SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Vyskúšali sme Peugeot 308 GT. Konkuruje Škode Octavii RS

Konštruktéri navrhli komfortný podvozok športovo ladenej verzie modelu 308. Automatická prevodovka lahodne radí, ale nie vždy počúva šoféra.

Verzia GT má okrem iných doplnkov hlavné LED svetlá so 64 diódami v jednom svetlomete.Verzia GT má okrem iných doplnkov hlavné LED svetlá so 64 diódami v jednom svetlomete. (Zdroj: Rastislav Chvála)

Peugeot čiastočne splnil sľub a prišiel na trh so silnejšou a športovo ladenou verziou modelu 308. Kompaktný Peugeot získal od svojho debutu titul Európske auto roka 2014 a najmä celkom dobre pozdvihol predaje značky.

Od januára do konca augusta minulého roka prijala automobilka 146.000 objednávok na auto s netradične stvárneným interiérom a pohľadným zovňajškom.

Na základe prvých skúseností môžeme potvrdiť, že Peugeot využil šancu v nižšej strednej triede a inšpirácia Volkswagenom Golf priniesla svoje ovocie.

Francúzsky kompakt uspel aj napriek tomu, že v kokpite takmer vygumoval tlačidlá a prístroje posunul na vrch prístrojovej dosky, až nad motokárový volant.

Nová verzia GT graduje napätie pred príchodom nabrúsenej verzie 308 GTi alebo R. Kým automobilka o skutočnom športovom deriváte hovorí veľmi rezervovane, každodenne využiteľná verzia GT je na svete a my sme ju vyskúšali na cestách najzápadnejšieho cípu Európy.

GT spoznáte na prvý pohľad

Peugeot venoval veľkú pozornosť vzhľadu a štylistike zatiaľ najrýchlejšej verzie modelového radu 308. Koncovky výfukov v zadnom nárazníku sú falošné, ale dobre zapasované do dizajnu auta.

Osemnásťpalcové disky z ľahkých zliatin doslova bijú do očí svojským diizajnom i veľkosťou. Peugeot našťastie prispôsobil vyššiemu výkonu aj brzdy a predné kotúče s priemerom 330 mm celkom zaplnia veľké kolesá.

GT prichádza už z továrne obuté na plášťoch Michelin Pilot Sport 3. Pokiaľ ide o obutie a rozmer kolies, Peugeot 308 GT je na tom presne ako Megane R.S., hoci toto auto je civilnejšie a zamerané aj na komfort.

Verzia GT má viac chromovaných prvkov v dizajne a najnovšiu verziu Full LED svetiel. Zmenili sa aj smerovky v nárazníku, ktoré neblikajú klasicky, avšak postupne rozsvecujú pásik do smeru odbočenia.

Krátka verzia aj kombi GT sú navonok dobre rozpoznateľné od bežných verzií a o to všetkým majiteľom tohto typu áut ide.

Ponúkajú dve karosérie, dva motory, dve prevodovky

Rovné úseky pozdĺž pobrežia Atlantického oceánu a neskôr kľukaté serpentíny smerom k mysu Cabo de Roca poskytujú slušný priestor na vyskúšanie podvozka a komfortu auta.

Dokonca sme mali priestor porovnať dynamiku oboch motorizácií verzie GT prostredníctvom našej telemetrie. Peugeot GT prichádza s dvomi motormi a dvomi karosériami.

V krátkej päťdverovej verzii aj v kombi označenom 308 SW môžete mať naftový alebo benzínový motor. Diesel 2,0 Blue HDi dosahuje výkon 132 kW (180 k) a výrobca k nemu dodáva šesťstupňovú automatickú prevodovku.

V športovom režime svietia prístroje červenou. Zmení sa však nastavenie auta vrátane reakcie motora a posilňovača riadenia.

Dobre známy benzínový motor 1,6 THP upravili pre emisnú normu Euro 6 a naladili na výkon 150 kW (205 k). K nemu je k dispozícii manuálna šesťstupňová prevodovka.

Na mokrej ceste po daždi sme logicky nedosiahli sľubované zrýchlenie z pokoja na stovku, ale mohli sme porovnať dynamiku oboch motorov na 3. a 4. stupni.

Diesel bol v zrýchlení z pokoja horší, no vďaka krútiacemu momentu 400 Nm víťazí nad benzínovým motorom v pružnosti zo 70 na 100 km/h.

Benzínový motor obľubuje otáčky a pochopiteľne dáva viac radosti. Väčšie prekvapenie v porovnávaní s očakávaním priniesla naftová verzia, ktorá konkuruje Škode Octavi RS Combi 2,0 TDI.

Nafta urobila väčší pokrok

Keby si máme vybrať Peugeot s prívlastkom GT, asi siahneme po benzínovom motore 1,6 THP. Príjemnejším prekvapením testovacích jázd vzhľadom na očakávanie je naftová verzia.

Dvojlitrový diesel má dobrý zvuk, v športovom režime jazdy stráca povestné oneskorenie a veľmi rýchlo sa zobúdza aj v nízkych otáčkach.

Navyše prevodové pomery šesťstupňového automatu mu sedia a rozhodne nepotrebujete viac stupňov. Dokonca predná náprava dobre absorbuje vyššiu hmotnosť diesela a nápor krútiaceho momentu.

Kvalita vypracovania interiéru, červené šitie a poťah prístrojovej dosky kožou má svoje čaro.

Automatická prevodovka klasickej konštrukcie s meničom radí excelentne v plne automatickom režime. S naftovým motorom ide o lahodnú kombináciu do chvíle, kým nechce vodič madlami pred volantom alebo radiacou pákou rozkazovať prevodovke.

Tá aj v manuálnom režime pri dosiahnutí maximálnych otáčok preradí o stupeň vyššie. Pri prudkom brzdení sme nezaregistrovali sľubovanú funkciu Quiskshift, ktorá má pri podraďovaní niektoré stupne preskočiť.

Možno to bolo hraničné spomalenie, pretože pri radení smerom hore bola prevodovka rýchla ako sľubuje výrobca. Automat poteší tých, čo chcú silný diesel ale bez nutnosti zasahovať do radenia prevodových stupňov.

V naftovej verzii nám neprekážalo ani zosilnenie zvuku motora elektronikou v športovom režime. Hoci je to umelý zvuk, vychádza z reálnych otáčok, a to je na rozdiel od mnohých konkurentov akceptovateľné.

K nám príde len ozajstné GT

Peugeot okrem verzie modelu Peugeot 308 GT uviedol aj výbavu GT line, ktorá má takmer kompletnú výbavu a okrasné prvky verzie GT, avšak nemá daný výkon a brzdy.

Ide v podstate o líniu dizajnu GT. Nakoľko by bola takáto výbava pre naše trhy pridrahá, v ponuke bude len o málo drahšia kompletná verzia GT.

Peugeot netvrdí, že jeho verzia GT so 62 LED diódami v hlavnom svetlomete je nabrúseným hot hatch. Nový vrchol triedy 308 predstavuje rýchle auto použiteľné na každý deň.

Pritom GT nedostalo len viac koní, nové laky karosérie a lepšiu výbavu, ale aj zodpovedajúce brzdy a vystužený podvozok.

Rýchly diesel sľubuje napriek výkonu spotrebu do päť litrov a interiér je už na pohľad o jeden stupeň vyššie ako pri bežnej verzii 308.

Keby bolo v označení za písmenami GT aj malé “i”, ohŕňali by sme nos nad nedostatočnou agresivitou. Nový model však do bodky spĺňa poslanie tradičných GT na komfortné cestovanie. A teoreticky môže na okruhu podkúriť aj Škode Octavii R.S.. Snáď sa rozhodne v porovnávacom teste.

Koncovky výfukov v nárazníku sú falošné. GT má len jedno ústie výfuku a pod nárazníkom.

Peugeot 308 GT - základné parametre

Značka a model

Peugeot 308 GT (SW)

Peugeot 308 GT (SW)

Verzia

1,6 THP 205

2,0 Blue HDi 180

Výkon – kW(k) / pri otáčkach (ot/min)

151 (205) / 6000

133 (180) / 3750

Krút. Moment – Nm / pri otáčkach (ot./min)

285 / 1750 – 4500

400 / 2000

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna / 6

automatická / 6

Zrýchlenie z 0-100 km/h – výrobca (s)

7,5 (7,6)

8,4 (8,6)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  2. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  3. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  4. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  5. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  6. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Hygge ako životný štýl
  10. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 42 945
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 26 679
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 309
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 206
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 759
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 691
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 404
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 374
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 294
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 158
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predseda vlády SR Igor Matovič, vľavo minister obrany SR Jaroslav Naď a minister zdravotníctva SR Marek Krajčí (všetci OĽaNO).

Vôbec ste si nevšimli, ako sa to zmenilo.

24. jan
Odberné miesto na covid.

Pozrite si prehľad dnešného dňa.

35m
Vakcínou proti covidu by sa malo na Slovensku očkovať od 27. decembra.

Protilátky nezneutralizovali vírus dostatočne.

2 h
Peter Kovařík.

Hamran nezískal dostatok hlasov.

10 h

Neprehliadnite tiež

Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

27m
Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan