Vyskúšali sme Peugeot 308 GT. Konkuruje Škode Octavii RS

Konštruktéri navrhli komfortný podvozok športovo ladenej verzie modelu 308. Automatická prevodovka lahodne radí, ale nie vždy počúva šoféra.

Verzia GT má okrem iných doplnkov hlavné LED svetlá so 64 diódami v jednom svetlomete.(Zdroj: Rastislav Chvála)

Peugeot čiastočne splnil sľub a prišiel na trh so silnejšou a športovo ladenou verziou modelu 308. Kompaktný Peugeot získal od svojho debutu titul Európske auto roka 2014 a najmä celkom dobre pozdvihol predaje značky.

Od januára do konca augusta minulého roka prijala automobilka 146.000 objednávok na auto s netradične stvárneným interiérom a pohľadným zovňajškom.

Na základe prvých skúseností môžeme potvrdiť, že Peugeot využil šancu v nižšej strednej triede a inšpirácia Volkswagenom Golf priniesla svoje ovocie.

Francúzsky kompakt uspel aj napriek tomu, že v kokpite takmer vygumoval tlačidlá a prístroje posunul na vrch prístrojovej dosky, až nad motokárový volant.

Nová verzia GT graduje napätie pred príchodom nabrúsenej verzie 308 GTi alebo R. Kým automobilka o skutočnom športovom deriváte hovorí veľmi rezervovane, každodenne využiteľná verzia GT je na svete a my sme ju vyskúšali na cestách najzápadnejšieho cípu Európy.

GT spoznáte na prvý pohľad

Peugeot venoval veľkú pozornosť vzhľadu a štylistike zatiaľ najrýchlejšej verzie modelového radu 308. Koncovky výfukov v zadnom nárazníku sú falošné, ale dobre zapasované do dizajnu auta.

Osemnásťpalcové disky z ľahkých zliatin doslova bijú do očí svojským diizajnom i veľkosťou. Peugeot našťastie prispôsobil vyššiemu výkonu aj brzdy a predné kotúče s priemerom 330 mm celkom zaplnia veľké kolesá.

GT prichádza už z továrne obuté na plášťoch Michelin Pilot Sport 3. Pokiaľ ide o obutie a rozmer kolies, Peugeot 308 GT je na tom presne ako Megane R.S., hoci toto auto je civilnejšie a zamerané aj na komfort.

Verzia GT má viac chromovaných prvkov v dizajne a najnovšiu verziu Full LED svetiel. Zmenili sa aj smerovky v nárazníku, ktoré neblikajú klasicky, avšak postupne rozsvecujú pásik do smeru odbočenia.

Krátka verzia aj kombi GT sú navonok dobre rozpoznateľné od bežných verzií a o to všetkým majiteľom tohto typu áut ide.

Ponúkajú dve karosérie, dva motory, dve prevodovky

Rovné úseky pozdĺž pobrežia Atlantického oceánu a neskôr kľukaté serpentíny smerom k mysu Cabo de Roca poskytujú slušný priestor na vyskúšanie podvozka a komfortu auta.

Dokonca sme mali priestor porovnať dynamiku oboch motorizácií verzie GT prostredníctvom našej telemetrie. Peugeot GT prichádza s dvomi motormi a dvomi karosériami.

V krátkej päťdverovej verzii aj v kombi označenom 308 SW môžete mať naftový alebo benzínový motor. Diesel 2,0 Blue HDi dosahuje výkon 132 kW (180 k) a výrobca k nemu dodáva šesťstupňovú automatickú prevodovku.

V športovom režime svietia prístroje červenou. Zmení sa však nastavenie auta vrátane reakcie motora a posilňovača riadenia.

Dobre známy benzínový motor 1,6 THP upravili pre emisnú normu Euro 6 a naladili na výkon 150 kW (205 k). K nemu je k dispozícii manuálna šesťstupňová prevodovka.

Na mokrej ceste po daždi sme logicky nedosiahli sľubované zrýchlenie z pokoja na stovku, ale mohli sme porovnať dynamiku oboch motorov na 3. a 4. stupni.

Diesel bol v zrýchlení z pokoja horší, no vďaka krútiacemu momentu 400 Nm víťazí nad benzínovým motorom v pružnosti zo 70 na 100 km/h.

