprácu s lyžiarmi Žampovcami
  4. Bieloruský veľvyslanec sa stretol s rektorom SPU v Nitre
  5. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  6. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  7. Bayer posilňuje svoju značku
  8. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  9. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  10. O2 a Matej Tóth otvárajú druhý ročník O2 Športovej akadémie
  1. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 934
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 15 526
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 035
  4. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 11 667
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 217
  6. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 9 103
  7. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 8 798
  8. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 6 087
  9. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 315
  10. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien 3 238

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ministerkou vnútra bude Saková, ku Kaliňákovi má blízko

Zákazka, z ktorej mal mať podľa Špirka provízie aj Kaliňák. Aj to má za sebou nová ministerka vnútra Denisa Saková.

NITRA

Kiskova dcéra: Na Slovensku sme brutálni rasisti

Prezidentova dcéra, župan a matematik, ktorého očarilo právo.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí