SME
Utorok, 26. október, 2021 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Vyskúšali sme Peugeot 308 GT. Konkuruje Škode Octavii RS

Konštruktéri navrhli komfortný podvozok športovo ladenej verzie modelu 308. Automatická prevodovka lahodne radí, ale nie vždy počúva šoféra.

Verzia GT má okrem iných doplnkov hlavné LED svetlá so 64 diódami v jednom svetlomete.Verzia GT má okrem iných doplnkov hlavné LED svetlá so 64 diódami v jednom svetlomete. (Zdroj: Rastislav Chvála)

Peugeot čiastočne splnil sľub a prišiel na trh so silnejšou a športovo ladenou verziou modelu 308. Kompaktný Peugeot získal od svojho debutu titul Európske auto roka 2014 a najmä celkom dobre pozdvihol predaje značky.

Od januára do konca augusta minulého roka prijala automobilka 146.000 objednávok na auto s netradične stvárneným interiérom a pohľadným zovňajškom.

Na základe prvých skúseností môžeme potvrdiť, že Peugeot využil šancu v nižšej strednej triede a inšpirácia Volkswagenom Golf priniesla svoje ovocie.

Francúzsky kompakt uspel aj napriek tomu, že v kokpite takmer vygumoval tlačidlá a prístroje posunul na vrch prístrojovej dosky, až nad motokárový volant.

Nová verzia GT graduje napätie pred príchodom nabrúsenej verzie 308 GTi alebo R. Kým automobilka o skutočnom športovom deriváte hovorí veľmi rezervovane, každodenne využiteľná verzia GT je na svete a my sme ju vyskúšali na cestách najzápadnejšieho cípu Európy.

GT spoznáte na prvý pohľad

Peugeot venoval veľkú pozornosť vzhľadu a štylistike zatiaľ najrýchlejšej verzie modelového radu 308. Koncovky výfukov v zadnom nárazníku sú falošné, ale dobre zapasované do dizajnu auta.

Osemnásťpalcové disky z ľahkých zliatin doslova bijú do očí svojským diizajnom i veľkosťou. Peugeot našťastie prispôsobil vyššiemu výkonu aj brzdy a predné kotúče s priemerom 330 mm celkom zaplnia veľké kolesá.

GT prichádza už z továrne obuté na plášťoch Michelin Pilot Sport 3. Pokiaľ ide o obutie a rozmer kolies, Peugeot 308 GT je na tom presne ako Megane R.S., hoci toto auto je civilnejšie a zamerané aj na komfort.

Verzia GT má viac chromovaných prvkov v dizajne a najnovšiu verziu Full LED svetiel. Zmenili sa aj smerovky v nárazníku, ktoré neblikajú klasicky, avšak postupne rozsvecujú pásik do smeru odbočenia.

Krátka verzia aj kombi GT sú navonok dobre rozpoznateľné od bežných verzií a o to všetkým majiteľom tohto typu áut ide.

Ponúkajú dve karosérie, dva motory, dve prevodovky

Rovné úseky pozdĺž pobrežia Atlantického oceánu a neskôr kľukaté serpentíny smerom k mysu Cabo de Roca poskytujú slušný priestor na vyskúšanie podvozka a komfortu auta.

Dokonca sme mali priestor porovnať dynamiku oboch motorizácií verzie GT prostredníctvom našej telemetrie. Peugeot GT prichádza s dvomi motormi a dvomi karosériami.

V krátkej päťdverovej verzii aj v kombi označenom 308 SW môžete mať naftový alebo benzínový motor. Diesel 2,0 Blue HDi dosahuje výkon 132 kW (180 k) a výrobca k nemu dodáva šesťstupňovú automatickú prevodovku.

V športovom režime svietia prístroje červenou. Zmení sa však nastavenie auta vrátane reakcie motora a posilňovača riadenia.

Dobre známy benzínový motor 1,6 THP upravili pre emisnú normu Euro 6 a naladili na výkon 150 kW (205 k). K nemu je k dispozícii manuálna šesťstupňová prevodovka.

Na mokrej ceste po daždi sme logicky nedosiahli sľubované zrýchlenie z pokoja na stovku, ale mohli sme porovnať dynamiku oboch motorov na 3. a 4. stupni.

Diesel bol v zrýchlení z pokoja horší, no vďaka krútiacemu momentu 400 Nm víťazí nad benzínovým motorom v pružnosti zo 70 na 100 km/h.

Benzínový motor obľubuje otáčky a pochopiteľne dáva viac radosti. Väčšie prekvapenie v porovnávaní s očakávaním priniesla naftová verzia, ktorá konkuruje Škode Octavi RS Combi 2,0 TDI.

Nafta urobila väčší pokrok

Keby si máme vybrať Peugeot s prívlastkom GT, asi siahneme po benzínovom motore 1,6 THP. Príjemnejším prekvapením testovacích jázd vzhľadom na očakávanie je naftová verzia.

Dvojlitrový diesel má dobrý zvuk, v športovom režime jazdy stráca povestné oneskorenie a veľmi rýchlo sa zobúdza aj v nízkych otáčkach.

Navyše prevodové pomery šesťstupňového automatu mu sedia a rozhodne nepotrebujete viac stupňov. Dokonca predná náprava dobre absorbuje vyššiu hmotnosť diesela a nápor krútiaceho momentu.

Kvalita vypracovania interiéru, červené šitie a poťah prístrojovej dosky kožou má svoje čaro.

Automatická prevodovka klasickej konštrukcie s meničom radí excelentne v plne automatickom režime. S naftovým motorom ide o lahodnú kombináciu do chvíle, kým nechce vodič madlami pred volantom alebo radiacou pákou rozkazovať prevodovke.

Tá aj v manuálnom režime pri dosiahnutí maximálnych otáčok preradí o stupeň vyššie. Pri prudkom brzdení sme nezaregistrovali sľubovanú funkciu Quiskshift, ktorá má pri podraďovaní niektoré stupne preskočiť.

Možno to bolo hraničné spomalenie, pretože pri radení smerom hore bola prevodovka rýchla ako sľubuje výrobca. Automat poteší tých, čo chcú silný diesel ale bez nutnosti zasahovať do radenia prevodových stupňov.

V naftovej verzii nám neprekážalo ani zosilnenie zvuku motora elektronikou v športovom režime. Hoci je to umelý zvuk, vychádza z reálnych otáčok, a to je na rozdiel od mnohých konkurentov akceptovateľné.

K nám príde len ozajstné GT

Peugeot okrem verzie modelu Peugeot 308 GT uviedol aj výbavu GT line, ktorá má takmer kompletnú výbavu a okrasné prvky verzie GT, avšak nemá daný výkon a brzdy.

Ide v podstate o líniu dizajnu GT. Nakoľko by bola takáto výbava pre naše trhy pridrahá, v ponuke bude len o málo drahšia kompletná verzia GT.

Peugeot netvrdí, že jeho verzia GT so 62 LED diódami v hlavnom svetlomete je nabrúseným hot hatch. Nový vrchol triedy 308 predstavuje rýchle auto použiteľné na každý deň.

Pritom GT nedostalo len viac koní, nové laky karosérie a lepšiu výbavu, ale aj zodpovedajúce brzdy a vystužený podvozok.

Rýchly diesel sľubuje napriek výkonu spotrebu do päť litrov a interiér je už na pohľad o jeden stupeň vyššie ako pri bežnej verzii 308.

Keby bolo v označení za písmenami GT aj malé “i”, ohŕňali by sme nos nad nedostatočnou agresivitou. Nový model však do bodky spĺňa poslanie tradičných GT na komfortné cestovanie. A teoreticky môže na okruhu podkúriť aj Škode Octavii R.S.. Snáď sa rozhodne v porovnávacom teste.

Koncovky výfukov v nárazníku sú falošné. GT má len jedno ústie výfuku a pod nárazníkom.

Peugeot 308 GT - základné parametre

Značka a model

Peugeot 308 GT (SW)

Peugeot 308 GT (SW)

Verzia

1,6 THP 205

2,0 Blue HDi 180

Výkon – kW(k) / pri otáčkach (ot/min)

151 (205) / 6000

133 (180) / 3750

Krút. Moment – Nm / pri otáčkach (ot./min)

285 / 1750 – 4500

400 / 2000

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna / 6

automatická / 6

Zrýchlenie z 0-100 km/h – výrobca (s)

7,5 (7,6)

8,4 (8,6)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  2. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  3. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma
  4. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  5. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  7. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  8. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  9. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku
  10. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie
  1. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  2. Jesenný školský zber papiera je v plnom prúde
  3. Počúvali ste na cestách kazety v aute? Vieme, kto za tým stál
  4. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  5. 365.invest prináša investíciu s garantovaným výnosom
  6. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Rebríček: Kto sú najlepší zamestnávatelia na svete podľa Forbes?
  9. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  10. Tristo nových lavičiek pre Bratislavu vďaka ČSOB nadácii
  1. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 767
  2. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku 8 972
  3. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 8 422
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 348
  5. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie 4 960
  6. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 651
  7. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 603
  8. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 194
  9. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova 3 139
  10. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 817
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pavol Ďurka prichádza v sprievode polície na Okresný súd.

Uznesenie krajského súdu vidí veľa chýb.


5 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Čo hovorí uznesenie Krajského súdu o vojne v polícii.


a 2 ďalší 2 h

Neprehliadnite tiež

Šesť finalistov Autobest 2022

Drahé elektromobily medzi nimi nie sú.


12 h
Volkswagen Polo

Najsilnejší motor je len pre GTI verziu.


3. jún
Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Porekadlá a príslovia zo Súmračnej
  2. Miroslav Galovič: Stověžatá Praha trocha jinak aneb sedm pražských zastavení. Dnes páté, Olšanské hřbitovy (Memento Mori)
  3. Nina Erneker: Pozrieť sa do zrkadla je „dobrý nápad“
  4. Ján Marton: Čo vymyslí hlava dutá - zákon z dielne Vlčan - Karahuta.
  5. Tupou Ceruzou: Prirodzený habitat chobotnice
  6. Tomáš Tenczer: My weekly pickup's - wk 42
  7. Anna Milanová: Dobrý deň...
  8. Filip Balint : Cesta do Holandska
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 31 087
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 17 270
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 12 765
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 8 566
  5. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis) 7 014
  6. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 6 563
  7. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 5 202
  8. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 874
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  4. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
Skryť Zatvoriť reklamu