Benzínový motor obľubuje otáčky a pochopiteľne dáva viac radosti. Väčšie prekvapenie v porovnávaní s očakávaním priniesla naftová verzia, ktorá konkuruje Škode Octavi RS Combi 2,0 TDI.

Nafta urobila väčší pokrok

Keby si máme vybrať Peugeot s prívlastkom GT, asi siahneme po benzínovom motore 1,6 THP. Príjemnejším prekvapením testovacích jázd vzhľadom na očakávanie je naftová verzia.

Dvojlitrový diesel má dobrý zvuk, v športovom režime jazdy stráca povestné oneskorenie a veľmi rýchlo sa zobúdza aj v nízkych otáčkach.

Navyše prevodové pomery šesťstupňového automatu mu sedia a rozhodne nepotrebujete viac stupňov. Dokonca predná náprava dobre absorbuje vyššiu hmotnosť diesela a nápor krútiaceho momentu.

Kvalita vypracovania interiéru, červené šitie a poťah prístrojovej dosky kožou má svoje čaro.

Automatická prevodovka klasickej konštrukcie s meničom radí excelentne v plne automatickom režime. S naftovým motorom ide o lahodnú kombináciu do chvíle, kým nechce vodič madlami pred volantom alebo radiacou pákou rozkazovať prevodovke.

Tá aj v manuálnom režime pri dosiahnutí maximálnych otáčok preradí o stupeň vyššie. Pri prudkom brzdení sme nezaregistrovali sľubovanú funkciu Quiskshift, ktorá má pri podraďovaní niektoré stupne preskočiť.

Možno to bolo hraničné spomalenie, pretože pri radení smerom hore bola prevodovka rýchla ako sľubuje výrobca. Automat poteší tých, čo chcú silný diesel ale bez nutnosti zasahovať do radenia prevodových stupňov.

V naftovej verzii nám neprekážalo ani zosilnenie zvuku motora elektronikou v športovom režime. Hoci je to umelý zvuk, vychádza z reálnych otáčok, a to je na rozdiel od mnohých konkurentov akceptovateľné.

K nám príde len ozajstné GT

Peugeot okrem verzie modelu Peugeot 308 GT uviedol aj výbavu GT line, ktorá má takmer kompletnú výbavu a okrasné prvky verzie GT, avšak nemá daný výkon a brzdy.

Ide v podstate o líniu dizajnu GT. Nakoľko by bola takáto výbava pre naše trhy pridrahá, v ponuke bude len o málo drahšia kompletná verzia GT.

Peugeot netvrdí, že jeho verzia GT so 62 LED diódami v hlavnom svetlomete je nabrúseným hot hatch. Nový vrchol triedy 308 predstavuje rýchle auto použiteľné na každý deň.

Pritom GT nedostalo len viac koní, nové laky karosérie a lepšiu výbavu, ale aj zodpovedajúce brzdy a vystužený podvozok.

Rýchly diesel sľubuje napriek výkonu spotrebu do päť litrov a interiér je už na pohľad o jeden stupeň vyššie ako pri bežnej verzii 308.

Keby bolo v označení za písmenami GT aj malé “i”, ohŕňali by sme nos nad nedostatočnou agresivitou. Nový model však do bodky spĺňa poslanie tradičných GT na komfortné cestovanie. A teoreticky môže na okruhu podkúriť aj Škode Octavii R.S.. Snáď sa rozhodne v porovnávacom teste.

Koncovky výfukov v nárazníku sú falošné. GT má len jedno ústie výfuku a pod nárazníkom.

Peugeot 308 GT - základné parametre

Značka a model

Peugeot 308 GT (SW)

Peugeot 308 GT (SW)

Verzia

1,6 THP 205

2,0 Blue HDi 180

Výkon – kW(k) / pri otáčkach (ot/min)

151 (205) / 6000

133 (180) / 3750

Krút. Moment – Nm / pri otáčkach (ot./min)

285 / 1750 – 4500

400 / 2000

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna / 6

automatická / 6

Zrýchlenie z 0-100 km/h – výrobca (s)

7,5 (7,6)

8,4 (8,6)

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 470
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 181
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 138
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 016
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 776
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 531
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 282
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 141
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 486

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Bukovský: Doma máme lepšie potraviny než acai či chia

Sme národ, ktorý ľahko prijíma niečo zahraničné ako to svetové. No superpotraviny k nám nemusia cestovať cez celú planétu.

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred 13 rokmi

Víchrica zničila 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.